Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon marjoja syötte päivässä?

Vierailija
08.05.2015 |

Itse syön 125 grammaa kotimaisia marjoja päivässä, aamulla soijajogurtin kera. Eli sellainen 250 gramman marjasekoituspussi menee parissa päivässä. Haluaisin syödä enemmänkin, mutta on kallista :(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 250g päivässä!

Vierailija
2/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu vajaa desin puurossa.. Osta kesällä joltakin tutulta? Eläkeläiset noukkii mielellään ja halpaan hintaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä 2 kertaa päivässä, ku en ehdi enempää, mut oon ajatellut jättää melkein kaikki muun pois ja siirtyy pelkkiin marja-aterioihin siementen kera. Superfoodii syön muutenki.

Vierailija
4/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on ikävä lapsuutta kun asui maalla ja silloin vain käveli pihalle mansikoita, herukoita ja vadelmia noukkimaan. 

Ap

Vierailija
5/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desi-pari aamujogurtissa, joskus illallakin. Toisinaan hedelmäsalaatissa.

Herukat, vadelmat omalta pihalta; mustikat, mansikat torilta kesällä pakkaseen; puolukat, karpalot, lakat papalta tai itse keräten. En todella osta kaupan pakastealtaasta.

Vierailija
6/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä ja ostan pakastealtaasta. Onko muiden mielestä marjat kalliita?

Ap

Vierailija
7/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi ilonaihe kotimaisissa marjoissa on se, että ne ovat ilmaisia. Viime kesänä meidän perhe poimi seitsemän ämpärillistä mustikkaa - taisi olla enkat - ja lisäksi aika paljon puolukkaa ja vadelmia sen, minkä iho kesti raapiutumista. Pikkuisen saatiin lisäksi viinimarjoja. Toisin sanoen me syödään marjoja lähes päivittäin puuron ja maustamattoman jogurtin kanssa.Etkö pääse itse keräämään?

Vierailija
8/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat on kalliita mutta on niiden  terveysvaikutukset huikeita 

Vierailija
9/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:04"]Itse asun Helsingissä ja ostan pakastealtaasta. Onko muiden mielestä marjat kalliita?

Ap
[/quote]

Älä osta pakastealtaasta. Siellä ne on kalliita!!

Vierailija
10/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:06"]

Minulle yksi ilonaihe kotimaisissa marjoissa on se, että ne ovat ilmaisia. Viime kesänä meidän perhe poimi seitsemän ämpärillistä mustikkaa - taisi olla enkat - ja lisäksi aika paljon puolukkaa ja vadelmia sen, minkä iho kesti raapiutumista. Pikkuisen saatiin lisäksi viinimarjoja. Toisin sanoen me syödään marjoja lähes päivittäin puuron ja maustamattoman jogurtin kanssa.Etkö pääse itse keräämään?

[/quote]

Voisi varmaan tulevana kesänä mennäkin! Ei ole omaa autoa.

Ap

Vierailija
11/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:04"]Itse asun Helsingissä ja ostan pakastealtaasta. Onko muiden mielestä marjat kalliita? Ap [/quote] Älä osta pakastealtaasta. Siellä ne on kalliita!!

[/quote]

Mistä sitten?

Ap

Vierailija
12/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:04"]

Itse asun Helsingissä ja ostan pakastealtaasta. Onko muiden mielestä marjat kalliita?

Ap

[/quote]

Ei ne mun mielestä ole kalliita, jos vertaat vaikka johonkin saarioisten hillopurkkiin ja sen marjasisältöön.

Vierailija
13/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ihan tarkkaan sanoa, kun syöjiä on aika monta. Kesällä poimitaan marjoja noin  200-300 kg, josta osa pakastetaan sellaisenaan, osasta tehdään hilloa ja mehua myös aika paljon. Kyllä ne ovat lopussa ennen seuraavaa satoa.

Vierailija
14/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:04"]

Ap

[/quote]

Ei ne mun mielestä ole kalliita, jos vertaat vaikka johonkin saarioisten hillopurkkiin ja sen marjasisältöön.
[/quote]
Miks pitäs verrata tuoreita marjoja hillopurkkiin? Kyllä mun mielestä ne pakastemarjat on kalliita. Hilloista en tiedä eikä kiinnosta kun en käytä. Ohis.

Vierailija
15/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:04"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Täytyy sanoa, että hilloja ei tule oikein käytettyä. Mutta marjat, niitä voisin syödä litratolkulla ja mielestäni kivoja ne eri marjasekoitukset! Teillä maalla on kyllä niin hienot mahdollisuudet nauttia luonnon herkuista! Varmaan ihokin hehkuu oikein. Olen kateellinen.

Ap

Vierailija
16/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin lämpimästi, että ne, joiden ei ole helppo päästä marjametsään, oikein järjestämällä järjestäisivät marjamatkan. Sehän voisi olla todella hauska kesätapahtuma. Pitäisi koota muutama ihminen, joiden piiristä löytyy sekä auto että kesämökki. Sitten kun porukalla muutaman päivän keräisi ja puhdistaisi marjoja, tekisi vaikka yhdessä kiitokseksi jonkin pihatyön ja illan istuisi saunomassa, olisi paketti aika täydellinen ja monella tavalla hyödyllinen!

Vierailija
17/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:23"]

Suosittelisin lämpimästi, että ne, joiden ei ole helppo päästä marjametsään, oikein järjestämällä järjestäisivät marjamatkan. Sehän voisi olla todella hauska kesätapahtuma. Pitäisi koota muutama ihminen, joiden piiristä löytyy sekä auto että kesämökki. Sitten kun porukalla muutaman päivän keräisi ja puhdistaisi marjoja, tekisi vaikka yhdessä kiitokseksi jonkin pihatyön ja illan istuisi saunomassa, olisi paketti aika täydellinen ja monella tavalla hyödyllinen!

[/quote]

Tuo olisi ihanaa!

Ap

Vierailija
18/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset marjat on kalliita, mutta toisaalta ei se omassa pakastimessa säilöminenkään ole ilmaista, jos koko vuoden marjat pitää saada sopimaan pakastimeen kerralla.

Vierailija
19/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä. Teen ehkä 3-4x viikossa marjasmoothien, jossa karviaisia, puolukoita ja mustikoita kutakin semmoinen ehkä dl. Tuleeko siitä nyt sitten n. 9-12dl/vko. Kaikki marjat itse poimittuja. Tiedä sitten paljon noissa on enää pakastamisen jälkeen vitamiineja tallella.

Vierailija
20/37 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön marjoja yleensä pari kertaa päivässä maustamattoman jogurtin tai rahkan kanssa, ehkä pari desiä päivässä. Lisäksi joskus teen marjapiirakkaa tms. tai sitten puolukoista marjapuuroa. Syön nykyisin tosi vähän kaupasta ostettuja hedelmiä. Omenoita olen syksyllä kuivannut eli siinä tulee kotimaisia hedelmiä. Kannustan kyllä keräämään marjoja. Mustikat kerätään yleensä niin, että kun käymme kauempana asuvan äitini luona, viemme hänet mustikkaan ja keräämme siinä samalla itsellemme koko vuoden mustikat (poimurilla käy nopeasti). Eli ei tarvitse alvariinsa käydä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän