Pitääkö minun loukkaantua, kun mies ostaa lastensa äidille äitienpäivälahjan?
olen naimisissa ja meillä on omia teinejä lapsia, mutta ei yhteisiä lapsia. Yksi miehen teineistä asuu meillä.
Mies tietää,,etten minä kaipaa äitienpäivämuistamisia (minä ajattelen, että en ole mieheni äiti), emmekä ole asiasta sen enempää jutelleet.
Miehen puolelta on kuitenkin perinne, että äitiä muistetaan tavaralla. Mies osti lahjan, jonka teini antaa äidilleen.
Mietin tässä, onko minulla syytä loukkaantua tästä tilanteesta? Itse sanon, ettei tarvitse muistaa, mutta mies muistaa eksäänsä?
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:45"]
Lisään vielä että minulla ei ole minkäänlaisia välejä lasteni isän kanssa, mutta siitä huolimatta aina olen pitänyt huolen että lapset ja nykyisin nuoret muistavat isäänsä isänpäivänä, nimipäivänä ja syntymäpäivänä.
26
[/quote]
oho, minusta tuo on yllättävää. Ei miehenikään muuten lastansa muistuta paitsi äitienpäivänä, enkä ole kuullut kenekään erokavereistani noin tehneen.
Ap
[/quote]
Todella sääli. En osaa muuta sanoa.
En ole mieheni äiti. Silti mieheni muistaa minua ja osallistuu minun ja lastemme kanssa Äitienpäivän juhlintaa. Minä olen miehen nykyisen perheen äiti. Samoin Ap sinä olet miehesi nykyisen perheen äiti. Anna kaikkien perheesi jäsenten juhlia äitiyttä, niin sinun, kuin miehesi exänkin. Kuulostat marttyyrilta, kun sanot, ettet tarvitse mitään muistamisia. Toki ei meistä kukaan välttämättä tarvitse, mutta on ihanaa, kun äitiyttä arvostetaan. Ihanaa Äitienpäivää sinulle Ap!
Hyvä vanhempi auttaa ja opastaa lastansa muistamaan vanhempiaan äitien-/ isänpäivänä. Se on tapakulttuurin opettamista. Sivistynyttä.
Kateus toisten saamista lahjoista nyt vaan on lapsellista.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:23"]
Mietin vain, mitä minun pitäisi tuntea... Jotankin ottaa päähän, että mies muistaa eksäänsä eikä minua... Toisaalta ymmärrän tilanteen... Mutta sit taas toisaalta, en minäkään osta isäinpäivälahjaa omien lasteni isälle.
Ap
[/quote]
Kyllä oot kaamee äitipuoli ja puoliso.
[/quote]
perustelisitko väitettäsi?
ap
[/quote]
Ihanko kaipaat perusteluja? Ensin esität miten et halua huomiota (aloitus) mut sitten sua ottaakin pattiin kun mies huomioi muita eikä sua (viesti 10). Kerrot, että idea on se, että teini antaa lahjan (aloitus), joten mitään sen kummempaa kohtaamista tsi ajanviettoa ei varmaan näillä ex-puolisoilla ole luvassa. Ehkä on tarkoitus todella, että lahja on tältä lapselta tai vähintään sekä mieheltäsi että lapselta?
Eli et sä sen lapsen asemaan asetu yhtään. Todella pikkumaista loukkaantua, kun itse olet ilmaissut ettet huomiota kaipaa.
[/quote]
olen ihan samaa mieltä, että tämä on pikkumaista. Kysyinpä vain, miten tämä pikkumaisuus tekee minusta kaamean...
Ap
Kirjotit, että teini sen antaa eli tekstistä tulee mielikuva, että mies maksaa lapsensa antaman lahjan. Käsittääkseni tämä on ihan tavallinen käytäntö. Ja toisaalta jos antaakin omissa nimissään, teini vain toimittaa, niin kuvaa kuinka asiallisesti pari eronnu, kun toisen arvostus säilyny.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:19"]
Mietin vain, mitä minun pitäisi tuntea... Jotankin ottaa päähän, että mies muistaa eksäänsä eikä minua... Toisaalta ymmärrän tilanteen... Mutta sit taas toisaalta, en minäkään osta isäinpäivälahjaa omien lasteni isälle.
Ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Ihanko kaipaat perusteluja? Ensin esität miten et halua huomiota (aloitus) mut sitten sua ottaakin pattiin kun mies huomioi muita eikä sua (viesti 10). Kerrot, että idea on se, että teini antaa lahjan (aloitus), joten mitään sen kummempaa kohtaamista tsi ajanviettoa ei varmaan näillä ex-puolisoilla ole luvassa. Ehkä on tarkoitus todella, että lahja on tältä lapselta tai vähintään sekä mieheltäsi että lapselta?
Eli et sä sen lapsen asemaan asetu yhtään. Todella pikkumaista loukkaantua, kun itse olet ilmaissut ettet huomiota kaipaa.
[/quote]
olen ihan samaa mieltä, että tämä on pikkumaista. Kysyinpä vain, miten tämä pikkumaisuus tekee minusta kaamean...
Ap
[/quote]
Pikkumaisuus on kaameaa. Pikkumainen ihminen on ihan vastenmielisimmästä päästä tyyppi. Ok, voisit olla sadisti murhaaja tms., mutta normi-ihmisen piirteistä pikkumaisuus on ikävimpiä yhdessäelon kannalta.
ohis
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:22"]
Kirjotit, että teini sen antaa eli tekstistä tulee mielikuva, että mies maksaa lapsensa antaman lahjan. Käsittääkseni tämä on ihan tavallinen käytäntö. Ja toisaalta jos antaakin omissa nimissään, teini vain toimittaa, niin kuvaa kuinka asiallisesti pari eronnu, kun toisen arvostus säilyny.
[/quote]
joo, mies pakottaa lapsensa ostamaan ja maksaa, vaikka teinillä olisi omaakin rahaa.
Eiköhän tämä keskustelu ole tässä. Kiitos vastanneille. Sain teiltä juuri sitä palautetta, mitä tarvitsinkin.
Ap
Äitienpäivälahjan voi antaa kellevaan äidille. Itse annoin lapsen kaverin äidille kun on ihana ihminen, samoin hän minulle. Annan lahjan myös mieheni äidille.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:19"]
Ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Se, että vellot noissa tuntemuksissasi ja pyrit oikeuttamaan niitä vaikka itsekin tiedät, että se on väärin. Et edes halua muuttaa asennettasi. Ja tuo kilpailu kaikkein idioottimaisesta käytöksestä lapsesi isän kanssa.... Voi jestas.
Mies auttaa teiniä lahjan kanssa, ei lahja ole siis varsinaisesti mieheltä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:27"]Ei, päinvastoin. Tollanen mieshän on lottovoitto. Jos hän arvostaa eron jälkeen noin paljon lastensa äitiä hän arvostaa muitakin ihmisiä ja on varmasti todella hyvä puoliso. Älä pilaa kaikkea turhalla mustasukkaisuudella.
[/quote]
Miksiköhän joutui sitten kiertoon? Enpä usko, että epämääräisiin viritelmiin paenneista velliperseistä löytyy Suomen kokoisessa maassa kovinkaan montaa kymmentä hyvää ihmistä, tyhjäpäisiä omaan napaan tuijottajia niin miehet kuin naiset. Ja ilmiö laajenee, kun äiti ja isi eivät kykene sitoutumaan mihinkään tai käyttämään yläpäätä ennen paljaalla jakamista, pennut jatkavat samaa uraa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:27"]Ei, päinvastoin. Tollanen mieshän on lottovoitto. Jos hän arvostaa eron jälkeen noin paljon lastensa äitiä hän arvostaa muitakin ihmisiä ja on varmasti todella hyvä puoliso. Älä pilaa kaikkea turhalla mustasukkaisuudella. [/quote] Miksiköhän joutui sitten kiertoon? Enpä usko, että epämääräisiin viritelmiin paenneista velliperseistä löytyy Suomen kokoisessa maassa kovinkaan montaa kymmentä hyvää ihmistä, tyhjäpäisiä omaan napaan tuijottajia niin miehet kuin naiset. Ja ilmiö laajenee, kun äiti ja isi eivät kykene sitoutumaan mihinkään tai käyttämään yläpäätä ennen paljaalla jakamista, pennut jatkavat samaa uraa.
[/quote]
Häivy siitä ottamaan iltalääkkeesi. Olet hullu kuin seinään juossut.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:27"]Ei, päinvastoin. Tollanen mieshän on lottovoitto. Jos hän arvostaa eron jälkeen noin paljon lastensa äitiä hän arvostaa muitakin ihmisiä ja on varmasti todella hyvä puoliso. Älä pilaa kaikkea turhalla mustasukkaisuudella. [/quote] Miksiköhän joutui sitten kiertoon? Enpä usko, että epämääräisiin viritelmiin paenneista velliperseistä löytyy Suomen kokoisessa maassa kovinkaan montaa kymmentä hyvää ihmistä, tyhjäpäisiä omaan napaan tuijottajia niin miehet kuin naiset. Ja ilmiö laajenee, kun äiti ja isi eivät kykene sitoutumaan mihinkään tai käyttämään yläpäätä ennen paljaalla jakamista, pennut jatkavat samaa uraa.
[/quote]
et taida itse nähdä, kuonka sarvet pitävät sädekehääsi ylhäällä?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:45"]
[/quote]
Häivy siitä ottamaan iltalääkkeesi. Olet hullu kuin seinään juossut.
[/quote]
Ja sinä varmaan sivistynyt yh-huora?
Ei ole AP:n miehen asia ostaa lastensa äidille äitienpäivälahjaa, jos kerran lapset ovat jo teinejä :-O Eri asia, jos antaa teinille rahaa lahjaa varten. Mutta kyllä mä loukkaantuisin, jos mies ostaisi exälleen lahjan isojen lastensa puolesta. Ja ihmetyttäis tosissaan, jos lapset on kasvatettu niin etteivät vielä teineinä osaa ostaa lahjaa äidilleen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:30"]
Mun mielestä tollanen "sun äiti, mun äiti, toisten äiti" jaottelu on jokseenkin typerää niuhottamista. Jos elätte perheenä, sulla on omia lapsia, miehen yksi lapsista asuu teillä... etkös sä siinä arejssa ole se äiti kaikille niille, vaikka nimellä kutsuiskin? Kun olet jonkun näistä äiti, niin miksei sulle kelpaa äitienpäivä toivotukset omilta, muilta ja mieheltä? Olethan sinä äiti, vaikket miehesi äiti olekaan.
Meidän tuttavapiirissä kyllä toivotellaan äitienpäivää ihan kaikille äideille, niin muilta perheellisiltä kuin sinkuiltakin äideille. Toivottelenpa anoppini kanssa (ei ole miehen äiti, eikä lasten isoäiti) myös äitienpäivät vaikkei varsinaista äiti-suhdetta ole mihinkään suuntaan, läheisiä ollaan ja äitejä kumpikin.
Herne pois nenästä ja nauttimaan äitiydestä ja onnitteluista, kukista ja lahjoista.
[/quote]
ei, en ole äiti miehen täysi-ikäiselle lapselle...
minusta äitienpäivä, isäinpäivät ovat samaa turhanpäiväsyyttä kuin ystävänpäivät ja naistenpäivätkin.
ap
[/quote]
Et siis osaa pitää hauskaa ja juhlia
Miksi äitienpäivänä ylipäänsä pitää ostaa jotakin? Lahja voi olla ilman, että markkinamiehet ottavat osuuttaan. Ja jokainen muistakoon omaa äitiänsä niillä resursseilla, joita omaa. Päikkärissä lapset askartelevat ja ilmeisesti myös alakoulussa. Teini voi antaa vaikka lahjakortin, jossa lupaa tehdä äidille palveluksia esim. hieroa jalkoja. Sitten, kun on rahaa isompana, niin voi miettiä muistamisasiaa uudelleen käytettävissä olevien rahojen mukaan.
Vanhemmat voivat muistuttaa jälkikasvuaan asiasta, mutta en minäkään hyvällä ap:n kuvailemaa tilannetta katsoisi.
mistä tiedät, ettei miehesi ole ostanut sinulle lahjaa?
Ap
[/quote]
Ala ostaa! ;)
Joka äitienpäivän alla ja aikana täällä on kymmeniä aloituksia, jossa av-mammat julistaa, kuinka ne ei halua mieheltä kukkia tai muistamista, koska ne ei ole miehensä äitejä.
Koettakaa nyt opetella lukemaan, äitienpäivänä kunnioitetaan kaikkia äitejä, ei pelkästään omaa äitiä.
Jos ette itse halua tulla muistetuksi, se on fine, mutta hiukan kuulostaa semmoiselta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"-vikinältä tuo teidän selittelynne. Tiedätte ehkä etukäteen, ettei teitä kukaan muista ja juhli, ja siksi haluatte julistaa, että ei se ole mikään kunnon juhlapäivä.
Oikein odotan, koska palstan velat keksivät alkaa kampanjoida äitenpäivää vastaan.