Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihan ekana vois ottaa kirkolliset pyhävapaat pois kirkkoon kuulumattomilta.

Vierailija
09.05.2015 |

Piste

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten muuttaa kirkolliset juhlat maallisiksi.

Vierailija
42/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mielelläni pidän vapaat joskus muulloin kuin pyhinä.

T. Areisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:27"]Miksi? [/quote] No mitä ne niillä tekee kun eihän ne niille mitään edes merkitse.

[/quote]

Pitäisikö aloittaa siitä etteivät uskovaiset järjestäisi pyhiään muinaisten ihmisten juhlien päälle?

Vierailija
44/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:27"]Miksi?
[/quote]
Koska miksi kirkkoon kuuluvat juhlivat esim. Pääsiäistä vaikka eivät tunnusta uskoaan kuulumalla kirkkoon. Ja pitäisikö ateistien sitten saada juhlia myös muiden uskontojen juhlia, anoa hanukkavapaita ja vuohenuhrausviikkoja? Niinpä

Vierailija
45/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samaa mieltä. En kuulu kirkkoon ja olen kyllä jo valmiiksi alalla, jossa tehdään töitä 24/7/365, ja siten usein joulunakin töissä. Mitään ongelmia tästä ei ole aiheutunut. Välillä on juhlittu joulua jo aatonaattona tai joulupukki on käynytkin heti joulurauhan julistamisen jälkeen, niin olen nähnyt lasten lahjanavaamishäsellykset ennen töihin lähtöä. Pääsiäinen on ihan kiva juhla, kevät on mukava ja puput ja tiput kivoja, mutta teen ihan mielelläni silloin töitä (lisät <3), kun mitään elämänkatsomuksellista hypetystä siihen ei liity. Ja nämä ihmeen helatorstait ja helluntait sitten? Vapun, uuden vuoden ja juhannuksen kun saan vapaiksi (edes suunnilleen), olen tyytyväinen, vaikka taitaa kirkko omia juhannuksenkin Johannes Kastajaan vedoten?

Vierailija
46/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kristilliset pyhät on apinoitu pakanallisista juhlista, niin kuuluvat meille kirkkoon kuulumattomillekin yhtä lailla. Elämää työn lomassa, tärkeitä hetkiä perheen parissa tai yksin rauhoittuen.

Vierailija
47/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituinen ehdotus, kun muistaa ja tietää, että kaikki kirkkoon kuulumattomat eivät suinkaan ole uskonnottomia, vaan mukana on paljon myös vapaisiin suuntiin kuuluvia.

Minua hämmästyttää, että aina silloin tällöin pompahtaa esiin ajatus arkipyhien lopettamisesta / siirtämisestä lauantaille. Kun ne muutamat päivät mukamas kaatavat koko firman tuotannon! Kannattaisi ensin käydä tutkimassa tilannetta Keski-Euroopassa, jossa kirkollisia juhlapäiviä on jopa enemmän kuin meillä, ja saman valtion sisälläkin juhlapäivät vaihtelevat sen mukaan, onko enemmistö alueella protestantteja vai katolisia. Kun Suomessa aikanaan siirrettiin arkipyhät viime kerralla lauantaille, ei se olisi esim. Saksassa tullut lainkaan kysymykseen. Ja oletan, että samanlainen asenne siellä on vieläkin. Mutta suomalaisten sivistys onkin niin ohutta, että käytös näissä asioissa on moukkamaista.

Vierailija
48/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, joulu, Juhannus, pääsiäinen, helluntai, hela-torstai jnejne kaikki vaan pois, jos ei kuulu kirkkoon

Vierailija
49/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Kirkkoon kuulumattomilla on oltava oikeus sijoittaa ylimääräiset vapaansa mihin haluavat. 

Vierailija
50/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:35"]Olen samaa mieltä. Kirkkoon kuulumattomilla on oltava oikeus sijoittaa ylimääräiset vapaansa mihin haluavat. 
[/quote]

ei niille kuulu vapaapäiviä. Nuo ovat kirkollisia päiviä ja liittyvät täysin (evlut) uskontoon

Vierailija
51/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:35"]

Olen samaa mieltä. Kirkkoon kuulumattomilla on oltava oikeus sijoittaa ylimääräiset vapaansa mihin haluavat. 

[/quote]

Ehdottomasti! Itse pitäisin vapaat mieluiten silloin kun kaupat ja palvelut toimii, niin voisi vapaalla tehdäkin jotain.

Vierailija
52/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, lähtis ev.lut kirkko ihan uuteen nousuun :)

Vierailija
53/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap ajattelit asian noin käytännössä toteutuvan? Arvelitko, että esim. pitkäperjantaina koulussa olisi pari opettajaa, keittiötäti, et-ryhmä ja muutama maahanmuuttaja keskenään, tekemässä mitä? Tai samana pyhäpäivänä virkailija pyörittelisi peukaloitaan virastossa, koska paikka on kiinni mutta kirkkoon kuulumattoman on oltava töissä?

Kyllä se on niin, että nämä pyhävapaat kuuluvat kaikille tai ei kenellekään. (Poislukien tietysti 24/7/365-työt, joissa ei uskontokunnalla ole merkitystä.)

Vierailija
54/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo!!! Ja pakanoille pakanalliset juhlapäivät vapaiksi. Jesss, lisää vapaapäiviä!

Vierailija
55/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana lopettaisin verovaroilla kustannettavat julkisen sektorin ekstralyhyet työpäivät ja ektrapitkät lomat. Sitten vasta poistaisin uskovaisten palkalliset juhlapäivät. Kyse on kuitenkin vähän eri lsuuruusuokan asioista.

Vierailija
56/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän työtä ja vähemmän vapaata kaikille! Ihmisen ei kuulu saada nauttia elämästä, koska talous.

Vierailija
57/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerä idea lähinnä siksi, että kaikki kristinuskon kaikki "pyhäpäivät" on lainattu suoraan muista uskonnoista vähän soveltaen.

Vierailija
58/58 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:35"]Olen samaa mieltä. Kirkkoon kuulumattomilla on oltava oikeus sijoittaa ylimääräiset vapaansa mihin haluavat.  [/quote] ei niille kuulu vapaapäiviä. Nuo ovat kirkollisia päiviä ja liittyvät täysin (evlut) uskontoon

[/quote]

Lol. Joulu ja pääsiänen ovat siis vain luterilaisten juttu? Ihanan tietämätöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi