Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisessä jotain vikaa jos ei itke läheisen hautajaisissa?

Vierailija
13.01.2022 |

Kuitenkin kuolinuutinen itketti hetken.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Silloin itketään kun itku tulee. Surun, rakkauden tai kaipuun määrästä se ei kerro mitään.

Vierailija
2/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suremiseen itkua tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itkenyt jo ennen hautajaisia niin paljon, että hautajaisiin ei riittänyt enää itkua. Itku on minulle yksityinen hetki.

Vierailija
5/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä juuri kukaan itkenyt. Oli iloista live-musiikkia, hyvää ruokaa ja hauskoja tarinoita.

Vierailija
6/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on hautajaisissa vielä ihan sokkivaiheessa ja tuskin uskoo kuolemaa todeksi.  On ihan kuin turta eikä pysty vielä itkemään.  Tai on itkenyt itsensä jo tyhjiin.  Monilla taas on jopa  rauhoittava lääkitys, jotta hautajaisista selviää eikä itke sen vuoksi.  Joku ei halua itkeä julkisesti ja pystyy myös itsensä hillitsemään halutessaan. Syitä ja tilanteita on monia eikä ole olemassa oikeaa tapaa surra.  Jotkut itkevät kovaan ääneen, jotkut hiljaa, jotkut eivät ollenkaan. Ei surua tarvitse kenenkään suorittaa. Itke jos itkettää. Jos ei, niin ei. 

Vierailija
7/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itkenyt viimeksi joskus lapsena mutta en pidä itseäni silti vajavaisena.

Vierailija
8/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, itse olen itkuni itkenyt jo ennen hautajaisia, jos poismeno on aiheuttanut surua. Rakkaiden isovanhempien kuolemaa itkin etukäteen jo heidän eläessään, kun saivat sydänkohtauksen tms. vanhoilla päivillään ja tiesi, ettei elonpäiviä ole enää paljon jäljellä.

Vierailija
9/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itkenyt mieheni hautajaisissa.  Vuoden hautajaisten jälkeen kyllä itkin melkein joka päivä.  Itku on minulle yksityinen asia, joka ei kuulu kenellekään... kaikista vähiten miehen suvulle!

Vierailija
10/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaveri, joka sanoi, ettei osaa itkeä. Enkä ikinä nähnytkään hänen itkevän tai liikuttuvan.

Myöhemmin selvisi, että oli lapsena kaltoinkohdeltu, ainakin fyysistä ja henkistä väkivaltaa, joka lli selvästikkn tappanut ison osan hänen tunne-elämäänsä.

Jotta ei ollut ainakaan hänen kohdallaan merkki terveydestä.

Vierailija
11/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa itketään ylltättävän vähän. Muutama kyllä, mutta suurin osa on vain hyvin vakavia. Puolisoni hautajaisissa en itkenyt. Olo oli kuin robotilla. Rintakehää kyllä ahdisti arkun äärellä ja oli painuttava kaksin kerroin, mutta ei siitä itkua syntynyt. Itkin omissa oloissani

12/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Tuo on ihan totta, että monet eivät vielä ole täysin ymmärtäneet läheisen kuolemaa siinä vaiheessa kun hautajaiset pidetään. Isoäitini nukkui pois reilu kymmenen vuotta sitten, mutta vasta vuosien varrella aloin todella tajuta sen.

Itkin kyllä hautajaisissa empatiasta, koska näin monen muun itkevän. Tilaisuuden hartaus ja se että olimme ikuisten asioiden äärellä liikutti, mutta sekin on eri asia kuin henkilökohtainen suru, kaipuu jne.

Vierailija
13/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelmia itkun kanssa. En pysty itkemään, vaikka olisi kuinka paha olla. Joku itkureseptori aivoissa varmaan tuhoutunut.

Vierailija
14/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huomauteltiin lähipiiristä kun en juuri itkenyt läheisen hautajaisissa. Se tuntui todella omituiselta ja pahalta. Menin sellaiseen selviytymismoodiin, enkä muutenkaan näytä tunteitani helposti. Yksin itkin sitten monia kuukausia kun sille itkulle sain oman yksityisen hetken.

Vierailija
15/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ongelmia itkun kanssa. En pysty itkemään, vaikka olisi kuinka paha olla. Joku itkureseptori aivoissa varmaan tuhoutunut.

Tarvitset jonkun hyvän elokuvan murtamaan padot :)

Vierailija
16/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itke koskaan.  En edes osaa itkeä.

Vierailija
17/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Meissä kaikissa on jotakin vikaa. Ap:ltä varmistaisin vain, että koskihan kysymys häntä itseään, eikä muita ihmisiä.

Vierailija
18/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itkua tarvitse

Vierailija
19/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua hautajaisissa kummastuta jonkun itkuttomuus, mutta sellainen räkäinen ja halveksiva nauru tuntuu pahalta, jotenkin ei sovi tilanteeseen.

Vierailija
20/20 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa itketään ylltättävän vähän. Muutama kyllä, mutta suurin osa on vain hyvin vakavia. Puolisoni hautajaisissa en itkenyt. Olo oli kuin robotilla. Rintakehää kyllä ahdisti arkun äärellä ja oli painuttava kaksin kerroin, mutta ei siitä itkua syntynyt. Itkin omissa oloissani

Ilman niitä itkuvirsiä kirkossa itkettäisi vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä