2016 alusta pankki saa viedä rahasi laillisesti
2016 alusta konkurssiin menossa oleva (veloissa oleva) pankki saa takavarikoida asiakkaidensa talletukset laillisesti maksaakseen velkojilleen, sillä jokainen asiakas, jolla on talletuksia, katsotaan pankkiin sijoittaneeksi henkilöksi. Asiakas, jolla on siis talletuksia ja jonka talletukset takavarikoidaan, katsotaan olevan sijoittajavastuussa. Koskee kaikkia Eu:ssa ja Usassa olevia pankkeja. Asiasta on tiedottanut FSB eli Financial Stability Board; finanssivakauden valvoja. Hyvin ovat pankit siis lobanneet! Eikös olekin hienoa? Täytyykö kaikki rahat ottaa pois tililtä, koska pankit saavat ryöstää asiakkaansa tarvittaessa?
Ei jumalauta pankit! Ei ole röyhkeydellä rajoja!
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 03:08"]
Mitäs helvettiä????
[/quote]
Näin tuo Ari Ojapelto, tietokirjailija, väittää tuolla nettisivuillaan.
"Toinenkin yhtä järjetön helpotus on suotu veronmaksajien kustannuksella pankeille, jotka ovat ”liian isoja kaatumaan”. Vuoden 2016 alusta astuu voimaan Finanssivakauden valvoja FSB (Financial Stability Board) on julkaissut rahoitusjärjestelmien vakauteen ja pankkien pelastamiseen tähtäävät toimintalinjat. Niistä Suomen poliittiset päättäjät ovat olleet aivan hiirenhiljaa.
Isojen investointipankkien (SiFi) alkaessa kaatua, pankit uudelleen pääomitetaan vakuuttamattomista velkaeristä eli talletuksista.
Mikäli länsimainen pankki menee nurin tai uhkaa mennä nurin Euroopan Unionissa tai Yhdysvalloissa, uuden säännöstön perusteella tallettaja voidaan ”tulkita” pankkiin sijoittaneeksi henkilöksi, joka on ”sijoittajavastuussa” omalla sijoituksellaan eli talletuksellaan."
Pitääkö nyt nostaa tilit tyhjiksi?
Tilipäivänä maksaa laskut ja lainan lyhennykset, loput nostaa käteiseksi.
Suomessa on kyllä talletussuoja olikohan se 30 000e? Eli sen yli menevää ei käsittääkseni korvata mistään, jos pankki kaatuu. Korjatkaa jos olen väärässä.
Talletussuoja on nyt myös Suomessa 100 000€ per pankki. Jos siis napsahtaa miljoona lotossa niin "kannattaa" allokoida se kymmeneen eri pankkiin tasaerissä. Toki kaikki tuotto sen yli on ns "vapaata riistaa", jos pankki menee konkkaan.
M25
Jos voitan lotosta 90000000€ ja rahat ovat pankissa ja nordea kun menee nurin mulle jää 100000€.
Aika hieno homma, mihin ne rahat kannattaa laittaa?
Voiko tää olla mahdollista? Onko muita lähteitä? Jos on totta, niin eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun ihmiset saavat tietää, kaikki nostavat tilinsä tyhjiksi ja sittenpä pankit ovat kusessa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:09"]Jos voitan lotosta 90000000€ ja rahat ovat pankissa ja nordea kun menee nurin mulle jää 100000€.
[/quote]
Oletko kuullut hajauttamisesta? En sitäpaitsi missään nimessä laittaisi rahoja Nallen rosvopankkiin. Ruotsissa on toinenkin iso ja vakaa pankki, joka toimii myös Suomessa. Nimim. Erittäin tyytyväinen asiakas kohta 10 vuotta.
M25
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:09"]Jos voitan lotosta 90000000€ ja rahat ovat pankissa ja nordea kun menee nurin mulle jää 100000€.
[/quote]
Ostaa asuntoja, osakkeita ja muuta tuottavaa omaisuutta. Eihän nyt hyvänen aika noin isoja summia muutenkaan kannata pankissa makuuttaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:09"]Jos voitan lotosta 90000000€ ja rahat ovat pankissa ja nordea kun menee nurin mulle jää 100000€.
[/quote]
Oletko kuullut hajauttamisesta? En sitäpaitsi missään nimessä laittaisi rahoja Nallen rosvopankkiin. Ruotsissa on toinenkin iso ja vakaa pankki, joka toimii myös Suomessa. Nimim. Erittäin tyytyväinen asiakas kohta 10 vuotta.
M25
[/quote]
Jos kysytään mitä tehdä, niin sinä kerrot että olet hyvän pankin x asiakas. Et edes sano mikä pankki.
Eiks tää tarkota myös sitten sitä että jos pankki menee nurin niin sun ei tartte maksaa lainojasi takaisin vaan esim asuntolaina kuittaantuu kun pankki menee nurin ?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:09"]Jos voitan lotosta 90000000€ ja rahat ovat pankissa ja nordea kun menee nurin mulle jää 100000€.
[/quote]
M25
[/quote]
Jos kysytään mitä tehdä, niin sinä kerrot että olet hyvän pankin x asiakas. Et edes sano mikä pankki.
[/quote]
Neuvoinhan minä hajauttamaan? Ottaapa ihme asioista porukka nokkiinsa. En kertonut pankkia nimeltä, koska en tiedä, onko mainostaminen sallittua. Eikä se sitäpaitsi ihan keskustelun alkuperäiseen aiheeseen liittynyt.
M25
[/quote]
Sinne minne kaikki fiksut rikkaat. Eli hajautetusti joukkovelkakirjoihin, kiinteistöihin, asuntoihin, tilille, rahastoihin, osakkeisiin ja arvotavaraan. Ei kai kukaan tuollaista summaa tilillä makuuttaisi inflaation syötävänä?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:20"]
Eiks tää tarkota myös sitten sitä että jos pankki menee nurin niin sun ei tartte maksaa lainojasi takaisin vaan esim asuntolaina kuittaantuu kun pankki menee nurin ?
[/quote]
Ainakin mun asuntolainan vakuudeksi on asunto luovutettu pankille pantiksi, kunnes laina on maksettu. Onko siis niin, että jos pankki menisi nurin, lainani kuitattaisiin sillä, että pankki ottaisi asuntoni haltuun ja myisi sen?
Okei. Tätäkö varten pankki nykyään haluaa tietää onko minulla tilejä Usassa tai muissa pankeissa Eu:ssa?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:20"]
[/quote]
Ainakin mun asuntolainan vakuudeksi on asunto luovutettu pankille pantiksi, kunnes laina on maksettu. Onko siis niin, että jos pankki menisi nurin, lainani kuitattaisiin sillä, että pankki ottaisi asuntoni haltuun ja myisi sen?
[/quote
Ei vaan sä haet sitä taloa vastaan lainan toisesta pankista ja maksat velkasi siihen konkurssipesään.
Vierailija kirjoitti:
M25
Hajauttamine tänä päivänä tarkottaa sitä että rahat on omavaraisuudessa kiinni, on pieniä kultahippuja, karjaa, vehnää, viljaa, öljyä ja kaikkkea millä saa elämän pyörimään ilman tätä ydinkärkisekamelskaaa joka meitä väistämättä odottaa. Pankit ovat olleet hyvä juttu mutta nyt ollaan liian pitkällä...
Mitäs helvettiä????