Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka helkkari kurkkii postiluukustani öisin ja miksi?!

Vierailija
13.01.2022 |

Poika sanoi että oli yöllä mennyt vessaan ja joku raotti postiluukkua, sanoin että postijakaja varmaan vaan meinasi erehtyä luukusta. Mutta nyt kuulin itsekin viime yönä että joku avasi luukkua hyvin varovasti, kuin ei olisi halunnut tulla huomatuksi. Meillä palaa eteisen lipaston päällä yölläkin ledituikut mutta siitä huolimatta tyyppi tuskin näkee mitään.
Niin ja asunnossa ei siis ole väliovea.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se yksi hullu kuristelija kurkkinut postiluukusta…

…että jos nahkahanskaa alkaa näkymään niin sitten ottaa ohraleipä

Se taitaa olla onneksi vankilassa. 

Ei kai täällä soaiaalidemokratiassa kukaan vankilassa muutamaa vuotta pidempään ole, sehän rikkoo perusoikeuksia ;)

Vierailija
102/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika helppo siihen on virittää alhaalta aukioleva kangas postiluukun eteen. Pelkkä teippi riittää. Mutta miettikää, että tuollaisista voi jopa ampua sisään, jos ei ole väliovea.

Mitä? Kerrostalon ulko-ovista voi ampua sisään vaikka niissä ei olisi luukkua ollenkaan. Ei ne nyt mitään luodinkestäviä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pieni poika posteljoon? Onkos sen loppu samanlainen kuin tulitikkutytön?

Vierailija
104/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nuuskutella postiluukuista nukkuvien naisten rupsuja!

Vierailija
105/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai täällä soaiaalidemokratiassa kukaan vankilassa muutamaa vuotta pidempään ole, sehän rikkoo perusoikeuksia ;)

No kyllä sitä elinkautista nyt vaan istutaan keskimäärin yli 14 vuotta, että ei niitä nahkahanskoja ihan heti tarvi pelätä näkevänsä. 

Vierailija
106/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämänlainen hulluus loppuu kun Johtajatar palaa Suomeen ja pistää asiat järjestykseen.

Vierailija
107/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin faija oli keskellä päivää havahtunut rapinaan ovelta. Oli mennyt katsomaan ja postiluukusta oli työntynyt hyvin laiha käsi joka hapuili oven lukkoa. Tämä oli napannut vasaran ja iskenyt sillä täysillä käteen.

Ei tullut toista kertaa, kyseessä kerrostalo Kalliossa.  Terveiset käsipuolelle pikkunilkille.

Vierailija
108/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mieleltään järkkynyt naapuri. Meillä tällainen oli kerrostalossa. Paskannutti myös isoa koiraansa rappukäytävän kuraeteiseen. Juoruili muista ihmisistä aina perättömiä isännöitsijälle saakka. Luuli että kaikki uskoivat mitä houraili.

Vierailija
109/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, uusi pelko syntynyt. Asun yksiössä ja postiluukusta näkee suoraan mun sänkyyn.

N28

Minä oon tuota just kauhistellut kun olen asuntoja katsellut ostaakseni että ihan suora näkyvyys joko sohvalle tai sänkyyn monistakin ovista. Laittaisin heti verhotangon ja paksun verhon oven eteen. En ymmärrä miksi nykyään ei enää laiteta tuplaoveja ihan jo äänieristyksenkin vuoksi.

Vierailija
110/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, uusi pelko syntynyt. Asun yksiössä ja postiluukusta näkee suoraan mun sänkyyn.

N28

Minä oon tuota just kauhistellut kun olen asuntoja katsellut ostaakseni että ihan suora näkyvyys joko sohvalle tai sänkyyn monistakin ovista. Laittaisin heti verhotangon ja paksun verhon oven eteen. En ymmärrä miksi nykyään ei enää laiteta tuplaoveja ihan jo äänieristyksenkin vuoksi.

No johan se on jo tässäkin ketjussa moneen kertaan sanottu, niitä ei enää laiteta uusien paloturvallisuussäädösten takia. 

Vierailija
111/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mallinuken alaosa, teippaa siihen kunnon karvoitus ja laita luukun eteen. Tai sitten joku mallinuken naama. Voisi kurkkija pelästyä oikein kunnolla.

Itse saattaisin jäädä siihen ovelle päivystämään ja sitten taskulamppu leuan alle ja kunnon säikäytys.

Taskulampulla voi häikäistä hyökkääjän muuallakin.

Myös liiketunnistinvalo luukun viereen voi säikäyttää.

Vierailija
112/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

No johan se on jo tässäkin ketjussa moneen kertaan sanottu, niitä ei enää laiteta uusien paloturvallisuussäädösten takia. 

No eipä oo uutta minullekaan mutta eihän se ole kuin tahtokysymys jos halutaan siihen väliovi tai muu vastaava äänieriste ja näkösuoja kehitellä. Luulisi sitä kaupantekoakin piristävän kun ei asukkaan tarvitsis joka aivastusta ja pierua pidättää siinä pelossa että porraskäytävä raikaa.

Vierailija
113/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Kerrostalot rakennetaan nykyään niin ilmatiiviiksi, että oikein huonolla tuurilla tulipalon syttyessä huoneistoon voi syntyä ylipaine, joka estää sisäänpäin avautuvan välioven avaamisen ja tekee asunnosta kuolemanloukun, siksi niitä ei saa niihin laittaa. Ne ovethan niissä uusissa asunnoissa on kyllä yleensä hyvin ääntä eristäviä ihan yksinäänkin, ja ainakin miesystäväni asunnossa josta se väliovi puuttuu, postiluukku on sellainen ettei sitä läppää saa kokonaan siitä nostettua eli postiluukusta kurkkiminen ei käytännössä onnistu vaikka ovelta muuten onkin suora näköyhteys olohuoneeseen. Eli ei kannata pelkästään sen perusteella muuten hyvää asuntoa jättää ostamatta, vaan käydä ensin katsomassa millainen toteutus siinä on. 

Vierailija
114/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas, kävin suihkussa. Joo voisi kyllä teipata luukun yöksi kiinni, kun sanomalehteä meille ei tule! Tai jäädä kytikselle  ja pompata huutamaan böö.

Eniten jotenkin tässä  ahdistaa, että pojan(11vuotias) huone on eteisen vieressä :(

Ihan tärkeintä, että lapsi kokee voivansa turvata sinuun. Ettet mene hysteeriseen pelkotilaan vaan pysyt rauhassa. Hirveintä jos lapsen täytyy esittää urheaa ettei vanhempia pelottaisi. Ole sinä aikuinen.

Vierailija
115/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran laitat YouTubesta koiran haukuntaa ja tarraat kynsillä kiinni siihen käteen. Jättää varmaan rauhaan. 

Ohi, mutta YouTubeenkaan ei voi enää luottaa. Mainoksia voi tulla kesken biisinkin nykyään.

Vierailija
116/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä joku kurkistelee ärsyttävästi.

Vierailija
117/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Kerrostalot rakennetaan nykyään niin ilmatiiviiksi, että oikein huonolla tuurilla tulipalon syttyessä huoneistoon voi syntyä ylipaine, joka estää sisäänpäin avautuvan välioven avaamisen ja tekee asunnosta kuolemanloukun, siksi niitä ei saa niihin laittaa. Ne ovethan niissä uusissa asunnoissa on kyllä yleensä hyvin ääntä eristäviä ihan yksinäänkin, ja ainakin miesystäväni asunnossa josta se väliovi puuttuu, postiluukku on sellainen ettei sitä läppää saa kokonaan siitä nostettua eli postiluukusta kurkkiminen ei käytännössä onnistu vaikka ovelta muuten onkin suora näköyhteys olohuoneeseen. Eli ei kannata pelkästään sen perusteella muuten hyvää asuntoa jättää ostamatta, vaan käydä ensin katsomassa millainen toteutus siinä on. 

Katselen asuntoja sen verran kaukaa että ihan jokaista ei voi lähteä tarkistamaan minkälainen äänieristys niissä on. Lisäksi hirvittävän moni kertoo että uusissa taloissa on ihan surkea äänieristys. Hyvässäkin olen käynyt, ei edes palohälyttimen piipitys kuulu seinänaapurille. Arpapeliä siis.