Opetelkaa meikkaamaan tai lopettakaa vaatteiden sovitus kaupoissa.
Ihan tarpeeksi monta kertaa on tullut tilanne vastaan, että kun löydän vaatekaupasta kivan paidan, niin joku ääliö on sotkenut sen kaulaaukon ihan oranssiksi meikkivoiteella.
Viimeksi eilen.
Onneksi sitten tässä katsomassani paidassani eilen oli lisää kokoja jäljellä rekissä, joten ei tarvinnut valita sellaista joka oli sotkettu meikkivoiteella. Tai niinhän minä luulin. Äsken huomasin, että tässä ostamassani paidassakin on oransseja meikkivoidelänttejä kaula-aukon sisäpuolella. Kiva ylläri. Sama pakkelinaama oli sitten päättänyt sovittaa jokaista kyseistä paitaa samankokoisena ja tuhota ne.
Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa a) meikata niin, ettei sitä meikkivoidetta irtoa joka paikkaan, mihin kasvosi vähänkin koskevat tai vastaavasti b) sovittaa vaatteita niin, ettei tarvitse hinkata sitä naamaansa siihen kankaaseen?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:49"]
Samaa mietin. Mä katselin yhtenä päivänä sellaista valkoista paitaa Mangossa ja jokaikisessä sen mallisessa paidassa siinä rekillä oli kaula-aukossa meikkivoidetahroja. Enpä ostanut.
[/quote]
Jep. Miksi edes pitää sovittaa jokaista samanlaista paitaa ja vielä vaikka olisi sama koko?
Tässä ostamassani paidassa tämä pakkelinaama oli sentään ovelasti kieroillut meikkivoidetahran kaula-aukon sisäpuolelle, misä se ei ulos näy ja erehdyin sitten ostamaan. Tosin ehkä ihan hyvä, ettei se näy ulospäin, niin voin paitaa käyttääkin vaikka tahra ei pesussa lähtisikään. Ärsyttää silti ostaa uusia vaatteita likaisina.
- AP
Huulipunatahrat on kanssa jännä juttu. Ihan kuin ihmiset käyttäis niitä vaatteita sovituskopissa jonain lautasliinoina. Olis fiksua jos ihmiset vähentäis meikkiä mennessään vaateostoksille. Ja laittais puhtaat sukat kenkäostoksille.
Mä olin kerran todistamassa tilannetta jossa yksi nainen kävi ensin sovittamassa paitaa sovituskopissa ja sitten vähän ajan päästä palasi vaaterekille ja laittoi sovittamansa paidan siihen ja otti uuden samankokoisen tilalle. Kun menin paikalle, niin huomasin että hänen sovittamansa paita oli aivan sotkettu meikkivoiteeseen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:03"]Mä olin kerran todistamassa tilannetta jossa yksi nainen kävi ensin sovittamassa paitaa sovituskopissa ja sitten vähän ajan päästä palasi vaaterekille ja laittoi sovittamansa paidan siihen ja otti uuden samankokoisen tilalle. Kun menin paikalle, niin huomasin että hänen sovittamansa paita oli aivan sotkettu meikkivoiteeseen.
[/quote]
On voinut olla jonkun toisen sotkema.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:03"]Mä olin kerran todistamassa tilannetta jossa yksi nainen kävi ensin sovittamassa paitaa sovituskopissa ja sitten vähän ajan päästä palasi vaaterekille ja laittoi sovittamansa paidan siihen ja otti uuden samankokoisen tilalle. Kun menin paikalle, niin huomasin että hänen sovittamansa paita oli aivan sotkettu meikkivoiteeseen. [/quote] On voinut olla jonkun toisen sotkema.
[/quote]
Mutta tässä tapauksessa ei valitettavasti ollut.
Niin välinpitämätöntä. Ajatellaan vissiin että kaupassa tavaroita saa kohdella kun roskaa, eikä muisteta että ne on silloinkin jo jonkun omaisuutta. Enkä tarkoita pelkästään tahroja, vaan henkarista putoavaa vaatetta ei nosteta, lattialle pudonneita tallotaan, pakotetaan liian pieni vaate päälle ja venytetään/rikotaan niitä... käytöstavat!!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:35"]
Toivottavasti tuo tahra lähtee pesussa pois. Paita on kuitenkin niin kiva, etten haluaisi palauttaakaan. Ja siis vaikka tahrat lähtisikin pesemällä, niin kuka oikeasti haluaisi ostaa kaupasta uutena valmiiksi sotkettua paitaa? Ääh, ärsyttää. En ymmärrä mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko yhtään mitään.
- AP
[/quote]
Niin, ja voiko edes palauttaa paitaa, jonka sotkeentumisen huomaa vasta kotona? Et voi mitenkään todistaa, ettet ole sotkenut sitä itse.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:03"]Mä olin kerran todistamassa tilannetta jossa yksi nainen kävi ensin sovittamassa paitaa sovituskopissa ja sitten vähän ajan päästä palasi vaaterekille ja laittoi sovittamansa paidan siihen ja otti uuden samankokoisen tilalle. Kun menin paikalle, niin huomasin että hänen sovittamansa paita oli aivan sotkettu meikkivoiteeseen. [/quote] On voinut olla jonkun toisen sotkema.
[/quote]
[/quote]
Mistä tiedät, olitko mukana kopissa?
Miksei muuten vaatteista voisi olla sovituskappaleita? Ne vain sotkettaisiin ja kaikki saisi ostaa puhtaan! Vähän niin kuin mallikappaleet huonekaluissa :)
Mahtaa sama asia vituttaa eniten vaatekaupan myyjiä. Tuotteet menee likaisiksi ja kenties myyntikelvottomiksi. Olisi kiva kuulla joltain joka on vaatekaupassa töissä aiheutuuko meikkitahroista hävikkiä tai miten niiden tahriintuneiden vaatteiden kanssa toimitaan.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:35"]
Toivottavasti tuo tahra lähtee pesussa pois. Paita on kuitenkin niin kiva, etten haluaisi palauttaakaan. Ja siis vaikka tahrat lähtisikin pesemällä, niin kuka oikeasti haluaisi ostaa kaupasta uutena valmiiksi sotkettua paitaa? Ääh, ärsyttää. En ymmärrä mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko yhtään mitään.
- AP
[/quote]
Niin, ja voiko edes palauttaa paitaa, jonka sotkeentumisen huomaa vasta kotona? Et voi mitenkään todistaa, ettet ole sotkenut sitä itse.
[/quote]
Totta... Enpä tullut edes ajatelleeksi tuota.
- AP
Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:10"]
[/quote]
[/quote]
Miksei muuten vaatteista voisi olla sovituskappaleita? Ne vain sotkettaisiin ja kaikki saisi ostaa puhtaan! Vähän niin kuin mallikappaleet huonekaluissa :)
[/quote]
En ollut sovituskopissa mukana, mutta olin siinä kaupassa myyjänä. Tiskiltä oli hyvät näkymät juuri tämän vaaterekin luokse ja sovituskopitkin ovat aivan kassan vieressä. Enhän toki voi olla 100% varma, mutta silloin kaupassa oli hiljaisempaa ja menin heti tämän asiakkaan jälkeen järjestelemään tätä kyseistä vaaterekkiä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"]
Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin.
[/quote]
No kuten aloituksessakin jo kirjoitin, niin sitten voisit esim. pukea vaatteet päällesi niin, etteivät kasvosi osu kaula-aukkoon tai muuhunkaan osaan. Minulla ei tule ikinä meikkitahroja vaatteisiin tai mihinkään, vaikka kasvoni osuisivatkin. Käytän jotain MaxFactoryn ihan perusmeikkivoidetta ja puuteria. Niiden alle laitan kosteusvoidetta.
- AP
Meikkitahrat lähtee hyvin fairylla.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ollut sovituskopissa mukana, mutta olin siinä kaupassa myyjänä. Tiskiltä oli hyvät näkymät juuri tämän vaaterekin luokse ja sovituskopitkin ovat aivan kassan vieressä. Enhän toki voi olla 100% varma, mutta silloin kaupassa oli hiljaisempaa ja menin heti tämän asiakkaan jälkeen järjestelemään tätä kyseistä vaaterekkiä.
[/quote]
On sitä silti joku voinut aiemmin koettaa. Nainen huomasi sen sovituskopissa sopivaksi mutta tahrituksi ja vaihtoi puhtaaseen.
Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On sitä silti joku voinut aiemmin koettaa. Nainen huomasi sen sovituskopissa sopivaksi mutta tahrituksi ja vaihtoi puhtaaseen.
[/quote]
Noh... En jaksa väitellä asiasta, mutta voin kertoa, että tätäkin silti tapahtuu, että ensin sotketaan ja sitten itse otetaan uusi tilalle ja jätetään vanha kauppaan.
Tätä ongelmaa valittelin viimeksi tänään kun sovitin paitaa ja huomasin meikkivoidetta kaula-aukon kohdalla. Onneksi löysin puhtaan paidan. Eikös sovitetut vaatteet palauteta eri rekille eikä siihen samalle mistä on vaatteen ottanut? Silloin kun itse lähden ostoksille en laita meikkiä ollenkaan, en haluaisi kenenkään löytävän minun likaamaani vaatetta.
Samaa mietin. Mä katselin yhtenä päivänä sellaista valkoista paitaa Mangossa ja jokaikisessä sen mallisessa paidassa siinä rekillä oli kaula-aukossa meikkivoidetahroja. Enpä ostanut.