Millä rasvalla olet saanut talvi-ihon pysymään kosteana?
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkä rasva/voide riitä. Kasvovettä reilusti, sen jälkeen voide ja vielä arganöljyä.
Marula on parempi kuin argan.
Auttaisi jos ap edes kertoisi millainen ihotyyppi hänellä on?
Samaa mieltä, että kerrostaminen kannattaa. Koen, että varsinkaan voiteella ei ole juuri väliä, vaan sillä mitä sen alle laittaa. Mulla on pintakuiva sekaiho ja hoitorutiini talvella on kasvovesi, hoitovesi, seerumi, voide.
Merkkejä en osaa sanoa, kun itse käytän hajustettuja tuotteita. Mutta ei niiden mitään kalleimpia tarvitse olla. Kerrostaminen on tärkeämpää kuin yksittäinen kallis tuote.
Avenen Tolerance-voide, nimenomaan se paksumpi cream versio. Täysin hajusteeton ja muista turhista aineista riisuttu tuote, joka vain kosteuttaa. Ainoa huono puoli on hinta (n. 22-24 euroa) mutta nettiapteekeista löytää usein halvemmallakin. Jos joku muuten tietää halvemman version tälle, jossa ei olisi Ureaa, Lactic tai mieluiten myöskään Citrus Acidia, saa vinkata!
Ihan mun suosikki.
Sitten tykkään myös Louis Widmerin rasvoista, etenkin Day Creamista (hajusteeton versio, Widmerin tuotteista on aina hajusteeton ja hajustettu versio samasta tuotteesta).
Puhdistus kannattaa tehdä hellävaraisella puhdistusaineella.
Vartalolle Aqualan. Ei Aqualan L, vaan rasvaisempi versio ilman L:ää. Iho on tosi sileä ja pehmeä! Ja olen siis atoopikko.
Joskus laitan rasvojen sekaan myös The Ordinaryn Rose Hip -kasvoöljyä, jos on oikein paha tilanne atopian kanssa. Ja pakkasilla laitan välillä UFOX-ilmankostuttimen pöhisemään yöksi, sekin jeesaa.
Nyt koronassa ja etätöissä olen lipsunut ihonhoitorutiineistani, mikä näkyy otsan epäpuhtauksina. Ihoni on mielestäni kuitenkin paremmassa kunnossa kuin viime talvena, mutta ehkä asiaan vaikuttaa myös ilmankostuttimen käyttö.
Illalla:
- puhdistusmaito/-voide (edeltävästi puhdistusöljy, jos olen käyttänyt meikkiä)
- kosteuttava kasvovesi
- COSRX advanced snail 96 mucin power essence
- Isana Med Akut Pflege Serum 5% Urea
- hamppuöljy
Aamulla:
- kosteuttava kasvovesi
- sama COSRX essence kuin iltaisin
- The Ordinaryn hyaluronihapposeerumi
- CeraVe moisturising cream
Vierailija kirjoitti:
Nyt koronassa ja etätöissä olen lipsunut ihonhoitorutiineistani, mikä näkyy otsan epäpuhtauksina. Ihoni on mielestäni kuitenkin paremmassa kunnossa kuin viime talvena, mutta ehkä asiaan vaikuttaa myös ilmankostuttimen käyttö.
Illalla:
- kosteuttava kasvovesi
- hamppuöljyAamulla:
- kosteuttava kasvovesi
- CeraVe moisturising cream
Ihoa ei kannattaisi ylihoitaa monilla eri tuotteilla.
Cerave tuotteet apteekista
https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-moisturising-cream-177-ml-76845
Puhdistukseen
https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-hydrating-cleanser-473-ml-76837
URTEKRAM luomu Aloe vera vartalovoide
https://www.prisma.fi/fi/prisma/urtekram-luomu-aloe-vera-vartalovoide-2…
Ainu hoitoöljy, Ainu suojavoide enemmän kosteutta tarvitseviin kohtiin, käy myös huuliin. Suunniteltu vastasyntyneen herkälle iholle. Tietenkin hajusteettomia. Suositellaan myös ihan koko perheen käyttöön. Sitten kun vielä pesee kasvot tai koko kropankin saman merkin pesuaineilla, jotka eivät kuivata.
Ostan näitä vaikka ei ole vauvaa. Ihan parhaita. Halpa, saa helposti joka marketista. Turvallinen, suomalainen merkki.
Näihin päädyin sen jälkeen, kun olin saanut ihoni epätasapainoon liika hoitamisella. Normaalit kasvotuotteeni saivat ihoni ärtymään.
Ostin tänä talvena tosi kuiville poskilleni Louis Widmer Remederm kasvovoiteen (hajusteeton). En enää herää hilseilevien kasvojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla:
- kosteuttava kasvovesi
- hamppuöljyAamulla:
- kosteuttava kasvovesi
- CeraVe moisturising creamIhoa ei kannattaisi ylihoitaa monilla eri tuotteilla.
Ihmisten ihot ovat erilaisia. Joidenkin ei tykkää kuin hyvin minimaalisesta hoitorutiinista, kun taas toisen iho pitää monivaiheisesta rutiinista. Kokeilemalla selviää. Eli tuo väitteesi ei perustu kuin omaan mutuiluusi. T. Eri
Aloe vera geeli, meinebase pesuihin ja öljyt vaan sisäisesti. Ennen laitoin kaikki rasvat, mitä suositeltiin ja iho huono. Katselin kylppärin hyllyä ja totesin, että nyt riitti. Etsin luonnollisimmat aineet ja uskalsin kokeilla.
Niillä vanhoilla rasvoilla olen rasvannut ovista saranoita nyt pari vuotta... Iho on oireeton.
Alle edullinen markettikasvovoide Lumenelta ja päälle 100%:sta karite- eli sheavoita. Suihkussa kuorivia ja C-vitamiinipitoisia aineita x 2 viikossa. Ei meikkivoiteita tms vaan ainoastaan ihonhoitoa. Kasvot voidellaan heti suihkun jälkeen ja koskaan ei ihoon saisi ehtiä tulla kuivuudesta kiristävää tunnetta.
Hyväksi havaittuja:
- alle aina hyaluronihapposeerumi (esim Novexpert tai Evolve)
- voiteista Louis Widmerin Rich Day Cream ja Rich Night Cream, Aqualan Duo, Ceralan ja Cerave
Kosteuttava kasvovesi reilulla kädellä annosteltuna ja sen päälle oikeastaan mikä vaan voide. Puhdistusgeelit ja -vaahdot pois.
Lisään vielä, että minulla on kuiva-normaali melko kuulas ja ohut iho, joka ärsyyntyy punaisiksi (couperosa) helposti. Yllättäin kuorinnat sopivat myös minulle.
Kuorinta aine suihkussa on joko geelimäinen tai voidemainen ja rakeinen (merkki Neutrogena). C-vitamiinina on sitruksia eli tuoksuu appelsiinille. Hieron kasvoihin ja annan vaikuttaa 2 min ennen huuhtelua.
Ihossani e ole ollut tänä talvena mitään ongelmia, ei paljoa punoitusta eikä ollenkaan hilseilyä, kutinaa, ihottumaa. Kuorinta on siis auttanut? (ennen en kuorinut) Tämä on ensimmäinen talvi näitä aineita käyttäen (ennen vain Lumenen voidetta nyt lisäksi myös sehevoita), eikä ikinä ennen ole ollut näin hyvää ihoa!
56.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että minulla on kuiva-normaali melko kuulas ja ohut iho, joka ärsyyntyy punaisiksi (couperosa) helposti. Yllättäin kuorinnat sopivat myös minulle.
Kuorinta aine suihkussa on joko geelimäinen tai voidemainen ja rakeinen (merkki Neutrogena). C-vitamiinina on sitruksia eli tuoksuu appelsiinille. Hieron kasvoihin ja annan vaikuttaa 2 min ennen huuhtelua.
Ihossani e ole ollut tänä talvena mitään ongelmia, ei paljoa punoitusta eikä ollenkaan hilseilyä, kutinaa, ihottumaa. Kuorinta on siis auttanut? (ennen en kuorinut) Tämä on ensimmäinen talvi näitä aineita käyttäen (ennen vain Lumenen voidetta nyt lisäksi myös sehevoita), eikä ikinä ennen ole ollut näin hyvää ihoa!
56.
Kuorinta max kerran viikossa, jotkut dermatologit eivät suosittele kuorintaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tummeli
Tätä minäkin käytän kesät talvet.
Nyt pakkasilla olen lisännyt joukkoon Bio-oilia tai porkkanaöljyä ja nassu kiittää.
Joillekin toimii tämäkin. Minusta kyseinen voide ei oikein tee mitään, tuntuu ärsyttävän öljyiseltä ja haju on myös ärsyttävä.