Mitä kamalaa nuhatautia nyt on liikkeellä?
Alkoi vappuaattona kovalla kurkkukivulla ja viikonlopun olikin vain lievää flunssaa, ihan vielä siedettävää. Vaan tämän viikon alusta asti on vain flunssa pahentunut pahentumistaan. Tuntuu tyyliin, että pää on täynnä räkää ja koko ajan saa niistää, kun räkää valuu solkenaan. On myös todella puolikuntoinen ja voimaton olotila, vaikkei kuumetta olekaan. Yöllä ei tahdo tukkoisuuden takia saada nukuttua.
Kommentit (7)
Mikä merkitys sillä viruksen nimellä on? Flunssa kuin flunssa, samalla tavalla niitä hoidetaan ja samalla tavalla ne paranee.
En tiedä, mutta mulla on samaa. Alkoi sunnuntaina kovalla kurkkukivulla
Mun lapsilla oli aivan järkyttävä flunssa muutama viikko sitten, asutaan Keski-Suomessa. Se oli ihan tavallinen flunssa sinänsä, mutta voimakkuus oli kymmenkertainen. Kovaa kurkkukipua ja heti alusta asti sellaista yläosissa ja äänihuulissa olevaa yskää. Toiselle tuli jälkitautina alkava keuhkoputkentulehduskin.
Kevätflunssaa on joka kevät liikkeellä suht runsaasti. Minäkin juuri sairastin.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:41"]
Mun lapsilla oli aivan järkyttävä flunssa muutama viikko sitten, asutaan Keski-Suomessa. Se oli ihan tavallinen flunssa sinänsä, mutta voimakkuus oli kymmenkertainen. Kovaa kurkkukipua ja heti alusta asti sellaista yläosissa ja äänihuulissa olevaa yskää. Toiselle tuli jälkitautina alkava keuhkoputkentulehduskin.
[/quote]
Meillä oli kuukausi sitten sama, Keski-Suomessa mekin. Tarttui muhun, lapseen, äitiini ja äitini isään kun alkuflunssassa pienen nuhan aikaan vierailtiin heillä.
Jälkitautina tuli lapselle korvatulehdus, äidilleni keuhkoputkentulehdus ja äitini isälle tosi kova korvatulehdus.
Minä ihme kyllä en saanut jälkitautia ja mieheen ei koko tauti tarttunut mutta kova oli.
No joo, mulle tuli hirveä paskatauti. Persereikä hellänä kun paskantanut 'leijona 79 juhani tamminen'-asenteella useita päiviä.
Ihan tavallista flunssaa on aina liikkeellä.