Mitä erilaisia syitä on, miksi joku ei ole facebookissa?
Kommentit (65)
Lähdin pois kun huomasin herättäväni niin paljon kateutta muissa. En halua kenellekään pahaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:45"]Lähdin pois kun huomasin herättäväni niin paljon kateutta muissa. En halua kenellekään pahaa mieltä.
[/quote]
Tää on ehdottomasti paras!
Ihmiset saattaa facessa ottaa jotenkin itseensä. Että Jos lisää liikaa vaikkapa matkustuskuvia. Niin sitten se alkaa joitain ihmisiä rasittamaan. Että varmaankin sellaista kun ei itse matkustele niin lakataan kokonaan tykkäilemästä toisen kuvista. Että taaskin tuo on taas reissussa. Mutta eipä se minua kiinnosta Jos joku ei pidä niistä kuvista. Oikeastaan sinne ei kantsis laittaa mitään liika hienoa. Se voi ärsyttää muita. Oikestaan face oli mukavampi ilman tuota tykkäysjuttua. Tykkäysten määrästä huomaa että Jos liian makeet kuvat ärsyttää. Ei tuu niin paljo tykkäyksiä :D open kyllä mestarikuvaaja että valokuvaus on harrastus. Täytyis Kai perustaa blogi...
No ei kaikkia kiinnosta. Mitä ihmeellistä siinä on?
Facebook on so last season. Olin siellä aikoinaan mutta lähdin pois. Tympeä paikka, jossa ihmiset vaan kehuvat itteään ja huomiohuoraavat.
Työni ja harrastukseni on niin sosiaalista, että en jaksa enää yhtään ylimääräistä yhteydenpitoa vapaa-ajallani. Pidän yhteyttä puhelimitse, whatsAppilla ja tapaamalla livenä, Facebook ei tarjoa lisäarvoa. Joskus on joku kilpailuun osallistuminen jäänyt väliin, kun en ole Facessa. Meillä on suvussa näitä "hienon elämän" esittäjiä ja toisia henkisistä vaikeuksista kärsiviä, joiden ylipositiivisia hehkutusviestejä tai ylinegatiivisia valitusvirsiä en halua lukea. Aivan turhaa ajanhukkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:31"]
Itse en ole siitä syystä, koska omaa tiliä ja sen tietoja ei saa sieltä poistettua. Vaikka poistaisitkin tilin käytöstä, tiedot jäävät sinne ja siinähän mietit mihin kaikkeen niitä voidaan käyttää. Moni muu somekanava on mielestäni tästä syystä turvallisempi.
[/quote]
Kyllä sen saa poistettua. FB mainostaa vain deactivate -toimintoa, mutta tilin saa myös deletoitua. Siinä menee joku 2 vk ja ne poistaa sen. Jouduin googlaamaan miten se deletoidaan.
Sen kahden viikon ajan tili siis on olemassa, ja jos erehdyt kirjautumaan uudestaan, se ei poistu. Mutta vältä sitä 2 vkoa, ja se katoaa.
t. Tilinsä poistattanut
Facebook ei antanut mitään lisäarvoa yhteydenpidolle läheisteni kanssa. Vaan kun aloitin yhden uuden ryhmäharrastuksen, jossa yhteydenpito ja tiedotus tapahtuu Facebook-ryhmässä, niin sitä varten siellä nyt olen. Mutta en seuraile muita ihmisiä tai juttuja siellä. Profiilinikin on kovin askeettinen. Eli ei tämä mikään joko-tai -asia ole.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]
Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote]
Olen todennut Facebookin erilaiset kirppisryhmät huomattavasti toimivimmiksi kuin Huuto.net, Tori.fi jne. Siksi.
Olin FB:ssä aikani, mutta rupes jotenkin karmimaan, kun esim. ala-asteella samalla luokalla olleet ihmiset, joiden kanssa en ole ollut tekemisissä 20 vuoteen, rupesvat laittelemaan kaverikutsuja.
Ehkä olen outo, mutten halua heitä "tuntemattomia" ihmisiä kaverikseni, ja tulee epämukava olo kun tietää että joku ruudun takana lukee juttujani mutta ei ikinä mitenkään kommunikoi kanssani, ikään kuin olisit akvaariossa töllisteltävänä tai jotain.
Olen 50-vuotias, eikä elämässäni tapahdu mitään, josta keksisin päivitellä. 76-vuotias isäni sen sijaan on Facebookissa ja päivitteleekin aika ahkerasti.
Lähdin veks, koska itselläni ei ollut mitään tarpeeksi kiinnostavaa sisältöä sinne tuotettavaksi, ja koska en jaksanut lueskella muidenkaan umpitylsiä päivityksiä tavallisesta, tylsästä arjestaan.
Ei kiinnosta eikä toisaalta ole aikaa. Tuntuu, että aikaa on liian vähän ihan tähän live-elämänkin pyöritykseen, niin vielä tähän some lisäksi. Lisäksi nimeni on erittäin harvinainen, minut on liian helppo löytää.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi.
[/quote]
Juuri uusi tutkimus tuli jossa todetaan että Fb on edelleen toiseksi käytetyin yhteisöpalvelu nuorten keskuudessa. Et taida tuntea paljoa nuoria ihmisiä.
[/quote]
Minä tunnen vain kaksi ikäistäni, jotka eivät ole facessa :) Ja kavereita ja tuttuja irl on _paljon_, vaikka facessa vain noin 50. En vain näe tarpeelliseksi jakaa kaikkia päivityksiäni ihan kaikkien kanssa. Eikä face oo ainakaan mun tuttujen keskuudessa mitenkään kuollut paikka.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi. [/quote][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi. [/quote][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:50"]Pikemminkin ihmettelen miksi joku vielä on facebookissa. En ole ollut vuosiin, enkä tunne ketään alle kuusikymmentäviisivuotiasta joka olisi Vastaus on siis, että se olisi vähän noloa, jos siihen vielä nykyaikana kuuluisi. [/quote] Juuri uusi tutkimus tuli jossa todetaan että Fb on edelleen toiseksi käytetyin yhteisöpalvelu nuorten keskuudessa. Et taida tuntea paljoa nuoria ihmisiä.
[/quote]
Missä maassa? Jossain syrjässä valtavirroista. Muissa maissa mennään jo eteenpäin.
Poistaisin fbn ellei sinne tulisi kaikki tapahtumakutsut, kouluinfot ym. :/
Arvostan enemmän kyläilyä ja en halua roikkua netissä jatkuvalla syötöllä.
Mahtava olo ku en ole facebookin orja.
Mun sisko exällä ei ollut facea koska hänellä oli kolme eri tyttöystävää eri kaupungeissa ketkä eivät tietäneet toisistaan ja ei halunnut että paljastuu (jos vaikka yksi kommentoisi hänen kuvia sydämmillä). Paljastupa kuitenkin puhelinlaskujen kautta.
Kyllähän tuo face edelleen pintansa pitää, myös nuorten keskuudessa! Kyllähän siellä paljon esim. ilmoitellaan harrastusseurojen asioita.
Itse en tällä hetkellä ole facebookissa koska mulla on sen verran pieni kaveripiiri, että pysyn heidän elämästään hyvin kärryillä ilman faceakin. Facessa oikeastaan alkoi tympiä pinnallisuus, harvemmin siellä kenenkään todellisesta elämästä pysyy selvillä.
Ei vaan kiinnosta, eikä mulla ole tarvetta ilmotella mun jokaista kuulumista saati halua että kaikki niitä tietääkään. En mä siellä koskaan edes olis, joten mitä järkeä.