Pitääkö minun loukkaantua, kun mies ostaa lastensa äidille äitienpäivälahjan?
olen naimisissa ja meillä on omia teinejä lapsia, mutta ei yhteisiä lapsia. Yksi miehen teineistä asuu meillä.
Mies tietää,,etten minä kaipaa äitienpäivämuistamisia (minä ajattelen, että en ole mieheni äiti), emmekä ole asiasta sen enempää jutelleet.
Miehen puolelta on kuitenkin perinne, että äitiä muistetaan tavaralla. Mies osti lahjan, jonka teini antaa äidilleen.
Mietin tässä, onko minulla syytä loukkaantua tästä tilanteesta? Itse sanon, ettei tarvitse muistaa, mutta mies muistaa eksäänsä?
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:30"]
Mun mielestä tollanen "sun äiti, mun äiti, toisten äiti" jaottelu on jokseenkin typerää niuhottamista. Jos elätte perheenä, sulla on omia lapsia, miehen yksi lapsista asuu teillä... etkös sä siinä arejssa ole se äiti kaikille niille, vaikka nimellä kutsuiskin? Kun olet jonkun näistä äiti, niin miksei sulle kelpaa äitienpäivä toivotukset omilta, muilta ja mieheltä? Olethan sinä äiti, vaikket miehesi äiti olekaan.
Meidän tuttavapiirissä kyllä toivotellaan äitienpäivää ihan kaikille äideille, niin muilta perheellisiltä kuin sinkuiltakin äideille. Toivottelenpa anoppini kanssa (ei ole miehen äiti, eikä lasten isoäiti) myös äitienpäivät vaikkei varsinaista äiti-suhdetta ole mihinkään suuntaan, läheisiä ollaan ja äitejä kumpikin.
Herne pois nenästä ja nauttimaan äitiydestä ja onnitteluista, kukista ja lahjoista.
[/quote]
ei, en ole äiti miehen täysi-ikäiselle lapselle...
minusta äitienpäivä, isäinpäivät ovat samaa turhanpäiväsyyttä kuin ystävänpäivät ja naistenpäivätkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:27"] No kyllä meidän vanhemmat osti isän/äitienpäivälahjat tai antoivat meille rahaa siihen ihan ydinperheessäkin, miten sen pitäisi eroperheessä olla toisin? Että teini persnahastaan repii sen lahjan? Miten sun lapset ostaa isänpäivälahjan, vai antaako isä siihen rahaa? [/quote] tuo teini saa kk-rahaa 200 e/kk, mutta ei itse saa ostettua mitään. Minulla ei ole aavistustakaan, miten ex hoitaa isäinpäivät tai synttärit. Ap [/quote] No onpas teillä terve vanhemmuussuhde...
[/quote]
exäni puuttui minun asioihini aina, oli aikanaa pakko pistää kaikki ei-pakollinen yhteydenpito poikki. Hän mm. Puuttui siihem kun aloin seurusteleen mieheni kanssa, että minun olisi pitänyt raportoida asiasta ensimmäiseksi hänelle. Ja tätä rataa. Sääli sinänsä, ettei ole terve suhde.
Ap
Kuulostaa siltä, että olet kateellinen miehesi eksälle, koska miehesi muistaa häntä. Mutta jos olet sanolle miehellesi, ettet kaipaa muistelua äitienpäivänä niin kuulostaa hiukan hölmöltä. Mielestäni jos on yhteisiä lapsia niin vanhemmilla on aina aina jokin yhteys, vaikka vanhemmat eroaisivat. On typerää loukkaantua siitä että miehesi muistaa lastensa äitiä. Ehka sinä sittenkin kaipaat jotain muistamista?
Äitienpäivä on kaikkien äitienpäivä, olen työssä vanhainkodissa ja sielä on lapsettomia asukkeja. jotka usein kokevat että äitienpäivä ei kuulu heille, usein totean että kaikilla meillä on äiti tai on ollut äiti, voihan äitienpäivänä muistella kuollutta omaa äitiä, jos itse ei ole äiti.
Minusta äitienpäivä ja varsinkin eroperheiden äitienpäivä on yksi kasvatuksen paikka eli muistetaan äitiä, hienosti miehesi kasvattaa lastaan muistamaan äitiään, mitä ei siis voi sanoa sinusta kun että omille teineillesi opeta että isää muistetaan isänpäivänä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:30"]
Mun mielestä tollanen "sun äiti, mun äiti, toisten äiti" jaottelu on jokseenkin typerää niuhottamista. Jos elätte perheenä, sulla on omia lapsia, miehen yksi lapsista asuu teillä... etkös sä siinä arejssa ole se äiti kaikille niille, vaikka nimellä kutsuiskin? Kun olet jonkun näistä äiti, niin miksei sulle kelpaa äitienpäivä toivotukset omilta, muilta ja mieheltä? Olethan sinä äiti, vaikket miehesi äiti olekaan.
Meidän tuttavapiirissä kyllä toivotellaan äitienpäivää ihan kaikille äideille, niin muilta perheellisiltä kuin sinkuiltakin äideille. Toivottelenpa anoppini kanssa (ei ole miehen äiti, eikä lasten isoäiti) myös äitienpäivät vaikkei varsinaista äiti-suhdetta ole mihinkään suuntaan, läheisiä ollaan ja äitejä kumpikin.
Herne pois nenästä ja nauttimaan äitiydestä ja onnitteluista, kukista ja lahjoista.
[/quote]
ei, en ole äiti miehen täysi-ikäiselle lapselle...
minusta äitienpäivä, isäinpäivät ovat samaa turhanpäiväsyyttä kuin ystävänpäivät ja naistenpäivätkin.
ap
[/quote]
Kaikille ne eivät ole turhia joten älä mörötä siksi että toiset nauttivat näistä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:39"]
Kuulostaa siltä, että olet kateellinen miehesi eksälle, koska miehesi muistaa häntä. Mutta jos olet sanolle miehellesi, ettet kaipaa muistelua äitienpäivänä niin kuulostaa hiukan hölmöltä. Mielestäni jos on yhteisiä lapsia niin vanhemmilla on aina aina jokin yhteys, vaikka vanhemmat eroaisivat. On typerää loukkaantua siitä että miehesi muistaa lastensa äitiä. Ehka sinä sittenkin kaipaat jotain muistamista?
[/quote]
näin se tilanne on. Mietinkin tässä, kuonka hölmä sitä olen...
ap
Äitienpäivä on kaikkien äitienpäivä, olen työssä vanhainkodissa ja sielä on lapsettomia asukkeja. jotka usein kokevat että äitienpäivä ei kuulu heille, usein totean että kaikilla meillä on äiti tai on ollut äiti, voihan äitienpäivänä muistella kuollutta omaa äitiä, jos itse ei ole äiti.
Minusta äitienpäivä ja varsinkin eroperheiden äitienpäivä on yksi kasvatuksen paikka eli muistetaan äitiä, hienosti miehesi kasvattaa lastaan muistamaan äitiään, mitä ei siis voi sanoa sinusta kun että omille teineillesi opeta että isää muistetaan isänpäivänä.
[/quote]
isällä on ihan uusi nainen, joka voi sellaisetasiat opettaa. Eikä isäkään opeta lapsilleni, että minua pitäisi muistaa. Fair deal, eikö?
Ap
Lisään vielä että minulla ei ole minkäänlaisia välejä lasteni isän kanssa, mutta siitä huolimatta aina olen pitänyt huolen että lapset ja nykyisin nuoret muistavat isäänsä isänpäivänä, nimipäivänä ja syntymäpäivänä.
26
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:39"]
[/quote]
isällä on ihan uusi nainen, joka voi sellaisetasiat opettaa. Eikä isäkään opeta lapsilleni, että minua pitäisi muistaa. Fair deal, eikö?
Ap
[/quote]
Eli olette kaikki ihan yhtä paskoja. Miehelläsi on eri perinteet kuin teillä. Hyväksy se tai älä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:44"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Eli haluat kilpailla kuka on huonotapaisin?
pitäisi miehen antaa lapselle raha, jolla lapsi ostaa. ja jos on paska exä niin 5 € riittää
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:45"]
Lisään vielä että minulla ei ole minkäänlaisia välejä lasteni isän kanssa, mutta siitä huolimatta aina olen pitänyt huolen että lapset ja nykyisin nuoret muistavat isäänsä isänpäivänä, nimipäivänä ja syntymäpäivänä.
26
[/quote]
oho, minusta tuo on yllättävää. Ei miehenikään muuten lastansa muistuta paitsi äitienpäivänä, enkä ole kuullut kenekään erokavereistani noin tehneen.
Ap
Haluan pitää gallupin: kuinka monella eronneista lastenne isä muistaa teitä? Eli tiedätte lasten isän vaikuttaneen asiaan. Peukku ylöspäin, jos näin on. Peukku alaspäin, jos näin ei ole.
Ap. Kaivapa kalenteri esiin. Jos sinulla ei ole sellaista, katso täältä.
Mikäpä se olikaan se huomisen juhlapäivän nimi? Lue.
Se on äitiEnpäivä. Ei äidinpäivä. Vaan monikossa, äi-ti-en-päi-vä.
Toisin sanoen silloin juhlitaan aivan kaikkia äitejä, ei pelkästään omaa äitiä. Kukan tai lahjan saa antaa vaikka naapuruston kaikille äideille, jos massia ja viitseliäisyyttä riittää.
Miksi sitten ei omien lasten äidille, olkoonkin eronnut tai ei.
Ja vittu, jos joskus tapaan IRL sinunlaisesi laholatvan, joka heittää tuon kuluneen fraasin siitä, ettei odota mieheltään lahjoja äitienpäivänä, koska "ei ole hänen äitinsä", vedän litsarin päin pläsiä. Varo vaan.
Omilla aivoilla on suotavaa ajatella. Kas kummaa, Niinistökin palkitsee huomenna taas kunniamerkillä 35 äitiä, eikä nekään ole Niinistön äitejä...
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:51"]
Toisin sanoen silloin juhlitaan aivan kaikkia äitejä, ei pelkästään omaa äitiä. Kukan tai lahjan saa antaa vaikka naapuruston kaikille äideille, jos massia ja viitseliäisyyttä riittää.
Ja vittu, jos joskus tapaan IRL sinunlaisesi laholatvan, joka heittää tuon kuluneen fraasin siitä, ettei odota mieheltään lahjoja äitienpäivänä, koska "ei ole hänen äitinsä", vedän litsarin päin pläsiä. Varo vaan.
Omilla aivoilla on suotavaa ajatella. Kas kummaa, Niinistökin palkitsee huomenna taas kunniamerkillä 35 äitiä, eikä nekään ole Niinistön äitejä...
[/quote]
??? Mikä sinua nyt vaivaa?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:51"]
[/quote]
??? Mikä sinua nyt vaivaa?
[/quote]
Ei mikään. Mikä sinua vaivaa, mustasukkaisuuden ja tyhmyyden lisäksi...?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:23"]
Mietin vain, mitä minun pitäisi tuntea... Jotankin ottaa päähän, että mies muistaa eksäänsä eikä minua... Toisaalta ymmärrän tilanteen... Mutta sit taas toisaalta, en minäkään osta isäinpäivälahjaa omien lasteni isälle.
Ap
[/quote]
Kyllä oot kaamee äitipuoli ja puoliso.
[/quote]
perustelisitko väitettäsi?
ap
[/quote]
Ihanko kaipaat perusteluja? Ensin esität miten et halua huomiota (aloitus) mut sitten sua ottaakin pattiin kun mies huomioi muita eikä sua (viesti 10). Kerrot, että idea on se, että teini antaa lahjan (aloitus), joten mitään sen kummempaa kohtaamista tsi ajanviettoa ei varmaan näillä ex-puolisoilla ole luvassa. Ehkä on tarkoitus todella, että lahja on tältä lapselta tai vähintään sekä mieheltäsi että lapselta?
Eli et sä sen lapsen asemaan asetu yhtään. Todella pikkumaista loukkaantua, kun itse olet ilmaissut ettet huomiota kaipaa.
SE ON ISÄNPÄIVÄ. Ei isäinpäivä.
Huh.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:23"]Mietin vain, mitä minun pitäisi tuntea... Jotankin ottaa päähän, että mies muistaa eksäänsä eikä minua... Toisaalta ymmärrän tilanteen... Mutta sit taas toisaalta, en minäkään osta isäinpäivälahjaa omien lasteni isälle.
Ap
[/quote]
Ei vittu... Et halua lahjoja tai muistamista, mutta silti ottaa päähän ettei mies muista sua.
No teinille voi antaa rahaa ja hän ostaa lahjan ihan itse. Naurettava ajatus että miehesi ostelee lahjoja. Ymmärtäisin jos kyseessä olis pienet lapset, jotka ei itse vielä osaa ostaa.