Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Escitalopram Actavis sivuoireena ripuli?

Vierailija
08.05.2015 |

Aloitin eilen syömään kyseistä lääkettä 10mg aamuisin. Otin sen aamulla klo 7 ja 4 untia lääkkeen otosta tuli ripuli, jota kesti iltapäivään asti, vasta klo 16 jälkeen rauhoittui. Tänään sama juttu samoihin aikoihin ripulille meni maha, (yksi vessassa käynti vasta takana)  tuo lääkekö ripulin tosiaan tekee? Samalla olen ollut tänään myös todella väsynyt ja sydän hakkaa aika kovaa. Pitäisikö lopettaa vai mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkäri ehdottanut pienempää annosta alkuun?

10mg ei ole mikään hirveän iso annos, mutta siltä, ihan hyvin voit ottaa 5mg vaikka viikon ja sitten siirtyä 10mg.

Mulla ei ollut ripulia, tulipahan vaan ekana päivänä sekava olo joka kyllä tasaantui sitten. Tosin ei se lääke muutenkaan toiminut, mutta monille on olut avuksi. Että pienempi aloitusannos, ja pari kuukautta ainakin pitäisi jaksaa kokeilla.

Vierailija
2/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pahoinvointia on myös, siis etova olo mutta en ole oksentanut

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lääkkeestä on. Mulla käytössä sepram ja ensimmäinen viikko meni petipotilaana: ripulointia, pahoinvointia, huimausta. Sama oli annosnoston kanssa. Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa :)

Vierailija
4/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa lääkepakkauksen mukana tulleet lääkkeen tiedot. Sieltä löydät listan sivuvaikutuksista. Ripuli tai ummetus on yksi niistä.

Parin päivän kestoisten sivuvaikutusten takia ei lääkettä kannata lopettaa. Itselläni huimaus kesti viikon, sitten loppui.

Vierailija
5/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, ripuli on mainittu eli kai se on pakko jatkaa ja juodta sitte vaan vessassa :(

Vierailija
6/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla, niin paha etten ehtinyt vessaan. pakko oli vaihtaa lääkettä

Vierailija
7/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin on vatsa herkillä.

Vierailija
8/8 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin saman lääkkeen ja ripuli lentää monta kertaa aamulla sen ottamisen jälkeen. Pakko ottaaa se niin, ettei tarvitse pariin tuntiin vielä mihinkään lähteä. Sitten kun suoli on varmasti tyhjä, niin imodiumia vielä ja matkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä