Ilmainen koulutus! Tajuatteko, työttömyys on valinta.
Meillä on ilmainen koulutus ja elinkeinovapaus. Työttömyys on täysin oma valinta Suomessa. Tajuatteko mitä koulutus maksaa vaikkapa jenkeissä? Sinä sait sen ilmaiseksi. Miten tyhmä on ihminen...
Kommentit (125)
Ap ja kannattajansa saisivat hävetä. Missä vaiheessa suomalaiset ovat muuttuneet tuollaisiksi, kanssaihmisiä perusteettomasti syyllistäviksi ääliöiksi, omaan napaan tuijottajiksi?
Olen hieman vanhempi ihminen, joten olen elänyt aikaa, jolloin sosiaaliturvamme ei ollut nykyisellä tasolla. Silloin naapurit pitivät toisistaan huolen, köyhä antoi vähästään.
Tämän päivän trendi on, ainakin palstan kirjoituksista päätellen, huonompiosaisten lisää lyöminen ja tölviminen. Itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
No, nykytilanteen huomioiden nämäkin tyypit joutuvat nielemään oman pa***nsa, Siperia tulee opettamaan kovalla kädellä.
Ensinnäkään, kaikki eivät pääse opiskelemaan vaikka haluisivatkin. Ei niistä yliopistojen tai amkien ovista vaa kävellä sisää ekalle oppitunnille. Toiseksi, suurimmasta osasta töistä on ylitarjontaa, eli valmistuu enemmän kuin on työpaikkoja, eikä kaikki 600 000 voi hakea hoiva-alalle tai puheterapeutiksi, se nyt vaan on kylmä fakta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:26"]
Kyllä se koulutusalavalinta on kaikkein tärkein. Itse olen terveydenhuoltoalalla ja meille tulee koko ajan vastavalmistuneita töihin, ilman että niitä paikkoja ikinä on missään haussa ja ilman että nämä vastavalmistuneet viettävät päivääkään kortistossa. Se on ihan oma vika jos on työttömänä opiskeltuaan vaikkapa kuvataiteilijaksi/artesaaniksi tai naistutkimuksen tai etnomusikologian maisteriksi.
[/quote]Taitelijaksi synnytään ei siellä koulussa opita kuin perustaidot. Eihän kaikki voi olla hoitoalalla kai nyt sen ymmärrät että on erilaisia ihmisiä joilla on taitoa ja lahjakkuutta.
[/quote]
Missä välissä sanoin että kaikkien pitäisi olla hoitoalalla? On sitä kuule muitakin hyvin työllistäviä aloja edelleen olemassa. Ja edelleen, jos on mielestään syntynyt taiteilijaksi ja sen pään haluaa pitää, on myös kärsittävä seuraukset=työttömyys mukisematta.
Hei te sosiaalialaa tyrkyttävät,
kai tajuatte että kaikki eivät todellakaan ole soveltuvia sille alalle. Alalla on jo nyt todella paljon persoonallisuushäiriöistä kärsiviä hoitajia, haluatteko heitä lisää sinne? Kaikki sosiopaatit sankoin joukoin mielenterveystyöhön? Tai vanhustyöhön? Aino Nykopp-Koski anyone? Katariina Pantila?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:49"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:34"]
Nobody owes you a living! Ymmärrättekö mitä sanonta tarkoittaa?
Edelleenkin, marjanpoimijat taitavat tulla ties mistä, mutta eivät suomesta. Tulevaisuudessa yhä useampi kerää marjoja kesäisin ja talvisin, tekevät vaikka lumenpudotuksia ja muun aikaa säästävät, sekä suunnittelevat parempaa.
Työttömyys on edelleenkin valinta, kuten saapuminen risteykseen, menenkö vasemmalle, vai oikealle? Valinta.
[/quote]
Pölöpölöplöttö hirnau.
Voit pyöritellä niitä mielikuvituksellisia valintoja yhtä lailla päässäsi kuin sormea pyllynreijässäsi.
Aikaasi vain hukkaat. Aloituksesi ja kommenttisi ovat wc-osastoa. Oikeasti ketään ei kiinnosta, vaikka miten kiukkuat ja kadehdit työttömiä yötä päivää.
Sinä et näitä asioita päätä etkä voi vaikuttaa niihin mitenkään. Että läl-läl-lää!
[/quote]
Anteeksi nyt vaan, mutta kuka kadehtii työtöntä?!? :D
ei koulutus ole työtä xD ilmainen ja kulukorvaukset mutta ei se työstä käy.. saahan sitä ainalähteäkoulutuksen jälkeen koulutukseen kun ei töitä saa mutta se on loputon oravanpyörä.
kerropa ap tämä työnantajalleni! Olen maisteri, työvuosia takana yli 20, työn ohessa lisäkoulutusta omalla ajalla jne. Silti valtio irtisanoi minut eilen vedoten siihen, että palkkaani ei ole enää rahaa. Kesäkuun alusta alkaen osaamistani vastaava työpanos ostetaan yksityiseltä, hinta on 1.5 x palkkani (sivukuluineen) verran. Näin valtio säästää palkkakuluissa, mutta muut kulut kasvavat. Ja minusta tulee työtön.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:18"]
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="07.05.2015 klo 22:07"]Edelleen, ratkeaako työttömyys sillä että 100 % on maistereita? [/quote] Kuka maisterista puhu?! Ne työttömät maisterin mitä meillä nyt piisaa vois vaikka opiskella hoitsuksi ja duunariksi.
[/quote]
Toisten vaippoja vaihtamallako maa saadaan nousuun?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:43"]
niin onhan se vähän niin että jos lapissa on avoin työpaikka konehitsaajalle, ei se helsinkiläistä parturi-kampaajaa paljon lämmitä..
[/quote]
ainahan sitä voi kouluttautua ;)[/quote]
Joo, voi. Mutta auttaisko se yhtään jos lappilaiset nyt sankoin joukoin muuttaisivat Helsinkiin, vaikka bussikuskeiksi? Kummallista, että ei Muoniosta Helsinkiin työn perässä muuttava saa samoja etuja kuin Kurdistanista muuttava.
Mietipä sitä, sinä jonka kaikki ulkomaalaiset tuttavat ovat töissä, mutta suomalaiset eivät.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:26"] Kyllä se koulutusalavalinta on kaikkein tärkein. Itse olen terveydenhuoltoalalla ja meille tulee koko ajan vastavalmistuneita töihin, ilman että niitä paikkoja ikinä on missään haussa ja ilman että nämä vastavalmistuneet viettävät päivääkään kortistossa. Se on ihan oma vika jos on työttömänä opiskeltuaan vaikkapa kuvataiteilijaksi/artesaaniksi tai naistutkimuksen tai etnomusikologian maisteriksi. [/quote]Taitelijaksi synnytään ei siellä koulussa opita kuin perustaidot. Eihän kaikki voi olla hoitoalalla kai nyt sen ymmärrät että on erilaisia ihmisiä joilla on taitoa ja lahjakkuutta. [/quote] Missä välissä sanoin että kaikkien pitäisi olla hoitoalalla? On sitä kuule muitakin hyvin työllistäviä aloja edelleen olemassa. Ja edelleen, jos on mielestään syntynyt taiteilijaksi ja sen pään haluaa pitää, on myös kärsittävä seuraukset=työttömyys mukisematta.
[/quote]
Huomenta! Olet näköjään herännyt aamukaljoille.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:49"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:34"] Nobody owes you a living! Ymmärrättekö mitä sanonta tarkoittaa? Edelleenkin, marjanpoimijat taitavat tulla ties mistä, mutta eivät suomesta. Tulevaisuudessa yhä useampi kerää marjoja kesäisin ja talvisin, tekevät vaikka lumenpudotuksia ja muun aikaa säästävät, sekä suunnittelevat parempaa. Työttömyys on edelleenkin valinta, kuten saapuminen risteykseen, menenkö vasemmalle, vai oikealle? Valinta. [/quote] Pölöpölöplöttö hirnau. Voit pyöritellä niitä mielikuvituksellisia valintoja yhtä lailla päässäsi kuin sormea pyllynreijässäsi. Aikaasi vain hukkaat. Aloituksesi ja kommenttisi ovat wc-osastoa. Oikeasti ketään ei kiinnosta, vaikka miten kiukkuat ja kadehdit työttömiä yötä päivää. Sinä et näitä asioita päätä etkä voi vaikuttaa niihin mitenkään. Että läl-läl-lää! [/quote] Anteeksi nyt vaan, mutta kuka kadehtii työtöntä?!? :D
[/quote]
Tämän ketjun aloittaja ei muusta eläkään kuin työttömien kadehtimisesta. Tekee joka päivä tusinan ketjua aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:21"]Entä jos ei useista yrityksistä huolimatta pääse opiskelemaan?
[/quote]
Sillon hakeutuu alalle jonne pääsee helpommin. Jos ei pää riitä jonkun alan pääsykokeissa niin valitaan toinen vaihtoehto. Kyllä aina johonkin pääsee.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:21"]Entä jos ei useista yrityksistä huolimatta pääse opiskelemaan? [/quote] Sillon hakeutuu alalle jonne pääsee helpommin. Jos ei pää riitä jonkun alan pääsykokeissa niin valitaan toinen vaihtoehto. Kyllä aina johonkin pääsee.
[/quote]
Puolen tunnin päästä saa kaljaa kaupasta. Lähde nyt menee jotta kerkiät heti kun saa myydä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:18"]
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="07.05.2015 klo 22:07"]Edelleen, ratkeaako työttömyys sillä että 100 % on maistereita? [/quote] Kuka maisterista puhu?! Ne työttömät maisterin mitä meillä nyt piisaa vois vaikka opiskella hoitsuksi ja duunariksi.
[/quote]
Huomaatko ristiriidan omissa väitteissäsi? Ensin väität, että ilmainen koulutus takaa työllisyyden, sitten olet jo kohta sitä mieltä että korkeasti koulutetun tulisi opiskella duunariksi, koska työtä ei ole.
t. ekonomi, pätkätyöläinen
Aloittaja on miehensä rahoilla loisiva kotiäiti, jota stressaa se että nuorinkin lapsi täytti jo 10 v ja olisi jo paineita palata työelämään :D
Juu, oot ihan oikeassa, ainakin mulle työttömyys on oma valinta ja olen erittäin tyytyväinen tilanteeseeni.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:06"]
Meillä on ilmainen koulutus ja elinkeinovapaus. Työttömyys on täysin oma valinta Suomessa. Tajuatteko mitä koulutus maksaa vaikkapa jenkeissä? Sinä sait sen ilmaiseksi. Miten tyhmä on ihminen...
[/quote]
Meillä on töissä taas jokavuotiset yt:t käynnissä ja minulla on pelko persiissä, joko on minun vuoro lähteä. Olenkin suunnitellut, että jos hankkisin hiili- tai kaasugrillin ja kylmälaukun, niin voisi kesällä grillata makkaraa myyntiin uimarannoilla ja aamuöisin jossain sopivassa kohdassa, missä ravintoloista tulevat kulkevat. Kylmälaukusta möisin palanpainikkeeksi limsaa ja olutta.
Kauppa kävisi taatusti hyvin, tienaisin vähintäänkin kohtuullisesti, sillä kulut ovat pienet. Käytännössä ensimmäisen tunnin sisään poliisit tulisivat käskemään minua lopettamaan toimintani, joten se siitä elinkeinovapaudesta. Mutta liikeidea olisi kyllä hieno, Aasiassakin on joka kadunkulmassa vastaava.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy. [/quote] Ja miltäköhän alalta? [/quote] Luonnontieteellinen, plus muita tieteitä [/quote] Yllätys :D et sitten yhtään miettinyt että kannattaako kouluttautua tuonne??
[/quote]
Oletko ihan pihalla? Luonnontieteelisten alojen työllisyystilanne on viime vuosia lukuun ottamatta ollut aina yksi parhaita! Lisäksi tutkinnon suorittaminen kestää väh. 5 vuotta, joten aloittaessa ei voinut tietää työmarkkinatilannetta lopettaessa.
Tosin vastauksestasi tiedän heti, että olet itse joku amisluuseri, hyvä jos sitäkään. Akateemiset kun tuppaavat tietämään toistenkin alojen sisällön ja työllisyysnäkymät edes joten kuten.
[/quote]
No niin, tulihan se "amisluuseri " sieltä. Mä oon kuitenkin töissä ;D
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]
Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy.
[/quote]
Koska et mitään osaa, tyhjänpuhumisesta harvoin maksetaan
Mistä näitä hourupäitä riittää? Vai kilpaileeko hän siitä, kuinka nopeasti saa liekin ja paljon vastauksia?
Eikö tämänkään aloituksen kirjoittaja ole lukenut sanomalehtiä eikä seurannut uutisia? Salkkareissa ja kaunareissa ei vissiin ole työttömiä? Lukisi muutakin kuin seiskaa ja fingerporia, niin olisi valjennut karmea totuus: ei enää auta koulutus työllistymisessä, kun niin maistereita kuin tohtoreita on työttöminä, ja yrityksiä konkurssissa.