Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna olisi ensimmäinen rokote? Pelottaa. Perunko sittenkin?

Vierailija
12.01.2022 |

Sivuoireet pelottaa. Täältä uskallan kysyä, kun ei suoraan teilata. Mutta aloitus poistetaan. Vaikka vilpittömästi mietin.

N43

Kommentit (210)

Vierailija
21/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin harkitsemssa ekaa mutta sitten se muutikin faktaksi että rokote vaikuttaa kuukautisiin. Vielä ei tiedetä miksi joten minä odotan yhä.

Vierailija
22/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintaa pohtiessa kannattaa pitää mielessä se fakta, että koronahautajaiset ovat lähtökohtaisesti rokottamatomien omaisten vastuulla ja järjestettävinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt vaan sinne piikille. Siellä on käynyt jo muutama miljardi ihmistä.

Vierailija
24/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viimeinen hetki alkaa suojelemaan sitä terveydenhuollon kantokykyä ihan tosissaan kun baariinkaan ei pääse.

Vierailija
25/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote pelottaa?😂 Ei saakeli!😂

Vierailija
26/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pelätä. Mulla on jo kolme rokotusta, ikää 47 vuotta. Ekasta piikistä ei tullut ollenkaan oireita. Kannattaa ottaa rokote, koska se vähentää riskiä saada vakava ja pitkittynyt korona. Älä usko pelottelijoita. Heillä ei ole kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
27/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v nainen. 3 piikkiä takana.

Oireita jokaisesta piikistä tullut lähinnä pistokohdan kipu. Eli sen käden puolella vaikea nukkua. Seuraavana päivänä ollut väsynnyt ja vetopois-olo. Mutta ei muuta, samoja oireita olen saanut influenssa piikeistä, hepatiittipiikistä ja puutiaisaivokuumepiikistä, joten sinänsä ei poikkeavaa.

Tämäkin koronapiikki on jo 1,5v vanha. Koko maailma kyttää niitä pitkäaikaissivuvaikutuksia, mutta ainoa mistä on uutisoitu on astrazenekan ja j&j:n kohonnut veritulppariski sekä miehillä mRNA rokotteiden sydäntulehdusriski.

Vierailija
28/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei voi tietää saako itse lievän vai ei niin lievän koronan, niin sillä riskillä mennään. Ja miten tarttuttaa eteenpäin. Itse otan mielummin rokotteen ja ne kolme olenkin ottanut, kuin mahdollisen vaikean koronan. Jos rokotteesta olisi tullut jotain, niin silloin en olisi ainakaan muita sairastuttanut. Ja ihan tässä kuukauden aikana olen

puhunut ihmisten kanssa jotka ovat sairastaneet melko vaikean koronan ja ovat ihmetelleet miksi ihmiset eivät ota rokotetta. Mutta olen mäkin sen verran epäileväinen, että ihan mitä tahansa rokotetta ei ois ottanut.

Vierailija
29/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et peru.

T. Tänään kolmannen rokotteen saanut, ja terveenä pysynyt

Vierailija
30/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kannattaa täällä rokotepelkureiden tyyssijassa kysellä aiheesta.

Totuudenkertojien sivulla. 

Vierailija
31/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kerskutte tääällä että ei mitään vaivoja jälkeenpäin. Minun ystävätär sanoi että se on pakko ottaa. 

Nyt hän on maannut liikuntakyvyttömänä melkeen 1. 5 vuotta. Vanhustenkodissa. 

Ei saa kesksutella asiasta koska hänen poika väkisin pakotti .

Minkä ikäinen ja koska oireet alkoivat? Oliko tutkitusti rokotteesta johtuva oire? Kurjaa toki tuollainen, mutta ei se kerskumista ole, että ei ole saanut rokotteesta mitään oireita tai lieviä. Sama on koronan kanssa; toiset sairastuvat lievästi ja toiset vakavasti.

Vierailija
32/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin harkitsemssa ekaa mutta sitten se muutikin faktaksi että rokote vaikuttaa kuukautisiin. Vielä ei tiedetä miksi joten minä odotan yhä.

Saatiinko ikinä selville tai tutkittiinko edes mistä sydänlihaksen tulehdukset johtui?

Vierailija
33/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kerskutte tääällä että ei mitään vaivoja jälkeenpäin. Minun ystävätär sanoi että se on pakko ottaa. 

Tainnut sitten saada rokotuksen jossain toisessa todellisuudessa, koska Suomessa annettiin ensimmäiset koronarokotukset joulukuun lopulla 2020.

Vierailija
34/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi miljardia ihmistä planeetallamme on jo saanut vähintään yhden rokotteen. Ei siis sen kummempi juttu. Tilastot puhuvat selkeää kieltä: todennäköisyys viruksen aiheuttamiin vakaaviin vaivoihin tai kuolemaan on valtavan paljon suurempi kuin rokotteen aiheuttamat mahdolliset sivuvaikutukset.

Psykologia selittää miksi pelkäät. Ensinnäkin ihmisaivot ovat luonnostaan huonoja arvioimaan riskejä. Sen sijaan ne reagoivat tunnetasolla riskeihin. Vaikka rokote on huimaavan paljon turvallisempi kuin itse tauti, aivosi kuitenkin pelkää itse rokotetta. Samoin ihmiset pelkäävät esim. kauheasti lentämistä, vaikka se on kaikkein turvallisin tapa matkustaa, eivätkä toisaalta pelkää paljon vaarallisempaa autolla ajoa tai jalankulkua. Ihmiset myös pelkäävät ydinvoimaa vaikka se on kaikkein turvallisin tapa tuottaa energiaa.

Toinen syy pelolle on se, että pääsi yrittää välttää itseaiheutettua, omaan päätökseen perustuvaa ongelmaa enemmän kuin ulkopuolisen aiheuttamaa ongelmaa. Jos otat rokotteen ja saat siitä sivuvaikutuksia (taas kerran, äärimmäisen epätodennäköistä), aivosi katuvat päätöstä joka on oman päätöksen seurausta. Jos taas saat taudin, niin aivoisi eivät koe siitä katumusta koska taudin saaminen ei ole omaa syytä. Tauti vain tartuttaa ilman omaa päätöstä. Ihmisen aivot siis yrittävät välttää mahdollista tulevaa katumusta, ja siksi ne helposti torjuvat rokotteen, koska rokotteen mahdolliset haitat kaduttavat paljon enemmän kuin taudin aiheuttamat haitat. Mutta rokote on siis edellen paljon turvallisempi kuin tauti.

Kannattaa siis vain luottaa tieteeseen. Sen tuottaman tiedon avulla on paljon helpomi kohdata maailma. Se rauhoittaa mieltä kun tietää että tieteellä on hyvä selitys sille miksi aivosi tuottavat pelkotiloja.

Vierailija
35/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän nyt kanssa vihdoin uskaltaa. Vakavat haitat pelottaa niin paljon, että oksettaa, mutta ei tästäkään oikein mitään tule, että loputtomiin kykin kotona. Kun ei tämä tilanne näytä päättyvän.

Vierailija
36/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työstin rokoteasiaa viikkoja, ja sitten tein päätöksen ja otin rokotteen. Kun asian on pureskellut omassa mielessään ei tule jossiteltua.

Itsellä ei tullut mitään sivuoireita, ei edes kipua käteen. Toisin kuin influenssarokotteesta, siitä tulin tosi kipeäksi.

Vierailija
37/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi valehdella. Tuo on tosi sairasta lietsontaa

Vierailija
38/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän nyt kanssa vihdoin uskaltaa. Vakavat haitat pelottaa niin paljon, että oksettaa, mutta ei tästäkään oikein mitään tule, että loputtomiin kykin kotona. Kun ei tämä tilanne näytä päättyvän.

Vaikka kuinka monta rokotusta olisi saanut, ei silti voi liehua ympäriinsä miten mielii.

Vierailija
39/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin vain valitset, niin se on se oikea ratkaisu juuri sinulle ja niin on tarkoitettu. Kaikkien fyysinen tulee ennemmin tai myöhemmin kuolemaan

Vierailija
40/210 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka monta rokotusta olisi saanut, ei silti voi liehua ympäriinsä miten mielii.

Ei tietenkään enkä aiokaan. Helpottaisi kuitenkin elämää, kun saisi edes joitain välttämättömiä asioita hoidettua itse eikä joutuisi pyytämään ulkopuolista apua tai kikkailemaan aina vain myöhäisempään ajankohtaan. Venttiilitöntä hengityssuojainta käytän joka tapauksessa ihmiskohtaamisissa kuten tähänkin asti, vaikka hakisinkin rokotteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi