Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rasvalla olet saanut talvi-ihon pysymään kosteana?

Vierailija
13.01.2022 |

Mieluiten hajustamaton tai mieto tuote!

Kommentit (373)

Vierailija
361/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tosi kuin vesi ja hiki kirjoitti:

Käsien iho pysyy takuulla kosteana talvellakin, kun tiskaa käsin lämpimällä vedellä kumihanskat kädessä, ettei vaan kovalla työlä kalliisti manikyroidut kätöset vauriodu tiskivedessä.

Minulla tiskaa kone

Eikä se tiskaaminen  nyt niin paha ole, ellei tiskaa ammatikseen

Meillä on paljon käytössä laseja, pannuja,aterimia, lautasia jne mitä en missään nimessä tiskikoneeseen laita. Kävin tiskaaminen hanskat kädessä ainoa vaihtoehto.

Vierailija
362/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei oikein toiminut mikään kaupallinen hapatus, en tiedä mitä iholleni on tapahtunut. Sinnittelin peltipurkki-Nivealla koska se tuntui miellyttävältä muttei ollut tarpeeksi tehokas. Nyt peseydyn Sebamedin suihkuöljyllä ja kosteutan tavallisella ruokaöljyllä. Oliiviöljy on suosikkini, koska kookos-, avokado- ja manteliöljyssä on ominaistuoksu joista en pidä.

öljy kosteuttaa? Ei

Öljy lukitsee kosteuden ihoon ja hiuksiin. Siksi sitä on fiksua käyttää esimerkiksi suihkun jälkeen, koska iho on vielä vedessäolon jäljiltä kostea. Ei kannata hinkata itseään pyyhkeellä rutikuivaksi vaan taputella pyyhkeellä itsensä 85% kuivaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään ja ihoni ei ole kuiva. Vesi vanhin voitehista. 

vm-71 

Vierailija
364/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen mineraaliöljy on paras, viskositeetti sen mukaan kuinka pitkää kestoa halutaan. Itse käytän Gastrolin 10W-40. Aina on hyvä tuoksu.

Gastrolista en ole ennen kuullutkaan! Kuulostaa, että se on tarkoitettu ruoansulatuskanavan öljyämiseen. Nuoruudessani oli jotain sellaista kuin Castrol kyllä, mutta silloin vielä hoitelin ihoni suklaata syömällä.

EIIII,  voi hyvää päivää Gastrol on AUTON  MOOTTORIÖLJY

Vierailija
365/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kuvittelee  kalliiden mönjien  olevan parhaita, mutta tosiasiassa halvoista  löytyy toimivia, ilman turhia kemikaaleja. Ihotautiääkäriä kannattaa kuunnella  ja jopa eläinlääkärit tietävät  asiasta

Vierailija
366/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kovin ihotyypistä ja siitä miten hoitaa. Suosittelen käymään asiantuntevalla kosmetologilla tai vastaavalla ja pyytämään suosituksia.

Itse käytän voiteena Payot Pâte Grise tai Sophieskin Oil Stop Clear Day Fluid. Payot Hydra 24+ kasvonaamio on todella kosteuttava yöksi jätettävä naamio, jota myös käytän viikoittain. Näillä iho on pysynyt hyvänä jo monta vuotta eikä kuivuudesta ole tarvinnut kärsiä. Näiden kanssa oma iho ei tartte seerumeita, mutta kasvovettä laitan joskus. Välillä käytän myös kangasnaamioita.

Vagheggilta löytyy myös tosi hyviä pitkään kosteuttavia voiteita.

Ihon puhdistuksessa käytän yleensä pelkkää vettä ja konjak sientä. Joskus lisäksi kasvomaitoa tai Acon puhdistusgeeliä. Kuorin kerran-kaksi viikossa Acon kuorintavoiteella. Minulla on hankala hormonaalinen akne ja atooppinen iho, joten ihonhoito on tasapainottelua ja hoidot teen ihon kunnon mukaan. Öljyt ja savinaamiot (tai suurin osa niistä) tekee ihosta ainakin minulla todella pintakuivan ja aiheuttaa ärsytystä. Kaikki ei sovi kaikille.

Vartalon ihonhoidossa käytän Ceralania.

Vierailija
367/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on puolustuselin, jos siihen tulee kosteutta aivot antavat käskyn kuivattaa. Joten joskun voiteen käyttö voi vaan lisätä kuivuutta.

Jos on kuiva iho, niin kannattaa lisätä veden juontia sekä hyvien rasvojen syöntiä. Avocadoa ja pähkinöitä esim.

Kosteusvoide ensin puhtaalle iholle kosteuttamaan ja sitten päälle jokin öljy, se estää kosteuden haihtumista.

Kunnon hikoilu myös tekee kaikill eihoille hyvää :)

Vierailija
368/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea, sininen pyöreä rasia, aivan loistava tuote kasvoille! 

Vierailija
369/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee  kalliiden mönjien  olevan parhaita, mutta tosiasiassa halvoista  löytyy toimivia, ilman turhia kemikaaleja. Ihotautiääkäriä kannattaa kuunnella  ja jopa eläinlääkärit tietävät  asiasta

Augustinus Bader taustalla tohtori Bader, dr Barbara Strum ( omat tuotteet), dr Bonte johtaa Guerlain ihonhoito osastoa jne. En tiedä mitä on ajateltu jos luullaan ettei tälläisten brändejen taustalla ole kiven kovia terveyden ammattilaisia.

Vierailija
370/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kohtaan?

Naama

Miten peset ja hoidat nyt? Mitkä tuotteet käytössä?

Tämä on oleellisin tieto. Jos ihonhoito on ihan retuperällä, niin ei auta ostaa vaan paksumpia voiteita.

Mitä tarkoittaa "ihonhoito retuperällä"? Minulla ihonhoito on pelkkä vesipesu. Jos meikkaan, niin sen lisäksi palasaippuaa. Rasvoja en käytä. Talvella satunnaisesti tammi-helmikuussa jos pakkasjaksoja, jotka hetkellisesti kuivattanut ihoa, niin apteekin hajusteetonta Xyli Derm-geeliä poskipäille ja otsaan. Se on vedenohutta. Iho hyvässä kunnossa. Ikä 50+

Vierailija
371/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä hyviä rasvoja. 

Vierailija
372/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Augustinus Bader taustalla tohtori Bader, dr Barbara Strum ( omat tuotteet), dr Bonte johtaa Guerlain ihonhoito osastoa jne. En tiedä mitä on ajateltu jos luullaan ettei tälläisten brändejen taustalla ole kiven kovia terveyden ammattilaisia.

.... joilla on bisnes mielessä Kaupallisessa mielessä ne niitä suunnittelee .😁

Vierailija
373/373 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.... joilla on bisnes mielessä Kaupallisessa mielessä ne niitä suunnittelee .😁

Mitä sitten, he laittavat osaamisen hyödyllisiin  tuotteisiin joita me voimme käyttää jotta iho voi hyvin. Kun on rahaa taustalla, voi kehittää tuotteita toimivampaan suuntaan, tutkimus on kallista. Tänä talvena on ensimmäinen kerta kun ihoni on hyvässä kunnossa ja ainoa muutos on tuo Baderin soothing cream. Itse ainakin olen tyytyväinen kun ei leimahtele ärtyneesti punaisena ja kivuliaana. Olen vuosien mittaan kokeillut vaikka mitä ja tämä on paras tähän astisista.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi