Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erillään asuminen on mahtavaa! Suosittelen kaikille :-)

Vierailija
02.01.2025 |

Lapsiperheet tietty eri juttu, mutta lapsettomat aikuiset ja ne joilla lapset jo lentäneet pesästä. Voin suositella. Toimii erinomaisesti, eikä tarvitse kyllästyä ja ärsyyntyä toisesta. Kuitenkin monilla pareilla on esim. hyvin erilaiset tarpeet vaikkapa siisteyden osalta. Lisäksi erilainen unirytmi ja työajat voi aiheuttaa ongelmia varsinkin pienessä asunnossa.

Itse nautin siitä, kun voin viettää aikaa ihan yksin omassa asunnossani ja tehdä mitä huvittaa. Tarvitsen sitä akkujen lataukseen, en osaa aivan 100% rentoutua toisen läsnäollessa. Ja sitten on kiva olla yhdessä kun sitä halutaan, eikä se ole mikään välttämätön pakko.

Toivottavasti erillään asumisesta tulisi joskus tulevaisuudessa ihan "normaalia", eikä sitä ihmeteltäisi niin kuin nykyään. Mekin salailimme tätä asumisjärjestelyä pitkään, mutta nykyään ilmoitan ylpeänä, että meillä on omat asunnot! (Uskoisin, että moni salaa kadehtii tätä.)

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei tarvitsisi erillään asua mutta ehdottomasti omat makuuhuoneet ja työhuoneet sekä mielellään omat vessat. 

Vierailija
2/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ei tarvitsisi erillään asua mutta ehdottomasti omat makuuhuoneet ja työhuoneet sekä mielellään omat vessat. 

Juu, jos on varaa isoon asuntoon/taloon, niin sitten juuri noin. Erityisesti nuo omat vessat!!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rentoutuminen on minullakin ongelma. En vaan pysty siihen, jos en ole täysin yksin. Kai joku vialla minussa, kun en siihen pysty?

Vierailija
4/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tuota, ei toiminut. Minusta on kivempi asua yhdessä. En osaa rentoutua jos olen yksin.

Vierailija
5/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tuota, ei toiminut. Minusta on kivempi asua yhdessä. En osaa rentoutua jos olen yksin.

Tinderistä saat jonkun seuraksi

Vierailija
6/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis enemmän tätä nykyä ihmetellään jos joku haluaa muuttaa yhteen vähän kypsemmällä iällä ja siinä elämäntilanteessa jossa lapset on jo maailmalle lähteneet. Enemmän sitä joutuu selittämään kuin omia asuntoja. Itsekin yritin uskotella itselleni pitkään että en enää haluaisi yhteistä kattoa kunnes lopulta oli pakko myöntää että kyllä minä haluan. Haluan herätä mieheni vierestä joka aamu, ja nukahtaa hänen viereensä joka ilta. 

Saan kyllä omaa aikaa yhteisessä kodissakin ihan riittävästi. On meillä omatkin elämät. 

Vierailija
7/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että aikuisen pitää pystyä olemaan ja rentoutumaan yksin. Ei kuulosta hyvältä, jos tarvitsee siihen toisen ihmisen.

Vierailija
8/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rentoutuminen on minullakin ongelma. En vaan pysty siihen, jos en ole täysin yksin. Kai joku vialla minussa, kun en siihen pysty?

Tämä voi johtua liiasta empatiasta ja kiltteydestä. Siis että ottaa koko ajan toisen huomioon kaikessa mitä tekee. Eihän silloin voi rentoutua.

Vierailija
9/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin tuollaisesta järjestelystä, mutta en tohdi miehelle enää tässä vaiheessa ehdottaa (melkein 30 vuotta yhdessä) . Eikä kyllä olisi varaakaan. 

Vierailija
10/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan ootteko vielä 2026 tammikuussa yhdessä, tuu sit kertoon

Vierailija
11/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäs olla ainakin 5h,k+2 wc

Vierailija
12/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä järjestely. Molemmilla omat asunnot. Kaveri seurustelee ja molemmilla omat omakotitalot. Asuvat tosin 5 km päässä toisistaan.

13/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä ikävä meinaa olla, muuten ok ku viihdyn yksin 😄

Vierailija
14/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopisi minulle ja miehelleni. Lapset ovat lähteneet maailmalle ja nautimme toistemme seurasta. Ei tuhlata aikaa riitelyyn ja jos joku siivous/tekemätön työ itseä ärsyttää niin senhän voi tehdä pois.

Ihana nukahtaa illalla rakkaan ihmisen viereen, vaikka toinen olisi mennyt aiemmin nukkumaan, saati kun mennään samaan aikaan.

Vierailija
15/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katotaan ootteko vielä 2026 tammikuussa yhdessä, tuu sit kertoon

Eiköhän me olla, kun jo 15v takana :-)

ap

Vierailija
16/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Sehän on just ihanaa, kun tulee niitä ikävän tunteita <3

Vierailija
17/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäs olla ainakin 5h,k+2 wc

Meillä on mieheni kanssa 7h+k+2wc, mutta siltikin yhteinen makuuhuone. En osaa kuvitella, että nukkuisimme eri huoneissa. Mahtaisiko edes uni tulla jos mies ei kuorsaisi vieressä? ;)

-eri

Vierailija
18/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osaa rentoutua kuin yksin. Mies on asunut minun asunnossani ja sain hänet lopulta hankkimaan oman asunnon. Mutta mutta... Hän hankki sen lomapaikkakunnalta! Eli hänen työpaikkansa on täällä, joten hän edelleen asuu pääosin minun asunnossani, ja käy vain lomilla kääntymässä siellä omassaan. Aivan älytöntä. Edelleenkään en saa ratkaisevasti omaa rauhaa omassa kodissa.

Vierailija
19/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme lähes 1/3 vuodesta erillään, eri maissa. 

Suomessa nukumme erillämme, elämme niin eri ajassa että mulla uni kärsi yhdessä nukkumisesta. 27v kuitenkin sinniteltiin samassa vuoteessa

20/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Sehän on just ihanaa, kun tulee niitä ikävän tunteita <3

No en tiedä, ei olla yli 7 vuoteen nähty 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme