Reilusti ylipainoiset, onko teille tultu kaupassa huomauttamaan ostoksistasi?
Jos, niin mitä ja mistä ostoksista? Tai oliko huomauttaja tuttu vai vieras ihminen?
Kommentit (16)
Puolituttu naapurin täti tuli lähikaupassa vastaan ja kauhisteli korissani ollutta torttupohjaa ja kuohukermaa. "Kuule sun ei kannattaisi tuollaisia ostaa, huomasitko muuten että tomaatit ovat tarjouksessa" Olisiko minun kenties pitänyt pyytää häneltä anteeksi, että olin tekemässä lapselleni ja hänen vierailleen syntymäpäiväkakkua?
Eipähän ole kukaan uskaltautunut. Tosin käytän useimmiten nyrkkeily- ja/tai kamppailu-urheiluun erikoistuneiden merkkien vaatteita, joten jokainen täysjärkinen ymmärtää minut nähdessään pitää ne melut mahassaan. Joo, ja painoa on sen verran että raskaassa sarjassa olisin, jos harrastaisin oikeasti.
Ei. Jos tulisi, ostokset tipahtaisivat siihen paikkaan. Lisäksi tekisin reklamaation yrityksen johdolle.
Ei. En minäkään kommentoi kenenkään kaljalastia tai ostoksia, joista paistaa köyhyys.
Joskus kun olin töissä kaupassa niin kassalle tuli kaksi tosi lihavaa nuorta naista ja molemmat osti omat kääretortut, suklaata, pipareita ja jäätelöä. En tietenkään mitään möläytellyt, ajattelin vaan itsekseen että siinäpä narskua joka hampaalle.
Kerran olin ostamassa salaattiaineksia ja joku vanhempi rouvashenkilö katsoi koriini paheksuvasti, sitten minua päästä varpaisiin ja tuhahti "pah" :D Olin kyllä silloin reilusti ylipainoinen 163cm/79kg, nykyään normaalimitoissa. Mutta siis... oliko siinä jotain paheksuttavaa, että laihdutin?
Olen aina ollut hoikka, mutta ostan usein karkkia ja kaikenlaista hyvänmakuista proteiinipitoista vastapainoksi. Kukaan ei ole koskaan kommentoinut, mutta itseäni hävettää ostokseni useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jos tulisi, ostokset tipahtaisivat siihen paikkaan. Lisäksi tekisin reklamaation yrityksen johdolle.
Mitä yrityksen johto sille mitään voi jos joku asiakas kommentoi kaupassa toisen henkilön ostoksia?
Pikkupojat latasivat kerran koriini porkkanoita ja totesivat, että tässä sulle tätä kannattaa syödä läski. Jotain ihan pikkukoululaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupojat latasivat kerran koriini porkkanoita ja totesivat, että tässä sulle tätä kannattaa syödä läski. Jotain ihan pikkukoululaisia.
Ai että, tuohan on hyvä pistää kiertoon joskus karkkihyllyllä.
Kerran kaupassa konsulentti esitteli jotain uusia tuorejuustoja. Kävin maistamassa ja sanoin, että tämän merkin tuotteet on hyviä. Konsulentti vilkaisi ja sanoi, että ei näitäkään saa syödä joka päivä. Olisi pitänyt antaa ottamani tuotteet takaisin ja sanoa, että ihan totta, kenenkään ei pitäisi näitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin ostamassa salaattiaineksia ja joku vanhempi rouvashenkilö katsoi koriini paheksuvasti, sitten minua päästä varpaisiin ja tuhahti "pah" :D Olin kyllä silloin reilusti ylipainoinen 163cm/79kg, nykyään normaalimitoissa. Mutta siis... oliko siinä jotain paheksuttavaa, että laihdutin?
Yleensä tuommoisille kommentoijille on sama, mikä on aihe, kunhan vain voi paheksua tai valittaa.
No kesätyöpaikassa, keittiö, epäsuoraan sanottu jotain. Tai aina kun menin tauolla ottamaan linjastolta ruokaa, niin keittiöpäälliköllä tuli aina asiaa silloin, juuri siihen kohtaa linjastoa. Katsoi ilmeillen silmät pyöreänä, mitä otin.
Sitten kerran majoneesia tehdessäni, tuli siihen kommentoimaan,kuinka ihmiset väittää syöväsä terveellisesti, mutta lappaa majoneesia ja ihmettelee ku maha kasvaa.
Siitä eteenpäin suurieleisesti laitoin majoneesia salaattiin. Siinä oli katseltavaa pomolla.
Vierailija kirjoitti:
Eipähän ole kukaan uskaltautunut. Tosin käytän useimmiten nyrkkeily- ja/tai kamppailu-urheiluun erikoistuneiden merkkien vaatteita, joten jokainen täysjärkinen ymmärtää minut nähdessään pitää ne melut mahassaan. Joo, ja painoa on sen verran että raskaassa sarjassa olisin, jos harrastaisin oikeasti.
Suomalainen väkivaltafantasiointi on niin hauskaa. Joka kerta saa nauraa vedet silmissä näille "turpaanvetäjille".
Ei ole koskaan tultu, vaikka ostan usein karkkia yms.