Näky jota et koskaan unohda
Kommentit (804)
Kuva ystäväni viikkoa ennen laskettua aikaa kohtuun kuolleesta vauvasta vanhempiensa sylissä.
Täydellinen vauva, vain tummanpunaiset huulet ja luonnottomasti aukiammottava suu kertoi ettei kaikki ole kunnossa. Vanhempien suruntäyteiset ilmeet rankan vuorokauden jälkeen. (Sen verran meni siis kuolleeksi toteamisesta syntymään)
Kaverini sanoi että vielä kuvanottohetkelläkin he vielä odottivat vauvan kuitenkin heräävän, kunnes lämpö alkoi kaikota pienestä ruumiista.
ENTINEN poikaystäväni suutelemassa parhaan kaverini isosiskon kanssa :(
Joku vielä puhkoo silmänsä noihin tisseihin
Lapsuuskodissa avautui huoneeni ovi isoon olohuoneeseen. Vastapäätä oli vessa ja lukemattomia kertoja aamulla huoneesta tullessani on ollut isäukko vastassa alasti pöntöllä ovi auki. Pelkästään toistojen määrä on saanut tuon näyn palamaan verkkokalvoille pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
…sen [sopimattomia sanoja] voitonriemuinen katse kun se näki minun näkevän puistattaa vieläkin. Silloinen paras kaverini oli sitten tuon jälkeen ENTINEN paras kaveri.
Olin isovanhemmillani kylässä. Isoisä oli huonossa kunnossa, ja lisäksi hänen muistisairautensa oli yhtäkkiä edennyt roimasti. Edellisellä vierailullani olimme vielä keskustelleet melko normaalisti, mutta nyt hän ei yhtäkkiä tuntenut minua lainkaan. Hän kyseli koko vierailun ajan jatkuvasti, kuka olen, vaikka isoäiti siitä häntä jatkuvasti muistutti. Tämä oli minulle aikamoinen järkytys. Kun lähdin kotiin, palasin vielä takki päällä olohuoneen ovelle sanomaan isoisälle heipat. Hän selvästi säikähti minua, kun ei muistanut, että paikalla on vieras. En koskaan unohda hänen hämmentynyttä ilmettään, kun huikkasin hänelle heipat. Hän nosti kättänsä vain, ei sanonut mitään. Katsoessani häntä silmiin ajattelin, että tämä on varmaan viimeinen kerta, kun näemme. Minun olisi tehnyt mieli halata häntä, mutta hän näytti niin hämmentyneeltä, että en viitsinyt tungetella. Isoisä kuoli pian tuon jälkeen ja tapaamisemme jäi viimeiseksi. :'( Aikaa tuosta jo on, mutta tuskin koskaan unohdan.
Vakavaan sairauteen kuollut tyttäreni. Samanaikaisesti niin kaunis ja tyyni mutta kaikki letkut, lukemattomat pään leikkausarvet jne näkyivät.
Kun appi sai yllättäen sydänkohtauksen ja mieheni elvytti häntä lattialla.
Erään asiakkaani asunto ja erit. sänky. Patja täysin musta ulosteesta ja virtsasta, ehkä verestä, ja sängyn alla säilytetyt tavarat täynnä sitä mitä läpi valui.
Kuvat omasta isästäni vaikean, nopeasti edenneen sairauden runtelemana. En meinannut tunnistaa ja tuntui sydäntä särkevältä että en ikinä tapaisi enää isääni sellaisena kuin hänet tunsin.
Anoppini saippuoitu sankka tuhero saunassa.
Olisipa sanoa jotain yhtä kaunista kuin jotkut teistä!
Omalle kohdalleni mieleenpainuvin hetki varmasti on tilanne, jossa menet viimeistä kertaa tapaamaan omaa isää ennen hautajaisia. Se tunne kun odotat kolkossa käytävässä, työntekijän pahoitteleva ilme kun sanoo ettei suosittele kasvoja katsomaan. Kasvot oli peitetty liinalla. Kylmä käsi ja tunne ettei isä enää siinä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
…sen [sopimattomia sanoja] voitonriemuinen katse kun se näki minun näkevän puistattaa vieläkin. Silloinen paras kaverini oli sitten tuon jälkeen ENTINEN paras kaveri.
Mitä väärää se sinun paras kaverisi teki?
Omaisen näkeminen teho-osastolla.
Pidin Äinini tuhkia sylissäni mennessäni viemään Häntä hautausmaalle.
Avasin kannen ja laskettelin Hänen tuhkaa sormien läpi. 😧
Mieheni ilmettä, kun sai ainokaisen, kovasti yritetyn ja halutun tyttäremme käsivarsilleen ensimmäistä kertaa.
Meillä kotona asunut mummuni kaatuneena keittiön lattialla, ei päässyt ylös, toinen käsi haroi ympärilleen mutta toinen puoli halvaantunut, puhe puuroa. Olin 11 tai 12 v., kotona oli lisäksi mua vuotta vanhempi veljeni. Koitettiin siirtää mummua mukavampaan asentoon, ei tiedetty mitä tehdä, pää oli osunut avoimen tiskikoneen luukun päälle. Lopulta autettiin mummu istumaan penkille ja mä soitin ambulanssin. Tarkistin hätänumeron puhelinmuistiosta, kuten muistin äitini tehneen joskus aiemmin hädässä, vaikka olisin minä sen muistanut, mutta tuntui että niin piti tehdä.
Kun ex ( nainen) oli pettänyt minua, pilkannut ja lyönyt, potkinut, purrut ja raapinut. Uhannut tappaa minut. Kun löi jälleen ja syytti turhasta, vedin kunnolla avarilla ja kuiskasin hänen korvaansa aika pahoja sanoja. Ilmeensä oli näkemisen arvoinen.
Näin kun miestä puukotettiin selkään Subwayssa.
Spurgu istui raitiovaunupysäkillä katoksen penkillä, avasi housunsa ja kusi suoraan eteen päin. Raitiovaunussa tätä ihastelivat kreikkalaiset turistit.