Tiedossa huonot ajat pienituloisille ja alaluokalle :(
Uusi hallitus on läpeensä porvarillinen ja äärimmäisen konservatiivinen. Sosiaalietuja ja vähäosaisille suunnattuja palveluita tullaan leikkaamaan todella paljon. Ja eiköhän tavalliset pienituloiset ihmiset pistetä tämänkin laman maksajiksi.
Moni ei varmaan tajua yhtään, mistä tässä on kyse. Tämähän on pahinta, mitä voisi tapahtua :0.
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:29"]
Minä haluan porvarin ruoskaa oikein kunnolla.. Nautin epävarmuudesta, onko minulla töitä ja jos ei ole, työttömyysturvaa? Haluan painaa pidempää päivää, pienemmällä palkalla. Haluan nähdä kuinka rikkaat ajavat verovapailla luksusautoilla, samalla kun itse en pysty pitämään autoa ollenkaan, koska työmatkavähennykset tekevät sen mahdottomaksi. Ei haittaa yhtään, että en pääse koskaan enää taloudellisista syistä matkalle, koska en sinne kerkeissäkään, tehdessäni hyvää porvarin pääomalle. Rakastan orjuuttamista, kun saan itse olla kärsivä osapuoli. Porvari antaa elämälleni tarkoituksen, orjuuttaessaan minut.
[/quote]
Tässä maassa saa aivan vapaasti olla tekemättä yhtään mitään. Silloin saattaa tietenkin kuolla nälkään ja kylmään, mutta milloin tässä maailmassa muka olisi selviytynyt hengissä tekemättä mitään? Oliko kivikaudellakin porvarien syy, jos kuoli luolan lattialle kun ei halunnut kerätä ruokaa? Vassareilla on kovin nurinkurinen ajatusmaailma.
Lopettakaa se itkeminen ja tehkää jotain elämällenne. Tavallisten palkansaajien kohdalla ero 2000 ja 4000euron kuukausipalkassa selittyy puhtaasti henkilön omilla valinnoilla. Opiskele. Lue. Ole ahkera. Palkaksi saat rahaa. Tämän jälkeen ne yksilöt, jotka eivät tätä vaivaa viitsineet nähdä, haukkuvat sinua porvariksi. Hahhahaa, typerykset.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:29"] Minä haluan porvarin ruoskaa oikein kunnolla.. Nautin epävarmuudesta, onko minulla töitä ja jos ei ole, työttömyysturvaa? Haluan painaa pidempää päivää, pienemmällä palkalla. Haluan nähdä kuinka rikkaat ajavat verovapailla luksusautoilla, samalla kun itse en pysty pitämään autoa ollenkaan, koska työmatkavähennykset tekevät sen mahdottomaksi. Ei haittaa yhtään, että en pääse koskaan enää taloudellisista syistä matkalle, koska en sinne kerkeissäkään, tehdessäni hyvää porvarin pääomalle. Rakastan orjuuttamista, kun saan itse olla kärsivä osapuoli. Porvari antaa elämälleni tarkoituksen, orjuuttaessaan minut. [/quote] Verovapaa auto kuullostaa hyvältä, kerro lisää. T: Porvari joka maksaa työsuhdeautoilustaan yli 12 000 euroa vuodessa [/quote] Et ole mikään porvari, jos sinulla on työsuhdeauto. Olet korkeintaan wb-porvari, joka kärsii keskiluokan kanssa.
[/quote]80% kansasta pitää sinua porvarina, jos tienaat yli 50000 euroa vuodessa. Sehän tässä huvittavaa onkin. Tosiasiassa jopa se 100000 euroa vuodessa tienaava on yleensä aivan tavallinen palkansaaja.
Eniten välillisten verojen kiristäminen kirpaisee huono-osaisia, jotka tarvitsevat tupakkaa ja muita hyödykkeitä.
Näihin on varauduttu. Ainakin ajateltu ettei nykyinen hyvinvointi olisi samanlaista kauan.
Me köyhät tietysti kärsimme eniten.
No, täällä av-palstallahan ei ole muita köyhiä kuin Ammattivalittaja.
Köyhyyttähän on systemaattisesti tuettu politiikan avulla 90-luvun lamasta lähtien. Ei mikään uusi juttu.
En usko. Sipilä on korostanut moneen kertaan sitä, että pitää löytyä ratkaisu jolla talous saadaan kuntoon JA niin, että kaikki pysyvät mukana. Se tarkoittaa juuri sitä, ettei heikompiakaan heitetä rattailta pois.
Köyhälle se, mitä köyhälle kuuluu. Jos on niin vitun nuija, ettei ilmaisella koulutuksella saa itseään koulutetuksi hyville ansioille, niin oma moka. Olisi tosiaan elämäm koululaistenkin kannattanut lukea muutakin kuin kaljapullon etikettejä!
Kansalaispalkkako ois pitäny saada? Voi kyynel ku ei vassurit taaskaan pärjänneet. Nyt saadaan Suomi nousuun!!
SDP, tuo köyhienpuolustajapuolue, on ollut valtiovarainministeripuolueena viimeiset 4 vuotta. Millä tavalla se silloin ajoi pienituloisten etuja?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:45"]
Köyhälle se, mitä köyhälle kuuluu. Jos on niin vitun nuija, ettei ilmaisella koulutuksella saa itseään koulutetuksi hyville ansioille, niin oma moka. Olisi tosiaan elämäm koululaistenkin kannattanut lukea muutakin kuin kaljapullon etikettejä!
[/quote] Jos kaikki opiskelis hyväpalkkaiseen työhön, niin monelleko niitä hyviä töitä riittäisi?
Kaikilla ihmisillä ei ole resursseja hoitaa asioitaan niinkuin ne tulisi hoitaa. Oikeistohallitus saattaa nämä ihmiset entistä heikompaan asemaan. Kuinka paljon " palveluja uudistetaan" tämän hallituksen aikana, jää nähtäväksi. Kauhulla odotan satoa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:45"]
[/quote] Jos kaikki opiskelis hyväpalkkaiseen työhön, niin monelleko niitä hyviä töitä riittäisi?
[/quote]
Eipä riitä edes niitä huonopalkkaisia töitä - opiskelusta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:45"]
[/quote]
Eipä riitä edes niitä huonopalkkaisia töitä - opiskelusta huolimatta.
[/quote]
No nyt saadaan yritykset nousuun ja vienti vetämään niin alkaa oleen töitä ;)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:43"]
En usko. Sipilä on korostanut moneen kertaan sitä, että pitää löytyä ratkaisu jolla talous saadaan kuntoon JA niin, että kaikki pysyvät mukana. Se tarkoittaa juuri sitä, ettei heikompiakaan heitetä rattailta pois.
[/quote]
Sipilää varmaan miljonäärinä kiinnostaa köyhät, sairaat ja työttömät?
Minulta meni usko häneen sinä hetkenä, kun nosti lupaamaansa leikkaustavoitetta "vain" 6 miljardilla. Leikkaa siis enemmän kuin Kokoomus, joten herätkää!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:51"]
Lakko paha ei saa puhua iso juha jos puhuu. Ongelma on että tähän kiveen on ajettu niin sanotusti täydellä vauhdilla. Minä en ainakaan tule maksmaan penniäkään että terveyteni työn runtelema ja suomi velallinen. Tein jo osuuteni ja odotan kiitosta siitä. Kaikella on rajansa ja suomi on tehnyt parhaansa jotta tämä raja tulisi tekijälle vastaan. Sen pointti on kai kuvitella että ihmisen saa a pakottamalla ilmaiseen orjuuteen(yhteiskuntasoppa) tai b ottamalla velkaa toisen nimissä joka tietääkseni on rikollista. Veneemme vuotaa kapteenilla ei enää ole merkitystä kun ainoa suunta on alas. hahahahahahahhaahahaah tämän tilasitte itse
[/quote]
Joku eksyi tänne Taloussanomien kommenttipalstalta?