Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilusti ylipainoinen, miten lihoit?

Vierailija
13.01.2022 |

Lihoitko karkilla, limsalla, sipseillä ja muilla herkuilla, vai kotiruualla?
Syötkö muuten hyvin, mutta juot viikonloppuisin reilusti alkoholia joten paino nousee?
Vaikuttaako joku sairaus tai lääkitys painoosi?
Kohtalo toveri haluaa tietää!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsillä ja jäätelöllä lihoin. Lihomiseen vaikutti kortisonilääkitys joka aiheutti äärimmäistä väsymystä ja nälkää, jonka vuoksi jouduin lopettamaan työt, nukuin 16h ja 8h söin.

Vierailija
62/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan juomalla kaljaa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ruokavalio ja liikunnan loppuminen kokonaan.

Vierailija
64/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä pitäen ollut liikunnallinen ja aina minulla on ollut hyvä ruokahalu. Nelikymppisenä tuli sairauksia ja liikunnan ilo katosi. Ruokahalu jäi.

Vierailija
65/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suuret annoskoot, herkkuja, liikaa alkoholia ja liian vähän liikuntaa. Motivaation puute aloittaa elämäntaparemontti. Tiedän mitä pitäisi tehdä, mutta ei vain huvita.

Vierailija
66/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallusten suositusten mukaan syöminen ei toimi kaikilla. Lääkäri ja tervenhoitaja suosittelivat minulle vhh:ta monirakkulaisten munasarjojen takia, mutta en uskaltanut pitkään aikaan yrittää, kun sen vaaroista on niin paljon toitotettu. Lihoin vielä monta kiloa lisää ennen kuin vihdoin kokeilin ja painoi kääntyi laskusuuntaan. Hiilarit ei vaan sovi kaikille, alkoholi sen sijaan ei ole minua koskaan lihottanut vaan olen ollut hoikimmillani silloin kun tuli juhlittua paljon. Suositusten mukaan syöminen minut siis lihotti, herkuista en ole piitannut koskaan, sokerista tulee huono olo.

Olikohan syy hiilareissa vai että söit niitä liikaa?  Hiilaripitoisia ruokia on helppo syödä liikaa tai monet snacksit ovat hiilaripitoisia. Kun sitten hiilaripitoiset jutut jättää kokonaan pois, niin kaloerimäärä tippuu helpolla reilusti alemmas.

Pastapussin kyljessä kerrotaan annoskooksi 75 grammaa pastaa ja desi pastaa painaa 55 grammaa. Tuo 75 grammaa olisi siis 1,36 desiä. Mutuna väitän useimpien laittavan isomman annoksen pastaa, jolloin kaloreitakin tulee enemmän.

Tiedän kyllä mitä söin ja itse kun olen aina valmistanut ruokani, osasin kyllä mitata annoskoot. Mutta kaltaistesi kanssa on turha väitellä, tiedätte aina kaiken paremmin, koska eiväthän ihmiset voi erilaisia olla tai sairaudet saada elimistöä toimimaan eri tavalla.

Vierailija
67/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä lihoin, kun stressasin koulusta ja jätin oikeat ruoat väliin ja söin karkkeja. En muista miten sitten yhtäkkiä laijduinkin... todennäköisesti kun alkoi koulustressi helpottamaan, palasin säännölliseen ruokarytmiin ja liikuin.

Aikuisena lihoin hoikasta lievästi ylipainoiseksi kun hormonitoiminta meni sekaisin (aivolisäkeongelma) ja passivoiduin, oli enemmän rahaa niin aloin ostella noutoruokaa. Paino nousi hiljalleen näiden yhteisvaikutuksesta, kunnes "räjähti" totaalisesti masennuksen ja kuukausien kotona makaamisen ja mielialalääkkeiden myötä. Silloin paino nousi vielä 10 kg ja nyt BMI on varmaan 34... Tuntuu vaikealta, ettei paino lähde laskuun vaikka olen lopettanut lääkkeet ja olen arjessa taas paljon aktiivisempi. Nyt yritän panostaa siihen, että söisin ensinnäkin säännöllisesti ja riittävästi oikeaa ruokaa, ettei tule sitten syötyä nälissään riikaa rasvaista ruokaa nopeiden hiilareiden kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan