Linnut eivät enää käy syömässä - mikä voi olla syynä?
Alkutalvesta ruokintapaikalla kävi kuhina, nyt ei ole pitkään aikaan näkynyt yhtään lintua. Mikä voi olla syynä? Tarjolla siemeniä ja talipalloja.
Kommentit (35)
Meillä ei oo ollut ollenkaan lintuja tänä talvena, en tiedä aloitettiinko liian myöhään ruokinta.
Mulle tuli pikkulinnut ikkunan taakse pyytämään ruokaa. Hyvin on talipallot kelvanneet.
Ovat löytäneet lähistöltä kilpailevan ruokailun, jossa parempi tarjonta.
Voi olla kurjetkin harvinainen näky ensi kesänä
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/de87863f-436d-4cfa-8000-06cd628faaa7
Lähellä on joku petolintu. Tulevat takaisin, kun taas turvallista. Varpuspöllö ainakin mielellään meidän pihalla pyörähtää välillä...
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli pikkulinnut ikkunan taakse pyytämään ruokaa. Hyvin on talipallot kelvanneet.
No ei varmana tuleet sun ikkunan taakse ruokaa pyytämään. Tää on niin huvittava legenda.
Olet antanut niille jotain lavantautisiemeniä ja nyt ne on kaikki kuolleet.
Joku muu tarjoaa mieluisampaa. Talipallot voi olla myös jäässä joten ne ei voi nokkia niitä.
naapureilla on tarjolla paremmat eväät...siksi ne ajoittain häipyy
Kyllä tulevat herättelemään ruokkijaa jos ei ruokaa ole, linnut oppivat nopeasti kuka ja mistä ruokaa annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmana tuleet sun ikkunan taakse ruokaa pyytämään. Tää on niin huvittava legenda.
Et ole sit ikinä lintuja ruokkinut?
Sama täällä. Kovimmissa pakkasissa laitoin ikkunalaudalle kauraryynejä kun maa oli aivan jäässä.
Nyt eivät ole aikoihin kauraryyneihin koskeneet.
t. Feed the birds, topping a bag....
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevat herättelemään ruokkijaa jos ei ruokaa ole, linnut oppivat nopeasti kuka ja mistä ruokaa annetaan.
Laitappa tutkimustietoa. Tutkimustiedoksi ei käy se että omia ikkunanpieliä ovat linnut käyneet nokkimassa. Ja voit ihan vaikka käydä katsomassa netistä faktaa miksi ne linnut käy nokkimassa ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sit ikinä lintuja ruokkinut?
Olen toki. Ja ovat käyneet ikkunan reunoja nokkimassa, mutta ei ne ruokaa sillä käytöksellä kerjää. ne etsivät sieltä raoista hyönteisiä.
Kyllä linnut tunnistaa. Täytä faktaa ja kokemusperäistä tietoa eikä koske ikkunoita.
Hyvät ihmiset ja lintujen ruokkijat. Kuuklettakaa tietoa miksi ne linnut käyvät naputtamassa ikkunoita. Niin ei tarvi elää uskomusten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitappa tutkimustietoa. Tutkimustiedoksi ei käy se että omia ikkunanpieliä ovat linnut käyneet nokkimassa. Ja voit ihan vaikka käydä katsomassa netistä faktaa miksi ne linnut käy nokkimassa ikkunoita.
Kyllä lintujen on tutkimuksissa todettu kykenevän tunnistamaan ihmisten kasvoja ja ääniä sekä erityisesti sen ihmisen, jonka he yhdistävät ruoan tuomiseen. En ala sinulle enempää infoa etsimään, koska en pidä sinusta, mutta pikaisella haulla löytyi jo esim. tämä. https://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120622163056.htm
eri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä linnut tunnistaa. Täytä faktaa ja kokemusperäistä tietoa eikä koske ikkunoita.
Tottakai ne voi tunnistaa ihmisen. Mutta eivät ne käy ikkunoita kopistelemassa pyytääkseen ihmiseltä lisää safkaa.
Koronaa sairastavat eristyksissä.