Mitä erilaisia syitä on, miksi joku ei ole facebookissa?
Kommentit (65)
Moi, itse olin Facebookissa 2007-2011 muistaakseni. Sitten vain kiinnostus lopahti, en jaksanut enää laittaa itse sinne kuulumisia saati mitään kuvia ja odottaa "tykkäyksiä" ja kommentteje, enkä enää jaksanut katsoa muidenkaan kuulumisia. Ne vanhat koulukaverit, jotka "löysin" tuolloin Facebookin kautta ovat jääneet elämääni ja olen heidän kanssaan muuten tekemisissä, soittelemme, laitamme tekstareita ja näemme ihan livenä. Nykyään minulla on ns kirppariprofiili, teen toisinaan ostoksia paikallisella Facebookkirpparilla ja myynkin jotain.
Aikansa kutakin!
Olen kyllästynyt joka paikassa selittelemän miksi en ole facessa. Miksi pitäisi? Nykyaikana on kännykät, tekstarit, sähköpostit..you name it! Yhteydenpito on helpompaa kuin koskaan aikasemmin. Kyllä ihmiseen saa yhteyttä niin halutessaan. Itse en halua yhtään lisää informaatiokanavia, nykyisissäkin on jo kestämistä. Mulle jatkuva tavoitettavuus lisää henkistä pahoinvointia ja stressiä. Joten ei kiitos facebookille!
Mitä faces tekee,lukea toisten itsesääli tai paskalle meno tarinoita. Vilkasen välil vaimoni facee,pyytää välil kattoo kavereitten - elämä on perseestä - tarinoita..siis niin naurettavia juttuja ja kännisten sekoilu kuvia et huh.huh.
En halua yhteydenottoja epätoivotuilta ihmisiltä menneisyydestä, en halua kenenkään urkkivan mitään minusta, haluan olla mahdollisimman huomaamaton, netistä löytyy vain yksi nimikaima, olisi ehka eri asia, jos meitä olisi kymmeniä
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote]
Juuri uusi tutkimus tuli jossa todetaan että Fb on edelleen toiseksi käytetyin yhteisöpalvelu nuorten keskuudessa. Et taida tuntea paljoa nuoria ihmisiä.
En ymmärrä, miksi pitäisi olla Facebookissa.
Haluan antaa minulle tärkeille ihmisille jakamattoman huomioni ja aikaani ihan henkilökohtaisesti, en somen tai yhteisöpalvelun välityksellä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote]
Juuri uusi tutkimus tuli jossa todetaan että Fb on edelleen toiseksi käytetyin yhteisöpalvelu nuorten keskuudessa. Et taida tuntea paljoa nuoria ihmisiä.
[/quote]
Taitaa riippua siitä missä piireissä liikkuu ja minkä ikäiset laskee nuoriksi.
Ei kiinnosta yhtään.
40v nainen, jonka kaikki kaverit on siellä
Minun lähipiirini on niin pieni, että en näe mitään järkeä liittyä Facebookiin. Pidän heihin joka tapauksessa yhteyttä, joten mitä lisää Facebook toisi? En ymmärrä alkuunkaan ajatusta tuollaisesta kollektiivisesta yhteydenpidosta, kun ainakin minulla ystävät ja tutut on loppujen lopuksi varsin erilaisia keskenään.
Kirppistoiminta on ainoa juttu, minkä takia voisin siihen liittyä. Se nyt vaan ei yksistään ole kovin hyvä syy.
En koe että minulla on tarvetta ja monelle tutulle olen joutunut sanomaan että UNOHTAKAA FACEBOOK ja hankkikaa oikea elämä. Niin paljon he ovat siellä roikkuneet, siellä tietoja ja kuvia levitelleet, sen kautta mieliään pahoittaneet, eronneet, karanneet jne. Ei kannata enää.
Vaarana tosiaan että jos sinulla on kaverit onlinena eikä enää offlinena eli et näe niin usein livenä, niin alat jakamaan liikaa tietoa itsestäsi onlinena, ja koska muut eivät näe ilmeitäsi kirjoitusten ja kommenttien takaa, niin tulkinnat voivat olla vääriä ja ihmiset riitaantuu helpommin asioista.
Some-kulttuuri on kansakunnan tuho. En halua olla mikään facebookkaava ase.
Itse en ole siitä syystä, koska omaa tiliä ja sen tietoja ei saa sieltä poistettua. Vaikka poistaisitkin tilin käytöstä, tiedot jäävät sinne ja siinähän mietit mihin kaikkeen niitä voidaan käyttää. Moni muu somekanava on mielestäni tästä syystä turvallisempi.
Täällä töissä ne pahimmat häntäheikit ei näytä olevan ollenkaan facessa....siellähän jäis heti vaimolle kiinni kaikista säädöistään :-)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote]
[/quote]
Entä sitten? Kerroin syyn miksi en siihen kuulu ja myös, että minun tuttavistani kukaan ei ole vuosiin kuulunut. Facebook oli viime vuosikymmenen juttu.
Olen mutta ihan hyvin voisin olla olematta. Tismalleen samat jutut vuodesta toiseen.
Kaikki minun tutut ovat jo kyllästyneet naamakirjaan ja poistaneet tilinsä sieltä joten miksi minun pitäisi enää vaivautua liittymään? :D
Alla oleva tiivisti oman poissaoloni syyt hienosti.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:47"]
Minua ei ole koskaan kiinnostanut jakaa asioitani tai elämäni pieniä yksityiskohtia kaikkien perheenjäsenteni, sukulaisteni, ystävieni tai työkaverieni, saati sitten puolituttujen tai tuntemattomien kanssa. En myöskään koskaan ole tuntenut tai kokenut tarvetta ns. tirkistellä tai stalkata jonkun toisen henkilön elämää tai asioita.
[/quote]
En ole kokenut tarpeeliseksi. Enkä ole erakko.