Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeitä häirintäviestejä? Mitä teen?

Vierailija
07.05.2015 |

Miesystäväni exältä on alkanut tulla häirintäviestejä. En tunne tätä ihmistä ennestään enkä siis ole vienyt kenenkään miestä, he ovat olleet eronneina jo useamman vuoden. Nyt minulle on alkanut tulemaan törkeitä viestejä tältä naiselta puhelimeen ja sähköpostiin. Mitä ihmettä niille pitäisi tehdä? En ole vastannut mihinkään.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:20"]

Miehen ei ole tarvinnut aivopestä minua, näen ihan jo sen viestittäjän toiminnasta että ei ole kaikki kotona. Ei kukaan järjellinen ihminen ala lähetellä tuollaisia sekapäisiä törkyviestejä tuntemattomille ihan tuosta vaan. Mutta kiitos, yhä enemmän olen sitä mieltä että en ole tähän missään yhteyksissä ja kysyn poliisilaitokselta ensin että mitä tällaiselle tehdään. Jos alan viestittämään mitään niin ajatellaan että tässä on joku kolmiodraama.

ap

[/quote]

Ja mieti sitä miesvalintaasi vielä kerran. Usko minua, normaaleilla miehillä ei ole hulluja exiä. 
[/quote]
Kyllä niillä vaan on. Mun miehen tapauksessa sillä on myös diagnoosi: skitsofrenia ja masennus. Sekaisin se uhkailee minkä ehtii ja luulee mun vieneen miehen (se oiskin ollut temppu, kun en tuntenut koko miestä kuin vasta pari vuotta eron jälkeen) ja kaikkea harhaista tajunnanvirtaa. Selvempinä kausina tulee viestejä, että tappaa itsensä eikä jaksa elää enää. Mies on ihan täysin normaali. Sillä naisella ei nouse hissi vintille asti.

Vierailija
62/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 78. Keskustelen miehen kanssa että kuinka todennäköistä on että eksänsä tulee henkilökohtaisesti, ja käykö päälle. Järkyttäväähän tällaisia on miettiä. Ovisilmä varmaan täytyy asentaa, kiitos vinkistä.

Minunkin töissäni on totuttu että keväällä tulee niitä sekavimpia yhteydenottoja, ja kaikki riidat aktivoituvat hetkeksi. Tähän asti se vaan ei ole näkynyt siviilielämässäni vaan olen voinut jättää ne töihin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:21"]

Kiitos 78. Keskustelen miehen kanssa että kuinka todennäköistä on että eksänsä tulee henkilökohtaisesti, ja käykö päälle. Järkyttäväähän tällaisia on miettiä. Ovisilmä varmaan täytyy asentaa, kiitos vinkistä.

Minunkin töissäni on totuttu että keväällä tulee niitä sekavimpia yhteydenottoja, ja kaikki riidat aktivoituvat hetkeksi. Tähän asti se vaan ei ole näkynyt siviilielämässäni vaan olen voinut jättää ne töihin.

ap

[/quote]

78 vastaa.  Ovisilmä on muutoinkin ihan hyvä olla olemassa. Ja kyllä vain, kevätaurinko houkuttelee kaikki pienet menninkäiset kivien alta kuten meillä on tapana todeta. 

Häiriköinnistä puhutaan vähän julkisuudessa senkin vuoksi, että se todennäköisesti innostaisi muita. Mutta olemme työyhteisössä miettineet että jos se meillä on tällaista niin miten sitten julkisuudessa esillä olevien kanssa. Se on varmaan ihan hirvittävää. 

Valtaosa on harmittomia, mutta huolestun jos joku aiemmin tunnettu aloittaa häiriköinnin. Sekavuus myös on luku sinänsä. 

Usko pois, jossain vaiheessa vielä voit ajatella tätäkin hymähtäen, että onhan sitä. Kivaa kevättä kaikesta huolimatta.

Vierailija
64/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:43"]

74 vastaan ilkeään viestiisi, että mies antoi olettaa olevansa vapaa siten, että kysyin onko hän varattu tai muuten sitoutunut eikä mies tuolloin kertonut mitään olevansa suhteessa. Lähetin vaimolle viestin että anteeksi, mutta mies ei kertonut sinusta mitään!

Oikeasti säälin sitä naista. Jokainen ansaitsee arvostavan kumppanin vierelleen ja tämä mieshän ei selvästi kunnioittanut ketään.

[/quote]

Sen perusteella miten olet täällä ihmisille kirjoitellut, miten vähän empatiaa sinulla on sellaisille ihmisille joita on piesty ja vainottu, ja miten aluksi kirjoitit että kerroit millaisen "valehtelijapaskan miehekseen ottanut" pistää vähän epäilemään että alatkin yhtäkkiä kaunistella asiaa. Jatkuvasti syyttämässä vainoavien eksien takia kärsiviä valehtelijoiksi, ehkä siksi että itse valehtelet ja pidät sitä siksi tavallisena?

Hyvä pelata itsesäälikortti "ilkeästä viestistä" kun olet ensin syyllistänyt parisuhdeväkivallan uhreja ja moneen kertaan todennut että vainoava eksä tarkoittaa että ihmisessä itsessään on aina jotain vikaa tai hän valehtelee.

[/quote]

Just. Juuri tällaisia ihmisiä en halua elämääni. Olet hyvä esimerkki, kiitos siitä. 

Vierailija
65/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:43"]

74 vastaan ilkeään viestiisi, että mies antoi olettaa olevansa vapaa siten, että kysyin onko hän varattu tai muuten sitoutunut eikä mies tuolloin kertonut mitään olevansa suhteessa. Lähetin vaimolle viestin että anteeksi, mutta mies ei kertonut sinusta mitään!

Oikeasti säälin sitä naista. Jokainen ansaitsee arvostavan kumppanin vierelleen ja tämä mieshän ei selvästi kunnioittanut ketään.

[/quote]

Fiksua naista ei fuulata ja pidetä kolmantena pyöränä, sinussa on jotain vikaa kun mies tuolla tavalla teki. Ei kelpaisi minulle.

[/quote]

En ollut kolmas pyörä. Et sinäkään kelpaisi minulle, joten kaikki hyvin :)

Vierailija
66/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä sanotaan?

Vierailija
67/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talleta kaikki viestit ja kysy poliisilta, mitä tehdä. Tuollainen on kotirauhan häirintää.

Vierailija
68/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista törkeää, seksuaalisia vihjauksia, epämääräistä uhkailua, ylipäätään aika sekavaa.

ap

Vierailija
69/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan poliisille. Älä vastaa, vaan pidä tallessa.

Poliisin tehtävä nuo on hoitaa.

Vierailija
70/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta niitä pitää olla että poliisi reagoi? Tehdäänkö niistä sitten joku ilmoitus? Mitä niistä seuraa, saako ne loppumaan ja miten?

ap

Vierailija
71/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vastata ja pyytää häntä lopettamaan. Jos hän ei lopeta, viet viestit poliisille niin he ottavat häneen yhteyttä.

Vierailija
72/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, mitä niissä sanotaan? Ei, en ole koskaan lähettänyt itse minkäänlaista viestiä exäni nyxälle, mutta sen sijaan lähetin pahimmassa vaiheessa tasan kolme sänköpostiviestiä exälleni selvittääkseni omia tunteitani. En syyllistänyt, enkä haikaillut häntä takaisin. Kerroin vain omista tunteistani, koska exäni vetäytyi kaikenlaisesta kommunikoinnista.

En koskaan soittanut hänelle, en koskaan laittanut yhtään tekstaria tai ollut ilkeä. Siitä huolimatta hän oli kertonut nyxälleen minun olevan mt-ongelmainen stalkkaaja. Exäni nykyinen suhtautuu minuun vielä vuosienkin jälkeen kuin mielisairaaseen...

Vierailija
73/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi vastata hänelle mitään enkä olla missään suorassa kontaktissa häneen, viestit ovat minusta täysin asiattomia, sekavia ja törkeitä. Lisäksi en tunne koko ihmistä ja hän alkaa lähettää minulle intiimin luontoisia viestejä, minusta aivan asiatonta.

ap

Vierailija
74/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sitä mieltä, että tämä on poliisiasia. Mutta on toki toinenkin mahdollisuus. Sähköpostiin voi luoda erilaisia filttereitä, jotka ohjaavat tietyn henkilön mailit suoraan roskakoriin. Samaten joissakin älypuhelimissa voi täysin blokata tietystä numerosta tulevat viestit ja puhelut.

Vierailija
75/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös mistä hän on onkinut yhteystietojani ja yksityiskohtia siitä mitä tehdään yhdessä.

ap

Vierailija
76/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö miesystäväsi saamistasi viesteistä ja miten hän niihin suhtautuu? Myös hän voisi omalta osaltaan ilmoittaa exälle että ellei viestittely lopu, häirinnästä tehdään ilmoitus.

Vierailija
77/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä joku tuntematon saa sähköpostiosoitteenne?

Vierailija
78/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku jo neuvoi, laitat tasan yhden viestin, jossa kiellät olemasta yhteydessä sinuun ja jos viestittely ei lopu, menet poliisille. Tekstiviestihäiriköinti lasketaan nykyään kotirauhanrikkomiseksi.

Vierailija
79/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni on järkyttynyt ja pahoillaan.

Mitä jos tämä nainen tulee oveni taakse syytämään tuota samaa tavaraa? Kaikenlaista tulee mieleen kun joku on noin ilmeisen vailla käytöstapoja ja rajoja.

ap

Vierailija
80/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 11:50"]

Miesystäväni exältä on alkanut tulla häirintäviestejä. En tunne tätä ihmistä ennestään enkä siis ole vienyt kenenkään miestä, he ovat olleet eronneina jo useamman vuoden. Nyt minulle on alkanut tulemaan törkeitä viestejä tältä naiselta puhelimeen ja sähköpostiin. Mitä ihmettä niille pitäisi tehdä? En ole vastannut mihinkään.

[/quote]

Vastaat ettet halua viestejä ja teet seuraavasta viestistä rikosilmoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan