Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutin 26 kg, nyt ei ole rahaa hienoihin vaatteisiin

Vierailija
07.05.2015 |

Olen ollut työttömänä kohta puoli vuotta ja laihtunut -26 kiloa. Nyt vanhat vaatteet rötköttää päällä, mutta tilillä on vain muutama satanen jäljellä pahan päivän varalle. Työttömyyskorvaukseni riittää vain juuri ja juuri ruokaan ja vuokraan. Rakastan laadukkaita ja uusia vaatteita, mutta kirppareilta en koskaan löydä omankokoisia saati tyylisiä vaatteita. Pitäisikö ottaa kulutusluotto vai saisiko esim. Ulkomailta tilattua halvempia laadukkaita renttuja? Mikä avuksi?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:38"]Mäkin tässä pudotan isoa painoa. Haittaa vähän motivaatiota, kun tietää ettei ole rahaa ostaa uusia nättejä vaatteita.

[/quote]
Hyvä tietää ajoissa! - Ap

Vierailija
42/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:12"]Saatat joutua juoksemaan työhaastatteluissa vaikka kaksi vuotta. Mitäs sitten teet, kun lainaa pitää alkaa kuitenkin lyhentään viimeistään parin kuukauden päästä sen ottamisesta? 

Minä tekisin tuossa tilanteessa niin, että hommaisin jotkut siistit, halvat vaatteet työhaastatteluja varten, ja sitten kun palkka alkaa juosta niin menisin ostamaan niitä laadukkaita oman maun mukaisia vaatteita. Ei mitään järkeä ottaa tuollaista älytöntä riskiä, pahimmassa tapauksessa et saa töitä pitkään aikaan ja sen päälle vielä menee luottotiedot. Eikö nyt vähän pienempi paha olisi käydä siellä H&M:llä ostamassa joku halpa perussiisti kauluspaita ja housut, ne ei montaa kymppiä maksa. Ja tosiaan FB-kirppareilta voisi hyvin löytyä todella halvalla työhaastatteluihin sopivia vaatteita kun laittaa vaan ilmoituksen. 
[/quote]
Kiitos, tämä oli ehkä asiallisin vastaus tähän mennessä. Mutta entä jos mahdollinen työnantaja huomaa että kuljen jossain viime sesongin alevaatteissa tai halvoissa räteissä? Hän varmaan ajattelee heti, että olen jotain roskasakkia, mitä ei kannata palkata, tai että olen pihi, tai että minulla ei ok tyylitajua vaikka on. - Ap
[/quote]

Otapa huomioon, että kohentuneen kroppasi päällä perussiistit henkksmaukatkin näyttävät todella paljon paremmilta kuin mikään aiemmin...

Itse olen kyllä ihan asiantuntijatyössä käyttänyt paljonkin Lindexin, H&M ja KappAhlin perustoppeja ja housuja/farkkuja. Osta jotakin hyvin simppeliä ja asusta kivasti korulla/huivilla tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin, että mitä tarvitset. Nyt alkaa olla kevätkauden alemahdollisuuksia tarjolla, joten niistä voit löytää suurinpiirtein haluamasi.

Riippuu vähän siitä, että mitä haluat: tarvitsetko juuri nyt esimerkiksi työhaastatteluasua vai haluaisitko ylipäänsä kehittää tyyliäsi? Jos juuri nyt on kiire, niin käy kaupunkisi kauppojen alerekkejä vain läpi ja hanki sieltä yksi siisti ja edullinen asu. Arkivaatteethan voivat sitten olla halpisketjujen tuotteita.

Pitemmän päälle ajateltuna voit sitten ottaa tavoitteeksi kerätä tyylikkään vaatekaapin pitemmän kaavan kautta. Odotat aina aleja ja muita etuja ja hankit vaatteen kerrallaan.

Ja vaikka nuo halpaketjujen vaatteet menevät helposti rumiksi, niin esim. topit pysyvät yleensä sen verran käyttökelpoisina, että niitä voi parempilaatuisen neuleen tmv. alla käyttää ihan hyvin.

Yksi vinkki vielä, että Tokmannien ja muiden vastaavien halpakauppojen trikoopaidat ovat yleensä parempilaatuisia materiaalilta kuin noiden vaateketjujen vastaavat ja hinta on yleensä sama.

Vierailija
44/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:12"]Saatat joutua juoksemaan työhaastatteluissa vaikka kaksi vuotta. Mitäs sitten teet, kun lainaa pitää alkaa kuitenkin lyhentään viimeistään parin kuukauden päästä sen ottamisesta? 

Minä tekisin tuossa tilanteessa niin, että hommaisin jotkut siistit, halvat vaatteet työhaastatteluja varten, ja sitten kun palkka alkaa juosta niin menisin ostamaan niitä laadukkaita oman maun mukaisia vaatteita. Ei mitään järkeä ottaa tuollaista älytöntä riskiä, pahimmassa tapauksessa et saa töitä pitkään aikaan ja sen päälle vielä menee luottotiedot. Eikö nyt vähän pienempi paha olisi käydä siellä H&M:llä ostamassa joku halpa perussiisti kauluspaita ja housut, ne ei montaa kymppiä maksa. Ja tosiaan FB-kirppareilta voisi hyvin löytyä todella halvalla työhaastatteluihin sopivia vaatteita kun laittaa vaan ilmoituksen. 
[/quote]
Kiitos, tämä oli ehkä asiallisin vastaus tähän mennessä. Mutta entä jos mahdollinen työnantaja huomaa että kuljen jossain viime sesongin alevaatteissa tai halvoissa räteissä? Hän varmaan ajattelee heti, että olen jotain roskasakkia, mitä ei kannata palkata, tai että olen pihi, tai että minulla ei ok tyylitajua vaikka on. - Ap
[/quote]

Otapa huomioon, että kohentuneen kroppasi päällä perussiistit henkksmaukatkin näyttävät todella paljon paremmilta kuin mikään aiemmin...

Itse olen kyllä ihan asiantuntijatyössä käyttänyt paljonkin Lindexin, H&M ja KappAhlin perustoppeja ja housuja/farkkuja. Osta jotakin hyvin simppeliä ja asusta kivasti korulla/huivilla tms.
[/quote]
Nyt riitti kultaiset neuvot!!,Minä lähden sinne H & M:n ja Lindexiin saman tien. Tyhjään säästöpossun. Mua on nyt jo haukuttu ihan tarpeeksi täällä, ja ehkä mun täytyy vaan nyt selättää mun pelot halpatavarakaupppojen ja kirpposten suhteen. Mänen tarkoittanut loukata ketään tai sanoa että jotkut kaupat on roskaa. Ihan sama mulle mitä kukin ajattelee. Onhan ne ihan hienoja vaatteita siellä henkkikselläkin.. Jotenkin vaan tosi vaikea on ollut tähän asti nähdä itseään niissä. Mutta kai mä sitten oon vaan niin paska kun tällasia mietin ja te ootte oikeessa. Niin monta yläpeukkua ainakin!! Kiitti teille kaverit, kohta oon oikein nätti pimu taas ja saan vielä kamultanikin ne kledjut. - Ap

Vierailija
45/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:12"]Saatat joutua juoksemaan työhaastatteluissa vaikka kaksi vuotta. Mitäs sitten teet, kun lainaa pitää alkaa kuitenkin lyhentään viimeistään parin kuukauden päästä sen ottamisesta? 

[/quote]
[/quote]
Tosi hyvä tyylitaju, jos marimekon tanttavaatteista haaveilet. :D

Vierailija
46/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että pidät itseäsi kovinkin muoti- ja laatutietoisena, mutta kirppikset eivät kelpaa. Esimerkiksi jokainen tuntemani muotialan opiskelija (itseni mukaanlukien) käyvät ihan säännöllisesti kirppiksillä. Itse arvostan myös laatua vaatteessa. Ei sinne mitään ryysyjä mennä metsästämään, vaan voi hyvinkin löytyä vaikka kuinka laadukkaita ja jopa käyttämättömiä merkkivaatteita, jos vaan osaa etsiä oikeasta paikasta (mikäli ei asu missään pienessä tuppukylässä, se voi hieman vaikeuttaa). Ihmettelen myös kovasti väitöstäsi "suurin osa diy-muodista on hirveää". Nimensä mukaisesti, do it yourself, tee siitä ihan minkälaista ikinä haluatkaan, mikäli taitoja löytyy.

Vierailija
47/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirppareilla on kaiken kokoisia ja laatuisia vaatteita, älä selitä. Ja tyhmempää syytä lainaan työttömänä en ole kuullutkaan

Vierailija
48/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulo ja ompele itse, nythän sinulla on aikaa! Saat takuulla laadukasta. Ja tiedän että itse tekemällä tulee kallista mutta osta vaikka kirpparilta tarvikkeet ja tuunaa.

Vierailija
49/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene h&m siellä on ihan perusvaatteita halvalla, osta yhdet housut alesta (istuvat!!!) ja muutama peruspaita, pääset alle 50 =) alesta voi saada viidelläkin eurolla vaatteita. Onnea laihdutuksen johdosta!
Loppukuukauden voit syödä vähän halvemmin, puuroa, vihanneksia, jauhelihaa, pulledporkkia jne

Vierailija
50/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:22"]Kyllä kirppareilla on kaiken kokoisia ja laatuisia vaatteita, älä selitä. Ja tyhmempää syytä lainaan työttömänä en ole kuullutkaan
[/quote]
Minä en kirppareihin sorry. Jotain rajaa nyt sentään. En saata edes käydä niissä, hajukin jo kuvottaa. - Ap

Vierailija
51/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:22"]Kyllä kirppareilla on kaiken kokoisia ja laatuisia vaatteita, älä selitä. Ja tyhmempää syytä lainaan työttömänä en ole kuullutkaan
[/quote]
Minä en kirppareihin sorry. Jotain rajaa nyt sentään. En saata edes käydä niissä, hajukin jo kuvottaa. - Ap
[/quote]

Et iljennyt sanoa kirpparivastaisuuttasi aloituksessa vaan kaunistelit.

Vierailija
52/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:22"]Kyllä kirppareilla on kaiken kokoisia ja laatuisia vaatteita, älä selitä. Ja tyhmempää syytä lainaan työttömänä en ole kuullutkaan
[/quote]
[/quote]
No älä sit viitti valittaa. Ihme prinsessa

Vierailija
53/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:28"]Mene h&m siellä on ihan perusvaatteita halvalla, osta yhdet housut alesta (istuvat!!!) ja muutama peruspaita, pääset alle 50 =) alesta voi saada viidelläkin eurolla vaatteita. Onnea laihdutuksen johdosta!
Loppukuukauden voit syödä vähän halvemmin, puuroa, vihanneksia, jauhelihaa, pulledporkkia jne
[/quote]
Syön jo nyt niin vähän ja halvalla, ettei oikeasti ole varaa karsia siitä. H&M:n vaatteet kestävät pääosin yhden pesukerran ja sen jälkeen ne menettää mallinsa, ei kiitos.-Ap

Vierailija
54/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirpparit?

Vierailija
55/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti :DD pukeudu niihi vanhoihin telttoihin sitte jos ei muiden vaatteet kelpaa.

Vierailija
56/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:27"]Neulo ja ompele itse, nythän sinulla on aikaa! Saat takuulla laadukasta. Ja tiedän että itse tekemällä tulee kallista mutta osta vaikka kirpparilta tarvikkeet ja tuunaa.
[/quote]
Pitäisi ensin olla ompelukone, sekin on aika kallis. Ja kankaat ja langatkin maksaa. Mistään vanhoista pölyttyneistä verhoista tai pöytäliinoista tms. en tod. alkaisi ompelemaan. Suurin osa diy-muodista on hirveää. - Ap

Vierailija
57/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:28"]Mene h&m siellä on ihan perusvaatteita halvalla, osta yhdet housut alesta (istuvat!!!) ja muutama peruspaita, pääset alle 50 =) alesta voi saada viidelläkin eurolla vaatteita. Onnea laihdutuksen johdosta!
[/quote]
Syön jo nyt niin vähän ja halvalla, ettei oikeasti ole varaa karsia siitä. H&M:n vaatteet kestävät pääosin yhden pesukerran ja sen jälkeen ne menettää mallinsa, ei kiitos.-Ap
[/quote]
No jos mikään ei kelpaa, niin sitten varmaan otat sitä lainaa? Varmaan teit aloituksenkin vain saadaksesi muilta oikeutusta lainanottoon, oikeita neuvoja et ainakaan tullut kysymään.

Vierailija
58/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:34"]Nettikirpparit?
[/quote]
Vielä vaikeampi vaihtoehto, kun ei palautusoikeutta eikä pääse sovittamaan. Lisäksi hirveän hidasta etsiä kivoja vaatteita ja postikulujen jälkeen on jo sama vaikka menisi kauppaan. EI kiitos. - Ap

Vierailija
59/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
No älä sit viitti valittaa. Ihme prinsessa
[/quote]
Kyllä minullakin ihmisarvo saa olla, olkoon se sitten se vaikka prinsessa. - Ap

Vierailija
60/93 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ota ihan perkeelesti lainaa työttömänä suurella korolla. Sitten kaikki ongelmat ratkeavat, eiks ni? Eipähän ainakaan ihmisarvo kärsi.