Millä rasvalla olet saanut talvi-ihon pysymään kosteana?
Kommentit (373)
Mä laitan jojobaöljyä kasvorasvaani talvisin. Ihan siis sen mukaan, että kuinka kuivaa on ja miltä iho tuntuu. Jos kiristää, lisään rasvaan lisää öljyä. Toki kaikkien iho ei kaikista öljyistä pidä, sitten kannattaa kokeilla esim. vaseliinia oman kasvorasvan päälle.
Kesällä riittää pääasiassa pelkästään kasvorasva + seerumi ja aurinkorasva tarvittaessa. Aurinko kuivattaa ihoa, kannattaa muistaa sekin.
AatunKrokotiili kirjoitti:
Syömällä suklaata naaman iho ei kuivu vaan pysyy ihanan rasvaisena.
Valitettavasti ei näin kuusikymppisenä enää toimi!
Sehän tässä harmittaa, kun omassa kropassa olisi heti pinnan alla rasvaa ihan yllin kyllin. Joku suunnitteluvirhe pitää olla, kun se ei kulkeudu ulos iholle.
Vierailija kirjoitti:
Decubal repair cream. Ja kosteuta sisäilmaa!
Tämän kanssa kun vaihdat joka toisella kerralla aqualan perusvoide, apteekista saa. Se on kevyempi vaihtoehto.
Decubal on tosi rasvainen. Mutta vuoroin käyttämällä sain ihanan pehmeän hilseilemättömän ihon kasvoihin piiitkästä aikaa. Olen sanaton.
Perinteinen mineraaliöljy on paras, viskositeetti sen mukaan kuinka pitkää kestoa halutaan. Itse käytän Gastrolin 10W-40. Aina on hyvä tuoksu.
Lavera All Round Cream. Minulla on pintakuiva, herkkä iho. Olen 47v.
Sehän riippuu ihan siitä, millainen se iho on.
Itselläni toimii Whamisan Deep Rich Toner seitsemän kertaa kerrostettuna parhaiten, ei oikein mikään muu.
Ja siltikin talvi-iho on talvi-iho, eli ei nyt kovin kehuttavassa kunnossa tai verrattavissa kesäihoon.
Ainoa oikeasti toimiva keino minkä olen kokenut, on talven skippaaminen eli talven viettäminen lämpimässä.
Äidilläni taas on sellainen iho, ettei hän käytä siihen mitään, eikä hänellä olekaan siinä mitään kuivuutta tai muuta. Jotain kookosöljyä hän laittaa välillä, mutta useimmiten ei sitäkään.
Minulla on ollut lapsesta saakka ihottumaa talvisin (atopia aktivoituu heti, kun kesä loppuu).
Oliiviöljy on kosteuttajista parhain. Ensin öljyän itseni päästä varpaisiin ja sitten saunaan ;)
Tuoksuton Decubal tai Erisan. Jouduin pyykkäämään juuri laittamani puhtaat lakanat koska oli yksi voide joka tuoksui, muutoin aivan ihana ja jätti ihon pehmeäksi.
Oliiviöljy kosteuttaa ihoa ja kun yöksi laitoin sitä, itsepäinen näppylä hävisi.
Vauvan hoito öljy aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuton Decubal tai Erisan. Jouduin pyykkäämään juuri laittamani puhtaat lakanat koska oli yksi voide joka tuoksui, muutoin aivan ihana ja jätti ihon pehmeäksi.
Eivät ole tuoksuttomia. Aika harva asia maailmassa on tuoksuton.
Vierailija kirjoitti:
Spermalla.
Hyi, haisee ja joillakin alkaa iho punoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen mineraaliöljy on paras, viskositeetti sen mukaan kuinka pitkää kestoa halutaan. Itse käytän Gastrolin 10W-40. Aina on hyvä tuoksu.
Gastrolista en ole ennen kuullutkaan! Kuulostaa, että se on tarkoitettu ruoansulatuskanavan öljyämiseen. Nuoruudessani oli jotain sellaista kuin Castrol kyllä, mutta silloin vielä hoitelin ihoni suklaata syömällä.
Nivea soft tai Lidlistä vastaava Cienin rasva. Myös Acon perusvoiteet (miniderm) on tosi hyviä. En osta enää erikseen mitään kasvirasvoja.