Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauri Tähkä veti herneen nenään kun kysyttiin henkilöllisyystodistusta koronapassin kanssa

Vierailija
12.01.2022 |

Levi Skin Resortin toimitusjohtaja pahoittelee:
– Hyvää olemme tarkoittaneet, mutta kun paljon tekee, niin joskus ajetaan karille, Palosaari sanoo.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008536239.html

Mitä pahoittelemista tuossa nyt on? Koronapassin kanssa pitää esittää henkkarit, jotta tiedetään, että passi kuuluu kyseiselle henkilölle. En ymmärrä, miksi Lauri Tähkä olettaa, että hänen pitäisi saada jotain erityiskohtelua asiassa.

Kommentit (335)

Vierailija
61/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä saa valita asiakkaansa vaikka millä perusteella.

Tähkä saa nyt julkisuutta:

"Näkökulma: Lauri Tähkän ostosreissu päättyi tavallisen duunarin julkiseen nolaamiseen

Etkö sä tiedä, kuka mä oon -kortti ei ole kadonnut mihinkään Suomesta, kirjoittaa Iltalehden toimittaja Ismo Puljujärvi."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5994b8e6-c49e-4eef-9179-8554b9…

Vierailija
62/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisin minäkin vetänyt. Kuka nyt on niin nasse, että kuvittelee ihmisten liikkuvan ostarilla "väärennetyillä" koronapasseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä saa valita asiakkaansa vaikka millä perusteella.

Tähkä saa nyt julkisuutta:

"Näkökulma: Lauri Tähkän ostosreissu päättyi tavallisen duunarin julkiseen nolaamiseen

Etkö sä tiedä, kuka mä oon -kortti ei ole kadonnut mihinkään Suomesta, kirjoittaa Iltalehden toimittaja Ismo Puljujärvi."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5994b8e6-c49e-4eef-9179-8554b9…

Typerä kolumni, mutta mitäpä sitä voi Iltapaskan toimittajalta odottaa. Jos joku tässä on nolattu, niin se on se yrittäjä, joka on antanut ohjeistuksen katsoa koronapassi urheilukaupan ovella. Itse en todellakaan vaivaisia roposiani tuollaiseen kauppaan veisi jatkossakaan. Typerä kauppias kyllä, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
64/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kyllähän nyt pellen pitäisi kaikki tuntea. Valtakunnan ykkösrääkyjä.

Vierailija
65/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun n. 20 v + jälkikasvu eivät olleet kuulletkaan Lauri Tähkästä :D Eli ei nuoret tunne koko tyyppiä.

Vierailija
66/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku jarkko suo tulee esittämään koronapassiaan ilman henkilöllisyystodistusta ja sitten hermostuu siitä ettei poke tajunnut että kyseessä olikin lauri tähkäksi itseään kutsuva artistintapainen?

En minäkään mitään jarkko suota olisi tunnistanut nimestä. Tuskin naamastakaan. 

Vierailija
67/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kolmenlaista käytäntöä. Joissakin paikoissa on kysytty koronapassi ja henkkari, joissakin piti näyttää koronapassi ja tarkastaja kysyi nimen. Sitten on vielä paikkoja, joissa riitti pelkkä koronapassi. Eikä mikään näistä ole ollut kauppa, vaan konsertti tai ravintola. Joten vähän ihmettelen kyllä tuota henkkarin vaatimista urheilukaupassa, olkoon julkkis tai ei.

Levi Ski resort vaatii koronapassin kaikissa sisätiloissaan kaikilta yli 16-vuotiailta. Asun paikkakunnalla ja jouduin pohdiskelemaan miten toimitaan kun itselläni ei ollut vielä joulukuun lopussa koronapassia ja lapseni 12v olisi halunnut laskettelemaan ja tarvitsi vuokraamosta jotain. Rasittavaa.

Vierailija
68/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku jarkko suo tulee esittämään koronapassiaan ilman henkilöllisyystodistusta ja sitten hermostuu siitä ettei poke tajunnut että kyseessä olikin lauri tähkäksi itseään kutsuva artistintapainen?

En minäkään mitään jarkko suota olisi tunnistanut nimestä. Tuskin naamastakaan. 

Ei maalaisjärjen käyttöön tarvita tunnistamista. Todennäköisyys että natiivi suomalainen mies käyttää jonkun toisen koronapassia kaupassa on lottovoiton luokkaa. Eri asia, jos hän olisi pyrkinyt juottolaan tärisevin käsin ilman papereita.

Vierailija
69/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kolmenlaista käytäntöä. Joissakin paikoissa on kysytty koronapassi ja henkkari, joissakin piti näyttää koronapassi ja tarkastaja kysyi nimen. Sitten on vielä paikkoja, joissa riitti pelkkä koronapassi. Eikä mikään näistä ole ollut kauppa, vaan konsertti tai ravintola. Joten vähän ihmettelen kyllä tuota henkkarin vaatimista urheilukaupassa, olkoon julkkis tai ei.

Levi Ski resort vaatii koronapassin kaikissa sisätiloissaan kaikilta yli 16-vuotiailta. Asun paikkakunnalla ja jouduin pohdiskelemaan miten toimitaan kun itselläni ei ollut vielä joulukuun lopussa koronapassia ja lapseni 12v olisi halunnut laskettelemaan ja tarvitsi vuokraamosta jotain. Rasittavaa.

... Niin ja kyseinen kauppa juuri somessaan mainosti Canada Goosen takkeja että jospas Jarkko olisi sellaisen halunnut itselleen. Näin se bisnes nykyään toimii!

Vierailija
70/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli kauppakeskus jossa myös ravintoloita ja keskuksen ovella tsekattu passit, ei kaupassa tai kaupan ovella. Toimari Palosaari nyt ei pystynyt oikein muuta sanomaan kuin pahoittelemaan. Ymmärrän.

Tähkältä vähän nolo homma. Olis pahoitellut ja mennyt toiste hakemaan sen takin vaan ei. Veikkaan myös että ystävällisellä käytöksellä olisi saattanut päästä takin hakemaan. Tai sitten ei.

Itsekin eräässä kaupungin tilaisuudessa olin töissä tarkistamassa koronapasseja ovella, myös eräs ns silmäätekevä kaupungin naishenkilö yritti paikalle miehensä koronapassilla. Ja veti myös tämän samaisen etsä tiedä kuka mä oon -kortin hihastaan. No en valitettavasti tiennyt. 😅 Että onhan näitä.

Vierailija
71/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin suorastaan pöyristynyt, jos minulta jossakin urheilukaupassa kysyttäisiin henkkareita.

Pöyristyisitkö vieläpä Laten tapaan julkisesti? Eikö sähköposti tai vastaava yksityinen palaute ko. kauppaan riittäisi? Niin tavalliset ja normaalit ihmiset toimivat, jos palvelussa/tuotteessa on moitittavaa. Ei ole mitään syytä muiluttaa julkisesti, jos joku mokaa. Tässä tapauksessa kukaan muu ei edes mokannut paitsi suuri taiteilija itse.

Vierailija
72/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin suorastaan pöyristynyt, jos minulta jossakin urheilukaupassa kysyttäisiin henkkareita.

Pöyristyisitkö vieläpä Laten tapaan julkisesti? Eikö sähköposti tai vastaava yksityinen palaute ko. kauppaan riittäisi? Niin tavalliset ja normaalit ihmiset toimivat, jos palvelussa/tuotteessa on moitittavaa. Ei ole mitään syytä muiluttaa julkisesti, jos joku mokaa. Tässä tapauksessa kukaan muu ei edes mokannut paitsi suuri taiteilija itse.

Itse en anna palautetta, vaan pistän lafkan suoraan boikottiin. Asiakaspalvelun pitää olla itsestäänselvyys.

