Näky jota et koskaan unohda
Kommentit (804)
Teini-ikäinen pikkusiskoni syntymäpäivänään menossa vaikeaan leikkaukseen syövän takia. Minä vierellä saattamassa häntä leikkaussaliin epätietoisena siitä, näenkö häntä (elossa) enää koskaan.
Äitini viimeistä silmäystä ja sanaa minulle.
Viestejä, jotka näin vahingossa, joista selvisi pitkäaikaisen kumppanini haaveilevan suhteesta toiseen.
Alkoholisti-isäni huonossa kunnossa, silmä mustana itkemässä sängylläni anellen anteeksiantoa.
Kun kissani synnytti pentuja ja ensimmäinen pentu ei selvinnyt, vaan kuihtui käsiini ja hitaasti käpristyi kankeaksi. Yritin elvyttää.
Vierailija kirjoitti:
Isäni itkemässä lapsensa (eli pikkuveljeni) haudalla. Menehtyi 4-vuotiaana onnettomuudessa. Isä on ns. järjen mies enkä ole ennen tuota nähnyt hänen ikinä itkevän, ei edes äitinsä hautajaisissa. Se itku oli niin surullista kuultavaa etten unohda sitä tilannetta ikinä.
Minulla kuva omasta lapsenlapsestani, joka kuoli synnytyksessä.
En ehtinyt ikinä häntä näkemään, mutta saimme hänestä kuvan ja tuo kuva tulee välillä surullisena hetkenä silmiini.
Se on vaan niin väärin, että pieni lapsi kuolee.
Lapsena löytämäni isäni kuvaama VHS, jossa äitini venyttelee alasti. Muistan vieläkin sen zoomauksen hurinan.
Nuoret olivat ajaneet mönkkärillä liikenteenjakajaa päin. Nokka oli ihan rutussa. Teinityttö istui pelkääjän paikalla itkuisin silmin ja tärisi kauttaaltaan. Hänen järkyttyneet kasvonsa muistan selkeästi. Kuskin paikalla ei ollut ketään, en tiedä miksi. Muita autoilijoita oli pysähtynyt auttamaan, joten en jäänyt paikalle.
eka kerta kun pip pe lis tä tuli valkoista juttua.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen poikaystävä alasti, silloin lähinnä tuijotin penistä järkyttyneenä mutta nyt muistelen kaiholla sitä nuoren miehen kroppaa. Kiinteä, sileä .. jaksoi panna! 17vuotiasta saa vain kun on itsekin 17, mutta asiaa ei osaa arvostaa.
Sama, mutta toinen näkökulma. Olin 18 ja tyttöystävä vähän nuorempi. Ensimmäinen kunnollinen seksikokemus. Makasin selälläni kalu tanassa ja hän oli polvillaan jalkojeni välissä. Hänen hämmästyneet ja epäuskoiset kasvot.... siveli varovasti kaluani. Mutta sitten kun hommiin päästiin, niin olihan se ikimuistoista kyytiä.
Varmaan oma isäni kuolleena asfaltilla
Tähän ikään on tullut nähtyä yhtä ja toista, mitä voisi tällaiseen ketjuun kirjoittaa, mutta yksi on ylitse muiden:
32 vuotta sitten olin mennyt naimisiin eronneen miehen kanssa ja odotin ensimmäistä lasta. Minun ja miehen sekä bonuslasten piti lähteä käymään Korkeasaaressa päiväretkellä. En päässyt mukaan, koska voin rajusti pahoin. Päiväunilta herätessä näin, että joku liikkuu pihalla. Siellä oli mieheni ex katkomassa kukkia. Ennen kuin ehdin ulos, oli naapuri jo tullut tivaamaan, että millä asioilla sitä ollaan, kun ei olla talonväkeä. Kun pääsin mukaan tilanteeseen, sen naisen naama oli näkemisen arvoinen. Oli kuvitellut, ettei meillä ole ketään kotona ja päättänyt sitten tulla tuhotöihin. Naapurille hän oli selitellyt kukkien kastelusta ja kimpun keräämisestä siitä vaivasta. Kaikenlaista pientä ikävää oli tapahtunut jo ennen tuotakin, mutta sen jälkeen kiusanteko loppui. Emme ole väleissä ja bonuslapsilleni ei koskaan kerrottu äitinsä höpsöilystä.
Muistan, kun ensi kertaa näin nykyisen puolisoni.
Muistan myös varmasti ikuisesti sen, kun kaupassa ollessani töissä kassalle käveli mies puukon kanssa. Puukko siis kädessä. Siinä vilahti elämä aika nopeesti silmissä. Onneksi vartija oli seurannut tyyppiä kameroista, oli kuulemma käyttäytynyt oudosti koko ajan ja lähestyessään kassaa kaivoi reisitaskustaan puukon. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani lapsi avasin isoveljen huoneen oven,ja siellä se pisti tyttöystävää takaapäin.
Ei koskaan puhuttu asiasta.Mutta veljesihän on umpi*omo
Hetero on, naisystävä ja lapsikin nykyään.
Heh heh! Joopa joo.
Isä löi humalassa äitiä jälleen kerran ja karjui raivosta. Niin oli tapahtunut useasti ennenkin mutta sillä kertaa se oli paljon pahempaa kuin koskaan ennen. Minä olin noin 5-vuotias, isoveli noin 7-vuotias ja pikkusisko ja pikkuveli (kaksoset) noin 3-4v. En ihan tarkkaan muista kenen idea se oli mitä teimme mutta muistan kuinka juoksimme itkien naapuuriin pyytämään apua. Naapurin isäntä lähti meille kun me lapset taas jäimme naapurin emännän hoiviin joka myös soitti ambulanssin ja poliisit paikalle. Meidät lapset vietiin lastenkotiin, isä vankilaan ja äiti sairaalaan. Sen jälkeen emme nähneet isää enää koskaan koska hän sai vankeustuomion ja kuoli melko pian sinne jouduttuaan alkoholismin aiheuttamien terveysongelmien vuoksi. Äitiä tapasimme säännöllisesti ja usean vuoden jälkeen äiti kertoi että hän oli hengestään kiittollinen meille lapsille koska jos emme olisi hakeneet apua niin isä olisi tap pa nutchänet. Valitettavasti vauvaikäistä veljeämme emme tajunneet ottaa mukaan ja häntä ei voitu pelastaa koska isä oli hänet lyönyt kuo li aak si. En ikinä unohda sitä näkyä kun isä raivoissaan huusi ja pa hoi npi te li äitiä kuin raivostunut eläin joka teu ras taa saalistaan. Sitäkään en unohda koskaan kun kuulin naapuriin asti kuinka isä karjui pihalla kostoa meille lapsille kun häntä vietiin poliisiautoon. Hän oli siis arvannut että me olimme hakeneet apua ja hänellä oli jonkinlainen liiallisen juomisen aiheuttama psykoottinen kohtaus tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä joitain
Hämärässä puiden latvojen yllä kuumotti valopallo, se vaan hengaili paikallaan.
Näky porautui takaraivooni.Tyypit kantoi patjaa roskiin jossa oli makoillut kuollut mies päiviä.
Haju oli tyrmäävä!Paksuun puuhun oli kiinnitetty jättimäiset rintsikat.
Hei, kerro lisää tuosta valopallosta, mua kiinnostaa koska olen itsekin jonkinlaisen leijuvan valopallon nähnyt.
Olin ehkä 10vuotias ja menin huvikseni vieraan kerrostalon rappukäytävään. Kuulin outoa voihketta ja menin katsomaan, portaiden alla oli keski-ikäinen parikunta hommissa "doggy stylessä". Mies alkoi huutaa että "Pentu per""le häivy!" Myöhemmin näin saman pariskunnan kioskin edessä, nainen oli räkäkännissä keskellä päivää ja pyöri maassa ilman kenkiä miehen kääntäessä tyynenä sätkää. Taisivat olla alkoholisteja.
Yksi Suomen tunnetuimmista mieslaulajista makasi sammuneena kadulla.Joku sanoi ei hyvänen aika tämähän on XX sillä on tänään keikka Porin Punaisessa Kukossa.Poliisi oli jo soitettu apuun.
Porin keikka jäi hoitamatta tälläkertaa.
- Faija ruumisarkussa
- löysin kuolleen ihmisen
- juoksin koputtamatta huoneeseen, jossa täti alla ja poikaystävänsä päällään
-
Ateenan keskustassa nainen nuokkui huume neula käsivarressa, lapsi sylissä.
Kun olin lapsi, huomattiin kerran porukalla, että yhden maatalon tunkioon oli heitetty kissan raato. Tai kyseessä oli ulkovessan jäteosasto, johon näki seinän raosta (ja ei, en muista, miksi sinne piti tirkistellä). Kävimme katsomassa tuota kissan raatoa usein ja en voi unohtaa, miltä se näytti hajoamisprosessin eri vaiheissa. Matoineen kaikkineen. Ne silmät etenkin.