Millä rasvalla olet saanut talvi-ihon pysymään kosteana?
Kommentit (373)
Oivariinia käytän leivälle ja ruuanlaittoon. Kasvoihin laitan voidetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt koronassa ja etätöissä olen lipsunut ihonhoitorutiineistani, mikä näkyy otsan epäpuhtauksina. Ihoni on mielestäni kuitenkin paremmassa kunnossa kuin viime talvena, mutta ehkä asiaan vaikuttaa myös ilmankostuttimen käyttö.
Illalla:
- puhdistusmaito/-voide (edeltävästi puhdistusöljy, jos olen käyttänyt meikkiä)
- kosteuttava kasvovesi
- COSRX advanced snail 96 mucin power essence
- Isana Med Akut Pflege Serum 5% Urea
- hamppuöljyAamulla:
- kosteuttava kasvovesi
- sama COSRX essence kuin iltaisin
- The Ordinaryn hyaluronihapposeerumi
- CeraVe moisturising creamIhoa ei kannattaisi ylihoitaa monilla eri tuotteilla.
Ihmisten ihot ovat erilaisia. Joidenkin ei tykkää kuin hyvin minimaalisesta hoitorutiinista, kun taas toisen iho pitää monivaiheisesta rutiinista. Kokeilemalla selviää. Eli tuo väitteesi ei perustu kuin omaan mutuiluusi. T. Eri
Ylihoitaminen kai tarkoittaa että on liikaa juuri sille ko. iholle, vaan ei sitä välttämättä edes huomaa kokeilla vähentämistä, on niin iskostettu mainoksilla aamu ja iltarutiinit että suorastaan kokee syyllisyyttä jos jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt koronassa ja etätöissä olen lipsunut ihonhoitorutiineistani, mikä näkyy otsan epäpuhtauksina. Ihoni on mielestäni kuitenkin paremmassa kunnossa kuin viime talvena, mutta ehkä asiaan vaikuttaa myös ilmankostuttimen käyttö.
Illalla:
- puhdistusmaito/-voide (edeltävästi puhdistusöljy, jos olen käyttänyt meikkiä)
- kosteuttava kasvovesi
- COSRX advanced snail 96 mucin power essence
- Isana Med Akut Pflege Serum 5% Urea
- hamppuöljyAamulla:
- kosteuttava kasvovesi
- sama COSRX essence kuin iltaisin
- The Ordinaryn hyaluronihapposeerumi
- CeraVe moisturising creamIhoa ei kannattaisi ylihoitaa monilla eri tuotteilla.
Ihmisten ihot ovat erilaisia. Joidenkin ei tykkää kuin hyvin minimaalisesta hoitorutiinista, kun taas toisen iho pitää monivaiheisesta rutiinista. Kokeilemalla selviää. Eli tuo väitteesi ei perustu kuin omaan mutuiluusi. T. Eri
Ylihoitaminen kai tarkoittaa että on liikaa juuri sille ko. iholle, vaan ei sitä välttämättä edes huomaa kokeilla vähentämistä, on niin iskostettu mainoksilla aamu ja iltarutiinit että suorastaan kokee syyllisyyttä jos jättää väliin.
Tuo ilta- ja aamurutiini on siis minun, ja ihoni on nyt paremmassa kunnossa kuin aikanaan käyttäessäni pelkkää puhdistustuotetta, kasvovettä ja voidetta.
Minulla on epäpuhtauksiin taipuvainen pintakuiva sekaiho, joka talvisin saattaa hilseillä pahasti. Tänä talvena en ole kärsinyt hilseilystä ja etenkin tuon COSRX:n essencen myötä huomaan juonteiden muuttuneen vähemmän näkyviksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkä rasva/voide riitä. Kasvovettä reilusti, sen jälkeen voide ja vielä arganöljyä.
Tämä ja hellävarainen puhdistusemulsio/balmi. Mikään voide ei yksin riitä.
Fiinin kasvovesi ja kasvoöljy. Niillä.
Hellävarainen puhdistusemulsio on tärkein. Sitten päälle kosteuttava kasvovesi ja voide tai kasvoöljy.
Atopikin kauravoiteella.
Puhdistus vain iltaisin hellävaraisella tuotteella, aamuisin pelkkä vesihuuhtelu. Ei kuivu iho.
Vastaan, vaikka tarvitsenkin vain vartalolle: Dermalogin Skin-cure apteekista. Kasvoille mulla riittää meikkivoiteen kosteus näköjään
Onkohan noilla rasvoilla mitään merkitystä. Ihmisen iho mukautuu joka tapauksessa keliin ja sitten saattaa näyttää siltä että rasva korjasi ihon vaikka todennäköisesti iho olisi "korjautunut" rasvasta huolimatta parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdistusmaidolla pesu 2x aamuin illoin
sen jälkeen iholle taputellen:
1.kosteuettava kasvovesi
2.kosteustiiviste (ampulli)
3.seerumi
4.voide
Tämä toimii oikeasti. Voi tuntua hassulta, mutta kerrostaminen on se juttu.
Ensin iho pestään hyvin mutta ihotyypille sopivalla tuotteella. Rasvoittuvalla iholla voi käyttää geeliä, tarvittaessa voi sisältää salisyylihappoa jos on näppylätaipumusta.
Sitten taputellaan kasvovesi, sitten kosteustiiviste, sitten seeurumi ja lopuksi voide joka lukitsee kaiken kosteuden ihoon. avot. ja aikaa ei kulu paljoa koska kannattaa nopeasti kerrostaa tuotteet, jotta kosteus ei kerkeä haihtua harakoille.
Geeliä ja vaahtoa en suosittele edes rasvaisuuteen taipuvalle iholle. Nuo on yleensä aika kuivattavia ja voi vaan pahentaa ongelmaa.
Poikkeuksen tekee Yliopiston Apteekin Naturae-sarjan puhdistusvaahto, se ei ole kuivattavaa.
Mä sain pintakuivan ihon rauhoittumaan kun ymmärsin hankkia ph-neutraalin puhdistusaineen, ostin joulukuun alessa Mossan herukka-puhdistusvaahdon ja eron huomaa jo kolmen viikon käytön jälkeen. Nyt tavallinenkin kosteusvoide on riittänyt ihonhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain pintakuivan ihon rauhoittumaan kun ymmärsin hankkia ph-neutraalin puhdistusaineen, ostin joulukuun alessa Mossan herukka-puhdistusvaahdon ja eron huomaa jo kolmen viikon käytön jälkeen. Nyt tavallinenkin kosteusvoide on riittänyt ihonhoitoon.
En suosittele vaahtoja ja geelejä ollenkaan, en varsinkaan kuivalle tai kosteuköyhälle iholle, tässäkin tuotteessa tuoksahtaa alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.kosteuettava kasvovesi
3.seerumi
4.voide
Ensin iho pestään hyvin mutta ihotyypille sopivalla tuotteella. Rasvoittuvalla iholla voi käyttää geeliä, tarvittaessa voi sisältää salisyylihappoa jos on näppylätaipumusta.
Sitten taputellaan kasvovesi, sitten kosteustiiviste, sitten seeurumi ja lopuksi voide joka lukitsee kaiken kosteuden ihoon. avot. ja aikaa ei kulu paljoa koska kannattaa nopeasti kerrostaa tuotteet, jotta kosteus ei kerkeä haihtua harakoille.
Geeliä ja vaahtoa en suosittele edes rasvaisuuteen taipuvalle iholle. Nuo on yleensä aika kuivattavia ja voi vaan pahentaa ongelmaa.
Poikkeuksen tekee Yliopiston Apteekin Naturae-sarjan puhdistusvaahto, se ei ole kuivattavaa.
Joitain poikkeuksia toki on, mutta pääsääntöisesti kannattaa kiertää kaukaa.
Minulla on varsinainen ongelmaiho ollut aina. Hyvin harva tuote sopii ja harva kosteuttaa tarpeeksi. Olen yli 20 vuotta etsinyt ja kokeillut jokseenkin kaiken mitä markkinoilla on tarjota.
Tänä talvena otin kokeiluun Nivea cremen, sen sinisen peltipurkin. En edes muista milloin viimeksi talvella olisin pystynyt meikkaamaan! Iho on kostea, kerrankin. Muistaakseni olen kokeillut aiemminkin mutta lääkäri tai kosmetologi sanoi ettei niin paksua rasvaa näin kuivalle iholle pitäisi käyttää vaan ohuita kosteuttavia. Ei olisi pitänyt uskoa.
Hyvin harva tuote käy minun iholle, saan allergisia reaktioita hyvin monista. Apteekkituotteista löydän kesäksi sopivia mutta talvi-iholle en.
Itse kokeilin puoliksi vahingossa ja puoliksi pakon sanelemana (jäi oma rasva matkasta) weledan skin foodia ja se olikin ihan mahtava tuote vaikka ekana tuntui kuin olisi levittänyt jotain superpaksua jalkavoidetta naamaansa.
Itsellä on siis pintakuiva sekaiho ja olen käyttänyt nyt pari kk tuosta sitä normiversiota ja kesäksi ajattelin tilata sen light version.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quo
ja]
Vierailija kirjoitti:
1.kosteuettava kasvovesi
3.seerumi
4.voide
Myös Nuori-merkiltä löytyy vaahto joka ei kuivata.
Vierailija kirjoitti:
1.kosteuettava kasvovesi
3.seerumi
4.voide
Huokaus. Oppikaa jo, että ihon kosteus tulee sisältä päin eli syökää oikein ja paljon hyviä rasvoja. Ihon tärkein tehtävä on torjua ulkoisia "myrkkyjä" ja pakkeleita, naaman rasvaus vaan muodostaa hyödyttömän kalvon ihon pinnalle eikä mikään superseerumi imeydy pintakerrosta syvemmälle. Sivistäkää ihmiset itseänne...
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeilin puoliksi vahingossa ja puoliksi pakon sanelemana (jäi oma rasva matkasta) weledan skin foodia ja se olikin ihan mahtava tuote vaikka ekana tuntui kuin olisi levittänyt jotain superpaksua jalkavoidetta naamaansa.
Itsellä on siis pintakuiva sekaiho ja olen käyttänyt nyt pari kk tuosta sitä normiversiota ja kesäksi ajattelin tilata sen light version.
Weleda skin food on aika kaukana hajusteettomasta.
Lopetin kokonaan rasvojen käytön syksyllä ja se on kyllä ollut elämäni paras päätös. Ihoni ei enää kuivu lähellekkään samalla tavalla kuin ennen.