Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka helkkari kurkkii postiluukustani öisin ja miksi?!

Vierailija
13.01.2022 |

Poika sanoi että oli yöllä mennyt vessaan ja joku raotti postiluukkua, sanoin että postijakaja varmaan vaan meinasi erehtyä luukusta. Mutta nyt kuulin itsekin viime yönä että joku avasi luukkua hyvin varovasti, kuin ei olisi halunnut tulla huomatuksi. Meillä palaa eteisen lipaston päällä yölläkin ledituikut mutta siitä huolimatta tyyppi tuskin näkee mitään.
Niin ja asunnossa ei siis ole väliovea.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuyöllä kuulin kun joku oli rapussa oven takana. Odotin että pian joku ovi sulkeutuu kun asukas tulee tai menee. Mutta ei kuulunut ovea. Joskus päihdeporukat lämmittelee rapussa. Niin epäilin nytkin.

Varmuusketju ei pidättele mutta kai siihen ääneen heräisi.

Kyllä se sitä huumehemmoa pidättelee, harva haluaa asuntoon, jossa on varmasti joku kotona.

Vierailija
82/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä joku kurkki sisään ja seuraavaksi postiluukusta työnnettiin rautalangasta väännetty "avaaja", joka ohjattiin avaamaan ovea sisäpuolelta. Onneksi meillä on aina yöllä turvaketju päällä, joten hiljainen vieras ei saanut ovea kokonaan auki. Seuraavana päivänä kävin ostamassa lukon päälle suojuksen.

Siis mistä tiedät että joku yritti luukun kautta sisään jos et ollut näkemässä?

Vai katselitko vain vierestä?

Itse asiassa katselin. Heräsin rapinaan ja katselin sivusta, miten postiluukun kautta yritettiin sisälle asuntoon ja ovi avattiin turvaketjun verran. Sitten oli kiroilua ja siinä vaiheessa sytytin valot, ovi jäi raolleen ja kulkija siirtyi hissiin. Toki minulle jäi hänestä kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, uusi pelko syntynyt. Asun yksiössä ja postiluukusta näkee suoraan mun sänkyyn.

N28

Ei mikään uusi ilmiö. Asuin aikoinaan, nuorena tyttönä Helsingissä vuokrayksiössä; leveästä postiluukusta näkyi usein aamuyöstä miehen käsivarsi kyynärpäätä myöten. Kämppä oli ikäänkuin ensimmäisen ja toisen kerroksen välissä, joten jo mietin ikkunasta ulos hyppäämistäkin, jos tilanneen vaatisi. Peittelin luukkua ; aina revittiin pois. Poliisillekin tein ilmoituksen. Aika pitkään tätä jatkui.

Vierailija
84/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kyllä turvaketjun.

Harmi, jollei taloissanne ole ulko-oven lisäksi sellainen toinen väliovi. Sehän eristäisi ääntä ja estäisi näköyhteydet. Meillä oli tuplaovi kun vielä asuin kerrostalossa.

Vierailija
85/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliovia ei saa enää asentaa uusiin asuntoihin paloturvallisuuden takia. Harmi! Meillä sentään vielä sellainen on, rakennettu 2013.

Vierailija
86/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mallinuken alaosa, teippaa siihen kunnon karvoitus ja laita luukun eteen. Tai sitten joku mallinuken naama. Voisi kurkkija pelästyä oikein kunnolla.

Itse saattaisin jäädä siihen ovelle päivystämään ja sitten taskulamppu leuan alle ja kunnon säikäytys.

Vierailija
87/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se postiluukku vaan raottu sekunniks, niin todennäkösesti se johtu vaan siitä että joku kulki talon alaovesta, ja ilmanpaineen muutos/veto sai luukun raottumaan

Vierailija
88/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita eteiseen ulko-oveen suunnattu liikkeentunnistimella varustettu spottivalo

Jos joku yrittää kurkkia niin häikäistyy ainakin ja voi lopettaakin kun tajuaa että on tullut huomatuksi

Hyvä oivallus tuo valo!Kuin poikasi herää yöllä pssalle? Nuorten ihmisten pitäisi pystyä pissa yön yli pidättää? Eikö teillä ole siinä väliovea? Aika outoa,jos ei ole?

Siis millä ihmeen logiikalla se valo estää poikaa käymästä vessassa?! 

Eikä välioven puuttumisessa mitään outoa ole, uusissa taloissa niitä nyt vaan ei ole. Toki vanhemmistakin voi puuttua, mutta uusiin niitä ei laiteta.

Vierailija
89/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on metallinen postiluukku niin kytke siihen sähkö. Tuntuu kivalta nenässä. Netistä löytyy ohjetta tai jollet itse löydä, kysäise ylikseltä, ohjeistavat kyllä

Vierailija
90/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se postiluukku vaan raottu sekunniks, niin todennäkösesti se johtu vaan siitä että joku kulki talon alaovesta, ja ilmanpaineen muutos/veto sai luukun raottumaan

Metallinen luukku ei nouse tuolla tavalla tuosta syystä.

