Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö teidän lapsi reikäisiä, rikkinäisiä vaatteita?

Vierailija
06.05.2015 |

Eli jos vaikka muuten siistiin puseroon tulee reikä niin mitä teette? Vaatteet siis aina puhtaita, mutta pikku reikiä löytyy. 

Minun lapsipuolellani on nimittäin vain ja ainoastaan reikäisiä ja epäsiistejä vaatteita. Lapsen äiti ei edes vaivaudu paikkaamaan muuten siistejä vaatteita, vaan laittaa lapsen kulkemaan reikäisissä. Minä paikkaan osan, mutta jos lapsen vaatekassi on täynnä reikäisiä trikoopuseroita niin enpä viitsi niitä alkaa paikkaamaan. Joutaisivat vaikka h&mn kierrätykseen. 

Kiinnostaisi siis että kulkevatko muidenkin lapset reikäisissä vaatteissa vai onko tämä ihan normaalia. Lapsella ikää 7v.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkisitko itse reikäisissä vaatteissa vaikka olisivat kuinka puhtaita? En minä ainakaan, toivottavasti et sinäkään. Kuulostaa siltä että äidin taloudellinen tilanne on aika heikko, oisko teillä mahdollista pitää lasta enempi teillä? Aika noloa että lähettää vaatteet paikattavaksi sinulle, eikä itse viitsi korjaamaan.

Pihavaatteiksi kelpaa jo ne vähän käytetymmätkin, mutta en kyllä ikinä laittaisi lasta esim päiväkotiin resupekkana.

Vierailija
2/33 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä osassa vaatteita on pieniä reikiä mutta on enemmän reiättömiä. Ja jos tuo meidän 7v lähtee isälleen/ mummulaan katson että on ehjät vaatteet päällä ja mukana. Eli niitä reikäsiä käytetään kotona/ koulussa arkivaatteina. Ja ne reiät on siis sellasia mitä trikoovaatteisiin tulee "itsestään". Ei mitään repeytyneitä. Collegehousujen polvia joskus paikkailen jos on isompi reikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Miksi ihmeessä puet lapsesi kouluun reikäisiin vaatteisiin?! Mitä ihmettä? Miksi ostat trikoovaatteita jos kerta reikääntyvät helposti etkä jaksa korjata niitä?! Paljon muitakin vaihtoehtoja on olemassa, esimerkiksi puuvillavaatteet jotka ovat varmasti vähintään yhtä miellyttävät lapsen päällä. Hintakaan tuskin korkeampi?!

Vierailija
4/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kolmosen ostaa jotain muita kuin trikoovaatteita? Lapset ovat julmia, pikku sosiopaatteja. Saattaa jopa joutua kiusatuksi koulussa.

Vierailija
5/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on muutamassa paidassa pienet reiät. Pitävät niitä kyllä. Joskus käväisee mielessä, että pitää heittää tuo paita pois, mutta sitten arki imaisee mukaansa, asia unohtuu ja sit parin viikon päästä huomaa, että hitsi taas tuolla on tuo reikäinen paita päällä.

Vierailija
6/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän heti pois. En todellakaan ikinä anna lasteni käyttää vaatteita joissa reikiä. Oli sitten miten puhtaat vaan mutta jos vaatteissa reikä tai reikiä niin antaa erittäin epäsiistin kuvan. Ihan joku rekahunttelo Niko Petteri. Hyi kamala!

Vierailija
7/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reikäisiä vaatteita ellei päiväkotipäivän aikana ole ehtinyt reikiintyä. Lapsi 6v. 

Reikääntyneet vaatteet joko paikataan tai laitetaan kierrätykseen. Jopa ne trikoot paikkaan jos ovat muuten siistejä.

Vierailija
8/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet on puhki muutaman käytön jälkeen. En jaksa kokoajan korjata. Puserot tai takit korjaan jos ne repeää.

Vierailija
9/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:07"]

Heitän heti pois. En todellakaan ikinä anna lasteni käyttää vaatteita joissa reikiä. Oli sitten miten puhtaat vaan mutta jos vaatteissa reikä tai reikiä niin antaa erittäin epäsiistin kuvan. Ihan joku rekahunttelo Niko Petteri. Hyi kamala!

[/quote]

Öö haloo, ne vaatteet voi korjata? Kyllä reikäisissä vaatteissa kulkevat vaan yleensä ovat niitä köyhien lapsia.

Vierailija
10/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10 v menee välillä kouluunkin paikatuissa housuissa jos en huomaa katsoa perään. Mutisee vaan ettei haittaa on nämä paikatut ollu ennenkin koulussa. Ne on kyllä vaatekaapissa eri hyllyllä kuin kouluvaatteet. Ja tarkoitettu kotona rymyvaatteksi. Meillä kun lapset leikkivät pihalla välillä savileikkejä ym niin siihen kelpaa paikatutkin tai pikkasen reikäistä.

Meillä lapset ei hennosti luopua vanhoista lempivaatteistaan vaikka ne ovat jo reikäisiä. ja enne valituskuoroa joo käytän itsekin reikäisiä vaatteita kotona. Miksei? Ja kyse ei ole rahasta vaan meillä ei kukaan viihdy vaateostoksilla joten niitä viivyttänyt viimeiseen asti.

Toki mummolaan, kouluun ym koetan valita lapsille siistit vaatteet yleensä. Joskus vaan valvonta pettää....

Vierailija
11/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:09"]

Polvet on puhki muutaman käytön jälkeen. En jaksa kokoajan korjata. Puserot tai takit korjaan jos ne repeää.

[/quote]

Oisko materiaali väärä sun lapselle? Farkut, canvashousut? 

Tosin jos jatkuvasti ovat rikki niin voi olla että sun lapsi ei vain arvosta vaatteita. Silloin on jo kasvatuksessa vikaa.

Vierailija
12/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on muotia!

Vierailija
13/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:11"]

Meillä 10 v menee välillä kouluunkin paikatuissa housuissa jos en huomaa katsoa perään. Mutisee vaan ettei haittaa on nämä paikatut ollu ennenkin koulussa. Ne on kyllä vaatekaapissa eri hyllyllä kuin kouluvaatteet. Ja tarkoitettu kotona rymyvaatteksi. Meillä kun lapset leikkivät pihalla välillä savileikkejä ym niin siihen kelpaa paikatutkin tai pikkasen reikäistä.

Meillä lapset ei hennosti luopua vanhoista lempivaatteistaan vaikka ne ovat jo reikäisiä. ja enne valituskuoroa joo käytän itsekin reikäisiä vaatteita kotona. Miksei? Ja kyse ei ole rahasta vaan meillä ei kukaan viihdy vaateostoksilla joten niitä viivyttänyt viimeiseen asti.

Toki mummolaan, kouluun ym koetan valita lapsille siistit vaatteet yleensä. Joskus vaan valvonta pettää....

[/quote]

Eri asia jos ovat paikatut. Kotona saa tietysti käyttää sellasia vaatteita kuin haluaa, itse olen kotona mieluiten verkkareissa ja topissa. Töissä kuitenkin käytän jakkupukua. 

Kannattaa muuten ostaa netistä vaatteita jos ette kaupoissa viihdy. 

Vierailija
14/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä, välillä. Myydäänhän niitä valmiix reikäisiäkin esim. Ripped jeans... En todella jaksa päivittäin paikkailla lasten housunpolvia... kukaan ei ole kiusannut. Toki ns. Tädit voivat puhua laiskasta äidistä kaffehuoneessa, mutta epäilen sitäkin, tuskin olen niin kiinnostava kuitenkaan. 

Vierailija
15/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5 vuotiaan housujen polvet on muutaman käyttökerran jälkeen polvesta rikki. Ostan kyllä uusia mutta tyttö haluaa monesti ne tietyt housut vaikka olisivatkin rikki.

Vierailija
16/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko ap itse paikata neljän lapsen vaatteita? päivät menisi mulla ompelukoneella tai saisi olla melkein joka päivälle uudet vaatteet. 

Vierailija
17/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla suurin osa vaatteista on siistejä vaikkakin iso osa on käytettyinä ostettuja. Mutta kyllä pitävät myös reikäisiä ja paikattuja. En ole kovin tarkka ja musta olisi ekologista tuhlausta heittää pois kaikki tahraiset tai pikkureikäiset eikä kaikkia räteiksikään voi laitaa. Ja pidän myös itse reikäisiä/paikattuja vaatteita. Tässä ei ole meillä kyse rahasta. Mutta kyllä musta rehellisesti tuntuisi ikävältä jos suurin osa lasten vaatteista olisi reikäisiä kun tykkään kuitenkin pääsääntöisestivalita heille kivannäköisiä vaatteita ja ovat usein saavat kehuja vaatteistaan.

Vierailija
18/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:13"]

[/quote]

Tosin jos jatkuvasti ovat rikki niin voi olla että sun lapsi ei vain arvosta vaatteita. Silloin on jo kasvatuksessa vikaa.

[/quote]

Nimenomaan on kasvastuksesta kiinni. En kasvata lasta seisomaan vaatteissaan pelikentän reunalla tms. Vaateista huolimatta hän saa pelata, kiivetä, kaatua yms.

Vierailija
19/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:13"]

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan on kasvastuksesta kiinni. En kasvata lasta seisomaan vaatteissaan pelikentän reunalla tms. Vaateista huolimatta hän saa pelata, kiivetä, kaatua yms.

[/quote]

Eli muusta viis kunhan itsellä on kivaa? Tällaisen kasvatuksen hedelmiä saat poimia kymmenen vuoden päästä. 

Vierailija
20/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:17"]

Jaksaisitko ap itse paikata neljän lapsen vaatteita? päivät menisi mulla ompelukoneella tai saisi olla melkein joka päivälle uudet vaatteet. 

[/quote]

No en jaksaisi, siksi minulla ei olekaan kuin tämä yksi lapsipuoli ja ehkä toivissa oma lapsi muutaman vuoden kuluttua. Et näemmä sinäkään jaksa, sitähän olisi toki voinut miettiä ennen kuin niitä lapsia on se neljä.

Kiitos kaikille vastauksista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä