Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan työt samassa työpaikassa kuin mies. Miten saan pidettyä salassa että olemme aviopari?

Vierailija
13.01.2022 |

Mieheni ei minua palkannut vaan HR. Kukaan muu kuin mieheni ei tiedä että olemme yhdessä elävä aviopari, mutta päätimme pitää asian omana tietona. Nyt kaipailen vinkkejä kuinka pitää asia salassa? Meillä on sama sukunimi mutta minä käytän nimenä keskimmäistä nimeäni. Työskentelen eri osastolla kuin mies mutta kerran pari viikossa joudun olemaan miehen osastoon yhteydessä. Lounastreffejä ei voida pitää joka päivä.

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko käynyt lääkärillä tai muulla ammattilaisella hoidattamassa mieltäsi? Jos selität noita juttujasi tosissasi, et ole ihan terve etkä työkuntoinen.

Kävin puolivuotta terapiassa työpaikkakiusaamisen takia, mutta olen nyt täysin terve. Terapiaa suositellaan nykyään kaikille, mutta olen kunnossa ja onnellinen mieheni kanssa. Ei tunnu kivalta lukea haukkuja mt-vikaisesta tai muusta eikä mieskään ymmärrä noin ahdasmielisiä ihmisiä. Ihan aikuinen naimisissa oleva pari olemme.

Vierailija
142/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota...monikansallisissa yrityksissäkin huomataan samaa etnisyyttä/kansallisuuksia olevat ihmiset. Saattavat ihan hyvää hyvyyttään kysyä oletko tavannut X:n osastolta y, on samaa kansallisuutta jos haluat puhua välillä äidinkieltäsi. Been there, done that.

No siis puoliso on tietenki ulkomaalainen. Kukaan ei tietty kiinnitä huomiota siihen, että tämä ulkkis on asunut vuosia Suomessa samassa kaupungissa ja ollut samassa duunissa kuin aloittajan mielikuvitus. Sitten siellä firmassa on suomalainen Marja-Terttu McDonald ja kukaan ei tajua näitä kahta yhdistää..että hei toi meidän Ronald McDonaldhan oli siellä suomesssa aikoinaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko käynyt lääkärillä tai muulla ammattilaisella hoidattamassa mieltäsi? Jos selität noita juttujasi tosissasi, et ole ihan terve etkä työkuntoinen.

Tuolla menolla tulee työsuhteen purku koeajalla. Vuosien masennus ja työttömyys itse hankittujen potkujen seurauksena on huono lähtökohta työnteolle varsinkin vieraassa kulttuurissa.

Vierailija
144/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota...monikansallisissa yrityksissäkin huomataan samaa etnisyyttä/kansallisuuksia olevat ihmiset. Saattavat ihan hyvää hyvyyttään kysyä oletko tavannut X:n osastolta y, on samaa kansallisuutta jos haluat puhua välillä äidinkieltäsi. Been there, done that.

No siis puoliso on tietenki ulkomaalainen. Kukaan ei tietty kiinnitä huomiota siihen, että tämä ulkkis on asunut vuosia Suomessa samassa kaupungissa ja ollut samassa duunissa kuin aloittajan mielikuvitus. Sitten siellä firmassa on suomalainen Marja-Terttu McDonald ja kukaan ei tajua näitä kahta yhdistää..että hei toi meidän Ronald McDonaldhan oli siellä suomesssa aikoinaan...

xD VMP!!! Kyllä nyt olet aivan sekaisin ja holhouksen alainen. Noin kirjoittaa vaan teiniangstista kärsivä 15-vuotias teini. Kasva vielä niin mamma ehkä päästää sut kielikurssille. :DDDD

Vierailija
145/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin puolivuotta terapiassa työpaikkakiusaamisen takia, mutta olen nyt täysin terve. Terapiaa suositellaan nykyään kaikille, mutta olen kunnossa ja onnellinen mieheni kanssa. Ei tunnu kivalta lukea haukkuja mt-vikaisesta tai muusta eikä mieskään ymmärrä noin ahdasmielisiä ihmisiä. Ihan aikuinen naimisissa oleva pari olemme.

Et vaikuta kovin tasapainoiselta. Miehesi vielä ruokkii noita kuvitelmiasi. Ja anoppi samassa juonessa.

Vierailija
146/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaikuta kovin tasapainoiselta. Miehesi vielä ruokkii noita kuvitelmiasi. Ja anoppi samassa juonessa.

Mitenkä en vaikuta? Olen terve mutta jättäähän paha työpaikkakiusaaminen ikävät arvet. Mies eikä anoppi mitään ruoki. Meillä on hyvät välit anopin kanssa ja minulla on täällä miehen perheen lisäksi ystäviä työpaikan ulkopuolella.

Vierailija
147/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla menolla tulee työsuhteen purku koeajalla. Vuosien masennus ja työttömyys itse hankittujen potkujen seurauksena on huono lähtökohta työnteolle varsinkin vieraassa kulttuurissa.

Mitä selität? Luin koko ketjun läpi ja ap kertoi että sai aiemmasta työpaikasta potkut. Eihän se niitä itse hankkinut eikä purkanut työsuhdetta.

Vierailija
148/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität? Luin koko ketjun läpi ja ap kertoi että sai aiemmasta työpaikasta potkut. Eihän se niitä itse hankkinut eikä purkanut työsuhdetta.

Hän sanoo saaneensa potkut työpaikkakiusaamisen vuoksi. Yksikään huutavasta työvoimapulasta kärsivä työnantaja ei irtisano kiusaamisen kohdetta, joten ap:n versio ei voi olla totta.

Etkä ole ketjun mittaan huomannut, miten pahasti ap on puhunut itsensä pussiin? Miksi yksikään hänen väitteistään olisi todenperäinen?

Vierailija
149/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoo saaneensa potkut työpaikkakiusaamisen vuoksi. Yksikään huutavasta työvoimapulasta kärsivä työnantaja ei irtisano kiusaamisen kohdetta, joten ap:n versio ei voi olla totta.

Etkä ole ketjun mittaan huomannut, miten pahasti ap on puhunut itsensä pussiin? Miksi yksikään hänen väitteistään olisi todenperäinen?

En huomaa mitään pussiin puhumista mutta sen sijaan kiusaamista vastapuolelta. En ole ap mutta olen kokenut vastaavanlaisen tapauksen eli minut on irtisanottu vaikka osastolla oli huutava pula työntekijöistä ja irtisanomiseni aiheutti lisähommia jo entisten lisäksi. Kyllä niin vaan voi käydä. Valitettavasti. Eri

Vierailija
150/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti asutte jossain miljoonakaupungissa, ketään ei kiinnosta, kenen kanssa olette naimisissa, vaikka sitten keskenänne. Olen itse asunut sellaisessa ja tiedän, että minkäänlainen ylimääräinen kiinnostus on todella harvinaista, ihmiset hajoaa omille teilleen toimiston ovista, eikä kiinnostuta, minne muut menevät ja tekemään mitä.

Tietysti, jos asiasta joku sattuu kohtaliaisuuttaan small talkina kysymään jotain ja sepustatte jonkun ihme tarinan, mistä jäätte kiinni, kohotellaan vähän kulmakarvoja, että ovatpas outoja.

Vierailija
151/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppohan sitä on aina muita syytellä ja sormella osoitella. Vaikutat ihan samalta kuin yksi työpaikkakiusaajistani, joka valehteli ja puukotti selkään. Ei minua kukaan uskonut paitsi oma aviomies, vaikka yritin puolustella. Leviteltiin vaan juoruja, kiusattiin ja syyteltiin, että olen saanut työn reittä pitkin. Todella tonnikalapurkissa elät jos kuvittelet ettei ketään voida irtisanoa. Ole uskomatta tai uskot mitä hyvänsä, mutta mihinkään pussiin en ole puhunut ja kaikki mitä olen sanonut on totta. Mies haluaa suojella minua, joten emme puhu suhteestamme kodin ulkopuolella. Sinun valheelliset väitteet eivät ole totta ja puhuit itsesi takaisin tonnikalapurkkiisi.

Vierailija
152/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi olla salaisuus? Tapasin mieheni työpaikalla. Sitten eräs kaunis päivä mentiin kihloihin. Seuraavana päivänä kun olin menossa töihin, en ehtinyt sisälle taloonkaan, kun eräs työntekijä hurautti autolla työpaikan porttikongille, rullasi auton ikkunan alas ja onnitteli kihlauksesta.

Juorut ja faktat kulkee työpaikoilla salamaakin nopeammin.

Nykyisessä työpaikassa saa kuulla ketkä on pareja keskenään, vaikkei mulla edes kiinnosta ja vähemmän kiinnostaa kuulla, kuka on ollut yhden illan suhteessa kenenkin kanssa.

Ihmiset on kyllä yllättävän kiinnostuneita näistä parisuhdekuvioista työpaikoilla. Itse olen ikisinkku ja mua ollaan naittamassa joka ikiselle sinkkumiehelle joka taloon tulee. Sitten jos juttelen jotain työasioita niiden miesten kanssa, heti ollaan utelemassa että pistinkö jo tuulemaan. Hohhoijaa.

Että joo, tavallaan ymmärrän jos joku haluaa pitää tuollaisen asian omana tietonaan, mutta luulisi sen käyvän pidemmän päälle hankalaksi. Entäs jos törmäätte työkavereihin vaikka ruokakaupassa? Tai lipsautatte jotain vahingossa työpaikalla, jolloin alkaa huhut liikkua, että teillä on suhde?

Emme halaile toisiamme julkisesti eikä ole tapana lipsautella asioita. Miljoonakaupungissa on pienempi vaara törmätä tuttuihin kuin Suomessa.

No niin, nyt ollaan jo ulkomailla! :D

Etkö sinä lapsiparka tajua sitä, että kun teidät nähdään täyttämässä samaa ostoskärryä tai tankkaamassa samaa autoa tai istumassa kimpassa ravintolassa tai kiipeämässä samaan lentokoneeseen, kuvio on sitä myöten selvä?

Ja vastaus tulee olemaan:

Me tilaamme kaiken kotiinkuljetuksella. Ajamme aina eri autoilla. Me syömme vain ravintoloiden kabineteissa ja kuljemme lentokoneeseen ensimmäisen luokan odotustilojen kautta.

Totta kai AP vastaa juuri noin.

Lisäksi hän ei ole näkevinään mitään ristiriitaa siinä, että otti työn vastaan paremman palkan vuoksi, mutta nyt se kaikki parempi palkka taitaakin valua tähän kulissielämään.

Miettikää nyt vähän enemmän näitä, oikeasti.

Miljoonakaupungeissakin on lopulta yllättävän pienet piirit.

Vierailija
153/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppohan sitä on aina muita syytellä ja sormella osoitella. Vaikutat ihan samalta kuin yksi työpaikkakiusaajistani, joka valehteli ja puukotti selkään. Ei minua kukaan uskonut paitsi oma aviomies, vaikka yritin puolustella. Leviteltiin vaan juoruja, kiusattiin ja syyteltiin, että olen saanut työn reittä pitkin. Todella tonnikalapurkissa elät jos kuvittelet ettei ketään voida irtisanoa. Ole uskomatta tai uskot mitä hyvänsä, mutta mihinkään pussiin en ole puhunut ja kaikki mitä olen sanonut on totta. Mies haluaa suojella minua, joten emme puhu suhteestamme kodin ulkopuolella. Sinun valheelliset väitteet eivät ole totta ja puhuit itsesi takaisin tonnikalapurkkiisi.

Miksi juuri sinut sanottiin irti, vaikka sinusta leviteltiin juoruja? Mikä annettiin irtisanomisen syyksi?

Miksi haluatte toistaa saman asetelman uudessa työpaikassa? Onko muutama satalappunen kaiken tuon salailun ja hankalien ja kalliiden järjestelyjen arvoista?

Vierailija
154/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi olla salaisuus? Tapasin mieheni työpaikalla. Sitten eräs kaunis päivä mentiin kihloihin. Seuraavana päivänä kun olin menossa töihin, en ehtinyt sisälle taloonkaan, kun eräs työntekijä hurautti autolla työpaikan porttikongille, rullasi auton ikkunan alas ja onnitteli kihlauksesta.

Nykyisessä työpaikassa saa kuulla ketkä on pareja keskenään, vaikkei mulla edes kiinnosta ja vähemmän kiinnostaa kuulla, kuka on ollut yhden illan suhteessa kenenkin kanssa.

Ihmiset on kyllä yllättävän kiinnostuneita näistä parisuhdekuvioista työpaikoilla. Itse olen ikisinkku ja mua ollaan naittamassa joka ikiselle sinkkumiehelle joka taloon tulee. Sitten jos juttelen jotain työasioita niiden miesten kanssa, heti ollaan utelemassa että pistinkö jo tuulemaan. Hohhoijaa.

Että joo, tavallaan ymmärrän jos joku haluaa pitää tuollaisen asian omana tietonaan, mutta luulisi sen käyvän pidemmän päälle hankalaksi. Entäs jos törmäätte työkavereihin vaikka ruokakaupassa? Tai lipsautatte jotain vahingossa työpaikalla, jolloin alkaa huhut liikkua, että teillä on suhde?

Emme halaile toisiamme julkisesti eikä ole tapana lipsautella asioita. Miljoonakaupungissa on pienempi vaara törmätä tuttuihin kuin Suomessa.

Etkö sinä lapsiparka tajua sitä, että kun teidät nähdään täyttämässä samaa ostoskärryä tai tankkaamassa samaa autoa tai istumassa kimpassa ravintolassa tai kiipeämässä samaan lentokoneeseen, kuvio on sitä myöten selvä?

Me tilaamme kaiken kotiinkuljetuksella. Ajamme aina eri autoilla. Me syömme vain ravintoloiden kabineteissa ja kuljemme lentokoneeseen ensimmäisen luokan odotustilojen kautta.

Lisäksi hän ei ole näkevinään mitään ristiriitaa siinä, että otti työn vastaan paremman palkan vuoksi, mutta nyt se kaikki parempi palkka taitaakin valua tähän kulissielämään.

Miettisit itse enemmän ennen kuin kirjoitat täyttä potaskaa. En vastannut noin kuten tuo idiootti yritti laittaa sanoja suuhuni. Vastasin kommenttiin ihan omin sanoin rehellisesti. Mieti omalle kohdallesi vastaava tilanne oikeastiko ottaisit vastaan työn jossa on huonompi palkka, huonommat jos ollenkaan mahdollisuutta edetä ja vähemmän työtehtäviä? Mieti nyt vähän. Yritys tarjosi työtä paremmalla palkalla ja työnkuvalla, joten tottakai otin sen vastaan.

Vierailija
155/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettisit itse enemmän ennen kuin kirjoitat täyttä potaskaa. En vastannut noin kuten tuo idiootti yritti laittaa sanoja suuhuni. Vastasin kommenttiin ihan omin sanoin rehellisesti. Mieti omalle kohdallesi vastaava tilanne oikeastiko ottaisit vastaan työn jossa on huonompi palkka, huonommat jos ollenkaan mahdollisuutta edetä ja vähemmän työtehtäviä? Mieti nyt vähän. Yritys tarjosi työtä paremmalla palkalla ja työnkuvalla, joten tottakai otin sen vastaan.

Ohis. Mikset ota jotakin niistä vähemmän hyvistä työpaikoista ja etsi työn ohessa etenemismahdollisuuksia muualta, kun kerran puolison kanssa on noin vaikeaa olla samassa työpaikassa?

Miksi muuten te kaksi odotatte, että tässä uudessa paikassa alkaa kiusaaminen? Onko miehesi sellaisessa asemassa, että olisit edes teoriassa hyötynyt hänestä työnsaannissa? Sanot, että miehesi haluaa suojella sinua, mutta ei se siltä näytä.

Vierailija
156/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aviopuolisoni kanssa samassa työpaikassa. Avustetaan yhtä ihmistä. Emmekä salaile naimisissa oloamme 😊

Vierailija
157/166 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on vain pakko vielä kommentoida. Asut miljoonakaupungissa. On mahdoton kuvio, että jos miehesi on asemassa, jossa hän tekee päätöksiä, joiden perusteella sinun voidaan katsoa menevän reittä pitkin, hän ei kykene vaikuttamaan siihen, että miljoonakaupungista löytyy sinulle toinen työpaikka, jossain muussa firmassa.

Vierailija
158/166 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen juoruiluun taipuvainen ihminen, mutta jos olisin, varmasti löytäisi enemmän juoruiltavaa kun tällainen massiivinen valheiden verkko jostain kohdasta repeäisi ja paljastuisi, kuin että jos kuulisin joskus ohimennen että naapuriosaston nainen onkin oman työkaverini aviopuoliso. 

Tästä ap:n tarinasta tulee muutenkin mieleen että kaipaan niitä vanhoja hyviä aikoja, kun av:lla oli oikeasti hyviä provoketjuja. Just sen verran kreisejä että ei oikein uskonut mutta sitten kuitenkin niin taitavasti sepiteltyjä että välillä oli tunne, että entä jos sittenkin... 

Vierailija
159/166 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen juoruiluun taipuvainen ihminen, mutta jos olisin, varmasti löytäisi enemmän juoruiltavaa kun tällainen massiivinen valheiden verkko jostain kohdasta repeäisi ja paljastuisi, kuin että jos kuulisin joskus ohimennen että naapuriosaston nainen onkin oman työkaverini aviopuoliso. 

Tästä ap:n tarinasta tulee muutenkin mieleen että kaipaan niitä vanhoja hyviä aikoja, kun av:lla oli oikeasti hyviä provoketjuja. Just sen verran kreisejä että ei oikein uskonut mutta sitten kuitenkin niin taitavasti sepiteltyjä että välillä oli tunne, että entä jos sittenkin... 

Eihän tässäkään tapauksessa ole muuta mielenkiintoista kuin se, miten massiiviseksi peittelyoperaatioksi ap tilanteensa rakentaa. Se, että työkaverin puoliso on naapuriosastolla töissä, ei ole mullistavaa. Mielenkiintoista siitä tulee silloin, kun pariskunta kulkee töihin eri autoilla, toinen esiintyy salanimellä, toisella on peitenimellä toimiva kakkospuhelin hätätilanteiden varalta ja anoppikin on värvätty peitenimellä juoneen mukaan.

Tämä ap mokasi provoketjunsa muutaman sivun esityksen jälkeen keksimällä hieman liian epäuskottavia selityksiä ("rahasta ei ole kiinni") ja lopulta ryhtymällä haukkumaan kommentoijia, jotka huomasivat tarinan aukot.

Vierailija
160/166 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset kahelit saavat töitä...