ihan ekana vois ottaa kirkolliset pyhävapaat pois kirkkoon kuulumattomilta.
Kommentit (58)
Miksi uskonnon harjoittaminen pitäisi olla palkallista? Jos vedotaan siihen että vain uskovat voisivat nuo vapaat pitää, eikö ne voisi olla silloin ainakin palkattomia vapaita.
Itse asiassa uskonnottomille ihmisille pitäisi antaa kunnon uskonnottomuuslisä palkassa. Uskovaiset voivat aina keksiä ties mitä juhlapyhiä, mutta uskonnoton on luotettava työntekijä.
Minun spagettihirviöuskonnossani työnteko on kielletty. Palkkaa pitää silti saada.
Sopii, anytime. Todnäk seuraukset olisivat nämä:
1) yleisesti ottaen kirkkoon kuulumaton henkilö saa etuaseman työmarkkinoilla, koska tiedetään ettei hänellä ole kirkkopyhiä hidastamssa työntekoa.
2) minulle henkkoht aivan sama. Kun vuodessa tulee tehtyä noin kahden kuukauden edestä ylimääräisiä tunteja jotka saa pitää pois "jos pystyy"-tyyliin, niin veikkaan että minulle on aivan sama otetaanko minulta viikko kesälomasta pois, talvilomasta pois ja vaikkapa ne arkipyhät. Silti minulla jää enemmän tunteja varastoon pidettäväksi "sitten joskus".
Joten, siitä vaan. Ei tunnu missän.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:13"]
Perustan uskonnon jossa on viiden päivän viikonloppu. Tämä olisi kai aloittajalle ihan okei, uskonto ennen kaikkea.
[/quote]
Mä voin liittyä siihen heti, kun en kuulu kirkkoon. Uskontunnustus voisi olla: Uskon vapauteen.
Siis kirkkohan on sovittanut nämä pyhänsä pakanallisten juhlien päälle joten ne kyllä kuuluvat kaikille uskontokuntaa katsomatta. Nih.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:31"]
Itse asiassa uskonnottomille ihmisille pitäisi antaa kunnon uskonnottomuuslisä palkassa. Uskovaiset voivat aina keksiä ties mitä juhlapyhiä, mutta uskonnoton on luotettava työntekijä.
[/quote]
Näin on. Ja jos ap:n tahto toteutuisi, ei työnantajat palkkais uskiksia. Lisäisinkö jo nyt CV:eehen että olen ateisti?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:17"]
Kristityt varmaan sitten ovat esimerkiksi jouluna ja juhannuksena töissä? Näillähän ei ole mitään tekemistä kuitenkaan kristinuskon kanssa.
[/quote]
Miten niin? Perustatko väitteesi siihen, että joku muu on juhlinut jotakin muuta samaan vuodenaikaan ennen kristittyjä? Mitä väliä sillä on? Mitä väliä, vaikka olisivat kopioineet elementtejä muista uskonnoista? Maailma muuttuu. Elämä on. Jos kristityt ovat juhlineet joulua parituhatta vuotta, niin silloin se on osa heidän uskontoaan.
Jotenkin naurattaa ajatus, että mitään uutta ei saisi kehittää vanhan päälle. Miten kaavoihin kangistuneita ja staattisia ihmisiä te oikein olette?
Niiltä, jotka täällä ovat vaatimassa kirkollisia pyhiä ei-uskovaisilta pois, kysyisin, että kuinka paljon asenteenne edustaa kristillisiä arvoja ja lähimmäisenrakkautta? Auttaako teidän kirkkoanne se, että muilta otetaan lomia pois? Kehottiko Jeesuskin kohtelemaan muita eriarvoisesti?
Kyllä mulle käy. Vihaan noita pakkopyhiä muutenkin.
Kerros ap, miten tämän ideasi toteutat?
Harmi, kun työpaikan ovet ovat pyhisin ja viikonloppuisin kiinni.
Minusta kaikki kirkolliset pyhät vois olla palkattomia,siin säästäisi yrittäjä sekä jokainen vois päättää onko töissä vai vapaalla.
Ensimmäiseksi voisi lanata pirun torjunta bunkkerit sileiksi ja käyttää nekin rahat johon paljon fiksumpaan. Jos ihmisellä ei ole muuta tekemistä kuin pelkkä satuolennon palvonta, niin on aivan tarpeeton tässä yhteiskunnassa ja joutaa saunan taakse.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:39"]Heh, lähtis ev.lut kirkko ihan uuteen nousuun :)
[/quote]Ei olis kellään evlutilla pian töitä...
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:41"]
Joo!!! Ja pakanoille pakanalliset juhlapäivät vapaiksi. Jesss, lisää vapaapäiviä!
[/quote]
Eikös ne ole jo tänäkin päivänä vapaat, ne kun on pääsääntöisesti juurikin samat päivät, mitkä on nyt kirkollisia pyhäpäivä. Ne kun nämä kirkonmiehet kaikessa viisaudesssaan pölli pakanoilta juhlapäivät ja tyrkkäs omansa tilalle.
Kannatan. Samalla ne tosin pitäisi ottaa kaikilta muiltakin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:27"]Miksi?
[/quote]
No mitä ne niillä tekee kun eihän ne niille mitään edes merkitse.
Jos ne palkat maksettais kirkollisveroista, niin joo. Tai sit ateisteja suosittais työmsrkkinoilla,kun eivöt ole oikeutettuja palkallisiin vapaapäiviin.
Kyllähän tuo mulle käy. Mitenköhäm se sitten järjestyy käytännössä esim mun kohdalla kun olen opettaja.