Vierailija
73/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman näköisiä ihmisiä on olemassa. Eräs jo edesmennyt naispuolinen taiteilija kertoi kuinka joku aivan hänen näköisensä ihminen oli esiintynyt hänen nimissään tyyliin "minä ole taiteilija NN".  Se, että joku näyttää Lauri Tähkältä ei todellakaan tarkoita, että hän olisi Lauri Tähkä. Siksi henkkarit on kysyttävä aina.

Vierailija
74/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdenkin toimittaja näyttää "syyllistävän" nyt Lauri Tähkää tästä tapahtumasta. Pointti tässä kaikessa on se, ettei vaatekaupassa saisi olla ilman passia (minulla ainoa henkkari). Koronahysteriaa pahimmillaan tämä touhu. Ja onko se nyt niin kauhea asia, jos julkisuudesta tuttu henkilö kirjoittaa tästä somessa. Ylittää ainakin paremmin uutiskynnyksen, jos kirjoittaja olisi  tavis.

Vierailija
75/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eka kerta.

Olen itse töissä Finnkinolla. Kerran Lauri Tähkä perheineen tuli leffaan, siihen meidän K18-saliin. Pyysin henkkareita koko poppoolta, kuten sääntöihin kuuluu. Nuoremmalla(?) tyttärellä ei ollut henkkareita mukana, joten en voinut päästää häntä saliin. Huomattakoon, että lippujen oston yhteydessä sekä kaikissa salin leffainfoissa lukee selvästi, että ikä on todistettava, sillä sali on anniskelualue.

Lauri aloitti ensin lirkuttelun. "Hei, hei tyttönen, ei tämä niin vakavaa ole. Lupaan että hän kyllä on 18". Kun en silti päästänyt, alkoi kauhea mökä kuinla pilaan heidän leffakokemuksen, kuinka olen tiukkapipo, virkaintoinen jne. Pyysin esimiehen ja vartijan paikalle ja kun keskustelun desibelit Laurin puolelta vain nousi nousemistaan, päätti vartija viedä koko seurueen ulos.

Vartijalla ei ole oikeutta poistaa ketään mistään ja itse en olisi vartijaa totellut .

Anniskelualueelta poistetaan ilman henkkaria olevat tarvittaessa vaikka poliisin voimin.

Vierailija
76/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdenkin toimittaja näyttää "syyllistävän" nyt Lauri Tähkää tästä tapahtumasta. Pointti tässä kaikessa on se, ettei vaatekaupassa saisi olla ilman passia (minulla ainoa henkkari). Koronahysteriaa pahimmillaan tämä touhu. Ja onko se nyt niin kauhea asia, jos julkisuudesta tuttu henkilö kirjoittaa tästä somessa. Ylittää ainakin paremmin uutiskynnyksen, jos kirjoittaja olisi  tavis.

Kuka luottaa kavereihinsa niin paljon, että antaa puhelimensa suojaamattomana koronapassikäyttöön? En ainakaan minä.

Vierailija
77/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta ja älytöntä. Ettäkö vaatekauppaan ei pääse ilman henkkareita ja passia?!

Vierailija
78/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa toimintaa. Siis tältä suojarkolta.

Vierailija
79/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka luottaa kavereihinsa niin paljon, että antaa puhelimensa suojaamattomana koronapassikäyttöön? En ainakaan minä.

Oletko kuullut pdf-tiedostoista ja siitä, että niitä voi lähettää vaikka sähköpostitse muille? Ei tarvitse olla passin omistajan puhelin käytössä, että voi toisen passia käyttää. Ja voihan sen printata vaikka paperille.

Vierailija
80/335 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan uutisen perusteella Lauri Tähkä ei vaikuttanut lainkaan olevan 'eksä tiedä kuka mä oon' -asenteella. Veikkaan, että harmistumiseen johti enemmän se ulos heittämisen tapa. Sen voi tehdä pahoittelemalla tai niska-perse-otteella.

Niskaperse sopii paremmin ylimieliselle pikku etkösätiedäkukamäoon-mulkuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi