Törkeitä häirintäviestejä? Mitä teen?
Miesystäväni exältä on alkanut tulla häirintäviestejä. En tunne tätä ihmistä ennestään enkä siis ole vienyt kenenkään miestä, he ovat olleet eronneina jo useamman vuoden. Nyt minulle on alkanut tulemaan törkeitä viestejä tältä naiselta puhelimeen ja sähköpostiin. Mitä ihmettä niille pitäisi tehdä? En ole vastannut mihinkään.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:09"]
En haluaisi vastata hänelle mitään enkä olla missään suorassa kontaktissa häneen, viestit ovat minusta täysin asiattomia, sekavia ja törkeitä. Lisäksi en tunne koko ihmistä ja hän alkaa lähettää minulle intiimin luontoisia viestejä, minusta aivan asiatonta.
ap
[/quote]
Eihän hän tiedä ettet halua niitä viestejä, josset kerro sitä hänelle. Toisen asiaton on toisen normaalia.
Laitat ne facebookin julkiseen päivitykseen kuvakopioina, tägäät (vai mitä se on), viestien lähettäjän keskusteluun, johon kommentoitte ivallisesti hänet maanrakoon pilkaten.
Aivan sama mitä se akka tekee. Laitat seuraavan viestin: "Ole hyvä ja lopeta viestien lähettäminen."
Jos ja kun viestittely jatkuu, marssit poliisille etkä ole naiseen etkä eksääsi missään yhteydessä. Poliisi kun on reagoinut asiaan, niin jos tulee riehumaan pihaasi on hän yhä syvemmällä suossa ja saamasi korvaukset sitäkin suurempia.
Ihan turhaan enää kyselet mitään tai jahkailet. Ohjeet on annettu. Viestittely ei lopu kauhistelemalla asiaa vauvafoorumilla.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:14"]
Miesystäväni on järkyttynyt ja pahoillaan.
Mitä jos tämä nainen tulee oveni taakse syytämään tuota samaa tavaraa? Kaikenlaista tulee mieleen kun joku on noin ilmeisen vailla käytöstapoja ja rajoja.
ap
[/quote]
Pyydät häntä poistumaan oven takaa ja mikäli hän ei poistu, niin soitat poliisit poistamaan. Kuinka uusavuttomia ihmiset nykyään ovat?
En kyllä ala vaihtaa tai salata numeroani yhden ihmisen takia
ap
No tässä asiassa olen aika uusavuton kun en ikinä ole joutunut tällaisen asian enkä poliisin kanssa tekemisiin. Ei minun tähänastisessa elämässä ole tarvinnut tehdä rikosilmoituksia eikä soitella poliisia hakemaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista törkeää, seksuaalisia vihjauksia,epämääräistä uhkailua,ylipäätään aika sekavaa.
ap
Ihan kuin mulle kävi. Onko sillä lapsi?
Samassa tilanteessa olin jo menossa poliisin pakeille, mutta päätin ensin kokeilla ottaa salaisen numeron. Mulla se tehosi: ei häirintäviestejä melkein vuoteen. Jostain syystä myös häirintäsähköpostit loppuivat kun vaihdoin numeroni.