Pitääkö minun loukkaantua, kun mies ostaa lastensa äidille äitienpäivälahjan?
olen naimisissa ja meillä on omia teinejä lapsia, mutta ei yhteisiä lapsia. Yksi miehen teineistä asuu meillä.
Mies tietää,,etten minä kaipaa äitienpäivämuistamisia (minä ajattelen, että en ole mieheni äiti), emmekä ole asiasta sen enempää jutelleet.
Miehen puolelta on kuitenkin perinne, että äitiä muistetaan tavaralla. Mies osti lahjan, jonka teini antaa äidilleen.
Mietin tässä, onko minulla syytä loukkaantua tästä tilanteesta? Itse sanon, ettei tarvitse muistaa, mutta mies muistaa eksäänsä?
Kommentit (63)
"jonka teini antaa äidilleen". Ei todellakaan pidä loukkaantua. Ajattele asiaa teinin näkökulmastaa.
Niin, no sinuunhan miehellä ei ole mitään "äitisuhdetta", vert. omaan äitiinsä tai lastensa äitiin. Minusta on kaunista että mies muistaa lastensa äitiä, vaikka heidän liittonsa ei toiminut, niin varmasti hän on saanut ko. naiselta elämänsä tärkeimmän asian (=omat lapset), ei ole väärin "kiittää" asiasta kerran vuodessa.
Kuvottavaa. Potkisin tuollaisen äijän pihalle.
Voi vattu, kyllä nyt tuli PAHA MIELI! Ai että, voi vittu sentään! ;)
Mietin vain, mitä minun pitäisi tuntea... Jotankin ottaa päähän, että mies muistaa eksäänsä eikä minua... Toisaalta ymmärrän tilanteen... Mutta sit taas toisaalta, en minäkään osta isäinpäivälahjaa omien lasteni isälle.
Ap
No kyllä meidän vanhemmat osti isän/äitienpäivälahjat tai antoivat meille rahaa siihen ihan ydinperheessäkin, miten sen pitäisi eroperheessä olla toisin? Että teini persnahastaan repii sen lahjan? Miten sun lapset ostaa isänpäivälahjan, vai antaako isä siihen rahaa?
Ei, päinvastoin. Tollanen mieshän on lottovoitto. Jos hän arvostaa eron jälkeen noin paljon lastensa äitiä hän arvostaa muitakin ihmisiä ja on varmasti todella hyvä puoliso. Älä pilaa kaikkea turhalla mustasukkaisuudella.
No jos se lapsi ostaa lahjan mummolle niin Kukakohan sen maksaa? Jompikumpi vanhemmista varmaan? Samahan tuossakin on. Varmaan saa äidiltään myös rahaa isänpäivä lahjaan tai korttiin?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:23"]
Mietin vain, mitä minun pitäisi tuntea... Jotankin ottaa päähän, että mies muistaa eksäänsä eikä minua... Toisaalta ymmärrän tilanteen... Mutta sit taas toisaalta, en minäkään osta isäinpäivälahjaa omien lasteni isälle.
Ap
[/quote]
Kyllä oot kaamee äitipuoli ja puoliso.
Mun mielestä tollanen "sun äiti, mun äiti, toisten äiti" jaottelu on jokseenkin typerää niuhottamista. Jos elätte perheenä, sulla on omia lapsia, miehen yksi lapsista asuu teillä... etkös sä siinä arejssa ole se äiti kaikille niille, vaikka nimellä kutsuiskin? Kun olet jonkun näistä äiti, niin miksei sulle kelpaa äitienpäivä toivotukset omilta, muilta ja mieheltä? Olethan sinä äiti, vaikket miehesi äiti olekaan.
Meidän tuttavapiirissä kyllä toivotellaan äitienpäivää ihan kaikille äideille, niin muilta perheellisiltä kuin sinkuiltakin äideille. Toivottelenpa anoppini kanssa (ei ole miehen äiti, eikä lasten isoäiti) myös äitienpäivät vaikkei varsinaista äiti-suhdetta ole mihinkään suuntaan, läheisiä ollaan ja äitejä kumpikin.
Herne pois nenästä ja nauttimaan äitiydestä ja onnitteluista, kukista ja lahjoista.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:27"]
No kyllä meidän vanhemmat osti isän/äitienpäivälahjat tai antoivat meille rahaa siihen ihan ydinperheessäkin, miten sen pitäisi eroperheessä olla toisin? Että teini persnahastaan repii sen lahjan? Miten sun lapset ostaa isänpäivälahjan, vai antaako isä siihen rahaa?
[/quote]
tuo teini saa kk-rahaa 200 e/kk, mutta ei itse saa ostettua mitään.
Minulla ei ole aavistustakaan, miten ex hoitaa isäinpäivät tai synttärit.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:30"]Mun mielestä tollanen "sun äiti, mun äiti, toisten äiti" jaottelu on jokseenkin typerää niuhottamista. Jos elätte perheenä, sulla on omia lapsia, miehen yksi lapsista asuu teillä... etkös sä siinä arejssa ole se äiti kaikille niille, vaikka nimellä kutsuiskin? Kun olet jonkun näistä äiti, niin miksei sulle kelpaa äitienpäivä toivotukset omilta, muilta ja mieheltä? Olethan sinä äiti, vaikket miehesi äiti olekaan.
Meidän tuttavapiirissä kyllä toivotellaan äitienpäivää ihan kaikille äideille, niin muilta perheellisiltä kuin sinkuiltakin äideille. Toivottelenpa anoppini kanssa (ei ole miehen äiti, eikä lasten isoäiti) myös äitienpäivät vaikkei varsinaista äiti-suhdetta ole mihinkään suuntaan, läheisiä ollaan ja äitejä kumpikin.
Herne pois nenästä ja nauttimaan äitiydestä ja onnitteluista, kukista ja lahjoista.
[/quote]
Sama.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:29"]
No jos se lapsi ostaa lahjan mummolle niin Kukakohan sen maksaa? Jompikumpi vanhemmista varmaan? Samahan tuossakin on. Varmaan saa äidiltään myös rahaa isänpäivä lahjaan tai korttiin?
[/quote]
en ole nähnyt mitään isäinpäiväkorttia tms. Koskaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:23"]
Ap
[/quote]
Kyllä oot kaamee äitipuoli ja puoliso.
[/quote]
perustelisitko väitettäsi?
ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:27"]
[/quote]
tuo teini saa kk-rahaa 200 e/kk, mutta ei itse saa ostettua mitään.
Minulla ei ole aavistustakaan, miten ex hoitaa isäinpäivät tai synttärit.
Ap
[/quote]
No onpas teillä terve vanhemmuussuhde...
No ehkäpä se eksä haluaa että muistetaan? Kerran sulle ei lahjat kelpaa.