Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset äidit - tyttövauvan vaipanvaihto

Vierailija
09.05.2015 |

Siis tässä katon tota ohjelmaa, kausi 10/11. Äiti vaihto synnärillä tyttölapselleen vaipan. Oli tullut (kuulemma) vaan pissa, ja kätilö/lääkäri sano, ettei tarvi pestä, koska tuli vaan pissa ? Mietin vaan, et eikö tuu joku pissatulehdus, jossei sitä pese ? 3,2 kk tyttövauvan äitinä mietin, et eikö olis ihan hyvä pestä silti, ettei olis mitään tulehdusvaaraa....? Vai kuinka usein toi pitää sitte pestä, ettei vaaraa muka ole ?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:21"]Kuka ilmoittaa lapsensa iän "3,2kk" :D kuinka paljon se edes on?
[/quote]

3kk, 2vko. Ainakin mun lapsen tilanteessa.

Ap
[/quote]

Tuo olis itseasiassa 3,5 kk eli kolme ja puoli kuukautta.

Vierailija
22/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:21"]Kuka ilmoittaa lapsensa iän "3,2kk" :D kuinka paljon se edes on?
[/quote]

3kk, 2vko. Ainakin mun lapsen tilanteessa.

Ap
[/quote]

Se on silloin ennemminkin 3,5 kk. Kuukaudessa on noin 4 viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata märkiin alushousuihin sitä että vaipassa on pissaa, nykyajan vaipat on pintakuivia, ja menee monetkin pikkupissat ennenkuin tuntuu märältä. Minä vaihdoin pojilla silloin kun tuli kakka, yleensä se tuli aika pian heräämisen jälkeen, eli en vaihtanut yövaippaa pois ennen kakkaa, toinen kaksosista kakkasi iltapäivällä toisenkin kerran, sitten vaihdoin ennen nukkumaan menoa kolmannen kerran, toinen ei yleensä kakannut kuin sen kerran, ja pärjäsi usein jopa sillä päivällä vaihdetulla vaipalla iltaan asti, eli tuli vain kaksi vaipanvaihtoa päivässä. Yön aikana eivät pahemmin pissanneet koska ei ollut yösyöttöjä kuin ihan pienenä.

Koskaan ei ole kellään meidän perheessä ollut tulehduksia, ei alapäässä eikä edes korvissa :)

Vierailija
24/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:45"]

Synnäriltä asti olen pessyt tytön vaippaalieen aamuisin heti herättyä ja illalla nukkumaan mennessä. Toki kakat ja märät pierut pestään heti. Ja jos pissa joskus tuoksahtaa niin pestään. Mitta herrajestas...kuivuuhan ne limakalvotkin kos koko ajan vedellä läträtään. Siellä alapäässä kun kuuluu olla sen normaali bakteerifloora. Varmasti tulee tulehduksia jos koko ajan pesee! Järki mukaan! Niin, ja minulla on siiis neljä tytärtä. ...

[/quote]

Sinähän lotraat koko ajan! Ne aamuin-illoin on ihan turhat!
[/quote]

Aamulla pestään koska yöllä on uleensä useammat pisut vaipassa ja lapsi nukkui 8-10h yössä. Eli samalla vaipalla kpko yö. Kieltämättä aamulla vaippa tuoksahtaa voimakkaalle. Illalla pesut koska mielestäni se kuuluu normi iltapesuihin (hampaat, kasvot, kädet, pylly) lapsiööa suoöi toimii nykyään kerran pv eli se kolme pesua vrk on meillä ihan normia ja pesun jälkeen saavat olla pyllysillään ilmakylvyilöä

Vierailija
25/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissan jälkeen peppua ei pestä, kakan jälkeen kyllä. Kysypä vaikka neuvolasta. Vauvan iho jo kärsii, jos koko ajan pestään.

Vierailija
26/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:21"]Kuka ilmoittaa lapsensa iän "3,2kk" :D kuinka paljon se edes on? [/quote] 3kk, 2vko. Ainakin mun lapsen tilanteessa. Ap

[/quote]

No silloin olet ilmoittanut väärin. Se desimaali kuvaa sitä prosenttiosuutta kuukaudesta tuossa tilanteessa, eli kuten 23 ja 24 sanoi. Ei kellonaikaakaan voi ilmaista 15,50, jos kello siis olisi 15.50, koska silloin kello olisi tuon mukaan 15.30. Jestas miten tyhmää porukkaa voi olla kun ei tämmöstä tajua.

Vierailija
27/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakylpyjä voisi antaa juurikin vaipanvaihdolla pyllynpesun jälkeen. Eli pesu (tao ei) niin vaippa veks ja suojatulla alustalla antaa vauvam vaan pötköttellä, kieriä. Vauva nauttii kun milään ei purista. Siinähäm voi olla vaikka kuinka kauan! Laittaa tarvittaesaa vaikka harson peitoksi ettei käy kylmä! Itae olimme aina parisängyllä vaipanvaihdolla ja sitten köllöteltiin yhdessä, leikittiin ja vauva ilmaili samalla. Joskus tuli pisut alle mutta meillä olikin sitä varten erillinen peitto vaipanvaihto alustana