Opetelkaa meikkaamaan tai lopettakaa vaatteiden sovitus kaupoissa.
Ihan tarpeeksi monta kertaa on tullut tilanne vastaan, että kun löydän vaatekaupasta kivan paidan, niin joku ääliö on sotkenut sen kaulaaukon ihan oranssiksi meikkivoiteella.
Viimeksi eilen.
Onneksi sitten tässä katsomassani paidassani eilen oli lisää kokoja jäljellä rekissä, joten ei tarvinnut valita sellaista joka oli sotkettu meikkivoiteella. Tai niinhän minä luulin. Äsken huomasin, että tässä ostamassani paidassakin on oransseja meikkivoidelänttejä kaula-aukon sisäpuolella. Kiva ylläri. Sama pakkelinaama oli sitten päättänyt sovittaa jokaista kyseistä paitaa samankokoisena ja tuhota ne.
Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa a) meikata niin, ettei sitä meikkivoidetta irtoa joka paikkaan, mihin kasvosi vähänkin koskevat tai vastaavasti b) sovittaa vaatteita niin, ettei tarvitse hinkata sitä naamaansa siihen kankaaseen?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"] Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin. [/quote] No kuten aloituksessakin jo kirjoitin, niin sitten voisit esim. pukea vaatteet päällesi niin, etteivät kasvosi osu kaula-aukkoon tai muuhunkaan osaan. Minulla ei tule ikinä meikkitahroja vaatteisiin tai mihinkään, vaikka kasvoni osuisivatkin. Käytän jotain MaxFactoryn ihan perusmeikkivoidetta ja puuteria. Niiden alle laitan kosteusvoidetta. - AP [/quote] Ai miten sinä kirjoitit? Eihän siellä lue mitään ohjeita, vaan ainoastaan kiroileva "Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa a) meikata niin, ettei sitä meikkivoidetta irtoa joka paikkaan" Mikä ohje tuo on olevinaan? Kerro miten meikki ei tartu. (en ole tuo, jolle vastasit) [/quote] Unohdit ohjeen b). Kirjoitin, että vaatteen voi pukea niin, ettei se osu kasvoihin ja näin ollen meikkivoidetta ei kaula-aukkoon tai muuallekaan tule. Ellei sitten joku läträä meikkivoiteella kaulaan ja rintakehäänkin. - AP
[/quote]
Otsikossa kuitenkin käsket opettelemaan tai lopettamaan sovittamisen. Siitä päätellen voisi kuvitella, että sulla olisi hallussa jokin oppi, jolla sen meikin saa pysymään. Kysyttäessä kuitenkin käsket opettelemaan oikeaoppisen sovittamisen. Tässä on nyt ristiriita. Siitä suihkeesta kuulit vasta täältä, joten siihen on nyt turha vedota.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:51"]
--
Otsikossa kuitenkin käsket opettelemaan tai lopettamaan sovittamisen. Siitä päätellen voisi kuvitella, että sulla olisi hallussa jokin oppi, jolla sen meikin saa pysymään. Kysyttäessä kuitenkin käsket opettelemaan oikeaoppisen sovittamisen. Tässä on nyt ristiriita. Siitä suihkeesta kuulit vasta täältä, joten siihen on nyt turha vedota.
[/quote]
Keskuudessamme on mitä ilmeisimmin keskustelija, jolle ihan kaikki pitää vääntää rautalangasta...
Tänään kenkäkaupassa joku muija sovitti kenkiä ilman sukkia. Namiinamii.. älyhoi. Mä en kaipaa mun uusiin kenkiin mitää sieniä ja silsoja!
Tiedättekö miten mallit vaihtavat vaatteita kiireessä sotkematta niitä meikkeihin? He käyttävät ns. sovitushuiveja. Eli ihan ohut harsomainen huivi laitetaan pään päälle niin, että se peittää kasvot ja kaulan. Kun vaate on päällä, huivi vedetään pois päältä, ja sitten suljetaan vaatteen napit/vetskarit yms. Mulla ei aina satu sopivan ohkaista huivia mukaan, mutta joskus oon peittänyt kasvoni omalla alustopillani, tai mikä yläosa nyt onkaan juuri silloin ollut päällä. Asioin liikkeissä, joissa myyjät ehtivät palvella kunnolla, ja kyllä hävettäisi palauttaa myyjälle likainen vaate.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu!
[/quote]
Vyötäröllekö sitä dödöä pitää laittaa?
Totta ja niin ärsyttävää. Jostain kumman syystä se tuhriva meikkivoide on aina jotain tosi tummaa/oranssista, jota on tahran koosta päätellen vedetty telalla. Luulis että se sovittajakin lähtee kopista pois naama raidallisena.
Oon huomannu ite iha saman sotkemisen. Tosi ärsyttävää. Sotkettu vaate pitäsi olla suoraan ostopäätös.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"] Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin. [/quote] No kuten aloituksessakin jo kirjoitin, niin sitten voisit esim. pukea vaatteet päällesi niin, etteivät kasvosi osu kaula-aukkoon tai muuhunkaan osaan. Minulla ei tule ikinä meikkitahroja vaatteisiin tai mihinkään, vaikka kasvoni osuisivatkin. Käytän jotain MaxFactoryn ihan perusmeikkivoidetta ja puuteria. Niiden alle laitan kosteusvoidetta. - AP [/quote] Ai miten sinä kirjoitit? Eihän siellä lue mitään ohjeita, vaan ainoastaan kiroileva "Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa a) meikata niin, ettei sitä meikkivoidetta irtoa joka paikkaan" Mikä ohje tuo on olevinaan? Kerro miten meikki ei tartu. (en ole tuo, jolle vastasit) [/quote] Unohdit ohjeen b). Kirjoitin, että vaatteen voi pukea niin, ettei se osu kasvoihin ja näin ollen meikkivoidetta ei kaula-aukkoon tai muuallekaan tule. Ellei sitten joku läträä meikkivoiteella kaulaan ja rintakehäänkin. - AP
[/quote]
[/quote]
Jaaha. Ymmärrät kuitenkin varmasti varsin hyvin, mitä otsikolla ja alkuviestilläni tarkoitan, joten älä viitsi turhaan haastaa riitaa.
Kuten olen jo sanonut, että minulla ei vaatteisiin tartu meikkiä, koska meikkivoidetta ja puuteria on vain ohut kerros. Siinä on minun toimintamallini.
Kerroin myös niistä kiinnitys-suihkeesta, aivan. Olen tiennyt näistä suihkeista jo pitkään ennen tätä ketjua, ihan tiedoksesi vain.
Jos kuitenkaan et osaa jostain syystä meikata niin, ettei tahroja tule, niin sitten voi sovituksen tehdä varovaisesti. Mutta jos tämäkään ei onnistu, niin ehkä kannattaisi lopettaa sovittaminen kokonaan, ellei sitten itse aio ostaa tahrimaansa tuotetta. Vaatteiden sotkeminen on inhottavaa.
- AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu!
[/quote]
Dödö...hame.... joku ei täsmää? :D vai laittaako joku dödöä lantiolle???
Tiedön tuntee, mutta vaikka oon itsekin meikannut hillitysti ja sovitellut äärimmäisen varoen paitoja meikatun naaman kanssa, niin joskus vaan oon sotkenut sen paidan kauluksen...
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu! [/quote] Dödö...hame.... joku ei täsmää? :D vai laittaako joku dödöä lantiolle???
[/quote]
Ilmeisesti. Ja hilaa hameen kainaloihin. Av:lla oppii aina uutta.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu! [/quote] Dödö...hame.... joku ei täsmää? :D vai laittaako joku dödöä lantiolle???
[/quote]
[/quote]
Mä jotenkin luulen, että tässä meinattiin oikeesti mekkoa.. Senhän saa sovitettaessa vallan helposti tuhrittua (kainalo)hikeen kun vetelee mennen tullen päälle pään yli. Varsinkin vielä jos sattuu olemaan numeroa liian pieni, niin sehän oikein jymähtää siihen kainaloihin..
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:27"]
[/quote]
[/quote]
Mä jotenkin luulen, että tässä meinattiin oikeesti mekkoa.. Senhän saa sovitettaessa vallan helposti tuhrittua (kainalo)hikeen kun vetelee mennen tullen päälle pään yli. Varsinkin vielä jos sattuu olemaan numeroa liian pieni, niin sehän oikein jymähtää siihen kainaloihin..
[/quote]
Voi olla. Mutta mekko on mekko ja hame on hame ja jos joku puhuu hameesta tarkoittaen mekkoa onko ihmekään jos luullaan hänen puhuvan hameesta?
No jos oikein kovasti hikoilee, niin kyllähän se hiki valuu kainaloista vyötärölle. Who knows! Valitettavasti joillain voi oikeasti olla hikoilun kanssa ongelmia, johon ei dödöt juuri auta. Ja jos selkäkin hikoaa, ei ole juuri merkitystä sillä onko kainaloissa dödöä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:46"]No jos oikein kovasti hikoilee, niin kyllähän se hiki valuu kainaloista vyötärölle. Who knows! Valitettavasti joillain voi oikeasti olla hikoilun kanssa ongelmia, johon ei dödöt juuri auta. Ja jos selkäkin hikoaa, ei ole juuri merkitystä sillä onko kainaloissa dödöä.
[/quote]
Ja sitten on myös sellaisia ihmisiä, jotka ei vaan välitä hygieniastaan. Haisee siltä, kuin ois pyöriny päiviä jossain eläimen lannassa ja ollu käymättä suihkussa.
Mä oon samaa mieltä sun kanssa. Ihmiset on niin välinpitämättömiä, ettei niitä haittaa. Varsinaisia meikkipellejä..
Pitäisi olla ostopäätös, jos sotkii paidan.
Toivottavasti tuo tahra lähtee pesussa pois. Paita on kuitenkin niin kiva, etten haluaisi palauttaakaan. Ja siis vaikka tahrat lähtisikin pesemällä, niin kuka oikeasti haluaisi ostaa kaupasta uutena valmiiksi sotkettua paitaa? Ääh, ärsyttää. En ymmärrä mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko yhtään mitään.
- AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:42"]
Pieniä on teidän naisten ongelmat. Itse osti kerran erään vaateketjun liikkeestä kolmen boxerin laatikon ja kyllä vaan valkoissa oli jarrutusraidat. Kokeilin palauttaa, mutta syttivät että olisin itse sotkenut. Jätin boxerit kassalle haisemaan, enkä aio enään käyttää kyseisen ketjun liikkeitä. Ja helvetti soikoon eikait noita alusvatteita saa sovittaa? En ainakaan itse tee niin.
[/quote]
Kassalla taisi olla hyvin ammattitaidoton aspa, yleensä tuollaisissa tapauksissa tuote vaihdetaan mukisematta, joskus jopa hyvityksen kera. Se on pieni hinta siitä, että asiakas myös palaa liikkeeseen uudelleen.