Näkyykö vatsan alueen syöpä tt-kuvissa?
Läheisen vatsan alue paisunut talven ja kevään aikana, vaikka syö minimaalisen vähän. Sellaiseksi pallomaiseksi, ei nyt kauhean isoksi, mutta vatsa eri muotoisenen kuin ennen.
taustalla viiden vuoden takainen rintasyöpä, jonka jälkeen puolivuosittain keskivartalosta otettu tt-kuva. Oli taas normaali.
kevään aikana tullut poikkeuksellista väsymystä. Miten oikeassa tt-kuva on?
Kommentit (29)
TT-kuvassa kyllä näkyy syöpäkasvain, mutta PET-TT on vieläkin tarkempi. Eiköhän hoitava lääkäri osaa ohjata tutkimuksiin, turha sitä on täällä palstalla arpoa.
Kaikki labra-arvot ovat hyvät.
Sitä en kertonut, että potilas on hoidossa, en siis arvo mitään, vaan kysyn vain: näkyykö syöpä aina tt-kuvassa? Minulle kun on tullut mieleen, että nämä tt-kuvaukset ovat näennäisiä. Luin jostain, kuinka jollain näkyi aivojen tt-kuvassa kolme kasvainta, mutta kun otettiin magneettikuva, niin kasvaimia olikin 12.
"Maailman paras terveydenhoito" ja silti potilaat joutuvat kysymään ohjeita anonyymien trollipalstalta :D
Vierailija kirjoitti:
"Maailman paras terveydenhoito" ja silti potilaat joutuvat kysymään ohjeita anonyymien trollipalstalta :D
en ole kysynyt ohjeita.
Itse suosin magneettikuvausta tarkempi kuin TT-kuvaus.
Minulla ei näkynyt sappikivet kunnolla TT:ssä mutta ultrassa näkyi selkeästi. Siitä tiedettiin että ne tuli poistaa.
Oksetti kun tuntui että kamala turvotus painaa rintojen alle ja että maha turvoksissa alhaalta rintoihin saakka, ja olin normaalipainoinen 41-vuotias. Välillä kramppaili mutten saanut, tai ehdinyt saada, niitä rajuja kohtauksia.
Sappirakko leikattiin viime vuonna, päiväkirurgisella tähystyksessä ja tuon jälkeen laihduin sen 6-7 kiloa mitä olin yrittänyt vuosikaudet laihtua niin ruuan ja liikunnan avulla, ja nykyään hoikka. Jotenkin "tukki" aineenvaihduntaa tuo sappirakko. Olen kuullut muilta samaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa lääketiede jotenkin 10 vuotta muita länsimaita jäljessä. Ihan kuin olisin 2 vuotta sitten palannut neuvostoaikaiseen arvauskeskukseen.
Nimim. Jenkeissä, Tanskassa, Ruotsissa ja Hollannissa työn takia asunut
Näiltä palstoilta löytyy parhaimmat neuvot sairauksiin, lääkärit antavat vain reseptin apteekkiin ja toivovat parasta.
Syöpä näkyy tt- kuvassa, jos kasvain on tarpeeksi iso, ja kuva on otettu sieltä, missä kasvain on. Lisäksi siitä pitää osata etsiä oikeita asioita oikeista kohdista. Kai läheisesi puhui lähettävälle lääkärille tästä vatsansa kasvusta, että lääkäri osasi miettiä sitä?
on myös mahdollista, että läheisesi hyvinkin tietää Kuvissa näkyneen sitä ja tätä, mutta ei haoua keskustella siitä sinun kanssasi. Jotkut ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä näkyy tt- kuvassa, jos kasvain on tarpeeksi iso, ja kuva on otettu sieltä, missä kasvain on. Lisäksi siitä pitää osata etsiä oikeita asioita oikeista kohdista. Kai läheisesi puhui lähettävälle lääkärille tästä vatsansa kasvusta, että lääkäri osasi miettiä sitä?
on myös mahdollista, että läheisesi hyvinkin tietää Kuvissa näkyneen sitä ja tätä, mutta ei haoua keskustella siitä sinun kanssasi. Jotkut ei halua.
tt-kuva on otettu koko torson alueelta. Ei se lähempää.
tiedämme, että syöpä on jo aivoissa. Ihmettelen vain sitä, miksi syöpää ei ole sisäelimissä. Ehkä ei, mutta: voiko olla niin, ettei se vain näy tt-kuvissa?
minä olen lähiomainen, näen suoraan kaikki terveystiedot.
Kyllä sen pitäisi näkyä siinä. Ainakin jos poikkeavaa löydöstä. Itseltä otetaan 6kk välein tt.
Tsemppiä
Jos vatsassa olisi jotain, joka aihettaa tuollaista turvotusta, niin ihan varmasti näkyy tt ssä.
Tsemppiä!
Minä olen lukenut, että magneettikuvaus tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin magneettikuvausta tarkempi kuin TT-kuvaus.
Ai suosit vai, minä en ole ikinä sitä itse päättänyt, enkä haluaisikaan, uskon että määräävä lääkäri tietää paremmin.
Onko ferritiini mitattu?