Oppilaat eivät käytä maskia koulussa
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä. Itse kotona yritän kannustaa sen käyttöön, mutta todellisuudessa en itsekään käytä töissä paitsi tilanteissa joissa on aiavan pakko.
Meillä se on töissä pakollinen. Silloin kun työskentelen yksin suljetun oven takan, voin olla ilman, muutoin maski käytännössä koko ajan.
En pidä ongelmana, koronaa en halua ja teen kaikkeni välttääkseni tartuntaa.
Joillain työpaikoilla on etätyöPAKKO vaikka virallisesti on annettu vain etätyöSUOSITUS.
Lapseni mukaan kaikki käyttävät maskeja heidän koulussa. Muut oppilaat huomauttavat, jos maskia ei ole. Koulussa on ollut todella vähän koronatapauksia, eikä tietääkseni yhtään koulun kautta saatua tartuntaa.
Kouluja on erilaisia, yhdestä ei kannata vetää johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni mukaan kaikki käyttävät maskeja heidän koulussa. Muut oppilaat huomauttavat, jos maskia ei ole. Koulussa on ollut todella vähän koronatapauksia, eikä tietääkseni yhtään koulun kautta saatua tartuntaa.
Lisäksi lasteni kouluissa lähes kaikki oppilaat ovat myös rokotettuja. Tarvitseeko edes kertoa, että asumme keskiluokkaisella alueella isossa kaupungissa?
Kyselin joskus tästä maskiasiasta ja yläasteella oleva sanoi, että ainoat maskittomat ovat aikuislukiolaisia, joita näkyy iltapäivisin.
Onneksi sitä ei ole pakko käyttää. Jos jonkun mieli rauhoittuu maskin käytöstä käyttäköön. Onneksi Suomessa on vielä ripaus maalaisjärkeä ja annetaan ihmisten hengittää rauhassa.
Pelokkaat opettajat/ oppilaat voisi jäädä kotiin ja annetaan muiden elää normaalia elämää.
Mun tekis mieli joskus kaupassa pelokkaat näköisille maskinkäyttäjille huutaa ”PÖÖ!!”, mutta en oo viittiny niitä sitte enempää säikytellä;D Joo tiedän on ilkeä ajatus, mutta….
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne huomauttavat, jos joku ei halua maskia käyttää? Sehän on kauheaa ryhmäpainostusta ja voi verrata jopa kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne huomauttavat, jos joku ei halua maskia käyttää? Sehän on kauheaa ryhmäpainostusta ja voi verrata jopa kiusaamiseen.
Ihmettelen myös, miksi nyt ihannoidaan ja kiitellään kaikenlaista muiden kyttäämistä ja vahtimista. Itse koen, että se on tämän korona-ajan huonoimpia puolia. Ja erityisen huono siksi, että vaikka sulkutilat, turvavälit ja maskitkin joskus jäisivät pois, on tämänkaltaisilla ilmiöillä kuten ryhmäpaine, sosiaalinen kontrolli ja normivaatimukset taipumus jäädä. Sitten ne toki saavat uusia muotoja, vaikka osa ihmisistä varmasti jatkaa maskin käyttöä ja yrittää edelleen painostaa siihen muita, vaikka maskisuositus olisi päättynytkin. Voi olla, että kestää jonkin aikaa taas, ennen kuin pääsemme siihen tilanteeseen, jossa olimme ennen koronaa, eli pääosin kukaan ei ollut kiinnostunut vahtimaan muiden asioita. Ikävää, että tällainen entisaikojen pikkukyläkyttääminen on nyt vallannut alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla kielto olla koulussa ilman maskia ja koulun pitäisi tarjota riittävästi maskeja jokaiselle, esim. jokaisessa opetettavassa aineessa uusi maski, sillä sama maski päässä istuminen ei myöskään suojaa yhtään miltään, vaan lisää vaan sottaa kaikilla pinnoilla.
Tämä on aivan käsittämätön, että kouluissa opettajilla ei ole mitään arvovaltaa. Jos opettaja sanoo, että laita maski, eikä oppilas sitä tee, miksei oppilasta poisteta koulusta/tunnilta?
Mihin tällaisella oppilaiden ylivaltaan koulussa pyritään? Tajutaanko lainkaan millaisiin vaikeuksiin yhteiskunta tulee törmäämään, jos kansalaiset opetetaan koulussa siihen, että esivaltaa ei tarvitse totella, edes ihan päivänselvissä asioissa? Tuossa ei nyt ole kyseessä mikään ihmisoikeuskysymys, tai poliittinen kiista, vaan ihan tervejärkinen määräys, että koulussa pidetään maskia tartuntavaaran vuoksi.
Minä käskin taannoin kuudesluokkalaista pitämään maskia, kun jouduin olemaan riskiryhmäläisen omaisena samassa tilassa pitkään. Oppilaan huoltajat olivat sitten raivoissaan yhteydessä sekä minuun, rehtoriin että koulutoimenjohtajaan, kun olin ylittänyt oikeuteni ja kun "meidän Matti-Susanna ei mitään maskia käytä", ja jouduin esimiesten käskystä pyytämään anteeksi oppilaalta ja tämän huoltajilta. Että näin.
Mikäs tarkoitus on rokotuksella? Jos haluat suojella omaisia, niin SINÄ pidät vaikka avaruuspukua päällä ja tuo oppilas saa tosiaan nauttia itse omasta elämästä. Hänen vastuulle ei kuulu sinun omaiset, vaan SINUN vastuulle. Rokoteesta on kerrottu että suojaa ottajaa ja lähimmäisiä, eli omaisillasi ei ole mitään hätää kun olet rokotteen ottanut (käytäntö voi olla toinen, mutta ei lähdetä kyseenalaistamaan virallista lääketiedettä, joka tietää aina kaiken). Omaiset kannattaa myös piikittää ja mielellään vaikka viikon välein, niin teho nousee aina "seuraavalle tasolle". Jos koet että että et pysty olemaan töissä omaistesi vuoksi niin vaihda työpaikkaa. Yhtenä vaihtoehtona on ottaa lähes 99% suojan antava rokote joka on saatavana ilmaiseksi. Huonoin vaihtoehto on olla ottamatta rokote jolloin huomaat koska tauti on päällä ja levität sitä mahdollisimman vähän omaisiisi, kun voit sairastaa sen yksin. Muista että korona-tauti johtaa rokottamattoman lähes aina teholle vähintää 2kk tai sitten hautaan. Itsekkin olen jo haudassa ja jouduin helvettiin kun en muistanut laittaa käsiä ristiin, ennen kuolemaa.
On tää touhu menossa amerikan tyyliin ja pahasti. Syyllinen etsitään aina toisesta, eikä ymmärretä että omaan elmään vaikuttaa omat päätökset🤦.
Olen opettajana noin 400 oppilaan yläkoulussa. Täällä lähes kaikki käyttävät maskia. Muutamat astmaatikot ja nepsy-oppilaat eivät käytä. Lisäksi on muutama käytöshäiriöinen. Ei minun tarvitse edes muistuttaa, käskemisestä puhumattakaan. Mutta tämä onkin hyvä koulu, jossa oppilaat muutenkin noudattavat sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi flunssan vuoksi tarvitsisi maskin?
"Perusflunssakin" voi tappaa. Minä aion jatkossakin käyttää maskeja ja suojaimia suojatakseni itseäni ja toisia flunssakautena. Mutta sinä taidat kuulua niihin, jotka eivät piittaa toisista.
Miten niin jatkossakin, etkö ole ennen käyttänyt??
Tarkoittaa tulevaisuutta, jossa korona on selätetty.
Olen käyttänyt julkisissa tiloissa maskia toukokuusta 2020, eikä ole edes jokavuotinen flunssa vaivannut, joten myös minä aion pysyä maskinkäyttäjänä. Jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perusflunssakin" voi tappaa. Minä aion jatkossakin käyttää maskeja ja suojaimia suojatakseni itseäni ja toisia flunssakautena. Mutta sinä taidat kuulua niihin, jotka eivät piittaa toisista.
Miten niin jatkossakin, etkö ole ennen käyttänyt??
Tarkoittaa tulevaisuutta, jossa korona on selätetty.
Olen käyttänyt julkisissa tiloissa maskia toukokuusta 2020, eikä ole edes jokavuotinen flunssa vaivannut, joten myös minä aion pysyä maskinkäyttäjänä. Jatkossakin.
Mielenkiintoista, kuinka moni todella tekee näin. Moni uhoaa nyt käyttävänsä loppuikänsä, mutta voi olla, että monen innostus laantuu, kun suositukset ja "maskipakot" loppuvat. Kun tulee tunne, että saa aidosti valita itse ilman kenenkään paheksunnan uhkaa, voi olla että yllättävän moni "ikuinen maskinkäyttäjäkin" luopuu maskista. Mutta saatathan sinä toki olla poikkeus, ja ehkä pysytkin sanojesi takana ja käytät maskia loppuikäsi - voihan sellaisiakin löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä piittaan toisista sen verran, etten jatkossa(kaan) kulje oireisena ihmisten ilmoilla, vaan jään sairaana ja/tai oireilevana kotiin. Mutta loppuelämääni en pilaa käyttämällä maskia loppuikäni. Kyllä se niin paljon haittaa elämää, laskee elämänlaatua ja vaikuttaa hyvinvointiini. Minulla ei oikein ole taipumusta marttyyriksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla kielto olla koulussa ilman maskia ja koulun pitäisi tarjota riittävästi maskeja jokaiselle, esim. jokaisessa opetettavassa aineessa uusi maski, sillä sama maski päässä istuminen ei myöskään suojaa yhtään miltään, vaan lisää vaan sottaa kaikilla pinnoilla.
Tämä on aivan käsittämätön, että kouluissa opettajilla ei ole mitään arvovaltaa. Jos opettaja sanoo, että laita maski, eikä oppilas sitä tee, miksei oppilasta poisteta koulusta/tunnilta?
Mihin tällaisella oppilaiden ylivaltaan koulussa pyritään? Tajutaanko lainkaan millaisiin vaikeuksiin yhteiskunta tulee törmäämään, jos kansalaiset opetetaan koulussa siihen, että esivaltaa ei tarvitse totella, edes ihan päivänselvissä asioissa? Tuossa ei nyt ole kyseessä mikään ihmisoikeuskysymys, tai poliittinen kiista, vaan ihan tervejärkinen määräys, että koulussa pidetään maskia tartuntavaaran vuoksi.
Mitä tapahtuu jos ei laita maskia saa lähteä koulusta, jotain puhutteluita😂
Vierailija kirjoitti:
Olen opettajana noin 400 oppilaan yläkoulussa. Täällä lähes kaikki käyttävät maskia. Muutamat astmaatikot ja nepsy-oppilaat eivät käytä. Lisäksi on muutama käytöshäiriöinen. Ei minun tarvitse edes muistuttaa, käskemisestä puhumattakaan. Mutta tämä onkin hyvä koulu, jossa oppilaat muutenkin noudattavat sääntöjä.
Eikös tuo kuulostakin aika huolestuttavalta, että kahden täyden rokotuskierroksen jälkeen dystopia-maskit ovat edelleen kaikkien naamalla? Eikös rokotusten pitänyt olla tie vapauteen?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole maskipakkoa, vain suositus. Lisäksi kun hieman tutkii asiaa, huomaa, että maskista ei ole mitään hyötyä. Oli tutkimuksissa jopa haitallinen pidempään käytettynä ja altisti sairastumisille.
Varmasti on haitallinen jos samaa maskia käyttää monta kertaa, räplää sitä koko ajan ja laittaa sen käytön jälkeen taskuun tai keittiön pöydälle. Jos maski on ffp2 tai ffp3 ja sitä käyttää oikein, niin taatusti suojaa tartunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo kuulostakin aika huolestuttavalta, että kahden täyden rokotuskierroksen jälkeen dystopia-maskit ovat edelleen kaikkien naamalla? Eikös rokotusten pitänyt olla tie vapauteen?
Taisi se "vapaus" rajoittua käytännössä pariin kuukauteen ennen kuin rokotteen teho alkoi laskea
Miksi tälläisiä järjettömiä juttuja teet? Pitääkö sitä omaa typeryyttään kaikkialla suoltaa?
Maskit ovat hyödyttömiä. Niiden ainoa tehtävä on tutkia, kuinka helposti ihmiset mukautuvat rajoituksiin. ja mitä enemmän ihmiset mukautuvat rajoituksiin, sitä enemmän heitä tullaan rajoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Maskit ovat hyödyttömiä. Niiden ainoa tehtävä on tutkia, kuinka helposti ihmiset mukautuvat rajoituksiin. ja mitä enemmän ihmiset mukautuvat rajoituksiin, sitä enemmän heitä tullaan rajoittamaan.
Sä olet sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi se "vapaus" rajoittua käytännössä pariin kuukauteen ennen kuin rokotteen teho alkoi laskea
Joten eikö tästä voi vetää sen johtopäätöksen että sekä rokotteista että maskeista ei ole mitään hyötyä?
Jos tässä maassa olisi viisautta, olisi kyseinen oppilas saanut vaihtoehdoiksi joko maskin käytön tai tehtävänipun ja suunnan kotiin.
Mikäli koti olisi ollut se parempi, mutta vanhemmat kitisseet opetuksesta ja ruuasta, niin lasu. Jos maski naamaan, niin koulu jatkunut normisti.
Varoittava esimerkki muille ja maski pysyisi kaikilla naamassa.
Tässä maassa hallitsevat AINA alaikäiset. Toimivaa, eikö totta?