Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilaat eivät käytä maskia koulussa

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kielto olla koulussa ilman maskia ja koulun pitäisi tarjota riittävästi maskeja jokaiselle, esim. jokaisessa opetettavassa aineessa uusi maski, sillä sama maski päässä istuminen ei myöskään suojaa yhtään miltään, vaan lisää vaan sottaa kaikilla pinnoilla.

Tämä on aivan käsittämätön, että kouluissa opettajilla ei ole mitään arvovaltaa. Jos opettaja sanoo, että laita maski, eikä oppilas sitä tee, miksei oppilasta poisteta koulusta/tunnilta?

Mihin tällaisella oppilaiden ylivaltaan koulussa pyritään? Tajutaanko lainkaan millaisiin vaikeuksiin yhteiskunta tulee törmäämään, jos kansalaiset opetetaan koulussa siihen, että esivaltaa ei tarvitse totella, edes ihan päivänselvissä asioissa? Tuossa ei nyt ole kyseessä mikään ihmisoikeuskysymys, tai poliittinen kiista, vaan ihan tervejärkinen määräys, että koulussa pidetään maskia tartuntavaaran vuoksi.

Minä käskin taannoin kuudesluokkalaista pitämään maskia, kun jouduin olemaan riskiryhmäläisen omaisena samassa tilassa pitkään. Oppilaan huoltajat olivat sitten raivoissaan yhteydessä sekä minuun, rehtoriin että koulutoimenjohtajaan, kun olin ylittänyt oikeuteni ja kun "meidän Matti-Susanna ei mitään maskia käytä", ja jouduin esimiesten käskystä pyytämään anteeksi oppilaalta ja tämän huoltajilta. Että näin.

Käsittämätöntä löperyyttä! Onko opettajana pakko olla maskittomien kanssa samassa tilassa? Miksi ihmeessä Suomessa ei ole määrätty maskipakkoa kaikkien turvallisuuden nimessä ja tällaisten riitojen välttämiseksi?

Kyllä on pakko olla. Opettajien työturvallisuus ei opetusministeriä kiinnosta.

Vierailija
22/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kielto olla koulussa ilman maskia ja koulun pitäisi tarjota riittävästi maskeja jokaiselle, esim. jokaisessa opetettavassa aineessa uusi maski, sillä sama maski päässä istuminen ei myöskään suojaa yhtään miltään, vaan lisää vaan sottaa kaikilla pinnoilla.

Tämä on aivan käsittämätön, että kouluissa opettajilla ei ole mitään arvovaltaa. Jos opettaja sanoo, että laita maski, eikä oppilas sitä tee, miksei oppilasta poisteta koulusta/tunnilta?

Mihin tällaisella oppilaiden ylivaltaan koulussa pyritään? Tajutaanko lainkaan millaisiin vaikeuksiin yhteiskunta tulee törmäämään, jos kansalaiset opetetaan koulussa siihen, että esivaltaa ei tarvitse totella, edes ihan päivänselvissä asioissa? Tuossa ei nyt ole kyseessä mikään ihmisoikeuskysymys, tai poliittinen kiista, vaan ihan tervejärkinen määräys, että koulussa pidetään maskia tartuntavaaran vuoksi.

Opettaja ei voi määrätä pitämään maskia, koska sen käyttämisestä on annettu vain suositus. Oppilaat ovat nykyään erinomaisesti perillä oikeuksistaan. Velvollisuudet tuppaavatkin sitten unohtua.

Koulussa voi olla koulun omia sääntöjä, joita tulee noudattaa koulun alueella ollessaan.

Ei koulussa saa käyttää päihteitäkään, vaikka ei sitä suoraan mikään laki kiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja iso osa nuorista ei kuitenkaan käytä maskia oikein.

Ja maski tuottaa liikaa turvallisuuden tunnetta, että voi sitten esim. pienentää välejä, kun tuntuu että maski kyllä suojaa. Osin alitajuisesti.

Siksi en kovastikaan luottaisi, että maskit juurikaan mitään koulussa pelastaisivat.

Vierailija
24/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käskin taannoin kuudesluokkalaista pitämään maskia, kun jouduin olemaan riskiryhmäläisen omaisena samassa tilassa pitkään. Oppilaan huoltajat olivat sitten raivoissaan yhteydessä sekä minuun, rehtoriin että koulutoimenjohtajaan, kun olin ylittänyt oikeuteni ja kun "meidän Matti-Susanna ei mitään maskia käytä", ja jouduin esimiesten käskystä pyytämään anteeksi oppilaalta ja tämän huoltajilta. Että näin.

Oikein.

Käytä itse sellaista ffp2 tai 3 tason maskia, niin ei tartte itkeä muiden maskittomuudesta.

Niin käytänkin ja pysyn mahdollisimman kaukana maskittomista oppilaista.

ope

Vierailija
25/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kieltänyt ala ja yläkoulussa lapsiani käyttämään maskia. Molempiin kouluihin olin yhteydessä ja kielsin koulua painostamasta lapsiani maskin käyttöön. Molemmat koulut ovat olleet lapsien mukaan painostamatta tämän jälkeen ainakin omien lapsieni kohdalla.

Vierailija
26/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tänne kuluu? Kirjoita aiheesta kouluvirasto ja koulut!

Sinulla on tainnut jäädä koulut käymättä 😂

Vierailija
27/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kieltänyt ala ja yläkoulussa lapsiani käyttämään maskia. Molempiin kouluihin olin yhteydessä ja kielsin koulua painostamasta lapsiani maskin käyttöön. Molemmat koulut ovat olleet lapsien mukaan painostamatta tämän jälkeen ainakin omien lapsieni kohdalla.

Olet itsekäs idiootti ja toivon sinun uppoavan suohon.

Vierailija
28/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä löperyyttä! Onko opettajana pakko olla maskittomien kanssa samassa tilassa? Miksi ihmeessä Suomessa ei ole määrätty maskipakkoa kaikkien turvallisuuden nimessä ja tällaisten riitojen välttämiseksi?

Kyllä on pakko olla. Opettajien työturvallisuus ei opetusministeriä kiinnosta.

Alkaa tuntua, että on ihan sama, onko opetusministerinä sosialisti vai porvari.

Vierailija
29/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani yläkoululla valtaosa oppilaista ei ole ottanut rokotetta (koska ihan itse saa päättää ottaako vai eikö, ja suurin osa oppilaista perustelee asian esim. "Ei mua haittaa vaikka tulis korona, ei tarttis sitte tulla kouluun!").

Pidän maskisulkeisia pelkästään kosmeettisena ja ulkokultaisena toimenpiteenä, sillä maskit ovat yksi kärpäsenkakka siihen nähden, että oppilaat olisivat ottaneet edes sen ensimmäisen rokotuksen. Silti joka ikinen oppitunti alkaa litanialla käyhänkäsipesulla ja suosittelenvahvastimaskinkäyttöä. Pakottamaan en pysty enkä painostamaan ehdi; salaa olen tyytyväinen jokaisesta sairastuneesta oppilaasta, koska sen jälkeen heillä on edes hetken aikaa jonkinlainen immuniteetti ja ehkä sitä kautta päästään tästä joskus ulos.

Itse olisin valmis luopumaan maskeista välittömästi, sillä ne samat maskillisetkin oppilaat hengaavat päät yhdessä välitunnilla ja vapaa-ajalla ilman maskeja. Kokonaisuutta tarkastellen en näe mainittavaa hyötyä, mutta toki noudatan työnantajan määräämää protokollaa.

Vierailija
30/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on vain suositus, asialle ei voi mitään. Ministeriö, Kuntaliitto ja Opetushallitus ovat tietoisia asiasta. Koulut nyt vaan halutaan pitää lähiopetuksessa keinolla millä hyvänsä ja vaikka päättäjät hyvin tietävät, että suosituksesta huolimatta maskeja ei kouluissa käytetä, halutaan antaa kansalaisille käsitys, että niitä käytetään. 

Vierailija
31/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana olen kyllästynyt siihen, että saan huoltajilta ikäviä ja jopa aggressiivisia yhteydenottoja ihan vain siksi, kun noudatan esimiesten ohjeita.

Luokalla oli altistuminen ja luokka joutui karanteeniin - sain haukut huoltajilta ikään kuin se olisi minun vikani ollut.

Hallitus antoi maskisuosituksen ja minä jaoin lapsille maskit - sain haukut huoltajalta, kun kehtaan tällaista tehdä.

Käskin oppilaita pesemään kädet aina sisälle tultaessa - sain haukut huoltajalta, kun saippua kuivattaa lapsen herkän ihon.

Kyllä näitä riittää. Jopa pandemia on joidenkin mielestä sen lapsen oman opettajan vika. Ja opeen on kiva purkaa omaa pahaa oloa.

Vierailija
32/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus ei ole pakko. Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
33/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele miten tukala olo jos itse joutuisit käyttämään yhtä aikaa sekä foliohattua että maskia.

Vierailija
34/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele miten tukala olo jos itse joutuisit käyttämään yhtä aikaa sekä foliohattua että maskia.

Olisikin aika hyvä, jos lapsi saisi koulussa valita, laittaako naamalleen maksin vai päähänsä foliohatun :D

Vierailija
35/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä globaali pandemia ja se, että se leviää nyt kouluissa.

Vierailija
36/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan just se, että kyseessä on vain suositus.

Vierailija
37/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana olen kyllästynyt siihen, että saan huoltajilta ikäviä ja jopa aggressiivisia yhteydenottoja ihan vain siksi, kun noudatan esimiesten ohjeita.

Luokalla oli altistuminen ja luokka joutui karanteeniin - sain haukut huoltajilta ikään kuin se olisi minun vikani ollut.

Hallitus antoi maskisuosituksen ja minä jaoin lapsille maskit - sain haukut huoltajalta, kun kehtaan tällaista tehdä.

Käskin oppilaita pesemään kädet aina sisälle tultaessa - sain haukut huoltajalta, kun saippua kuivattaa lapsen herkän ihon.

Kyllä näitä riittää. Jopa pandemia on joidenkin mielestä sen lapsen oman opettajan vika. Ja opeen on kiva purkaa omaa pahaa oloa.

Odotahan, jos se kahdesti viikossa kotitestaaminen tosiaan tulee, niin sitten saat viestejä myös "Meillä ei kyllä estata".

Vierailija
38/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä. Itse kotona yritän kannustaa sen käyttöön, mutta todellisuudessa en itsekään käytä töissä paitsi tilanteissa joissa on aiavan pakko.

Meillä se on töissä pakollinen. Silloin kun työskentelen yksin suljetun oven takan, voin olla ilman, muutoin maski käytännössä koko ajan.

En pidä ongelmana, koronaa en halua ja teen kaikkeni välttääkseni tartuntaa.

Vierailija
39/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisesi "länsimaiseen" "vapauteen" uskova besser wisser, joka ei usko koronaan ennen kuin se osuu kohdalle pahasti.

Vierailija
40/125 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sais päättää

Foliohattu

Tai

Maski kouluun👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi