Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei YO-juhlia?

Vierailija
09.05.2015 |

En haluaisi viettää juhlia, mutta tiedän että vanhemmat sellaiset haluaa järjestää, varsinkin kun ovat ihan tohkeissaan kun kirjoitin huimat kaksi ällää :D. Onko epäkohteliasta jättää juhlimatta? Mitä ajattelisit jos läheinen nuori ei järjestäisi juhlia? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko juhlia.  Kyllä voit olla juhlimattakin, jos niin haluat. Itse en ole koskaan juhlinut mitään omia asioita, oikein ahdistaa pelkkä ajatuskin. Juhlakaluahin siinä täytyy ajatella, eikä vanhempia.

Vierailija
22/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ällää on hyvä suoritus, ja tottakai annat vanhempien järjestää juhlat! Arvostat sitä päätöstä kyllä myöhemmin, ja täytyy niitä vanhempiakin hieman ajatella.

t. Ope ja lukiolaisen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että vanhemmat haluavat järjestää juhlat. Itse kirjoitin ja juhlin vain kavereiden kanssa, mielenterveysongelmainen äiti oli laittanut poikki välit koko suvun kanssa ettei ollut paljon ketään ketä kutsua juhliin. Muutenkin sai hepuleita niin ei olisi voinut ketään kutsuakaan. Kirjoitin iltalukiosta kun kävin töissä samaan aikaan, olin siis ihan lukiolaisen ikäinen kuitenkin. Ja kirjoitin syksyllä niin ei tuntunut niin poikkeavalta olo. Eli nauti ap juhlistasi.

Vierailija
24/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:13"]

Meilläkään ei poika halua juhlia ja sanoi sen. Keskustelimme asiasta ja minulle on ihan OK se että kun ei halua niin sirtten ei. Juhlat on hänen ja hän saa päättää. Onnea sinulle AP, hieno suoritus tuo oli! (Muuten eihän ne kirjoitusten ihan varmat tulokset vielä ole tulleet? Aikoinaan tyttäreni L:nä lähtenyt äidink tuli nimittäin B:nä takaisin ja tällä kertaa en uskalla "nuolaista ennen kuin tipahtaa".)

[/quote]

Matikan ja enkun (ne ällät) kirjoitin jo syksyllä eli ne on ihan varmoja jo :) 

Vierailija
25/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:46"]

En haluaisi viettää juhlia, mutta tiedän että vanhemmat sellaiset haluaa järjestää, varsinkin kun ovat ihan tohkeissaan kun kirjoitin huimat kaksi ällää :D. Onko epäkohteliasta jättää juhlimatta? Mitä ajattelisit jos läheinen nuori ei järjestäisi juhlia? 

[/quote]

Ajattelisin, että nuori ei ole miettinyt asiaa ihan loppuun asti. Omat yo-juhlat oli pakkopullaa, mutta oman lapsen juhlat oli kivat. Paikalle ilmestyi yllättäen mm. lapsen alaluokan opettaja ja se tuntui tosi mukavalle, toki muutkin vieraat oli tärkeitä. Luulen, että lapselle loppujen lopuksi tärkeämpi oli kavereiden kanssa vietetty ilta "virallisten" juhlien jälkeen. Meillä ei pönötetty, ihmiset tekee juhlan, ei puitteet tai vaatteet. Vaikka juhlissa oli työtä, olivat ne sen arvoiset. Onnea sinulle hyvästä saavutuksesta! 

Vierailija
26/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap, ihan hieno saavutus.

Vierailija
27/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:52"]

Kaksi ällää ei ole huima suoritus

[/quote] riippuu mistä ne tulee jos esim pitkästä matematiikasta ja fysiikasta niin on huima

Vierailija
28/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 mikseii sulle järjestetty juhlia? Miksi pakotettiin heti pakkaamaan? Oletko provo?

Vierailija
29/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:55"]

Sun vanhempas tykkää pitää sulle juhlat. Ne on ylpeitä susta :) Anna niiden järjestää. 

[/quote] olen ylpeä mutta kova järjesteleminen

Vierailija
30/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos menette porukalla (lähimmät ystävät ja perhe) ulos syömään tai drinkeille? Olisiko siinä riittävästi juhlatunnelmaa sinulle ja vanhemmillesi ilman kiusallista pönötystä ja hirveää järkkäämistä? :)

Vierailija
31/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:52"]

Kaksi ällää ei ole huima suoritus

[/quote] riippuu mistä ne tulee jos esim pitkästä matematiikasta ja fysiikasta niin on huima

[/quote]

Miksi se noista aineista olisi sen huimempi kun muista? Sama 5% sen ällän saa vaikka historiasta. AP:lla muuten oli L pitkästä matikasta, ja onnea siitä hänelle, minä olen enemmän kuin tyytyväinen lyhykäisen M:n mutta pidän myös yhteiskuntaopin ja äidinkielen älliäni hyvänä suorituksena. Onnea AP :) -toinen YO 

Vierailija
32/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna järjestää vaan, mutta totta kai voit pyytää että yrittäisivät järjestää rennommat juhlat, jos et tykkää jäykistä kahvitteluista :) Mäkin olen ujo ja introvertti ihminen, enkä tykkää huomion keskipisteenä olosta, mutta ylioppilasjuhlistani tykkäsin silti. Ihmettelin itsekin, miksi viihdyin silloin vaikka olin keskipiste, mutta se oli jotenkin niin kivaa kun kaikki tuntuivat olevan vilpittömän onnellisia ja iloisia puolestani ja meidänkin suvussa olin ensimmäisiä ylioppilaita, joten sukulaiset oikeasti piti sitä saavutuksena. Älä siis pelkää tai stressaa, myöhemmin sua voi harmittaa jos et nyt juhli. Ei kannata vähätellä saavutustasi, vaan ole ylpeä itsestäsi ja ota siitä kaikki irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi