Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetelkaa meikkaamaan tai lopettakaa vaatteiden sovitus kaupoissa.

Vierailija
08.05.2015 |

Ihan tarpeeksi monta kertaa on tullut tilanne vastaan, että kun löydän vaatekaupasta kivan paidan, niin joku ääliö on sotkenut sen kaulaaukon ihan oranssiksi meikkivoiteella.

Viimeksi eilen.
Onneksi sitten tässä katsomassani paidassani eilen oli lisää kokoja jäljellä rekissä, joten ei tarvinnut valita sellaista joka oli sotkettu meikkivoiteella. Tai niinhän minä luulin. Äsken huomasin, että tässä ostamassani paidassakin on oransseja meikkivoidelänttejä kaula-aukon sisäpuolella. Kiva ylläri. Sama pakkelinaama oli sitten päättänyt sovittaa jokaista kyseistä paitaa samankokoisena ja tuhota ne.

Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa a) meikata niin, ettei sitä meikkivoidetta irtoa joka paikkaan, mihin kasvosi vähänkin koskevat tai vastaavasti b) sovittaa vaatteita niin, ettei tarvitse hinkata sitä naamaansa siihen kankaaseen?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja on olemassa myös naisia joiden hiki haisee aivan kuvottavalle. Pistävälle ja sipulille

Vierailija
2/72 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaupoissa oli vielä sovituskopeissa huivit sitä varten, että meikatut kasvot ja siinä samalla vaatteen pystyi suojaamaan. Ei ole enää mitään suojia tarjolla missään ja vaatteet saattaa tahriintua. Kyllä sanoisin, että kaupat voisi tässä nyt olla aloitteellisia ja vaiko vaikka sovituskopeilla tarjota suojia niille, jotka haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hetki sitten Singaporessa ja siellä oli suunnilleen poikkeuksetta sovituskappaleet vaatteista erikseen, myyjä kävi sitten varastosta uuden version, paikallisissa henkkaamaukkaa vastaavissa kohtuuhintaisissa liikkeissä siis. Tämä tapa kun saatais Suomeenkin niin ei tarviis muiden likaamiä rättejä ostaa!

Vierailija
4/72 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että oranssinaamaiset grillaavaat itseään (tuleviksi ihosyöpäpotilaiksi) solariumeissa.

Vierailija
5/72 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 13:35"]Olen aina kuvitellut, että oranssinaamaiset grillaavaat itseään (tuleviksi ihosyöpäpotilaiksi) solariumeissa.
[/quote]

No rusketus ei sentään tartu. Ellei sekin ole tullut purkista, kuten oranssit meikkivoiteet.

Vierailija
6/72 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle joku että mikä ihmeen pakko shoppailemaan on laittaa paksulti meikkivoidetta ja puuteria kun tietää että tulee sovittelemaan vaatteita? Vähän riippuvuudelta vaikuttaa, jos ei voi olla meikkaamatta yhtä päivää ja aiheuttaa näin ihan oikeita ongelmia...

Ja koska meikkaamisen kyseenalaistamisen jälkeen paikalle tulee yhtäkkiä liuta aikuisiän aknesta, couperosasta ja ties mistä kärsiviä jotka eivät mitenkään voi poistua kotoa ilman meikkiä, niin kysyisin heiltä että miksi ette osta vaatetta jonka tuhritte? Kyllähän revittykin vaate pitää korvata.

Ei se ole liikkeen eikä seuraavan asiakkaan vika että teillä ei ole mukava olla nahoissanne, vaikka se tosi ikävä juttu teidän kannaltanne onkin.

Vierailija
7/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sovituskopeissa voisi olla kertakäyttöisiä liinoja, joilla suojata paita. Näitä on joskus jossain ollutkin.

Vierailija
8/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:07"]

Niin välinpitämätöntä. Ajatellaan vissiin että kaupassa tavaroita saa kohdella kun roskaa, eikä muisteta että ne on silloinkin jo jonkun omaisuutta. Enkä tarkoita pelkästään tahroja, vaan henkarista putoavaa vaatetta ei nosteta, lattialle pudonneita tallotaan, pakotetaan liian pieni vaate päälle ja venytetään/rikotaan niitä... käytöstavat!!

[/quote]

Sehän palautuu joka tapauksessa asiakkaiden maksettaviksi kohonneina tuotteiden hintoina.

Vierailija
9/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kun jotkut laittavat meikkiä myös kaulaan, siitä se sitten vähän väistämättä tarttuu sovitettavan vaatteen pääntielle ja kauluksiin. Jos meikkiä on vain naamassa, useimmat vaatteet pystyy pukemaan ylle varovasti niin ettei materiaali osu kasvoihin ja tahriudu.

Enkä muuten kannata sellaista että valkoisia vaatteita ei saisi sovittaa. Yhtä lailla se meikkitahra on likaa siinä punaisessakin puserossa, vaikkei niin ilmiselvästi näkyisikään. Ja ainakin minulle on tärkeää se valkoisen sävy, jonka haluan todeta ylläni tai ainakin kasvojen vieressä, sottaamatta.

Vierailija
10/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"]Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin.
[/quote]

On olemassa sellaista suihketta mikä kiinnittää meikin niin ettei se valu eikä tahraa. En muista sen tuotteen nimeä enkä tiedä saako Suomesta.

Vierailija
11/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:23"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu! [/quote] Nyt en kyllä tajua... Dödöä vyötäröllekö? Hiki ei taida pinttyä vaan vaatetta kokeilemalla? [/quote] No siis jos sen vyötärön vetää kainaloihin tai se osuu niihin, kai se nyt pinttyy? [/quote] No sit luulen, että on jo pahempi hikiongelma mihin ei pelkkä dödö välttämättä auta. Ja kainaloihin vedetty mekko kuulostaa kyl mielenkiintoiselta.

[/quote]

Miten itse selität vyötäröllä kohdan, joka haisee pinttyneelle hielle?
[/quote]

Jos se olikin sinun oma hikesi mikä haisi?

Vierailija
12/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]

Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu!

[/quote]

Ei kai dödöä vyötärölle laiteta?

Vierailija
13/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:28"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:23"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:18"]Minä taas toivoisin, että ihmiset käyttäisivät dödöä. Ostin juhlahameen ja sen vyötärö haisee pinttyneelle hielle. Hametta ei saa vesipestä, kiva juttu! [/quote] Nyt en kyllä tajua... Dödöä vyötäröllekö? Hiki ei taida pinttyä vaan vaatetta kokeilemalla? [/quote] No siis jos sen vyötärön vetää kainaloihin tai se osuu niihin, kai se nyt pinttyy? [/quote] No sit luulen, että on jo pahempi hikiongelma mihin ei pelkkä dödö välttämättä auta. Ja kainaloihin vedetty mekko kuulostaa kyl mielenkiintoiselta. [/quote] Miten itse selität vyötäröllä kohdan, joka haisee pinttyneelle hielle? [/quote] En tiennyt, että mun pitää se selittää. :D Kunhan kuulosti erikoiselta. Ehkä kokeilisin jotain tekstiileille tarkoitettua hajunpoistajaa, ja eikös soodakin ime hajuja itseensä.

[/quote]

Etikkaa voi myös kokeilla.

Vierailija
14/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"]

Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin.

[/quote]

No kuten aloituksessakin jo kirjoitin, niin sitten voisit esim. pukea vaatteet päällesi niin, etteivät kasvosi osu kaula-aukkoon tai muuhunkaan osaan. Minulla ei tule ikinä meikkitahroja vaatteisiin tai mihinkään, vaikka kasvoni osuisivatkin. Käytän jotain MaxFactoryn ihan perusmeikkivoidetta ja puuteria. Niiden alle laitan kosteusvoidetta.

- AP

[/quote]

Ai miten sinä kirjoitit? Eihän siellä lue mitään ohjeita, vaan ainoastaan kiroileva "Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa a) meikata niin, ettei sitä meikkivoidetta irtoa joka paikkaan"

Mikä ohje tuo on olevinaan? Kerro miten meikki ei tartu.

(en ole tuo, jolle vastasit)
[/quote]

Unohdit ohjeen b). Kirjoitin, että vaatteen voi pukea niin, ettei se osu kasvoihin ja näin ollen meikkivoidetta ei kaula-aukkoon tai muuallekaan tule. Ellei sitten joku läträä meikkivoiteella kaulaan ja rintakehäänkin.

- AP

Vierailija
15/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"]Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin. [/quote] On olemassa sellaista suihketta mikä kiinnittää meikin niin ettei se valu eikä tahraa. En muista sen tuotteen nimeä enkä tiedä saako Suomesta.

[/quote]
Esimerkiksi NYXiltä löytyy kyseinen tuote.
http://www.pretty.fi/nyx-cosmetics-matte-finish-setting-spray-kiinnityssuihke.html#.VU0OkakvmaM

Minua ärsyttää kirpputoreilla se, kun tulee epähuomiossa ostaneeksi puseron, jonka kainalot ovat keltaiset. Miksi ihmiset myyvät sellaisia! Nykyisin osaan toki varoa ja tarkistaa vaatteen kunnon jo paikan päällä.

Vierailija
16/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"]

Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin.

[/quote]

No kuten aloituksessakin jo kirjoitin, niin sitten voisit esim. pukea vaatteet päällesi niin, etteivät kasvosi osu kaula-aukkoon tai muuhunkaan osaan. Minulla ei tule ikinä meikkitahroja vaatteisiin tai mihinkään, vaikka kasvoni osuisivatkin. Käytän jotain MaxFactoryn ihan perusmeikkivoidetta ja puuteria. Niiden alle laitan kosteusvoidetta.

- AP

[/quote]

Ai miten sinä kirjoitit? Eihän siellä lue mitään ohjeita, vaan ainoastaan kiroileva "Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa a) meikata niin, ettei sitä meikkivoidetta irtoa joka paikkaan"

Mikä ohje tuo on olevinaan? Kerro miten meikki ei tartu.

(en ole tuo, jolle vastasit)
[/quote]

Ja jos meikkivoidetta tarttuisikin kankaaseen vaatetta päälle pukiessa, niin silloin sitä meikkivoidetta/puuteria on ehkä vähän liikaa. Yleensä tahrat, joita olen nähnyt vaatekaupoissa, ovat todella isoja ja minua ihmetyttää, että miten sitä väriä voikin tarttua niin paljon. Itselläni ei meikkivoide tartu, vaikka kasvoni osuisivatkin vaatteeseen vahingossa sitä pukiessani.
Ehkä jotkut sitten tarvitsevat paksumman meikkikerroksen tai pitävät siitä. Mutta silloin tosiaan se pukeutuminen/sovittaminen kannattaisi tehdä varovasti, ilman että kasvot osuvat.
Tietääkseni on myös joitain kosmetiikkatuotteita, jotka "kiinnittävät" meikin kasvoihin.

- AP

Vierailija
17/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:14"]Kertoka nyt edes miten meikataan niin, että meikkivoide/puuteri ei tartu! Minulla on Guerlainin BB-voide ja puuteri, täydellisen sopiva meikki iholleni, mutta tarttuu kyllä vaatteisiin. [/quote] On olemassa sellaista suihketta mikä kiinnittää meikin niin ettei se valu eikä tahraa. En muista sen tuotteen nimeä enkä tiedä saako Suomesta.

[/quote]
Esimerkiksi NYXiltä löytyy kyseinen tuote.
http://www.pretty.fi/nyx-cosmetics-matte-finish-setting-spray-kiinnityssuihke.html#.VU0OkakvmaM

Minua ärsyttää kirpputoreilla se, kun tulee epähuomiossa ostaneeksi puseron, jonka kainalot ovat keltaiset. Miksi ihmiset myyvät sellaisia! Nykyisin osaan toki varoa ja tarkistaa vaatteen kunnon jo paikan päällä.
[/quote]

Se on inhottavaa miten saastaista tavaraa ihmiset laittavat kirpputoreille myyntiin. Vaikka kyse on käytetyistä vaatteista, niin ei kukaan halua ostaa paitaa jossa kainalot ovat keltaiset tai housuja, joissa haaravälissä on tahroja! Välillä näkee myös ihan reikäisiä ja muutenkin käyttökelvottomia vaatteita tai kenkiä.

- AP

Vierailija
18/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä on teidän naisten ongelmat. Itse osti kerran erään vaateketjun liikkeestä kolmen boxerin laatikon ja kyllä vaan valkoissa oli jarrutusraidat. Kokeilin palauttaa, mutta syttivät että olisin itse sotkenut. Jätin boxerit kassalle haisemaan, enkä aio enään käyttää kyseisen ketjun liikkeitä. Ja helvetti soikoon eikait noita alusvatteita saa sovittaa? En ainakaan itse tee niin.

Vierailija
19/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:42"]Pieniä on teidän naisten ongelmat. Itse osti kerran erään vaateketjun liikkeestä kolmen boxerin laatikon ja kyllä vaan valkoissa oli jarrutusraidat. Kokeilin palauttaa, mutta syttivät että olisin itse sotkenut. Jätin boxerit kassalle haisemaan, enkä aio enään käyttää kyseisen ketjun liikkeitä. Ja helvetti soikoon eikait noita alusvatteita saa sovittaa? En ainakaan itse tee niin.
[/quote]

Etkö nähnyt, että laatikko oli avattu?
Pieni ongelma, mutta ärsyttävää silti, koska oletan, että kun menen vaatekauppaan, niin voin ostaa uusia ja puhtaita vaatteita.

- AP

Vierailija
20/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:42"]

Pieniä on teidän naisten ongelmat. Itse osti kerran erään vaateketjun liikkeestä kolmen boxerin laatikon ja kyllä vaan valkoissa oli jarrutusraidat. Kokeilin palauttaa, mutta syttivät että olisin itse sotkenut. Jätin boxerit kassalle haisemaan, enkä aio enään käyttää kyseisen ketjun liikkeitä. Ja helvetti soikoon eikait noita alusvatteita saa sovittaa? En ainakaan itse tee niin.

[/quote]

Oikeasti? :D Hyi! Toisaalta olen saanut kuulla aika villejä tarinoita ihan sovituskoppiin ulostamisista lähtien, että eipä sinänsä yllätä... Asiakkaiden normipäivä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi