Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna olisi ensimmäinen rokote? Pelottaa. Perunko sittenkin?

Vierailija
12.01.2022 |

Sivuoireet pelottaa. Täältä uskallan kysyä, kun ei suoraan teilata. Mutta aloitus poistetaan. Vaikka vilpittömästi mietin.

N43

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolme rokotusta, ei sivuoireita mistään. Ei myöskään muilla perheenjäsenillä.

Ikävästi nyt vaan kävi, että yhden rokotuksen ehtinyt saada ala-asteelainen sai koronan koulusta ( kiitos koulujen alkamisen..). Sairasti lievänä. Itselleni tarttui myös, tosin kolmannesta rokotteesta vasta reilu viikko. Lievänä oireet itselläni ainakin nyt, nuhaa ja lievää lämpöä.

Vierailija
82/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osa ottais vaikka tapin pyllyyn jos sitä suositeltais viruksen torjunnassa

Olen ottanut usein tapin pyllyyn, vaikka toimenpiteen vaikutuksista virukseen ei puhuttu ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mikä siinä pelottaa? Kaksi rokotusta olen saanut ja pistosta ei edes tuntenut. Käsi ei ollut kipeä ellei sormella painanut siihen pistokohtaan. Mitään oireita ei tullut.

M35

Vierailija
84/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku pelkää näitä rokotteita? Voi jösses sentään, miettikää nyt paljonko niitä maailmassa on jo annettu!

Kaiken maailman salaliittoteoriitkot väi jättää täysin omaan arvoonsa, sinne, minne he kuuluvat.

Vierailija
85/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuttavapiiristäni ”vakavimmat” oireet rokotuksista eli muutaman tunnin kuumeen ja uupumuksen. Kakkosrokotteesta uupumus jatkui vielä toisena päivänä. Tunnen paljon ihmisiä, enkä ole kenenkään kuullut saaneen mitään lämpöilyä ja käden kolotusta vakavampaa rokotuksista. Omat oireeni olivat selkeästi ”rankemmat” kuin muilla tutuilla.

Sen sijaan eräs sukulaiseni ehti kuolla koronaan ennen kuin rokotukset vielä olivat saatavilla.

Kolmosrokotteeseen olen pian menossa ja olen ajoittanut sen niin, että voin rauhassa levätä illan ja seuraavan aamun palaverit siirsin myös varmuuden varalta, jos kolmonen uuvuttaakin enemmän. Mutta missään nimessä en oireiden pelossa jättäisi rokotusta ottamatta.

Vierailija
86/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt. Siirsin ajan kahden viikon päähän.

Tosi surkea ja ahdistunut olo. Toisaalta helpottaa, että en mennyt. Toisaalta sellainen olo, että on pettänyt jonkun.

Ap

Hyvä päätös! Tee omat ratkaisusi koskien kehoasi, et kenenkään muun vuoksi!!

Jos sinua helpottaa ettet mennyt, sisäinen intuitiosi on varoittanut sinua jostakin ja oikean päätöksen tehtyäsi tunnet huojennusta. Kuten itsekin kerroit, olo on surkea ja ahdistunut koska joku toinen/ jotkut toiset niin kovin haluavat että menet - se on väärin syy tehdä yhtään mitään itselleen.

Vierailija
87/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään piikkejä ja tämän vuoksi en koskaan kyke ottamaan myöskään ainuttakaan kuvaa ihooni.

Myöskin verikokeissa käynti on itselleni tuskaa etukäteen.

Oon nyt kuitenkin vähän päälle vuoden aikana ottanut 2 kertaa influensapiikin ja koronarokotteen sekä sen kaksi tehostetta.

Oikeasti riskiryhmäläisenä kun ei ollut mahdollista antaa pelon voittaa ja kieltäytyä rokotteista.

Vierailija
88/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

osa ottais vaikka tapin pyllyyn jos sitä suositeltais viruksen torjunnassa

Olen ottanut usein tapin pyllyyn, vaikka toimenpiteen vaikutuksista virukseen ei puhuttu ollenkaan.

Oikein, se suojaakin koronalta ihan yhtä tehokkaasti kuin tämä rokote.

Vierailija
89/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen sivuoireet?

Käsi voi tulla kipeäksi. Se on haittavaikutus.

Vierailija
90/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mennyt. Siirsin ajan kahden viikon päähän.

Tosi surkea ja ahdistunut olo. Toisaalta helpottaa, että en mennyt. Toisaalta sellainen olo, että on pettänyt jonkun.9

Ap

Hyvä päätös! Tee omat ratkaisusi koskien kehoasi, et kenenkään muun vuoksi!!

Jos sinua helpottaa ettet mennyt, sisäinen intuitiosi on varoittanut sinua jostakin ja oikean päätöksen tehtyäsi tunnet huojennusta. Kuten itsekin kerroit, olo on surkea ja ahdistunut koska joku toinen/ jotkut toiset niin kovin haluavat että menet - se on väärin syy tehdä yhtään mitään itselleen.

Ja muista kieltäytyä myös tehohoidosta!

Vierailija
91/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla yleinen ahdistuneisuushäiriö tai muu mielenterveysongelma. Kannattaisi varata aika lääkäriin. Ei ole normaalia pelätä rokotetta

Vierailija
92/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perua.

Vierailija
93/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tunne yhtään koronaan sairastunutta (ei ole tänne peräkylille asti edennyt), mutta rokotehaittoja on saanut neljä tuttuani. Kolme suhteellisen lievää (?) haittaa, kuten kuukautishäiriöitä, ja yksi melkein kuoli. Muille on tullut vain normaaleita rokotereaktioita, kuten vilunväristyksiä ja käsikipua.

Mistään aiemmasta rokotteesta en ole kuullut vastaavia haittakokemuksia lähipiirissäni, yhtä narkolepsiatapausta lukuunottamatta. En ole vakuuttunut tästä koronarokotteesta. Harkitsen ehkä sitten kun on tarjolla turvallisempia vaihtoehtoja. Todennäköisesti ehdin sairastaa omikronin ennen sitä.

Onpan pienelle peräkylälle mahtunut paljon haittoja 😂

Itse asun isossa kaupungissa ja tunnen varmaan sen teidän peräkylällisen verran rokotettuja enkä tiedä yhtään vakavaa haittaa kenelläkään. Ja olen hoitaja ammatiltani enkä ole edes töissä näihin törmännyt. 🤔

Vierailija
94/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen sivuoireet?

Käsi voi tulla kipeäksi. Se on haittavaikutus.

Moni on vammautunut pysyvästi tai kuollut rokotteesta. On tullut sydänkohtausta, aivohalvausta, jalkojen vammautumista, sokeutta, kasvohalvausta, pahoja ihottumia, jalat ja kädet ovat mädäntyneet niin että ne on täytynyt amputoida. Ottaisit asioista selvää.

No ei ole. Muualla kuin teidän follareiden tokentuubissa. 

Vierailija
95/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ei kannata kysyä kun suurin osa vastaajista on umpihulluja follareita. Itse en tiedä KETÄÄN joka olisi saanut rokotteista muuta kuin max päivän kestäviä oireita. Sen sijaan tiedän yhden rokottamattoman kuolleen ja yhden, joka oli teholla kuukauden. Nuoria ihmisiä. 

Vierailija
96/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hulluja juttuja nuo k.t. myönteiset suoltaa. Ihan vihaksi pistää kun valehdellaan ihmisille. Miettikää paljonko ihmisiä on rokotettu. Kaikki haitat on raportoitu. Myös kaikki kuolemantapaukset ja tehohoidot, jotka siis kohdistuu pääosin vain rokottamattomiin. Valinta pitäisi olla selkeä. 

Vierailija
97/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et toki peru. Mitä pelkäämistä sivuoireissa? Buranalla ohi jos jotain pientä tulee.

Itse just otin kolmannen rokotteen.

Ystäväni kuoli kaksi tuntia rokotteen ottamisen jälkeen.Hän oli erve, urheilullinen 25v. mies.

Ei siinä Burana paljon auttanut.

Ja p.skat kuoli. 

Vierailija
98/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa perua.

Minäkin kannatan Perua. 🇵🇪

Vierailija
99/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et toki peru. Mitä pelkäämistä sivuoireissa? Buranalla ohi jos jotain pientä tulee.

Itse just otin kolmannen rokotteen.

Ystäväni kuoli kaksi tuntia rokotteen ottamisen jälkeen.Hän oli erve, urheilullinen 25v. mies.

Ei siinä Burana paljon auttanut.

Ja p.skat kuoli. 

Rokotteeseen on kuollut Suomessa kaksi ikäihmistä.

Vierailija
100/210 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tunne yhtään koronaan sairastunutta (ei ole tänne peräkylille asti edennyt), mutta rokotehaittoja on saanut neljä tuttuani. Kolme suhteellisen lievää (?) haittaa, kuten kuukautishäiriöitä, ja yksi melkein kuoli. Muille on tullut vain normaaleita rokotereaktioita, kuten vilunväristyksiä ja käsikipua.

Mistään aiemmasta rokotteesta en ole kuullut vastaavia haittakokemuksia lähipiirissäni, yhtä narkolepsiatapausta lukuunottamatta. En ole vakuuttunut tästä koronarokotteesta. Harkitsen ehkä sitten kun on tarjolla turvallisempia vaihtoehtoja. Todennäköisesti ehdin sairastaa omikronin ennen sitä.

Onpan pienelle peräkylälle mahtunut paljon haittoja 😂

Itse asun isossa kaupungissa ja tunnen varmaan sen teidän peräkylällisen verran rokotettuja enkä tiedä yhtään vakavaa haittaa kenelläkään. Ja olen hoitaja ammatiltani enkä ole edes töissä näihin törmännyt. 🤔

Siellä kaupungissa oleva osaa varmaan myös sitten ajatella, että vaikka peräkylällä ei ole koronaa, saattaa kirjoittajalla kuitenkin olla tuttavia ympäri maata tai ehkä jopa rajojen ulkopuolellakin. Ihan vinkkinä vaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan