Reilusti ylipainoinen, miten lihoit?
Lihoitko karkilla, limsalla, sipseillä ja muilla herkuilla, vai kotiruualla?
Syötkö muuten hyvin, mutta juot viikonloppuisin reilusti alkoholia joten paino nousee?
Vaikuttaako joku sairaus tai lääkitys painoosi?
Kohtalo toveri haluaa tietää!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin suositusten mukaan.
Epäilen vahvasti. Tiedätköhän edes mitä ne parjaamasi suositukset ovat?
Miksi kysyt jos et kuitenkaan usko vastauksia?
Kerro sitten mitä oli tämä kuuluisa suositusten mukaan syöminen? Kenen suosituksia noudatit ja miten tarkkaan niitä noudatit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin suositusten mukaan.
Minä taas laihduin syömällä suositusten mukaan.
Minä onnistuin laihtumaan ryypiskelemällä ja roskaruokaa syömällä. Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin suositusten mukaan.
Epäilen vahvasti. Tiedätköhän edes mitä ne parjaamasi suositukset ovat?
Kerro sitten mitä oli tämä kuuluisa suositusten mukaan syöminen? Kenen suosituksia noudatit ja miten tarkkaan niitä noudatit?
Mitä järkeä vastata?
Ihminen lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa.
Lihava ihminen usein valehtelee syömisestään ja uskoo, että kaikki johtuu geeneistä.
Syömällä liikaa, en käytä alkoholia ollenkaan. Jonkun verran varmaan on ollut tekemistä sillä että suolisto meni aivan tohjoksi parilla tiukalla antibioottikuurilla ja siitä se laukka sitten lähti.
Hassua kyllä, syöminen vähemmän kuin kulutti ei sekään pudottanut painoa yhtään. Tarvittiin lääkitys.
bmi 21 ja kortisonikuuri päällä. Se lihotti mua 5 kg
Vierailija kirjoitti:
Lihava ihminen usein valehtelee syömisestään ja uskoo, että kaikki johtuu geeneistä.
Eli et sitten lukenut vastauksia ollenkaan. Kukaan ei ole syyttänyt geenejä. Suurin osa on ahminut ja jotkut lihoneet lääkityksen vuoksi.
Miesystäväni toi aina käydessään suklaalevyn tai jotain muita makeisia.
Vierailija kirjoitti:
Et vielä tiedä että mikään moottori ei hyödynnä energiaa 100% tehokkuudella. Biologisessa elimistössä hävikkiä on vielä paljon enemmän ja mm. insuliinin määrä ja insuliiniresistanssi vaikuttaa paljon.
Lasten syntymän jälkeen +20 kg. Suklaa, karkit, pullat iltasyöpöttelyinä. Ei ruokarytmiä ja muutenkin ruokavalio epäterveellinen. Siitä se paino sitten vuosi vuodelta vaan lisääntyi. Painonvartijoissa tuli pari kertaa käytyä alkuvuosina ja molemmilla kerroilla paino putosi -20kg. Kilot tuli takaisin, koska jatkoin vanhan kaavan mukaan. Sen jälkeen 20 v aikana tasaista nousua ja yli 50 kg ylipaino. Huonot yöunet, mutta sitä en voi laittaa syyksi. Nyt Ozempic käytössä ollut puoli vuotta ja opettelen pysyviä muutoksia ruokavalioon. Nukun edelleen yhtä huonosti, mutta paino on pudonnut -27kg. Tavoittelen -40 kg:n kokonaispudotusta, toki kaikki siitä eteenpäin otetaan vastaan ilolla. En ole koskaan näin pitkäjänteisesti jaksanut painoa pudottaa, mutta nyt motivaationa on terveyden edistäminen ja pysyvät elintapamuutokset. Alkoholia en ole käyttänyt. Tämä on ollut tosi helppoa, kun sain tuon ajatustyön tehtyä.
Olen aina ollut perso herkuille, ja vaikeiden elämäntilanteiden aikana niihin tulee turvauduttua turhan usein.
Lihoin nykäyksittäin, noin 10 kiloa tuli aina muutamassa kuukaudessa, sitten pitkiä tasaisia aikoja. istumatyöhön siirryttyäni paino alkoi hivuttautua tasaisemmin ylös, sitten taas aina masennuskausien ja vastaavien aikana tuli nopeammin 5-10 kiloa.
Nyt olen pysynyt yli vuoden samassa painossa, vaikka on ollut taas vähän vaikeampaa elämässä puolison sairastelun takia. Toivon, että nyt saisin käyrän viimeinkin käännettyä laskusuuntaan, alkaa ottaa paino jo jalkojen päälle.
Painan vähän vajaa 120 kiloa.
Minua haukuttiin jatkuvasti lihavaksi ja "siksi läskiksi" kun olin nuorena aikuisena kokoa 40 eli M-kokoa, joten miksi vaivautua?
Herkkujen syöminen on parasta viihdettä, mitä keksin. Rakastan syömistä, hyvän ruuan (makea ja suolainen) syöminen tuottaa hirveästi mielihyvää, kun olo on muuten maassa ja yksinäinen.
Mikään ei ole mukavampaa, kuin vajota nojatuoliin katsomaan sarjaa/elokuvaa herkkujen ympäröimänä.
Mun on vaikea syödä kohtuullisesti, myös arkena sitä normaalia ja terveellistä ruokaa. Voin syödä useamman soppalautallisen tai koko ison kulhon salaattia. Kaikki menee! Olin tällainen syömäri jo lapsena. Söin kokonaisen pakastepinaattikeittokuution yksin ja kolmevuotiaana söin kaksi kokonaista grillimakkaraa yhdeltä istumalta.
Olen nainen.
Kalja+lääkkeet ei hyvä painon kannalta.
Tuli avioero. Aloin syödä ravintolassa ja kotona söin uunissa kuumennettuja ranskanperunoita ja makkaraa. Olutta meni ja menee joka ilta. Vaimo ei opettanut kokkaamaan.
Ahmimishäiriö, johon on vaikea saada apua.
Olen sitä miettinyt ja kyllä se varmaan oli se avokadopasta mitä syötiin 2010 luvulla.
Suru, stressi. Perheenjäsenen kuolema, toisen sairastuminen vakavaan syöpään. Siihen yhdistettynä lähityö ja jatkuva pelko siitä, että vie töistä viruksen kotiin ja tappaa rakkaimpansa plus yliopisto-opinnot. Tässä on yritetty selviytyä eikä ole voimia tuijottaa peiliin tai vaakaan.
Hajotin aineenvaihduntani liikatreenaamisella ja syömällä liian terveellisesti.