Ei YO-juhlia?
En haluaisi viettää juhlia, mutta tiedän että vanhemmat sellaiset haluaa järjestää, varsinkin kun ovat ihan tohkeissaan kun kirjoitin huimat kaksi ällää :D. Onko epäkohteliasta jättää juhlimatta? Mitä ajattelisit jos läheinen nuori ei järjestäisi juhlia?
Kommentit (32)
Kannattaa pitää juhlat, itse tienasin niistä muutama vuos sitten yli 3000euroa :D juhlista jää myös ihana muisto sulle, voi myöhemmin harmittaa jos et pidä
Kummastelisin miksei halua juhlia, yleensä kun ne on niin monelle yksi koulu-uran tähtihetkiä. Toisaalta ymmärrän kyllä, itsekään en lopulta pitänyt lukiosta pääsemistä sen kummempana saavutuksena enkä tykkää olla huomion keskipisteenä. Annoin silti vanhempien järjestää juhlat ja mulla oli tosi kivaa.
Mulla ei ollut juhlia. Mua odotti koululta tullessa kasa pahvilaatikoita ja kehotus pakata.
Kyllä minunkin mielestäni juhlat kannattaa pitää, varsinkin jos vanhempasi haluavat sellaiset järjestää ja jos tiedät että juhlien järjestäminen teiltä sujuu taloudellisesti ja muuten etkä joudu itse raatamaan siivouksen ja tarjoilujen kanssa.
.
Ylppärit ovat myös vanhempien juhla, anna heidän olla ylpeitä sinusta, kun syytä selvästi on.
.
ONNEA hienosta suorituksesta!
Sun vanhempas tykkää pitää sulle juhlat. Ne on ylpeitä susta :) Anna niiden järjestää.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:52"]
Kaksi ällää ei ole huima suoritus
[/quote]
Tarkoitin sen kohdan sarkastisesti, mutta olen kyllä ylpeä kahdesta ällästäni etenkin kun toinen tuli pitkästä matikasta. Ei se toki mikään erityisen upea saavutus ole, vaikka vanhemmat niin vähän ajatteleenkin, olen meidän suvun ensimmäinen YO niin ne on hieman ylimitoitetun innoissaan asiasta :)
-AP
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:52"]
[/quote]
Tarkoitin sen kohdan sarkastisesti, mutta olen kyllä ylpeä kahdesta ällästäni etenkin kun toinen tuli pitkästä matikasta. Ei se toki mikään erityisen upea saavutus ole, vaikka vanhemmat niin vähän ajatteleenkin, olen meidän suvun ensimmäinen YO niin ne on hieman ylimitoitetun innoissaan asiasta :)
-AP
[/quote]
No sitä suuremmalla syyllä anna järjestää. MIKSI et haluaisi juhlia?
Nyt anna niiden vanhempien järjestää juhlat, kyllä sinä sen ajan kestät olla keskipisteenä. Voi olla yllättävän mukavaakin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:52"] Kaksi ällää ei ole huima suoritus [/quote] Tarkoitin sen kohdan sarkastisesti, mutta olen kyllä ylpeä kahdesta ällästäni etenkin kun toinen tuli pitkästä matikasta. Ei se toki mikään erityisen upea saavutus ole, vaikka vanhemmat niin vähän ajatteleenkin, olen meidän suvun ensimmäinen YO niin ne on hieman ylimitoitetun innoissaan asiasta :) -AP [/quote] No sitä suuremmalla syyllä anna järjestää. MIKSI et haluaisi juhlia?
[/quote]
Jotenkin ajatus tällaytymisestä mekkoon ja olemisesta huomion keskipisteenä vain ahdistaa ja kovasti.
Jos juhlat pidetään niin voinko tehdä niistä omannäköiset, vähän sellaiset rennommat? Voinko esimerkiksi pitää housupukua mekon sijasta?
Ja kiitos 10 :)
Voit pitää itsesi näköiset juhlat. Vanhempasi varmaankin haluaisivat jotain muuta, jos ovat kovin ylpeitä lapsestaan. Vaikka et haluaisi järjestää isoja juhlia, niin on kohteliasta kutsua ainakin lähipiiriä kylään/kahville/syömään (mikä nyt teillä tuntuu luontevalta). Isovanhemmat ja kummit varmasti odottavat edes jonkinlaista mahdollisuutta tulla onnittelemaan.
Minusta on fiksua, että ylioppilas itse päättää ketä juhliin kutsutaan. Ylioppilas on kuitenkin jo täysi-ikäinen, joten ei tarvitse olla täysin vanhempien holhouksen ja päätäntävallan alla. Koko sukua, naapureita ja vanhempien työkavereita ei tarvitse kutsua... osa toki voi tulla kutsumattakin ainakin maalla :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:52"]
[/quote]
Ei ehkä silloin, kun ei ollut E:tä. Nykyisin pitää saada melkein täydet pisteet saadakseen ällän. Itse sain vain yhden, mutta kolme E:tä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:52"] Kaksi ällää ei ole huima suoritus [/quote] Tarkoitin sen kohdan sarkastisesti, mutta olen kyllä ylpeä kahdesta ällästäni etenkin kun toinen tuli pitkästä matikasta. Ei se toki mikään erityisen upea saavutus ole, vaikka vanhemmat niin vähän ajatteleenkin, olen meidän suvun ensimmäinen YO niin ne on hieman ylimitoitetun innoissaan asiasta :) -AP [/quote] No sitä suuremmalla syyllä anna järjestää. MIKSI et haluaisi juhlia?
[/quote]
Jotenkin ajatus tällaytymisestä mekkoon ja olemisesta huomion keskipisteenä vain ahdistaa ja kovasti.
Jos juhlat pidetään niin voinko tehdä niistä omannäköiset, vähän sellaiset rennommat? Voinko esimerkiksi pitää housupukua mekon sijasta?
Ja kiitos 10 :)
[/quote]
Voit pitää housupukua jos kestät siinä kuumuudessa :D
Meilläkään ei poika halua juhlia ja sanoi sen. Keskustelimme asiasta ja minulle on ihan OK se että kun ei halua niin sirtten ei. Juhlat on hänen ja hän saa päättää. Onnea sinulle AP, hieno suoritus tuo oli! (Muuten eihän ne kirjoitusten ihan varmat tulokset vielä ole tulleet? Aikoinaan tyttäreni L:nä lähtenyt äidink tuli nimittäin B:nä takaisin ja tällä kertaa en uskalla "nuolaista ennen kuin tipahtaa".)
Voi pistää tietenkin fiksun housupuvun, mutta etiketti kannattaa siinäkin huomioida. Itselläsi on parempi olo niin nyt ja myöhemmin tilaisuutta muistellessasi. Mielestäni voit pitää vaikka grillibileet ja vaihtaa vaikka kotiin saavuttua rennompaan asuun tai missä vanhempasi juhlasali järjestävätkään. Kannattaa vaan ilmoittaa kutsutuille jos kotijuhlat ovat jotain muuta kuin perinteiset.
Pitäisin mahdollisimman isot, koska rahalahjamäärä kasvaa. Etkä oletettavasti itse maksa juhlia.
Itsekään en pitänyt juhlia, mutta valmistuinkin etälukiosta, eikä se lukion suorittaminen merkinnyt mulle mitään muuta kuin, että pääsin viimein hakemaan yliopistoon. Vanhempani eivät tajunneet ollenkaan miksi en halunnut juhlia, mutta mulle ei todellakaan mikään toisen asteen tutkinto merkitse mitään. Sit jos joskus tohtoriksi väittelen niin saavat järkätä juhlat. :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:45"]
6 mikseii sulle järjestetty juhlia? Miksi pakotettiin heti pakkaamaan? Oletko provo?
[/quote]
En ole numero 6, mutta ei kaikki asu lapsuudenkodissaan vanhempien kanssa, vai asuuko nykyään? Itse kun kirjoitin ylioppilaaksi, asuin jo omillani.
En ajattelisi mitään.