Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna olisi ensimmäinen rokote? Pelottaa. Perunko sittenkin?

Vierailija
12.01.2022 |

Sivuoireet pelottaa. Täältä uskallan kysyä, kun ei suoraan teilata. Mutta aloitus poistetaan. Vaikka vilpittömästi mietin.

N43

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru jos intuitio sanoo niin

Vierailija
42/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kerskutte tääällä että ei mitään vaivoja jälkeenpäin. Minun ystävätär sanoi että se on pakko ottaa. 

Nyt hän on maannut liikuntakyvyttömänä melkeen 1. 5 vuotta. Vanhustenkodissa. 

Ei saa kesksutella asiasta koska hänen poika väkisin pakotti .

Tainnut sitten saada rokotuksen jossain toisessa todellisuudessa, koska Suomessa annettiin ensimmäiset koronarokotukset joulukuun lopulla 2020.

Niin totta, että tämä juttu oli feikkiä. Menin kyllä täysin lankaan. Olen ottanut 3 rokotusta ja yli 40 v. nainen. Menkat epäsäännöllistyivät yli 3 vuotta sitten eli rokotetta ei käy syyttäminen, vaan enemmänkin geenejä. Jos epäsäännöllistyvät rokosteesta 30 v. naisilla ja alle, niin huolestuttavaa, mutta yli 35 v. ikä alkaa jo vaikuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen alkanut tosissaan pohtia rokotteen ottoa, mutta en vaan tiiä... Jotenkin tuntuu, ettei kannata. Mutta toisaalta se koronatartunta kuin vähän pelottaa.

Nyt ehkä suurin este sen rokotteen otolle on se, että en haluais joutua olemaan töistä pois niitten sivulireiden vuoksi. Ja nyt on turha sanoa, ettei siitä muuta saa kuin vähän kipeän pistokohdan. Melkein kaikille tutuilleni, jotka ovat sen ottaneet on tullut sellaiset oireet, että on pitänyt olla seuraavina päivinä töistä pois. Useat on kertoneet sairastuneensa kunnolla: kuumetta, hirveät lihas- ja/tai nivelkivut, voimattomuus, vahva väsymys, kova päänsärky ym. Eräskin kertoi oireittensa kestäneen yli viikon.

Vierailija
44/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitäisi myös uskaltaa hakea eka rokote. Kuinka hyvän suojan saa yhdellä rokotteella koronan vakavaa muotoa vastaan? Jos ei kerkiäkään saada toista rokotetta ennenkun sairastuu...

Vierailija
45/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta ykköspiikki! Missä olet lymyillyt piilossa?

T. Kolmesti piikitetty

Vierailija
46/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen alkanut tosissaan pohtia rokotteen ottoa, mutta en vaan tiiä... Jotenkin tuntuu, ettei kannata. Mutta toisaalta se koronatartunta kuin vähän pelottaa.

Nyt ehkä suurin este sen rokotteen otolle on se, että en haluais joutua olemaan töistä pois niitten sivulireiden vuoksi. Ja nyt on turha sanoa, ettei siitä muuta saa kuin vähän kipeän pistokohdan. Melkein kaikille tutuilleni, jotka ovat sen ottaneet on tullut sellaiset oireet, että on pitänyt olla seuraavina päivinä töistä pois. Useat on kertoneet sairastuneensa kunnolla: kuumetta, hirveät lihas- ja/tai nivelkivut, voimattomuus, vahva väsymys, kova päänsärky ym. Eräskin kertoi oireittensa kestäneen yli viikon.

Korona tulee koko ajan lievemmäksi. Suurin osa sairastaa taudin pikku nuhana, kaikilla ei tule edes kuumetta.

Kaiken lisäksi rokote on todella tehoton. Kaksi ja kolme rokotusta ottaneet sairastuvat.

Aloittajan ei kannata missään tapauksessa uskoa tällaista valeinformaatiota.  Tavallaan tajuan rokotevastaisuuden mutta en hyväksi täyttä valehtelemista.

Vierailija
47/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan.  Itse olen ottanut 3 rokotusta eikä PIENINTÄKÄÄN sivuvaikutusta ole tullut.  Itse rokottaminenhan tuntuu vähemmän kuin hyttysenpisto.

Rokotettuna tiedät, että olet tehnyt parhaasi suojautuaksesi koronalta, jos vielä käytät maskia ja vältät väentungosta.  Rokotushan ei takaa ettetkö saisi virustartuntaa mutta saat todennäköisesti lievemmän version.

Vierailija
48/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokote pelottaa?😂 Ei saakeli!😂

Sama ajatus tuli! Koomista!

Vierailija
49/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin harkitsemssa ekaa mutta sitten se muutikin faktaksi että rokote vaikuttaa kuukautisiin. Vielä ei tiedetä miksi joten minä odotan yhä.

Aikamoista uhkapeliä menkkojen takia. Parin viikon sisällä suurin osa suomalaisista saa koronan, ja on sun oma valinta otatko sen vastaan suojattuna vai suojaamattomana.

Vierailija
50/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rokotus? Punkkisarjan 1/3 vai korona sarjan 1/3?

Molemmat sarjat kannattaa ottaa.

Jos sulla ei ole mahdollista ottaa kuin toinen sarja, niin suosittelen koronarokotus sarjaa.

Todennäköisyys saada koronatartunta suomessa on nyt iso.

Vierailija
51/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen rokotteen voi aina ottaa myöhemminkin mutta sitä ei voi koskaan ottaa pois.

Joo , mutta se on myöhäistä ottaa sitten kun on teho-osastolla koronan takia. Monet on kuulemma siellä kerjänneet rokotetta, mutta eipä sitä enää auta antaa.

"kuulemma"

Kuulit varmasti erittäin luotettavista lähteistä.

Minä olen kuullut teho-osaston työntekijältä, että monet potilaat kyllä katuvat siellä, etteivät ole ottaneet rokotusta.. Ja suurin osa teholle joutuvista on rokottamattomia.

Vierailija
52/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aivan tosi paljon teille. Varsinkin sinulle Arto. Juurikin sitä kaipasin / kaipaan, että joku ymmärtää pelkoni ja ottaa sen tosissaan. Vielä en perunut, vielä mietin. Olen hoitovapaalla vielä kesään asti. Missään muualla en juuri käy kuin ruokakaupassa. Yhden kerran altistunut, mutta en tautia silloin saanut. Isommat lapset voivat tuoda toki taudin kouluistaan.

Ap

Vierailija
53/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin harkitsemssa ekaa mutta sitten se muutikin faktaksi että rokote vaikuttaa kuukautisiin. Vielä ei tiedetä miksi joten minä odotan yhä.

Aikamoista uhkapeliä menkkojen takia. Parin viikon sisällä suurin osa suomalaisista saa koronan, ja on sun oma valinta otatko sen vastaan suojattuna vai suojaamattomana.

Niin, että se oman hormonitoiminnan sekoittaminen onkin sitten ihan pikkujuttu?Ja kuka tietää, miten kauaksi aikaa, kenties jopa loppuiäksi.

Mulla se peruskorona oli nuhaa ja lievää väsymystä 3 päivää. Otin silti rokotteen syksyllä ja hormonitoiminta meni ihan sekaisin. Lasta yritettiin, eipä yritetä enää. Jos olisin tiennyt olisin jättänyt ottamatta. Ja jos olisi lisääntymiset hoidettu ei haittaisi, nyt ahdistaa ihan tosissaan.

Vierailija
54/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käsi kipeänä. Kyllä sä kestät.

Vierailija
55/210 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko selviää haitko rokotteen?

Vierailija
56/210 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kannattaa täällä rokotepelkureiden tyyssijassa kysellä aiheesta.

Totuudenkertojien sivulla. 

Niin paljon täällä on kyllä rokotevastaista porukkaa, että valehtelijoiden klubi alkaisi olemaan palstalle sopiva nimi.

Vierailija
57/210 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rokote, ota iisisti.

Vierailija
58/210 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa perua, koska pelko haittavaikutuksista voi todennäköisesti lisätä niitä

Pelkäsin ekan ja tokan kohdalla sivuvaikutuksia.

Ei tullut mitään kolmannestakaan. Tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet kuumetta muutamaksi päiväksi.

Suurempi pelko on koronatartunnan vaikutuksista. Tunnen yhden, jolla long covid. Ei käy kateeksi.

Vierailija
59/210 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet terve niin aika pieni riskihän sairastua vakavasti on. Käy kattoo viralliset haittavaikutusilmoitukset ja tee sen jälkeen päätös.

Vierailija
60/210 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et toki peru. Mitä pelkäämistä sivuoireissa? Buranalla ohi jos jotain pientä tulee.

Itse just otin kolmannen rokotteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan