~♥~HeLmInAuHaT KeSkIvIikKoOn ~♥~
Kommentit (17)
Mammutille jo tosiaankin soisi puhelimen pirinää ja uutisia. Kohtuuttoman pitkältä tuntuu tuo sinun odottelusi, vaan kaipa se tuloksen saaminen sit vaan kestää - en usko että ne kiusallaan pihtaavat.
ON: Kovin väsynyt olin eilen illalla ja tänään aamulla en meinannu sit millään jaksaa lähteä töihin. Keskittymisen huomaan olevan tosi huonoa, ja pitäis töissä tehdä pitkiä tutkimuksia. Kunpa se hemoglobiini lähtis nousuun PIAN... Musta tuntuu, että masu on nyt vähäsen kasvanut. Aika pieni tuo meikäläisen möykky kyllä on edelleen :)
Kivaa päivää kaikille!
Makkara rv19+2
Heips pitkästä aikaa!
Olen kyllä aina välillä lueskellut helminauhojen pinoja, mutta ei ole itse jaksanut kirjoitella. Väsymystä vähän liikkeellä... ei jaksa oikein intoutua mistään, mutta jospa se siitä.
Lueskelin eilisen pinoa ja ajattelin että mukava että täällä otetaan esille kaikenlaisia asioita - ei siis pelkästään hehkutusta siitä miten ihanaa ja helppoa raskaus onkaan. Halu Galluppiin: omalta osaltani halut ovat vaihtelevia- joskus tekee hirmuisesti mieli mutta sitten toisinaan taas ei. Pitää käyttää hyväksi noita halu-hetkiä puuhailuhin :)
Onko täällä muuten muita jotka ovat juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle? Muuttokin tuo aina omia sopeutumisongelmia ja iloja mukanaan... meille tämä kaupunki ei ollut ihan tuntematon, koska kuusi vuotta sitten asuimme vuoden täällä. Mutta ne kaverit ja tutut ympyrät kyllä jäivät sinne " omaan kaupunkiin" . Tämä kaupunki tuntuu niin vieraalta. Koti sinänsä tuntuu jo kodilta. Uuteen kaupunkiin sisälle pääsemistä vielä vaikeuttaa se, että itse jatkan nyt opinnot loppuun ennen vauvelin tuloa, joten teen kouluhommia täällä kotona. Joten välillä tuntuu että höperöksi tulee, mutta kyllä kai se siitä pikkuhiljaa. Vähän tuli vuodateltua.. onko kenelläkään muulla vastaavanlaista tilannetta?
Sateesta ja harmaudesta huolimatta oikein aurinkoista päivää kaikille!!
terveisin, Junebug & toukkis 18+1
[color=deeppink]nelliina: [/color] Vatsan koosta vastaan, että on se jo aika iso, kyllä tuntemattomatkin sen huomaavat, ettei ole enää mitään turvotusta. Ja jos jonkun kanssa alkaa jutella, niin jotenkin jutut vetää lapsiin, ja kun mainitsen uudesta tulokkaastamma, niin heti sanovat, että kyllä vatsaani katselivatkin. Pitäiskö oikein mittaa kaivaa esille, katsotaas löytyykö.. hetki.. No jaa, 5cm on tullut kahdessa kuukaudessa! =)
Vatsa sentään kasvaa, mutta väkisinkin mieleen hiipii pelko, että onkohan kaikki ihan ok, koska _mitään_ liikkeitä en edelleenkään tunne!! Vaikka kuinka yritän keskittyä, niin ei. =( Rakenneultrakin on vasta 3.10., sinne asti pitäis odotella.. Vois sitä tietty neuvolaankin soittaa, mut ei se mitään auttais, kun ei mulla päivisin ole autoa, et pääsis sinne piipahtaan. No, pitää vaan uskoa/toivoa, et kaikki on kuitenkin ok!
Sitte noihin liikkeisiinkin liittyen kysyisin teiltä viisaammilta, että miten ne istukan paikat nyt menikään.. Eli jos istukka takaseinässä, niin liikkeet tuntuu hyvin? Jos etuseinässä, niin liikkeet tuntuu myöhemmin/heikommin? Olen varmaan vähän yksinkertainen (varsinkin kun kyseessä sentään jo 3. raskaus), mutta missä se istukka sitten sijaitsee tarkemmin, jos on etu-/takaseinässä? Järkeeni sopisi paremmin, että etuseinä olisi edessä ja takaseinä takana, mutta..
Muistaakseni nämä kaksi aiempaa raskautta oli toisessa istukka takaseinässä, toisessa etuseinässä. Jep, piti taas kaivaa aiemmat neuvolakortit esille - esikoinen oli keskellä takaseinässä, toka oli keskellä etuseinässä. Muistaakseni liikkeet alkoi tuntua molemmista aika samoilla viikoilla. Esikoisesta pidin pientä päiväkirjaa, mutta sielläkään ei tarkempia viikkoja näköjään ole, vain rv17-20 olen merkannut, että aloin potkuja tuntea.
Potkuja odottellessa Minni & [color=teal]Mulperi [/color]18+2
Minnille: Mulle sanottiin eilen ultrassa että istukka on etuseinämässä, eli tavallaan patjana vauvan ja mahan välillä. Liikkeitä en ole minäkään ainakaan 100% varmasti tuntenut, mutta kovasti se lääkäri lupaili et pian alkaa tuntua :)
Junebug: Meillä on uus kotipaikkakunta. Pk-seudulla asutaan edelleen, joten vanhat kaverit on lähellä - mutta ovat useimmat ihan eri elämäntilanteessa. Netin kautta olen jo aika hyvin verkostoitunut, ja uusi koti on yhtiössä, joka vilisee lapsia...joten aika toiveikas olen uusien tuttavuuksien syntymiseen!
makkara
Halukkuus on tosiaan ihan pohjissa. Samaa ongelmaa oli jo pillerienkin kanssa loppuaikoina, sitten koheni kummasti kun touhuun liittyi myös vauva-tavoite :-) Alkukolmanneksen ehdin jo lohdutella miestä että kyllä tämä tästä varmaan toisella kolmanneksella kohenee, mutta katin kontit! Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Mies ei onneksi mitenkään painostakaan mutta itselle tulee sellainen olo, että " pakkohan" hänellekin on välillä antaa haluamansa :-) Itsellä vain läheisyyden tarve on suuri ilman sen suurempaa aktiviteettia.
Muutenkin mies on yhä ihan ulalla koko vauva-asiasta - ei ole päässyt mukaan yhteenkään neuvolaankaan eikä ultraan kun on matkatöissä. Toinenkin ultra ensi viikolla jää häneltä käymättä. Yritän pyytää sairaalasta videota mukaan jos mahdollista. Muuten tuntuu myös että itse höpötän masukista koko ajan ja hän ei puolestaan asiaan puutu mitenkään. Kuuntelee toki juttuni (usein ihan kiinnostuneenakin) mutta kuitenkin on päässyt jotenkin jäämään asiassa ulkopuolelle. Itse tunnen jo potkutkin päivittäin ja välillä ne näkyvätkin vatsan päältä ja tuntuvat kädellä, mutta mies tuntenut niitäkään vaikka yhdessä tunnustelimme. Silti hän on yhtä odottavana kuin minäkin ja lapsi on erittäin toivottu. Ja pulskistuneen vatsani hän kyllä on pannut merkille.
Vatsan koosta: enää ei ole vanhat housut mahtuneet muutamaan viikkoon ja siirryin KappAhlista löytämiini matalavyötäröisiin kuminauhasäädettäviin farkkuihin (40e). Itsestä tuntuu että mahaa jo varoo ja se vaikuttaa liikkeisiin ja painopisteeseen, kun selkä kipeytyy, mutta työkaverit eivät ole vieläkään asiasta mitään sanoneet enkä ole itse kertonut. Kerron sitten ensi viikon ultran jälkeen. Toisaalta siskoni kyllä tarkkaili palloa selvästi, muttei uskaltautunut kommentoimaan. Ja tutut lapset ovat jääneet tuijottamaan, mutta lapsille poikkeuksellista kyllä - eivät ole sanoneet ääneen mitään. Ovat kuitenkin sen verran nuoria, että ovat tainneet miettiä että ompa täti lihonnut! Painoa on tullut nelisen kiloa (aamu ja iltapainon välillä kahdenkin kilon ero!) ja vyötärön (joka jo melkein on kadonnut) ympärys on 10 cm raskautta edeltänyttä isompi. Ensi viikon lopulla joudun pukeutumaan mustaan kapeaan juhlamekkoon, joten siinä tämä ei kyllä jää kellään huomaamatta.
Istukan paikasta ja liikkeistä: Mullakin istukka on etuseinässä - tarkoittaa siis ihan sitä miltä kuulostaakin eli mahaa vasten. Mahan lihaskerroksissa on myös herkkä tuntoaisti, joka rekisteröi potkuja. Istukka kuitenkin siinä välissä vaimentaa muksauksia, enkä itsekään tunne liikkeitä keskellä vatsaa vaan ainoastaan sivuilla ja kohdun yläosassa navan korkeudella (alkoivat vko 17+3 ja päivittäisiä n. viikkoa myöhemmin). Aktiivisinta aikaa tuntuvat olevan ennen lounasta ja illalla nukkumaan mennessä sekä saunan jälkeen. Silloin alkaa hirmuinen myllerrys kun makaa hiljaa tunnustelemassa :-) Muuten onkin enimmäkseen hipihiljaista ja vain kerran olen tuntenut ison liikkeen kun masukki käänsi kylkeä oikein laajassa kaaressa. Tilaa myllertää taitaa siis vielä olla niin paljon, että vain pieni osa siitä on havaittavissa.
äippä + masukki 19+3
oli joku kysellyt.
Itse odotan ensimmäistäni ja masukki pelästytti minut pahanpäiväisesti kun vko 16+0 supisteli koko päivän. Ei säännöllisesti, eikä kipeesti, mutta kymmenien sekuntien jaksoissa niin etten noussut vuoteesta lainkaan. Mitään raskasta taikka seksiä ei ollut aamun aikana harrasteltu. Supparit loppuivat vasta kun illalla lähdin kaikkien neuvojen vastaisesti lenkille.
Seuraavalla viikolla sitten vasta olin neuvolassakin, kun sieltä sanottiin puhelimessa vain että jos ei vuotoa ole, eikä tee kipeää niin lepäile. Lähemmin paikkoja ei tutkittu neuvolakäynnillläkään, kuunneltiin vaan sydänäänet ja ne oli normaalit. Kokenut nla-tätini veikkaili sitäkin, että voi pian alkaa liikkeet tuntua ja kohtu olisi ärsyyntynyt voimistuneista potkuista. Mahdollista kai sekin, liikkeet tuntuivat siis reilua viikkoa suppareiden jälkeen. Varma syy ei koskaa selvinnyt.
Sen jälkeen supistuksia on tullut ja mennyt muutama päivässä. Koko vatsa kovettuu ja tuntuu painavan-kiristävältä joitakin sekunteja/kymmeniä sekunteja kerrallaan. Rentoutuu välillä asentoa vaihtamallakin. Supparit eivät tunnu olevan suorannaisesti levosta riippuvaisia, sillä välillä tulee illalla vuoteessakin vielä. Sen sijaan yhdynnät eivät ole supistuksia aiheuttaneet vaikka voisivatkin.
En ole näistä enempää stressiä ottanut, kun raskaus muuten on sujunut ongelmitta eikä vuotoja ole ollut. Nla-tätini on myös tosi kokenut ja luotan hänen ammattitaitoonsa.
äippä + masukki 19+3 (puoliväli häämöttää sunnuntailapsella)
[color=lightgreen]Tänään minäkin viitsin pinoutua!=) Eilen oli niin huono päivä, etten keksinyt mitään kirjoitettavaa vaikka moneen kertaan pinon kävinkin lukemassa.. Mutta nyt jo paremmin, riidat sovittu miehen kanssa.:)[/color]
[color=lilac]Minnille:[/color] En minäkään tuntenut liikkeitä ennen kun rv20 oli täynnä. Nyt niitä tulee reilusti joka päivä, ei tarvitse edes rauhoittua tunnustelemaan. Ja vaikka jo toinen raskaus, niin muistaakseni ekasta tuntuivat aiemmin. Että tuskinpa siellä on syytä huoleen!:)
[b]Galluppiin:[/b] Täällä kyllä löytyy haluja, välistä tuntuu että minulla jopa enemmän kuin miehellä. Tosin olen kyllä aina ollut erittäin aktiivinen seksuaalisesti. Tosin on minullakin päiviä, useampiakin peräkkäin, kun ei kerta kaikkiaan haluta yhtään. Ja yleensä tietenkin silloin miestä haluttaisi.;) No, mutta meidän seksi elämä on kuitenkin pysynyt aktiivisena, tosin huomattavasti harventuneena. Nyt ei tule noita petipuuhia harrastettua kuin ehkä kerran pari viikossa, aina ei sitäkään..
[color=red]Masun koosta:[/color] Täällä kyllä on niin iso pötsi, ettei varmasti kenellekään ohikulkijallekaan ole epäselvää mistä on kyse!=) Mittanauhalla en ole mittaillut, mutta voitte varmasti kuvitella, jos kerran painoa on tullut jo kymmenisen kiloa lisää eikä näy muualla kuin vatsassa ja rinnoissa.;) Että kokoa kyllä piisaa..
Nyt olen itse sitten saanut kunnolla sen [color=pink]flunssan,[/color] joka on pyörinyt ympäri maata. Nenä tukossa ja taitaa hieman kuumettakin olla. Toivottavasti en joudu pitkään kärsimään.. Olen kyllä kuullut flunssan jo sairastaneilta, että useamman viikon ovat olleet taudin kourissa. Että saa nähdä kuinka itselle käy..
[color=blue]frog2[/color] ja [color=lime]rv 20+4[/color]
Heippa taas kaikille! Pikaiset kuulumiset: olen jo täällä hehkuttanutkin, että olen tuntenut LIIKKEITÄ jo useamman viikon, ihan päivittäin. No tänään neuvolassa sydänääniä ei kuitenkaan meinattu millään saada kuulumaan - vasta neljännellä doplerilla ja toisen terveydenhoitajan yrityksestä. Hän tajusi sitten painaa doplerilla lujempaa ja sieltähän ne onneksi sitten löytyi! Syke oli 135 eli poika...??!! Ja vauva taitaa olla jossain todella takana piilossa?! Aloin siinä jo miettiä kyllä kaikenlaista ja puhuttiinkiin jo että pitää lähteä synnärille ultraan.
SF-mitta mitattiin tänään ekan kerran, se oli 14. Ja mahan koko on jo sellainen, että muutkin huomaa.
Joku kyseli äitiysvaatteista. Yritän pärjätä vanhoilla eli kolmilla housuilla. Lisäksi aion ostaa " vyön" jolla voi jatkaa omien housujen käyttöä. Nyt sille olisi itse asiassa tarvetta.. Masutuubin hommasin myös. Erityisiä paitoja en ole hankkinut enkä hanki ellei minusta tällä kerralla tule aivanjättiläistä!
Eipä tässä muuta, flunssakin alkaa parantua (onkohan nyt jo 3. viikko meneillään...). Niin paitsi että nyt pamahti hiivatulehdus, mutta siitä päässee nopeasti eroon.
Voikaa paksusti!
Viherrys 17+5
Uskomatonta,että Mammutti ei ole vieläkään saanut tuloksia. Yritä jaksaa!
Menispä nyt tää syksy äkkiä, en millään malttais odotella ensi vuoden alkua...ja kun muutenkin kyrsii opinnot, niin olisin kovin onnellinen, jos joulu jo tulisi ja saisin jäädä äityslomalle töistä ja lopettaa opinnot siltä erää myös ennen joulua.
Joku kyseli masusta muistaakseni.Juu, mulla on sellainen sievä koripallo tossa masuna eli ei voi oikein olla huomaamatta. Odottelen perjantain neuvolaa kovasti ja hammaslääkäriä, joka just sitä ennen.
sjt +nappula 21+1
kun oli eilinen pino jo pompannut edelle. =)
[color=green]Kyllä tämä odotus käy ihan sietämättömäksi, mutta turhahan sitä oikeestaan on rutista, tuskin ne niitä tuloksia tosiaan panttaa kiusallaan, niinkuin joku totesikin...
vaikka välillä on käynyt jo sekin mielessä..
[/color]
Mahan koosta vielä sen verran, että mun maha on ehkä kokoa puolikas rantapallo!!
...aloin kirjoittelemaan, kun on asiaakin... Eli rakenneultra oli tänään ja vauvalla kaikki mainiosti kunnossa, mutta istukka on osittain siinä synnytyskanavan edessä (eteisistukka) ja ellei siitä siirry, vauva pitää keisarinleikata sitten kun se aika on. Koska kohtu venyy, voi olla se siirtyis siitä ylöspäin. Toivoa sopii... Sitä ultrataan parin kuukauden päästä taas uudelleen.
Ja maanantaina neuvolassa löytyi pissasta RUNSAASTI sokeria, eli sokerirasitus edessä kahden viikon päästä -ja pahoin pelkään, että dieetti iskee. Nyt loppu mässäily, KÄÄK.
Mun maha on ollut jo kuukauden sen kokoinen, että oon käyttänyt mammavaatteita ja nyt ei kenelläkään ole epäilystä siitä, mikä siellä pömpöttää! Ihan selvä vauvamassu.
Joku kyseli sekstailuhaluista... Eipä kauheesti oo haluja. Jo senkin takia, että illalla kun kaadun sänkyyn, nukahdan välittömästi... Miesparka!
Jaksamisia (paksuja sellaisia) kaikille!
Timbe (perjantaina puolivälissä!)
ihanaa taas päästä lukemaan teitä muita! Meillä oli elokuun alussa muutto ja uuden nettiyhteyden asentaminen (tilausaika) oli kuutisen viikkoa!!Käsittämätöntä. Itse en lue töissä muuta kuin sähköpostia kun kiirusta pitää mutta näin iltaisin pääsen taas nettailemaan=)!!!!!
En tiedä siis mitä kaikille teille kaikille on tapahtunut mutta toivottavasti kaikki ovat voineet hyvin ja saaneet hyviä neuvola - ja ultrakuulumisia.
Meillä on siis koossa jo 20 + 2 jos lasken nyt oikein noita viikkoja. Kolme ultraa ollaan nähty (alkuraskaus, np-ultra ja rakenne) Rakenne olikin viime maanantaina. Valitettavasti lääkäri oli tosi nuiva ja kovanoloinen ja sitten vauvakin oli sellaisessa asennossa ettei lääkäri sitten nähnyt toista munuaista ja joudumme (pääsemme?) neljän viikon kuluttua uudelleen. Lääkäri yritti tökkiä vatsasta vauvaa toiseen asentoon; vauvan jalat ja kädet tökkimisestä alkoivat viuhtoa kovasti mutta eipä miedän vauva suostunut siirtymään; taitaa tulla itsepäiseen isäänsä=)
Ihanaa oli nähdä miten vauva maiskutteli suutaan; tuleva " iskä" kertoi ultran jälkeen että hänen mielestään näkyi sukupuoli jalkojen välissä mikä tarkoittaisi poikaa mutta empä luottaisi tuohon arvioon vielä. Syke olikin " vain" 145 sillä aikaisemmat lukemat ovat huidelleet lähellä 160.
Kuultiin tällä viikolla myös että vauvamme saa lähes samanikäisen serkun huhtikuun loppupuolella kun miehen 22-vuotias sisko ja hänen miehensä saavat myös vauvan!!!Kaikki suvun vauvakamppeet on kyllä kannettu nyt meille mutta ainakin ilmeisesti vaatteiden kierrätys onnistunee? Vauvallamme on jo olemassa 5 serkkua, joista 4 on alle 3 vuotiasta joten leikkiseuraa riittää=)
Oih, kamalasti on kirjoitettavaa kun on ollut nettipimennossa mutta jottei tulisi liian pitkää tekstiä niin oikein hyviä vointeja kaikille!!!!
-limonadi ja " nakki" 20 +2 -
Hei kaikki!
Saisinkohan liittyä joukkoonne, sillä tähän pinoon ilmeisesti kuulun, onhan LA 15.2.2007.
Kovasti näitä pinoja olen lueskellut, nyt vasta uskallaudun mukaan. Ollaan juuri muutettu uudelle paikkakunnalle ja tämän netin kanssa on ollut " hieman" ongelmia. En vielä millään muista teidän muiden " nimiä" mutta kovasti yritän opetella. Mies tekee pitkää päivää, joten olen paljon yksin kotona puolitoistavuotiaan esikoisemme kanssa ja välillä yksinäisyys vaivaa. Jospa teistä löytyisi sellaisia nettiystäviä?! Kovasti kuitenkin aikuista seuraa välillä kaipaan.
Maha täällä kasvaa kovasti, liikkeitä en vielä tunne. Jospa tämä toinenkin on yhtä rauhallinen kuin esikoinen, jonka liikkeitä sai ihan hakea.
Täällä uudella paikkakunnalla ei rakenneultraa ole lainkaan, joten ihan on pakko mennä yksityiselle. Tietääkö kukaan missä kaikkialla tehdään 3D/4D ultria? Tiedän, että Helsingissä ja Lahdessa, mahtaako muualla olla?
Syysterveisin Bella05
...tietenkin pääsee mukaan:) Tämä on ollut mukava ja kannustava porukka, joten sekaan vaan.
sjt
Heipsan,
huh,vihdoin esikoinen rauhoittui nukkumaan ja sain katsoa CSI:n lopun rauhassa. On tämä mukavata kun on yksin vastuussa koko talouden pyörittämisestä, kun mies on reissussa.
Täytyy sanoa teille kaikille yksinhuoltajille, että todella nostan teille hattua! Mutta naiset on tehty kestäviksi - onneksi. En usko, että monesta miehestä siihen olisi.
No juu.Mukavimpiin aiheisiin. Kauan odotettu rakenneultra oli tänään ja kaikki hyvin. Vaikka niitä liikkeitä ette aina tuntisikaan, niin kyllä siellä joku asustelee ;) Aivan mieletöntä oli nähdä kaikki sormet ja varpaat ja laskea ne tarkkaan ja kyllähän sieltä kaikki 10 kappaletta kutakin lajia ja erillisinä vielä erottuivat. Tosi outoa nähdä vauvelinsa liikkuvan ja heiluvan vaikka kuinka paljon ja silti ei tunne juuri mitään. Ja minulla istukka takaseinässä. Sitä oli joku tässä pähkäillytkin aiemmin.
Kaikille rakenneultraa odottaville tsemppiterveiset ja toivottavasti saatte ihania kuulumisia sieltä. Olisi niin ihana ollut jakaa tämä tunne miehen kanssa - tai edes jonkun, mutten oikein viitsinyt asiakseni soittaa ystävättärilleni ja alkaa jälleen höpöttämään näitä vauvajuttuja. Tuntuu aina niin itsekeskeiseltä, mutta kaipa nuo ymmärtäisivät.
Täällä saapi vuodattaa vaikkei kukaan lukisikaan ;)
Hyviä öitä kaikille helminauhalaisille ja nähkää kauniita unia!
t.Kaksosnainen ja pikku-Haisuli 18+5
Nelliinalle heipat! Kiva kun olet oman surusi yli päässyt jo hyvin ja toivotaan pikaista raskautumista ja sitkeetä vauvaliimaa, kun yrityksen taas aloitatte!!
Siihen kysymykseesi vatsan koosta; Mulla sellainen pötsi, ettei kenelläkään ole ollut pitkään aikaan epäilyksiä, mistä tälläinen " turvotus" mahtaa johtua!!
Mitattu mahan ympärystä ei ole, mutta iso se on!!
Palailen pinoon seuraavan kerran sitten, kun on uutisia..!
Heipä hei siis siihen asti!
mammutti ja Vilppu rv 18+5/19+2