Vierailija
91/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, uusi pelko syntynyt. Asun yksiössä ja postiluukusta näkee suoraan mun sänkyyn.

N28

Mun ystävällä oli noin. Hän laittoi oveen kiinni ison liinan. Voit laittaa myös oven eteen verhon.

Herää kysymys mitä niin salattavaa siellä näkyy jos pitää peittää. Pahantahtoisia vastauksia tässä ketjussa paljon, ei yllätä tällä palstalla.

Ajatella, että joku haluaa olla omassa kotonaan ilman että kukaan salakatselee tai pyrkii sisään! Ihan varmasti vähintään raskaita rikoksia peitellään, jos ei haluta että kellä tahansa hörhöllä on näköyhteys omaan sänkyyn. 

Vierailija
92/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliovia ei saa enää asentaa uusiin asuntoihin paloturvallisuuden takia. Harmi! Meillä sentään vielä sellainen on, rakennettu 2013.

Ja nykyiset postiluukut ovat sellaisia, ettei niistä pysty katsomaan läpi.  Posti työnnetään luukuun alaviistoon, eikä luukut aukea samassa tasossa.

Vierailija
93/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvisikö mitään

Vierailija
94/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Television antennikaapelista saa usein epämiellyttävän, mutta vaarattoman sähköiskun. Kytketään tuo TV:n antennikaapelin jännitteinen karvan yöksi postiluukkuun.

Tai jos vähän hienostelee, niin tietynlaisen kondensaattorikytkennän läpi verkkovirta. Ei tapa, mutta säikäyttää. Vaatii harrastuneisuutta.

Ja jos on rahaa, niin käy ostamassa lehmien sähköpaimenen.

Täältä ääni sähköshokkihoidolle. Kunnon tömäkkä jyssäys, eipä tule ihan heti uudestaan.  

Pitää vain varmistaa ettei oikeasti aiheuta vahinkoa :/

Päinvastoin, sitä vahinkoa juurikin pitää aiheuttaa, jotta yritys jää viimeiseksi. Vaikkapa veitsellä reikä käteen tms. Jää henkiin, mutta muistaa aina tapahtuneen.

Vierailija
95/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran laitat YouTubesta koiran haukuntaa ja tarraat kynsillä kiinni siihen käteen. Jättää varmaan rauhaan. 

Mä esittäisin ihan häpeilemättä itse sitä koiraa 😅.

Vierailija
96/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Mun ystävällä oli noin. Hän laittoi oveen kiinni ison liinan. Voit laittaa myös oven eteen verhon.

Herää kysymys mitä niin salattavaa siellä näkyy jos pitää peittää. Pahantahtoisia vastauksia tässä ketjussa paljon, ei yllätä tällä palstalla.

Itse pidän oveani täysin avoimena koko ajan. Enpähän herätä naapureissa kysymyksiä.

Mulla on aina kahvia termospullossa ja pipareita mahdollisia yöllisiä vieraita varten

Minullakin on aina piparia tarjolla yövieraille.

Vierailija
97/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä joku kurkki sisään ja seuraavaksi postiluukusta työnnettiin rautalangasta väännetty "avaaja", joka ohjattiin avaamaan ovea sisäpuolelta. Onneksi meillä on aina yöllä turvaketju päällä, joten hiljainen vieras ei saanut ovea kokonaan auki. Seuraavana päivänä kävin ostamassa lukon päälle suojuksen.

Hyi! Itselläni ei edes ole koko turvaketjua. Onneksi kuitenkin alaovi on lukossa ympäri vuorokauden ja lisäksi talon joka nurkalla sekä alaoven edessä on kamerat.

Vierailija
98/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oman elämänsä Kevin McCallisterit voisi sitten muistaa myös sen, että erilaiset ansat joiden tarkoitus on aiheuttaa fyysistä vahinkoa postiluukusta vilkuttelijalle, voivat pian viedä teidät itsenne käräjille vastaajan paikalle. Niin epäreilulta kuin se tuntuukin. 

Käykää ostamassa rautakaupasta lukkosuojus, estää postiluukun kautta murtautumiset. Myös se jonkun aiemmin ketjussa mainitsema matkahälytin voisi olla hyvä idea. 

Vierailija
99/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se yksi hullu kuristelija kurkkinut postiluukusta…

…että jos nahkahanskaa alkaa näkymään niin sitten ottaa ohraleipä

Vierailija
100/117 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se yksi hullu kuristelija kurkkinut postiluukusta…

…että jos nahkahanskaa alkaa näkymään niin sitten ottaa ohraleipä

Se taitaa olla onneksi vankilassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän