Psykiatri ei suostunut uusimaan e-pillerireseptiä!
Kehotti vaan varaamaan ajan terveyskeskukseen yleislääkärille asian hoitamiseksi... Tavallaan tämä oli odotettavaa, koska olen kuullut samantyyppisistä tapauksista useita kertoja aikaisemminkin. En vain oikein ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa...
Miksi erikoislääkärit ovat niin haluttomia määräämään lääkkeitä oman erikoisalansa ulkopuolelta?
Kommentit (16)
No eiköhän se johdu siitä että hänellä ei ole välineitä tehdä gyntutkimusta, ottaa papakoetta/sukupuolitautitestejä jne
Jos olet parin vuoden sisään käynyt gynen tarkistuksessa, uusivat varmaan tk:ssa reseptin potilasta näkemättä. Psykiatrit eivät uusi pillerireseptejä.
No eihän psykiatri mitään e-pillereitä kirjoita! Ootko tosissasi pyytänyt häneltä reseptiä? :)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:08"]No eihän psykiatri mitään e-pillereitä kirjoita! Ootko tosissasi pyytänyt häneltä reseptiä? :)
[/quote]
No minulle ainakin on uusinut reseptin siinä samalla. Alle vuosi gynekäynnistä. Ja uusinut muitakin ei-psyykenlääkkeitä tarvittaessa
Se tärkein kysymys jäi vielä vaille vastausta: Miksi erikoislääkärit ovat niin haluttomia määräämään lääkkeitä oman erikoisalansa ulkopuolelta?
-ap
Mulla gyne uusi astmalääkereseptin, kun oli kiire saada lääkkeitä lisää.
Koska erikoislääkärit eivät ole päteviä määräämään lääkkeitä oman erikoisalansa ulkopuolelta!
Ei kai joku gastroenterologikaan määrää jotain mielialalääkkeitä. "Ai sulla on veristä ripulia? Määrään sulle Xanor 10mg"
Mun psyko ei pysty uusimaan edes mun psyykelääkkeitä, vaan ne menee mun lääkärin kautta. Psyko voi ja on pyytänyt mun lääkäriä uusimaan ne, mutta itse se ei voi niitä tehdä.
Olet näköjään ihan pihalla. Eipä ihme että joudut käymään psykiatrilla. Jos et ole tyhmäksi tekeytyvä trolli, niin lue nyt edes nämä vastaukset, siellä se syy sanotaan suoraan. Vai kuvitteletko tosissasi, että hammaslääkäri voisi määrätä sinulle psyykenlääkkeet. Tai vaikka eläinlääkäri sydänlääkkeet? Mutta jos et tajua niin sitten et kai vaan tajua.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:14"]
Mun psyko ei pysty uusimaan edes mun psyykelääkkeitä, vaan ne menee mun lääkärin kautta. Psyko voi ja on pyytänyt mun lääkäriä uusimaan ne, mutta itse se ei voi niitä tehdä.
[/quote]
Psykologi ei ole lääkäri, psykiatri on.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:01"]Se tärkein kysymys jäi vielä vaille vastausta: Miksi erikoislääkärit ovat niin haluttomia määräämään lääkkeitä oman erikoisalansa ulkopuolelta?
-ap
[/quote]
No mitäs luulet? Ei sen uusimisen pitäisi olla mikään itsestäänselvyys vaan kyllä se potilas olisi hyvä käytättää kontrollissa ainakin kerran vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:17"]Olet näköjään ihan pihalla. Eipä ihme että joudut käymään psykiatrilla. Jos et ole tyhmäksi tekeytyvä trolli, niin lue nyt edes nämä vastaukset, siellä se syy sanotaan suoraan. Vai kuvitteletko tosissasi, että hammaslääkäri voisi määrätä sinulle psyykenlääkkeet. Tai vaikka eläinlääkäri sydänlääkkeet? Mutta jos et tajua niin sitten et kai vaan tajua.
[/quote]
Hammaslääkäri ei ole lääkäri eikä hänellä näin ollen ole oikeutta määrät kuin tiettyjä, oman rajatun alueensa lääkkeitä. Psykologi ei myöskään tosiaan ole lääkäri eli ei voi määrätä lääkkeitä.
Tyhmäkö olet! Näköjään!