Kuinkahan moni äiti viedään ABC:lle äitienpäivälounaalle
Siis huoltoasemalle, jossa kolkko kahvila, tukkueineksistä väsättyä rasvaruokaa, bensamittareita ja autopesula ja ostoksista saa s-bonusta. Olin joskus ihan lentää selälleni, kun joku selitti tällaisella juhlalounaalla olleensa ja kävi ilmi ettei se niin harvinaista olekaan. Meille tulisi ero, jos mulle tällaista ehdotettaisiin.
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:48"]
Voi ku pääsis edes sinne...
[/quote]
Oletko kahlehdittu kotiin vai miksi et pääse edes ABC:lle?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:35"]
Minä arvostan äitiäni liikaa viedäkseni hänet jonnekin huoltikselle syömään. Ällöttävää!
[/quote]
Sama täällä! Miksei sitten samalla voisi tilata pizzaa kotiin? Kyllä vähän pitää panostaa kun äidistä on kysymys. :)
[/quote]
Oliko tuo joku vitsi? Karvakäsi-"pizza" onkin niin suuri parannus...
[/quote]
Onko luetunymmärtämisessä ongelma?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:10"]
Minä arvostan äitiäni liikaa viedäkseni hänet jonnekin huoltikselle syömään. Ällöttävää!
[/quote]
Sama täällä! Miksei sitten samalla voisi tilata pizzaa kotiin? Kyllä vähän pitää panostaa kun äidistä on kysymys. :)
[/quote]
Minne asti lähtisit täältä syrjäseudulta panostamaan? ABC on lähin ja lähes ainoa mahdollinen 100 km:n säteellä.
[/quote]
Ja äitiäsi et sitten viitsi sinne 100 kilometrin päähän viedä edes kerran vuodessa?
[/quote] Oma äitini on jo haudassa, kirjoittelen tässä itse äitinä ja en todellakaan toivo mitään 100 km ajoa ravintolapöydän ääreen. Vietän vapaapäiväni mieluummin muuten kuin autossa istuen. Ja vielä maksaen siitä lystistä helposti 150 euroa, minkä se nyt varmaan ravintolassa maksaa viisi henkiseltä perheeltä.
Minä taas lähinnä mietin, että kuinkahan moni lapsi tulee surulliseksi, kun äiti sivuuttaa heidän muistamisensa (oli se sitten joku askartelu, onnitteluhali, tai mitä tahansa) täysin ja keskittyy vaan kiukuttelemaan isälle,kun ei kohtele äidin toivomalla tavalla koko päivää kuin prinsessaa. Lounaspaikaksikin ehdotettiin jotain abc:tä. Voiko karumpaa ihmiskohtaloa olla.
Kenen itsetunto, arvo, naiseus mikä lie on oikeasti kiinni siitä missä saa ruokaa? Jotain on pielessä, kannattaa toivoa ettei miehes huomaa myös että näin on. Ootte vähän säälittäviä huvittavuudessanne.
ABC ei ole ehkä ihan mun juttuni, mutta ei meillä ole kyllä koskaan ollut myöskään pienintäkään epäilystä siitä ettenkö mä olisi myös äitienpäivänä sataprosenttisessa vastuussa perheen muonituksesta. Jos minä sanoisin että tänään syödään ABC:llä niin sitten syötäisiin siellä. En usko että miehellä on koskaan käynyt hetkeäkään mielessä että itse järjestäisi jotain ruokailua äitienpäiväksi, ABC:llä tai missään.
[/quote]
Tiedän että alapeukuttajat eivät mielellään kerro mitä heidän mielessään liikkuu, mutta yritän kuitenkin: miksi paheksutte tätä kirjoitustani? Onko tyhmää ruikuttamista kun kerron ettei perheeni edes harkitse ottavansa yhtenä päivänä vuodesta vastuulleen minun ruokkimistani, vaan pitää itsestään selvänä että myös äitienpäivänä muiden 365 päivän lailla minä valmistan perheen kaikki ateriat? Vai pitäisikö minun selkeämmin nostaa ABC siksi ylimmäksi palkinnoksi jota tavoittelen, siksikö alapeukutitte?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:11"]
[/quote]
[/quote]
Minne asti lähtisit täältä syrjäseudulta panostamaan? ABC on lähin ja lähes ainoa mahdollinen 100 km:n säteellä.
[/quote]
Ja äitiäsi et sitten viitsi sinne 100 kilometrin päähän viedä edes kerran vuodessa?
[/quote]En kyllä ikinä lähtisi näin äitinä sinne 100 km päähän syömään. Minulla ainakin on parempaakin tekemistä. Mielummin vaikka kokkaan perheen kanssa hyvää ruokaa ja lähdetään kävelylle merenrantaa koko perhe. Katselemaan ja kuuntelemaan heräävää luontoa.
Eiköhän se ajatus ole siinä se tärkein, ei kaikilla varmaan ole varaa gourmee aterioihin luksusravintolassa.
No se ajatushan on tärkein eri äidin huomioiminen ja ihmiset ovat erilaisia erilaisine elämäntilanteineen - joskus on varaa vähän parempaan, joskus ei. Valinnanvapaus jokaiselle suotakoon. Mielestäni on mautonta ja sivistymätöntä tulla ylemmyydentuntoisesti pilkkaamaan jonkun perheen valintaa. Se kertoo kirjoittajan osalta juuri siitä, että vaikka rahaa olisikin, niin sydämen sivistys ja erilaisuuden hyväksyminen puuttuu. Se, jos mikä on paljon moukkamaisempaa kuin ruokailu jossain liikeneasemalla. Ei kaikille ole arkipäivää syödä ulkona ja joku äiti saattaisi tuntea olonsa kiusaantuneeksi jossain kovin "fiinissä" ympäristössä. Jokainen tavallaan ja hyvä niin.
Hyvää äitienpäivää kaikille, myös niille, jotka eivät saa ansaitsemaansa kiitosta! :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:19"]
Äläpä muuta sano :) voi sitä tuulipukujen kahinaa syömässä gurmee pihviä :D
[/quote]
Voi että se lehtipihvi, joka on korpuksi paistettu maistuu Marjuskalle mammapäivänä
[/quote]
Kiitti 14, sain hyvät naurut :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:35"]Minä arvostan äitiäni liikaa viedäkseni hänet jonnekin huoltikselle syömään. Ällöttävää!
[/quote]
ABC on liikennemyymälä. Shell on huoltis.
Aijai, kun alkoikin tehdä mieli syömään huoltoasemalle! Joku leivitetty leike ja perunamuussia. Mmmmmmm! Meillä mies haluaa aina ns. hienoihin ravintoloihin, mutta mä en jaksaisi sitä pönötystä, tyyliin kun tarjoilija levittää lautasliinankin valmiiksi polville. Välillä on toki kiva syödä jotain oikein taidokkaasti laitettua, mutta ainakin kerran kesässä pitää käydä huoltsikalla! En ylenkatso yhtään, jos joku haluaa ottaa äitienpäivänä rennosti.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:35"]Minä arvostan äitiäni liikaa viedäkseni hänet jonnekin huoltikselle syömään. Ällöttävää! [/quote] ABC on liikennemyymälä. Shell on huoltis.
[/quote]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Abc-Liikennemyym%C3%A4l%C3%A4
"Ketju kutsuu huoltoasemiaan liikennemyymälöiksi."
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:46"]Minut. Mutta ei aabeeceelle, vaan nesteele
[/quote]
Niin ja olen espoolainen kermaperse vanhalla kotipaikkakunnallani. Mutsi ei kykene edes sinne nesteelle . Jalat pettää 88- vuotiaalta
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:35"]
ABC ei ole huoltoasema.
[/quote]
Joo, ei siellä huolleta mitään, se on liikenneasema jossa on kauppa ja ravintola, ja ulkona on myös paikka josta voi ostaa bensaa. Ennenvanhaan oli huoltoasemia joissa myytiin bensaa ja joissa oli autokorjaamo, ja samassa oli yleensä jonkinlainen kahvila/baari, katso vaikka Tankki täyteen-sarjaa...
Kyllä mun mielestä ABC:n ravintola on ravintola siinä kuin muutkin ketjun ravintolat, ainakin hintatasokin on hyvin lähellä vaikka Rossoa tai Amarilloa, ja aika harvalla paikkakunnalla juuri muuta on edes tarjolla. Ei "hienoja" ravintoloita ole kuin isoimmissa kaupungeissa, Helsingissä, Tampereella ja Turussa, ehkä Oulussa, Kuopiossa ja Espoossakin voi joku olla...
Mielestäni yleensä ajatus, että äiti pitää viedä jonnekin ulos syömään äitienpäivänä kun ei se isä osaa kuitenkaan mitään kokata ja laittaa, on tosi aataminaikainen ja loukkaava niin isiä kuin äitejäkin kohtaan.
Meillä mies olisi ostanut minulle (lapsen puolesta) äitienpäivälahjan. Minä kielsin. en haluaa että tuhlaa rahojaan mihinkään. Minulle paras lahja on ihan tavallinen päivä. Olen niin juntti etten halua juhlia äitienpäivää. Jos se mies vaikka keittäisi aamulla kahvit minun puolestani niin se olisi jo paljon. Nautin siitä että saan olla kotona kaikessa rauhassa ja mitään tavallisesta poikkeavaa ei tapahdu. Tavispäivä on niis hyvä lahja :)
[/quote]
[/quote]
Oliko tuo joku vitsi? Karvakäsi-"pizza" onkin niin suuri parannus...