Näky jota et koskaan unohda
Kommentit (804)
Kiltti ja aina alentuva äitini veitsi kourassa paholaisen katse silmissään hyökkääämässä minua kohti ja minä hymyillen ivallisesti tietäen, ettei tuo heikko pieni nainen koskaan enää kykenisi haavoittamaan minua. En ole koskaan pelännyt kuolemaa niin vähän kuin silloin, kun se oli ehkä kaikkein lähimpänä tietoisuuttani. Jotenkin pääsin yli lapsuudentraumastani tuossa tilanteessa ja tajusin, että olin kasvanut äitiäni henkisesti vahvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Opettajan rämemajava ala-asteella
Jahas, keskustelun kliimaksi oli jo tokassa viestissä. ❤️
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun parhaalla sienitripilläni menin peiton alle, ja katselin maailman kauneimpia tuikkivia valoja ja muuttuvia värejä jotka muodostivat jotain niin kaunista, ettei sitä psykedeelejä kokeilematon ihminen voi edes ymmärtää. Mikään "maallinen" näky ei koskaan voi kauneudessaan mennä sen edelle.
Torppaan, olen nähnyt unissani näkyjä ja kokenut asioita joiden edelle mitkään psykedeelit ei voi koskaan mennä.
Itse lentelen selkounissa maan yllä, ihailen arkkitehtuuria, nousen korkeuksiin kauas maanpinnan yläpuolelle. Tekee hyvää korkeanpaikankammolle. Taustalla saattaa soida jokin soundtrack. Kerran lensin erään rakennuksen seinässä olleen taulun läpi toiseen maailmaan. Kyllä tämä leffat voittaa koska vain.
Vauvani ilme synnyttyä, kun hänet sain punnerrettua ulos. Isot silmät selällään, pulleat posket, kalpea suuri vauva ja isot vehkeet.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja aina alentuva äitini veitsi kourassa paholaisen katse silmissään hyökkääämässä minua kohti ja minä hymyillen ivallisesti tietäen, ettei tuo heikko pieni nainen koskaan enää kykenisi haavoittamaan minua. En ole koskaan pelännyt kuolemaa niin vähän kuin silloin, kun se oli ehkä kaikkein lähimpänä tietoisuuttani. Jotenkin pääsin yli lapsuudentraumastani tuossa tilanteessa ja tajusin, että olin kasvanut äitiäni henkisesti vahvemmaksi.
Eli ainakin itsellesi uskottelet tuota kun olet ärsyttämällä ärsyttänyt äitiäsi. Sun kaltaiset kusipäät ei ikinä näe omaa osuuttaan asioista.
Vuosikymmeniä sitten näin bussin ikkunasta onnettomuuspaikan, jossa mopokolarin nuori uhri makasi verilammikossa. Onnettomuus oli juuri tapahtunut, poikaa ei ollut vielä peitetty. En koskaan unohda, miltä hän näytti. Se oli syvästi kouraiseva hetki itselleni ja vieläkin tuntuu pahalta.
Ihmiset juoksivat vastaan ja vartijat ohi.
Kauhea huuto ja karjunta. Polvillaan olevia ihmisiä, ja edelleen huutoa.
.
Seisoin alaspäin menneissä liukuportaissa ja koko muu maailma oli pysähtynyt.
Oli elokuvamainen tunnema.
.
Malmilla oli (taas) puukotettu mies, joka makasi verilammikossa liukuportaiden edessä.
Vartijat pitelivät kaulasuonta ja maailma täyttyi sireenien ulvonnasta.
.
Ei kuollut.
Laulaja Jippu aloittaessaan Pippa Laukan dieetin.
Vierailija kirjoitti:
Laulaja Jippu aloittaessaan Pippa Laukan dieetin.
Näin silmissäni mehukkaan piiraan ja aloitin munien vatkaamisen välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi rusakkoa tienposkessa. Toinen nylkytti toista. Yhtäkkiä päällimmäinen KARJAISI ja hyppäsi pois päältä. En ollut tiennyt, että jänis osaa karjua.
Viime keväänä kaksi oravaa kisaili. pysähtyivät lähellemme (minä ja perhe)puunrungolle. Toinen alkoi laulamaan toiselle, joka kuunteli! Se oli niin suloista ja hellyyttävää, kuin hiljaista kissanpoikasen ääntelyä! En ikinä ole kuullut moista. Kiitimme Luojaa ihanasta luontokokemuksesta<3!
Se kun onettomuuden uhri kuolee käsiin. Ne viimeset refleksit ja korinat, lopulta tyhjä katse.
Se kun peilistä katsoo ihminen, joka ei riitä koskaan kenellekään (romantiikan saralla).
Viimeisiä itsetunnon olemattomia rippeitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiiltynyt autonraato aamuauringossa, jonka takapenkille elämäni ainoa rakkaus paloi pikkuveljensä kanssa kuoliaaksi.
Näin reilu 15 vuotta tapahtuman jälkeenkin näky tulee painajaisiini, enkä ole siitä kenellekään avoimesti kertonut. Perään ajaneelle rattijuopolle ei käynyt kummemmin. Tapahtuman seurauksena minulla ei ole tähän elämään ollut enää mitään annettavaa.
Olen pahoillani tapahtuneesta, mutta suosittelen voimavarojesi mukaan puhumaan asia halki vaikka ystävän tai diakonin kanssa. Tuollainen asia täytyy puhua ja itkeä ulos systeemistä.
Traumapsykoterapeutin kanssa koko 3 vuoden terapia! Mitää diakoneja..
Meksikolaiskartellien kidutus-teloitusvideot. Isisin videoita katsellessa en olisi voinut kuvitellakaan että jotkut panee vielä "paremmaksi", mutta isis sentään hoitaa kuoleman kerralla, oli se sitten polttaminen, hukuttaminen, räjäyttäminen tai kaulan katkaisu.
Älä lue jos olet herkkä: meksikolaiset huumekartellit pitävät uhrin hengissä mahdollisimman pitkään, nylkevät irti naaman, rintakehän, kastroivat, leikkaavat kaikki raajat irti ja hakkaavat uhria tämän omilla irtoraajoilla. Sen verran mitä pystyin katsomaan niin taisi aika moni kuolla shokkiin sen myllytyksen aikana, ei mihinkään armolaukaukseen.
Pienenä mustavalkoisesta televisiosta nähdyt Lapuan patruunatehtaan räjähdyksessä kuolleiden arkkurivistöt siunaustilaisuudessa.
Tsunamiaalto, jota luulin maanvyöryksi.
Kun kävin veljeäni katsomassa viimeisen kerran Meilahden teho-osastolla hirvittävän sairastelukierteen jälkeen ja tajusin, ettei ole mitenkään mahdollista että hänen kroppansa enää kestää seuraavaa teho-osastokertaa. Eikä sitten kestänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen alkkis jolla on iso ammottava reikä poskessa, siis poskesta puuttuu iso palanen. En tiedä miten se juo tai syö, enkä halua asiaa edes ruveta ajattelemaan.
Helsinki?
Aivot asvaltilla. Satuin onnettomuuspaikalle eikä mitään olikt enää tehtävissä uhrin hyväksi.