Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sähkökitara ja kerrostalo

Vierailija
09.05.2015 |

Saako sähkökitaraa ja vahvistinta käyttää ja soittaa kerrostalossa? Päiväsaikaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkökitaran ymmärrän, mutta mihin sitä vahvistinta tarvitsee?! Jos joku minun naapurissa rämpyttelisi kitaraa vahvistettuna kaiket päivät, niin poliisit soittaisin.

Vierailija
22/46 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkökitaran ymmärrän, mutta mihin sitä vahvistinta tarvitsee?! Jos joku minun naapurissa rämpyttelisi kitaraa vahvistettuna kaiket päivät, niin poliisit soittaisin.

Soita rauhassa. Niin moni naapurinikin on ilmoittanut tekevänsä vaan ei ole näkynyt ainoatakaan poliisia 3 vuoden aikana ovella. Skeba vinkunut koko päivän päivittäin tässä huushollissa ja aloitin tänäänki jo tunti sitten! Takaisin treenaamaan! \,,/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin joskus mun 100 wattisen putkivahvistimen kautta, klo. 03:00, muutaman riffin, ihan naapureiden iloksi.

Siinä vaiheessa ei tullu mieleen alkaa ihmetteleen, saako vai eikö saa.

Vierailija
24/46 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona alapeukkuakaan ei muuta sitä että saa soittaa.

Suksi vidduun ätmi. Silloin kyllä alkaa koko kerrostalo soittamaan ja kolistamamaan yötä päivää kans.  Sun syy.

Vierailija
25/46 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mut tuurilla saat aina sellasen naapurin joka alkaa tiputtelemaan tavaroita tai pitämään muuta meteliä. Se alkaa aina samaan aikaan kun aloitat soiton tai joku koira haukkuu päälle jne. Pidemmän päälle tosi rasittavaa.

Joku voi ruveta tekemään smoothieitaan juuri tuohon aikaan tehoblenderillään tai poraamaan seinään uusia reikiä taulun ripustamista varten.

Vierailija
26/46 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta voi kuunnella musiikkia jossa on sähkökitaroita niin miksi ei samalla voluumilla itsesoitettua? 

Tietysti jos on pakko säätää volumet levelille 11 niin hullu.

Vierailija
27/46 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sa ja ei saa soittaa. Ammattimainen soittaminen voi olla kielletty.

Mitä hittoa?

Vierailija
28/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta voi kuunnella musiikkia jossa on sähkökitaroita niin miksi ei samalla voluumilla itsesoitettua? 

Tietysti jos on pakko säätää volumet levelille 11 niin hullu.

Kula hullu ostaa skeban eikä soita sitä vahvaril täysil volal? Kyl mä vingutan ainakin kun oon näistä vehkeistä maksanu maltaita!! Frendit tulee tänään sitä paitsi treenaa ja meil on lauantaina lähibaaris keikka et paree olla kuosis ihan vaan tiedoks!!!! Tervetuloa kuuntelemaan vaan

Vierailija
29/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos soitosta haluaa nauttia koko perhe? Soitetaan noin 30 min. kerrallaan.

Muiden kärsimys menee perheesi nautinnon edelle.

Vierailija
30/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään revin jo kymmenennnen heippalapun mutta onneks olen isännöitsijälle tehnyt harvinaisen selväksi että hiljaisuusajan ulkopuolella mulla on täysi oikeus rämpyttää ja vinguttaa skebaa. On kehdannut hyppiä nenille mut nyt ollu hiljasta. On muutama keikka kaveriporukan kanssa tulossa ja pitää aktiivisesti harrastaa ettei taidot ruostu

Ei tuo silti selitä, mikset voisi soittaa kuulokkeet päässä.

Vierailija
31/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja mä en edes kehtaa soittaa akustista kitaraa kotona, marssin kirjastolle (äänieristetyt huoneet) kitarat ja viulut mukanani. Olispa omakotitalo.

t:seinät pahvia

Vierailija
32/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, minä pyydän meidän bändin aina meille harkkoihin, naapurin akat valittaa, mutta mitäpä se haittaa.

Vierailija
33/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylaitteilla saa sen soundin ilman että on nupit 11:ssä, tosin eivät nuo halpoja leluja ole. Enemmän se on jalalla tahdin tamppaus lattiaan, mikä naapureita voi häiritä. Kuulokkeet päässä ei välttämättä edes tajua sitä tamppaamista, joten maltillinen volume - sellainen normaali musiikinkuunteluvolume on sikäli kuulokkeita parempi. Täysavoimet luurit jos jotkut.

Vierailija
34/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kitaristi, eikä tulisi mieleenikään soittaa sähkökitaraa vahvistimella kerrostalossa, jossa asun. Todella typerää toimintaa! Vahvistimeen saa kuulokkeet plus kaikkihan nykyään soittaa joka tapauksessa virtuaalivahvistimilla koneen kautta. Kerrostaloissa metelöijät ovat yhteiskunnan pohjasakkaa ja joutavat muuttaa jonnekin landelle, jos eivät osaa kunnioittaa muiden kotirauhaa!

Vierailija
35/46 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan soittaa päivisin, eikä aivan tuhottoman pitkiä sessioita, niin pitäisi olla ok. Tavallisia elämisen ääniä. Itse soitan toisinaan poikkihuilua, josta ääntä vasta kuuluukin. Ikinä en oo saanut valitusta.

Vierailija
36/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen aikaan minulla oli paha tapa innostua soittamaan aamu kolmelta sähkökitaraa. No, ei kai se kauheasti naapureita häirinnyt kun kaiuttimen sijaan käytin kuulokkeita. Muutenkin, kuulo vaurion alta parikymppisenä itselleen hommanneena, ei edes vahvistimen kanssa tykkää soitella kauhean kovalla volumella, paitsi jos esim. rumpalin pitää treeniolosuhteissa kuulla kitara myös, jolloin omaa kuuloani varjelen korvatulpilla.

Ootko viddu ihan täys  h u ll u.  Muuta mettään, pois ihmisten ilmoilta.

Vierailija
37/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli fiksu basisti naapurina. Ostin sille kuulokkeet ja kerroin että hyvin soitat mutta näilläkin pärjäät. Ei häirinnyt enää meteli sen jälkeen.

Vierailija
38/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ihmiset eivät elä samassa rytmissä. On yötöitä ja vuorotöitä, jolloin se päiväaika on ainoa mahdollisuus lepoon ja uneen. Siksi kerrostalossa asuminen vaatii muiden huomioimista.

Jokaisella on myös lainmukainen oikeus kotirauhaan eikä sitä heippalappujen repimiset miksikään muuta.

Vierailija
39/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa soittaapäiväsaikaan kunhan ei tuntikausia tiluta. Ennakkotapauskin vastaamasta asiasta pianon suhteen.

Vierailija
40/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli fiksu basisti naapurina. Ostin sille kuulokkeet ja kerroin että hyvin soitat mutta näilläkin pärjäät. Ei häirinnyt enää meteli sen jälkeen.

Fiksu basisti on satuolento.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi